Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lampiris

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Lampiris

    Ik ben het daar totaal niet mee eens.

    Je haalt dingen door elkaar.

    De distributienetbeheerder is niet gelijk aan de energieleverancierS.
    Dat de distributienetbeheerder over uw data beschikt is logisch want je hebt daar een overeenkomst mee. En dat is een grondslag.

    Echter is een DERDE partij zoals Lampiris NIET gerechtigd om ook over die data te beschikken indien je GEEN klant bent bij hen.
    Ze hebben dan geen grondslag en dat is een basisbegrip in de AVG wetgeving.

    Ben je er wel klant, dan is er grondslag en mogen ze wel over de data beschikken. Maar ook niet langer dan nodig.

    Comment


    • #17
      Re: Lampiris

      Het is winter, het is somber, het regent, we mogen niet veel buiten ... dan zoeken we maar een andere bezigheid.
      Waarom zich steeds druk maken over futiliteiten?
      Klaag de buur dan aan, die heeft meer info vrijgegeven dan wie ook. [emoji848]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Lampiris

        Ondertussen nog een mail gekregen van Lampiris.

        Vanaf 01-12-2020* bevoorraden we je woning met duurzame energie. Je maakt dan gebruik van het tarief TOP voor elektriciteit en TOP voor gas.

        Hierna vind je alvast je klantnummer: Exxxxxxx. Zorg dat je het steeds bij de hand hebt wanneer je contact met ons opneemt.

        Bijgevoegd sturen we je een document met alle nuttige gegevens in verband met je contract.

        Bedankt voor je vertrouwen. We zijn zeer vereerd je als klant te mogen verwelkomen.

        Het Lampiris-team
        Ze geloven daar nog echt dat ik een nieuwe klant ga worden. Ik meen dat ik nog altijd een handtekening moet plaatsen voor een contract geldig wordt. Hopelijk kennen ze mijn rekeningnummer niet.

        Comment


        • #19
          Re: Lampiris

          Ik zou toch contact opnemen met mijn huidige leverancier want mogelijk heeft die verkoper zelf een document opgemaakt en er een handtekening onder geplaatst en werd je contract bij je huidige leverancier opgezegd. Je zou zo wel eens voor verrassingen kunnen komen te staan.
          Albums
          Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

          Comment


          • #20
            Re: Lampiris

            Ik zou ook zeker meteen met beiden contact opnemen.
            Ooit bij ENI voorgehad, die waren in die tijd nog apart.

            Op een dag kregen we een eindafrekening van Eneco en een eerste factuur van ENI.
            Meteen gebeld om te zeggen dat dit niet klopte, maar ENI zei enkel dat het te laat was en we nu bij hun klant waren.
            Enige oplossing was terug opzeggen en terug over laten nemen door Eneco.
            Was niet bij ons privé maar voor de kerk.
            Ik heb dat dan ook maar binnen de minuut terug aangevraagd via Eneco.

            Wat was er gaande ...
            Ze hadden een contract afgesloten bij een kerk in Leuven en daar gevraagd of ze nog mogelijke geïnteresseerden kenden.
            Die hadden gewoon onze naam en adres opgegeven met het bovenvermelde gevolg ... gewoon overgezet zonder meer.
            Ze gingen er zomaar vanuit dat wij hetzelfde zouden doen als in de andere kerk.
            En er was nooit iets getekend, niks van papieren, niks telefonisch afgesproken.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #21
              Re: Lampiris

              Ik zou adviseren om toch eens polshoogte te nemen.
              Zoals de anderen hier ook zeggen. Je weet maar nooit wat een gezever je op je dak krijgt.

              Is mij zo eens overkomen met mijn gsm nummer. Iemand had mijn nummer opgegeven voor overdracht. Ik wist van niets en plots vloog ik van het netwerk af.
              Bleek een haastige verkoper het nummer van zijn klant verkeerd te hebben ingevuld (met mijn nummer dus).
              Een heel gezever gehad om die nummer terug te krijgen.

              Comment


              • #22
                Re: Lampiris

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                Ik zou adviseren om toch eens polshoogte te nemen.
                Zoals de anderen hier ook zeggen. Je weet maar nooit wat een gezever je op je dak krijgt.
                .
                Inderdaad een hoop gezever .
                Eerst nogmaals naar Lampiris gebeld en daar zei men dat ze het contract onmiddellijk gingen annuleren en dit gingen bevestigen per mail.
                Ze gaven toe dat ze firma's met verkopers inhuren en zegden zelf dat daarvan 10% oneerlijke praktijken toepassen.
                Geen mail gekregen maar opgebeld door iemand van Lampiris zelf. Die wou een nieuwe prijsopgave sturen, maar dat heb ik geweigerd.
                Dan naar Engie gebeld. Ik was daar inderdaad al geregistreerd voor opzegging van mijn contract.
                De afgelopen weken hebben zij al tientallen gelijkaardige klachten als de mijne binnengekregen. Binnen het uur hebben zij een mail gestuurd met een opzeggingsbrief die ik moest doorsturen naar Lampiris. Wegens deur aan deur verkoop kan je alles herroepen tot 14 dagen na de aanvraag van een nieuw contract.
                Nu gaat Engie me eerstdaags een aanvraag doorsturen waarmee ik een nieuw contract bij hen moet ondertekenen. Het komt dus hopelijk allemaal terug in orde. Indien ik niet tijdig had ingegrepen (binnen de 14 dagen) zat ik met een contract van 3 jaar vast bij Lampiris.
                Gelukkig bestaan er nu roaming tarieven en waren het geen betalende nummers bij Engie en Lampiris.
                Ik moet wel toegeven dat zowel Lampiris als Engie zeer vriendelijk waren aan de telefoon.

                Comment

                Working...
                X