Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hakselaar van de lidl.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hakselaar van de lidl.

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Als de compressor warmer wordt door een buisje in de luchtfilter te steken dan zorgt dat buisje voor een grotere weerstand, dan moet de compressor harder en langer werken om de tank op druk te krijgen.

Als je een luchtfilter zoekt voor een compressor, dan kan je hier eens kijken: https://nl.aliexpress.com/item/32781...27424c4dI707cC
    Ik heb de plastieken luchtfilter van mijn Lidl compressor vervangen door deze, het filterelement is wat groter (minder weerstand) en door de constructie maakt de compressor iets minder lawaai.
    Goede tip Bart, morgen eens kijken welke draad er nu opzit en als dat hetzelfde is ga ik me toch nog eens wagen eentje te bestellen (als die OOIT aankomt).

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Hakselaar van de lidl.

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Goede tip Bart, morgen eens kijken welke draad er nu opzit en als dat hetzelfde is ga ik me toch nog eens wagen eentje te bestellen (als die OOIT aankomt).
      Maar aan dat voorbeeld zit ook een vast buisje ... zou dat dan niet dezelfde miserie geven? [emoji848]
      Er bestaan er ook vele anderen zonder dit.
      Als ge de diameter gemeten hebt van de schroefdraad, dan moogt ge het laten weten. [emoji6]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Wel een beetje raar dat een twee cilinder maar 1 onooglijk luchtfiltertje heeft.
        Volgens mij hoe groter die is hoe beter dat moet zijn.
        Metalen buis kan je ook doorzagen Freddy maar vandaag echt geen goesting gehad om iets te doen.
        Ondanks een griepspuit heb ik het bijna liggen, pijnlijke botten en koud hebben, ppppfffffffff.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik ben heel tevreden van deze : https://www.bing.com/videos/search?q...tail&FORM=VIRE
          BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Wel een beetje raar dat een twee cilinder maar 1 onooglijk luchtfiltertje heeft.
            Volgens mij hoe groter die is hoe beter dat moet zijn.
            Metalen buis kan je ook doorzagen Freddy maar vandaag echt geen goesting gehad om iets te doen.
            Ondanks een griepspuit heb ik het bijna liggen, pijnlijke botten en koud hebben, ppppfffffffff.
            Of die kleine luchtfilter voor een drukval zorgt hangt af van het luchtdebiet dat er door gaat, het is best mogelijk dat er met twee kleine cilinders minder lucht door moet dan met een compressor met één grotere cilinder (het vermogen van de elektromotor geeft aan dat dit geen compressor is met een heel groot luchtdebiet).
            Als er een of andere vernauwing in de inlaat zit (bijvoorbeeld het "buisje" waar jullie het over hebben) dan kan dat zorgen voor een drukval waardoor de compressor niet zo goed werkt.
            Een luchtfilter die vol vuil zit heeft hetzelfde effect, als de druk in de inlaat lager wordt dan de atmosferische druk, dan zal de compressor een kleiner volume verse lucht binnen krijgen bij elke slag van de zuiger.
            Maar het lijkt mij eigenlijk niet echt logisch dat de compressorfabrikant er een onderdeel (buisje) bij levert waardoor het rendement van de compressor achteruit gaat.
            Wat wel meespeelt in de keuze van bijvoorbeeld een luchtfiltertje voor zo'n kleine compressor is de aankoopprijs van dat onderdeel, zo'n plastieken luchtfiltertje kost waarschijnlijk minder dan 2 euro als dat in grote aantallen wordt besteld.
            En dat geldt voor alle onderdelen in zo'n compressor, elk onderdeel waarop kan worden bespaard zal de uiteindelijke winkelprijs van zo'n apparaat mee bepalen.
            Het is voor de fabrikant dus telkens afwegen of een goedkoper onderdeel "goed genoeg is" en of het lang genoeg mee gaat om zeker geen problemen te veroorzaken tijdens de garantieperiode.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Hey juppekes.

Oorspronkelijk geplaatst door Jokke Bekijk bericht
              Ziet er een beetje hetzelfde principe uit maar is wel bijna drie keer zo duur als die van mij.
              Dat is een beetje boven mijn budget voor wat ik het maar nodig heb.
              Bootjes

Comment

Ik heb deze. Jammer genoeg niet met een Honda motor (Vanguard) en zonder uitworp maar financieel stopt het altijd wel ergens zeker ? Veel meer dan afgelopen zomer de bougie gekuist heb ik niet gedaan, ook niet de messen geslepen. We zijn nu 5 jaar verder en er zijn al veeeeeeeeel takken door gegaan, en niet van de minste.
                Voor veel tuinen wellicht overkill, ik snap dat wel degelijk hoor.
                video, delen, cameratelefoon, videotelefoon, gratis, uploaden

Comment

Hey juppekes

Vorige week samen met de buurman wat esdoorntakken door de hakselaar gepropt
                  Op een paar dagen tijd hebben we ongeveer vier uur gehakseld en dit is het resulaat.
                  Ook nog eens erbij vermelden dat er nog geen schrammetje op het tegenmes is, en dit op de dunste stand.
                  Het is een hoopje van ongeveer één meter hoog.
                  En de hoop takken die er lag om te hakselen was een serieuze berg hoor.

IMG_8265 by Hey Juppekes, on Flickr
                  Bootjes

Comment

Kon ik maar een nieuw tegenmes vinden voor de mijne (YT5461-01 Makro)

Comment

Hey juppekes.

Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Kon ik maar een nieuw tegenmes vinden voor de mijne (YT5461-01 Makro)
                      Bij een metaalverwerkingsbedrijf moet ze zoiets toch kunnen namaken.
                      Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                        Hey juppekes

Vorige week samen met de buurman wat esdoorntakken door de hakselaar gepropt
                        Op een paar dagen tijd hebben we ongeveer vier uur gehakseld en dit is het resulaat.
                        Ook nog eens erbij vermelden dat er nog geen schrammetje op het tegenmes is, en dit op de dunste stand.
                        Het is een hoopje van ongeveer één meter hoog.
                        En de hoop takken die er lag om te hakselen was een serieuze berg hoor.

IMG_8265 by Hey Juppekes, on Flickr

Lag er bij jullie dan geen sneeuw ? En vroor het er ook niet ? De bodem ziet er enkel nat uit ...
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

Comment

Hey juppekes.

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                          Lag er bij jullie dan geen sneeuw ? En vroor het er ook niet ? De bodem ziet er enkel nat uit ...
                          De foto is vanmiddag gemaakt, had gewacht tot de sneeuwlaag er op gesmolten was.
                          Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                            Hey juppekes.

Bij een metaalverwerkingsbedrijf moet ze zoiets toch kunnen namaken.
                            FWIW ... oude koe uit gracht, toch nog een vervangstuk/snijplaat gevonden ! .. en ze is beter dan het origineel! LOL!

Comment

Working...
                            X