Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hakselaar van de lidl.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hakselaar van de lidl.

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Ze waren dus op de hoogte van de omstandigheden en gingen een onderzoek openen in samenwerking met Bpost.
    Sinds hun mail (10/11/2020) niks meer van Lidl vernomen, monddood.
    Een professionele klant krijgt bij bpost voorrang bij behandeling maar betreft nog wel 10 werkdagen.
    Ondertussen zijn we nog maar de vierde werkdag ... kan dus nog wat duren. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Van de postbode zelf hier zeer tevreden, maar als je op het postkantoor moet zijn....denk ik altijd aan dit....

Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Hey juppekes.

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
        Misschien had ik dat in het begin niet goed begrepen , het is lang geleden dat ik nog bijgeregeld heb.
        Maar dat tegenmes gaat niet uitgeslepen zijn tot op 1 mm van de takken.

PS: takken van een zekere dikte laten wij drogen voor aanmaakhout, het zou te gek zijn om hiervoor nog eens dikke blokken te moeten gaan klieven.
        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Dat is omdat je contrames versleten is ... Men kan het messenblok tot net tegen het contrames aanzetten. In mijn geval heb je zowat 6-7 mm dikte weg te "schrapen" als je een nieuw contrames bekijkt. Maar men kan het contrames niet oneindig blijven aanspannen, de dubbele knop zorgt er voor dat je de laatste halve mm niet kan gebruiken omdat je anders door het de "gewafelde" (aka niet vol metaal) constructie snijdt van de contra-plaat en dan zit er een gat in ... De ketting half doorgesneden takken is daar een bewijs van.
        Bedankt, dan had ik toch goed begrepen dat die plaat tot tegen het mes moest komen.
        ja idd, net ertegen ... als je even verder "forceert" zal je zien dat er alu krullen in de afvalbak terecht komen! Je messen snijden dan metaal weg van de conterplaat! Niet doen dus!
        Ik heb vorige week nog eens gekeken naar dat contrames en bij mijn toestel kan je het niet tot tegen die walsrol draaien.
        Op zijn dichtste stand blijft die net geen mm van de wals, dus ik kan mijn contrames nooit beschadigen.
        Je ziet dan ook dat er tussen de gewalste takken soms stukjes tak in een ketting aan elkaar hangen, zeker bij zachtere takken.
        Maar dat is niet erg want het is zo dun dat als je er even aankomt toch in stukken valt.
        Het hangt eigenlijk maar aaneen met een klein velletje schors.
        Dus mijn contrames zal nooit verslijten op deze manier.
        Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
          Hey juppekes.

Ik heb vorige week nog eens gekeken naar dat contrames en bij mijn toestel kan je het niet tot tegen die walsrol draaien.
          Op zijn dichtste stand blijft die net geen mm van de wals, dus ik kan mijn contrames nooit beschadigen.
          Je ziet dan ook dat er tussen de gewalste takken soms stukjes tak in een ketting aan elkaar hangen, zeker bij zachtere takken.
          Maar dat is niet erg want het is zo dun dat als je er even aankomt toch in stukken valt.
          Het hangt eigenlijk maar aaneen met een klein velletje schors.
          Dus mijn contrames zal nooit verslijten op deze manier.
          Inderdaad en dat komt omdat je contrames versleten is en op de maximum dieptestand gedraaid is ... er zit op deze types hakselaar een beveiligings(diepte)stop op de as van de knop van de aanzet van het contrames om te beletten dat je door het contrames heen zit. Ik durf bijna wedden dat de hakselaar ook een type YT5461-xx is ... BTW ik heb voorlopig mijn beveiliginsstop er gewoon afgedraaid, riskant maar efficient

Comment

Hey juppekes

Inderdaad en dat komt omdat je contrames versleten is en op de maximum dieptestand gedraaid is ... er zit op deze types hakselaar een beveiligings(diepte)stop op de as van de knop van de aanzet van het contrames om te beletten dat je door het contrames heen zit. Ik durf bijna wedden dat de hakselaar ook een type YT5461-xx is ... BTW ik heb voorlopig mijn beveiliginsstop er gewoon afgedraaid, riskant maar efficient
            De hakselaar is pas nieuw en kan dus nog niet uitgesleten zijn.
            Ik had dit reeds bekeken toen ik hem uit de verpakking haalde, en toen kwam dit ook niet tegen elkaar.
            Misschien dat mijn type al een stop ingebouwd heeft omdat dat contrames niet meer zou verslijten.
            Ik snap ook niet waarom ze bij andere types het mes wel verder door laten draaien zodat hij zou verslijten.
            Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Een professionele klant krijgt bij bpost voorrang bij behandeling maar betreft nog wel 10 werkdagen.
              Ondertussen zijn we nog maar de vierde werkdag ... kan dus nog wat duren. [emoji6]
              Freddy, besteld op 02/11 en kreeg van Bpost dat het op 03/11 tussen 08h00 en 17h00 geleverd zou worden.
              Niemand gezien. T & T 4 minuten voor 5 uur T & T aangepast dat ze wegens omstandigheden niet konden leveren maar ze zouden leveren op 04/11 tussen 08h41 (sic) en 17h00 en weer niemand gezien.
              Later gemaild naar de Lidl service en een week later pas nieuws gehad.
              Ze zouden onderzoeken wat en waar mijn pakje was.
              Tot eergisteren was ik geduldig maar gisteren stuurde ik dan toch een mail dat ik Lidl nog zeven dagen de tijd zou geven en als er tegen dan geen oplossing gevonden was dat ik naar de ombudsdienst zou gaan.

Vandaag een email gekregen van Lidl met een brief die ik eerst manueel moest invullen en ondertekend moest terugsturen samen met bewijzen dat ik bij hen wel degelijk besteld had, een brief met "Verklaring van ontvangst of niet-ontvangst".
              Een gewoon a4 blad zonder kenteken nog handelsmerk.

Ik weet niet wat Lidl van plan is maar dit lijkt me geen geldig bewijs.
              En Bpost, die doen helemaal niks !!!!!!!!!!!!!!!!!!
              Verleden week een analoog fototoestel met Bpost opgestuurd en de ontvanger melde mij de ontvangst ervan de dag nadien al.

Hier is veel meer aan de hand!

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                Hey juppekes

De hakselaar is pas nieuw en kan dus nog niet uitgesleten zijn.
                Ik had dit reeds bekeken toen ik hem uit de verpakking haalde, en toen kwam dit ook niet tegen elkaar.
                Misschien dat mijn type al een stop ingebouwd heeft omdat dat contrames niet meer zou verslijten.
                Ik snap ook niet waarom ze bij andere types het mes wel verder door laten draaien zodat hij zou verslijten.
                Ik heb zwaar mijn twijfels hoor, een contrames dat niet zou mogen verslijten? en dus noodgedwongen lange "worsten" diep ingesneden takken produceert die nog met een "velletje" aan mekaar hangen? Lijkt mij allesbehalve efficient, temeer daar, voor dikke takken, het plettende wals effect verloren gaat omdat de afstand contrames-messenblok mogelijk te groot wordt. Nu ja ... Toch geen transportbescherming vergeten weg te nemen?

Comment

Hakselaar van de lidl.

Freddy, besteld op 02/11 en kreeg van Bpost dat het op 03/11 tussen 08h00 en 17h00 geleverd zou worden.
                  .../...
                  Ze zouden onderzoeken wat en waar mijn pakje was.
                  .../...
                  En Bpost doet helemaal niets
                  Efkes ingekort om enkel dit even aan te kaarten.
                  Ik bedoelde eerder dat Bpost aan een professionele klant normaal binnen de tien werkdagen moet antwoorden na een klacht over een zending, uiteraard niet tien dagen na verzending van het pakket. [emoji6]
                  Volgens de data die je zelf opgaf waren/zijn die 10 werkdagen nog niet door vanaf dat Lidl de navraag zou doen bij Bpost.
                  Vanaf 10/11 is het nu nog maar de vijfde werkdag ... ze hebben dus nog wat tijd over. [emoji848]

Het blijkt een standaard procedure te zijn dan Bpost niet antwoordt aan de eindklant, dit zou een overeenkomst zijn met de professionele verkopers.
                  Het blijft uiteraard vervelend als men als eindklant niets weet en geen antwoord kan vinden op korte tijd.
                  Dit doet zich niet enkel voor bij Lidl, heb identiek hetzelfde voorgehad bij CB met een retour.

PostNL geeft zichzelf in dergelijke gevallen 20 werkdagen ... da’s een maand om navraag te doen bij een interne dienst. [emoji15]
                  Ook ooit voorgehad en na die 20 werkdagen kreeg ik te horen dat ze navraag deden bij een andere interne dienst en dat daar dezelfde regel van toepassing was ... die kregen ook 20 werkdagen.
                  Nog 20 werkdagen later terug contact opgenomen en ze hadden net het antwoord binnen ... maar ik kreeg het niet want ze hadden 10 dagen om het antwoord te verwerken.
                  Uiteindelijk het antwoord dat ze geen achtergebleven pakket konden vinden en dat het vermoedelijk geleverd was. [emoji1785]
                  Uiteindelijk is het pakket nog een maand later plots afgeleverd.
                  En dat is helemaal niet zo leuk als het om speciaal dierenvoeder gaat dat je bijna alleen online kan vinden.

Hopend voor u dat ze het nu snel oplossen.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Freddy, aangezien Lidl me binnen de twee werkdagen zou antwoorden en dat maar veel later een onbevredigend antwoord kreeg heb ik beter besteld bij een andere winkel, die trouwens ook 2 dagen nodig had om te leveren.
                    En natuurlijk als ze iets beloven moeten achteraf niet afkomen met die covid 19 zever.
                    Gelukkig kreeg ik mijn pakket dan toch de volgende dag.

Bedankt voor de uitleg ik had u eerst niet volledig begrepen.

Nu, feit is dat Lidl mij in de kou liet staan en pas reageerde op mijn tweede waarschuwing dat ik verdere stappen zou ondernemen.
                    Daarmee is ook mijn vertrouwen in Lidl volledig verdwenen en voor Bpost is het niet veel beter.
                    Waarom sturen ze twee dagen na elkaar een T & T, leveren ze toch niet en zwijgen ze als vermoord.

Ach, we kunnen blijven discussiëren maar ik heb mijn les geleerd.
                    Ik koop alleen nog in online winkels die te vertrouwen zijn.

PS: Dat blauw buisje die meegeleverd was met de compressor niet in de luchtfilter steken anders worden de cilinders veel te heet.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Die hakselaars met messen zijn inderdaad prul, wij hebben sinds een paar jaar ook één met tandwielen, van Ryobi, ook een grasmaaier van dat merk, prijs/kwaliteit erg tevreden van.
                      Alweer iets geleerd. Hakselaars met messen zijn dus prul. Erik Lietaer (Eliet) zal het graag horen.

Comment

PS: Dat blauw buisje die meegeleverd was met de compressor niet in de luchtfilter steken anders worden de cilinders veel te heet.
                        Snap trouwens niet het nut ervan.
                        En info valt daarover ook al niet te vinden. [emoji848]
                        Heb je nog gezocht naar een andere luchtfilter?
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Snap trouwens niet het nut ervan.
                          En info valt daarover ook al niet te vinden. [emoji848]
                          Heb je nog gezocht naar een andere luchtfilter?
                          Nee,laatst een oudere PC totaal mooi stofvrij geblazen en zonder dat buisje waren de cilinders veel minder heet.
                          Maar heb eigenlijk nog de tijd niet gehad om eens deftig op zoek te gaan, maar die moet zeker te vinden zijn.
                          Denk te zoeken naar die oudere luchtfilters uit de auto industrie, maar er zal wel een en ander aangepast moeten worden.
                          Zodra ik iets op het oog heb stuur ik je een PM.

Comment

Nee,laatst een oudere PC totaal mooi stofvrij geblazen en zonder dat buisje waren de cilinders veel minder heet.
                            Maar heb eigenlijk nog de tijd niet gehad om eens deftig op zoek te gaan, maar die moet zeker te vinden zijn.
                            Denk te zoeken naar die oudere luchtfilters uit de auto industrie, maar er zal wel een en ander aangepast moeten worden.
                            Als de compressor warmer wordt door een buisje in de luchtfilter te steken dan zorgt dat buisje voor een grotere weerstand, dan moet de compressor harder en langer werken om de tank op druk te krijgen.

Als je een luchtfilter zoekt voor een compressor, dan kan je hier eens kijken: https://nl.aliexpress.com/item/32781...27424c4dI707cC
                            Ik heb de plastieken luchtfilter van mijn Lidl compressor vervangen door deze, het filterelement is wat groter (minder weerstand) en door de constructie maakt de compressor iets minder lawaai.
                            Dat scheelt maar een klein beetje, het verschil is echt niet spectaculair, vooral het "scherpe" geluid (hoge tonen) is er wat af.
                            De schroefdraad van de "Aliexpress luchtfilter" is 1/2", net hetzelfde als die van de plastieken luchtfilter op mijn compressor, als je een andere luchtfilter wil monteren dan moet je eerst controleren welke schroefdraad je nodig hebt.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Hakselaar van de lidl.

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Dat scheelt maar een klein beetje, het verschil is echt niet spectaculair, vooral het "scherpe" geluid (hoge tonen) is er wat af.
                              Veel scherpe (hoge) tonen zullen er in dit geval echter niet gedempt kunnen worden, tenzij je die eerst op een of andere manier weet te genereren. [emoji23]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Hey juppekes.

Ik heb zwaar mijn twijfels hoor, een contrames dat niet zou mogen verslijten? en dus noodgedwongen lange "worsten" diep ingesneden takken produceert die nog met een "velletje" aan mekaar hangen? Lijkt mij allesbehalve efficient, temeer daar, voor dikke takken, het plettende wals effect verloren gaat omdat de afstand contrames-messenblok mogelijk te groot wordt. Nu ja ... Toch geen transportbescherming vergeten weg te nemen?
                                Die lange worsten zijn nu ook weer niet zo erg he.
                                En het zijn niet allemaal worsten hoor, grotendeels is mooi in stukken gehakseld.
                                Op het tweede en derde filmpje kan je het trouwens zien in de bakken op het einde van het filmpje.
                                Als ik deze week nog eens in mijn tuinhuis ben zal ik eens zien of dat er daar nog iets op zit die moet verwijderd worden.
                                Bootjes

Comment

Working...
                                X