Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra deurbel

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Extra deurbel

Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
    Even waarschuwen voor ernstige privacy/security-tekortkomingen in de produkten van Euphy - die beelden kunnen via de cloud 'geoogst' worden...
    Uw geliefde zoekrobot is uw beste bondgenoot (of tweakers, en andere securityfora hebben er uitvoering over geschreven.
    Euphy valt onder de paraplu van Anker (Wat tot dan eigenlijk bij mij een redelijk degelijke reputatie had, nu niet meer).

Ikzelf ben voor 'den draad' en een privaat netwerk als het over beveiliging gaat - voor zover dat kan (je moet soms ook pragmatisch zijn). Niet te veel via wifi of de cloud.

Hou dus de updates in de gaten en pas die toe (of hoop dat Euphy de zaken op zijn cloudsystemen wat beter afdicht).
    Ik heb hier alles van Eufy, en dat is één van de weinige waar je geen abonnement voor nodig hebt
    Het ligt uiteraard aan jezelf of je gebruik wilt maken van cloudopslag, dan gaat bij elk merk met het gekende gevaar op "meekijken"
    Maar alle toestellen die ik hier heb van Eufy ben ik heel tevreden van, betere kwaliteit dat de meeste anderen in dezelfde prijsrange. (en ik heb er veel getest alvorens over te gaan tot dit merk)
    Het is totaal niet nodig om gebruik te maken van cloudopslag, wil je dat wel dan zal je net zoals de hele dure merken rekening moeten houden met de kans op gehackt worden, alles trouwens wat in een cloudopslag bewaart wordt.
    Trouwens maak je gebruik van een bedraad systeem met cloudopslag dan kan er evengoed meegekeken worden, dan maakt bedraad of draadloos totaal geen verschil !
    De security bij Eufy is evengoed als al de rest, niemand kan meekijken als je lokaal opslaat !

grts
    Sieg
    Last edited by Sieg; 15 december 2022, 21:17.
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Hier ook veel van Eufy en alles wordt lokaal opgeslagen, niets in de cloud.
      Uiteraard kan men er remote wel aan als men dat zo instelt, anders heeft het weinig zin een deurbel met camera te hebben dat men ook op afstand wil kunnen bekijken.
      Ervoor al veel andere merken geprobeerd maar niet veel kan tippen aan de kwaliteit van Eufy.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Andere oplossing is Heidemann HX. Die hebben een systeem dat je kan aansluiten op de bestaande bel. Je moet de "Funk-Konverter 70399" parallel over je bestaande deurbel aansluiten. Die kan dan een tweede deurbel sturen. Dat is dan ziets als de 70872. Website van Heidemann is niet bepaalde de meest handige http://www.heidemann-handel.de Maar een 50 euro ga je wel kwijt zijn voor een set.

Comment

Extra deurbel

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Andere oplossing is Heidemann HX. Die hebben een systeem dat je kan aansluiten op de bestaande bel.
          Werkt bij Eufy standaard ook met de actuele deurbel zonder extra accessoires.
          En men kan daar nog een extra deurbel draadloos op aansluiten (stopcontact) en kan op elke smartphone of tablet ook bellen.
          Wel wat duurder dan 50€. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
            Ja, nee, stop er maar mee. Die denkpiste gaan we niet doen.
            Ik heb echt geen camera of zo nodig. Er zit glas in de deur en ik kan prima zien wie er voor staat. We kunnen door het raam ook de oprit zien.

Nee, het ging er om dat ik een bestaande deurbel wil "verlengen" met een draadloze oplossing zodat we die ook kunnen horen in andere ruimtes.
            Het voordeel van een een deurbel met zichtbare camera werkt vooral preventief tegen kwaadwillende. Die zullen eerder je huis overslaan als op ze rooftocht zijn. Ook bij levering van pakketpost wanneer zij ten onrechte beweren dat ze aan de deur zijn geweest.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              Het voordeel van een een deurbel met zichtbare camera werkt vooral preventief tegen kwaadwillende. Die zullen eerder je huis overslaan als op ze rooftocht zijn. Ook bij levering van pakketpost wanneer zij ten onrechte beweren dat ze aan de deur zijn geweest.
              Ben ik met je eens. Het is een voordeel.
              Maar wij zijn zo niet ingesteld. We hebben nog vertrouwen in de goedheid van de mensen.

We hebben een normaal alarmsysteem en dat moet genoeg zijn. We gaan daar niet in overdrijven.
              Nu, ieder moet voor zichzelf uitmaken waar hij de lat wil leggen.

Een van ons buurmannen heeft een extreem overdreven beveiliging geplaatst met overal cameras tot op de openbare weg.
              Het is er echt los over.
              De man zit alle dagen ook naar de camerabeelden te kijken.
              Ik weet niet of ik zo wil leven.

Om maar een voorbeeld te geven hoe dit kan ontaarden....
              Op een dag had een zeer oud dametje uit de buurt hier een leeg colablikje op de stoep zien liggen.
              Net voor die man zijn deur.
              Ze heeft het blikje opgeraapt en opzij gelegd van zijn oprit.
              Had hij dat gezien op zijn camera.
              Is hij dat oud menske gaan uitschelden en bedreigen dat hij politie zou bellen voor sluikstorten.
              Of hoe dol iemand kan draaien.

En ja, een pakjesdienst kan wel beweren hier geweest te zijn ook al is dat niet zo.
              Maar wat ga je doen met camerabeelden?
              Ze opsturen naar hun baasje?
              Dat brengt niet op.

Comment

Andere oplossing is Heidemann HX. Die hebben een systeem dat je kan aansluiten op de bestaande bel. Je moet de "Funk-Konverter 70399" parallel over je bestaande deurbel aansluiten. Die kan dan een tweede deurbel sturen. Dat is dan ziets als de 70872. Website van Heidemann is niet bepaalde de meest handige http://www.heidemann-handel.de Maar een 50 euro ga je wel kwijt zijn voor een set.
                O dank je wel!
                Dit is EXACT wat ik zocht.
                Nu ben ik er helemaal uit.

De prijs is een klein beetje meer dan wat ik in gedachten had.
                Maar kwaliteit mag iets meer kosten denk ik dan.
                Het ziet er goed spul uit.

Ik ben er helemaal uit nu.
                Dank je wel.

Comment

Ik hoop dat het je lukt, ik heb geen ervaring met die Heidemann.

Comment

Ik hoop dat het je lukt, ik heb geen ervaring met die Heidemann.
                    De spullen zijn al onderweg. Gekocht bij Conrad.

Als ik het aangesloten heb laat ik een review met mijn indrukken. Kan iemand anders er ook iets aan hebben.

Comment

Feedback:

Ondertussen zijn de spullen aangekomen.

Een eerste indruk is dat de producten verzorgt zijn en naar kwaliteit degelijk lijken te zijn.
                      De graad van afwerking is best wel "ok". Niet top top top maar kan best mee met A merken. Neem ook de prijs in acht bij deze.

Het aansluiten is een eitje en kan een kind. Twee draadjes parallel op de bestaande bel. De bijgeleverde draadjes zijn wel wat kort. Maar prima te vervangen indien nodig.
                      Mits een draadje te verleggen kan je hem ook parallel zetten op de deurknop van een bestaande belinstallatie.

Het instellen is ook een eitje. Gewoon op een knopje drukken om de beltoon van voorkeur te kiezen. Het paren van zender en ontvanger ging vanzelf.

Een sterk pluspunt is dat de beltoon gekozen kan worden op de zender en niet op de bel zelf.
                      Dit is echt geniaal.
                      Dat maakt dat je verschillende beltonen kan koppelen aan meerdere zenders (bv deur van voor, deur langs achter,twee belknoppen aan de deurpost (bv 1 voor zakelijke toepassing en 1 prive)).
                      Er is te kiezen uit een meervoud aan beltonen maar zijn niet echt onze smaak. Ale het valt best wel mee. Het is maar een bel e.
                      De tonen zijn polyfoon. (gelijkaardig aan de oude gsm beltonen).

Het enige dat we nog moeten testen is de reikwijdte. Geen idee hoever we kunnen gaan. Volgens de specs zou dat 100 meter moeten zijn.
                      Ik zit nogal eens bij de buren. Eens moeten testen of die tot daar geraakt. Is toch ruim 60 meter denk ik. Is geen noodzaak maar zou mij handig uitkomen en een mooie extra plus.

Het model van ontvanger is prima draagbaar en op AA batterijen. Of je hangt het op aan een haakje.

Exact wat ik dus zocht.
                      Dank je wel voor het meedenken.

Comment

Working...
                      X