Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    De meeste pakjes van buiten de EU blijven hangen bij douane in België. Die hebben het recht om 4 weken een pakje tegen te houden. En om de een of andere reden doen ze dat meestal ook. In het begin belde ik wel eens na een week of 3 naar Bpost maar als zij in hun intern systeem meer in detail zien waar het is, dan was het antwoord steeds dat het bij douane zat.
    Hihi, jaja, dat was een standaard antwoord hé van de post, ze deden niet de minste moeite om uw pakje(s) op te zoeken.
    En die douaniers jong, de mannen van het luilekker leven.
    Ik was eens "ten optelle" in het station in Menen. Dat wil zeggen dat ze geen werk hadden voor mij en ze konden niet laten "doppen" en dus zochten een werkplek in de buurt want als ze mij te ver van mijn werkzetel stuurden moesten ze mij een premie uitbetalen.
    Dus moest ik bij de douaniers in Kortrijk gaan werken.
    Die gasten zaten afzonderlijk in glazen vertrek in de loods en het was ons ten strengste verboden daar naar binnen te stappen om ons wat op te warmen.
    Dus wij maar werken in de vrieskou en zij.... s'morgens een beetje papierwerk na eerst de krant te hebben "bestudeerd" te hebben, om 9h00 koffie pauze (wij niemendal) rondtien uur werkten ze dan door tot kwart voor twaalf en dan stapten ze dan op om hier of daar in één of andere kantine te gaan eten. Als alles goed ging waren ze tegen 1h00 à 1h30 terug om er nog een uur van te kletsen en daarna werkte ze nog wat te werken.
    Ik was een week "ten optelle" en bij die kaki's was dat alle dagen die saaie routine, nooit iemand die hen kwam controleren en zijn altijd in de trage film modus verder doen.
    Wel, ik denk dat sommige diensten bij Bpost ook die kaki ziekte hebben.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #32
      Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      De meeste pakjes van buiten de EU blijven hangen bij douane in België. Die hebben het recht om 4 weken een pakje tegen te houden. En om de een of andere reden doen ze dat meestal ook. In het begin belde ik wel eens na een week of 3 naar Bpost maar als zij in hun intern systeem meer in detail zien waar het is, dan was het antwoord steeds dat het bij douane zat.
      Toen het begin vorig jaar lang duurde voor mijn pakje aankwam (dat volgens Aliexpress al lang in België was) heb ik eens een mail naar de douane gestuurd.
      Ik kreeg als antwoord dat deze zendingen helemaal niet door hen behandeld worden.
      Heb toen met de afzender het adres nagekeken.
      Het is uiteindelijk aangekomen, maar ik heb een vermoeden dat het 2 keer op en neer is geweest.

      Mijn laatste aankoop van 03/06 (autoreset chips) ligt volgens Ali sinds 15/06 bij Bpost.
      Volgens de tracking van Bpost is het nog onderweg van China naar België...

      Er werd wel op voorhand een maand aflevertijd aangegeven.
      Tot nu toe is altijd alles aangekomen, en exact hetzelfde kost 5 maal meer in Duitsland.
      Last edited by palombian; 5 juli 2020, 13:23. Reden: tracking

      Comment

      Working...
      X