Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

    De BTW en zo valt nog mee op kleine bedragen, maar als DHL en bpost ook daar de vaste inklaringskosten op gaat tellen, dan wordt het pas een ramp.
    Dan komt er op een goedkoop product al minstens 2500% bij. [emoji21]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      De BTW en zo valt nog mee op kleine bedragen, maar als DHL en bpost ook daar de vaste inklaringskosten op gaat tellen, dan wordt het pas een ramp.
      Dan komt er op een goedkoop product al minstens 2500% bij. [emoji21]
      Toen er nog pakjes en goederenwagens bij de NMBS naar het buitenland werden verzonden moest alles gededouaneerd worden en dat konden enkel dedouaneerbureaus doen.
      Aangezien Menen een grensstad is waren er toen veel zo'n bureaus aan weerszijden van de grens.
      Die deden dat uiteraard niet gratis.
      Als de koerier bedrijven en/of Bpost dit zal mogen doen betwijfel ik en het zal zeker niet gratis zijn of blijven.
      En bij het afleveren van de goederen moeten er normaal gezien papieren bij zitten van dedouanering.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #18
        Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Toen er nog pakjes en goederenwagens bij de NMBS naar het buitenland werden verzonden moest alles gededouaneerd worden en dat konden enkel dedouaneerbureaus doen.
        Aangezien Menen een grensstad is waren er toen veel zo'n bureaus aan weerszijden van de grens.
        Die deden dat uiteraard niet gratis.
        Als de koerier bedrijven en/of Bpost dit zal mogen doen betwijfel ik en het zal zeker niet gratis zijn of blijven.
        En bij het afleveren van de goederen moeten er normaal gezien papieren bij zitten van dedouanering.
        Waarom denk je dat Jack Ma een depot wil bouwen in Luik Luc?
        Die mannen weten reeds lang dat dat er zat aan te komen.
        Verschillende dingen van Alie worden nu reeds van uit Duitsland verstuurd, niet de kleine pruts maar grotere dingen,
        een vriend van mij bestelde bij Alie een 150 watt zonnepaneel met 12 volt omvormer/batterijlader voor zijn tuinverlichting, voor iets van rond de 80€,
        werd twee dagen later geleverd van uit Duitsland.
        Last edited by Guest42; 2 juli 2020, 07:01.

        Comment


        • #19
          Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

          Hopelijk worden mijn pakjes dan nog voor het eind van dit jaar geleverd, want zit er al 2 maand op te wachten.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #20
            Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            De BTW en zo valt nog mee op kleine bedragen, maar als DHL en bpost ook daar de vaste inklaringskosten op gaat tellen, dan wordt het pas een ramp.
            Dan komt er op een goedkoop product al minstens 2500% bij. [emoji21]
            De BTW en invoerrechten zullen meteen bij aankoop worden aangerekend naargelang de aard, de prijs en het land van bestemming.
            De pakjes gaan met hun eigen vliegtuigen naar hun eigen hubs waar automatisch ingeklaard wordt.
            En desnoods zullen ze met hun eigen bestelwagens leveren om de prijs zo laag mogelijk te houden.

            Comment


            • #21
              Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
              Hopelijk worden mijn pakjes dan nog voor het eind van dit jaar geleverd, want zit er al 2 maand op te wachten.
              Deze week een bestelling van februari aangekomen, verzonden begin maart.
              Bijna vier maand onderweg. [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #22
                Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Deze week een bestelling van februari aangekomen, verzonden begin maart.
                Bijna vier maand onderweg. [emoji6]
                Dat geeft mij toch nog wat hoop
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #23
                  Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

                  Amaai, ik had enkele zaken besteld 09 juni en die zijn hier al sinds vorige week. Andere dingen besteld 14 mei, geleverd 18 juni. Enkel een paar dingen die net aan hetbegin van de lockdown besteld zijn hebben er een week of 2 langer over gedaan dan anders.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Waarom denk je dat Jack Ma een depot wil bouwen in Luik Luc?
                    Die mannen weten reeds lang dat dat er zat aan te komen.
                    Verschillende dingen van Alie worden nu reeds van uit Duitsland verstuurd, niet de kleine pruts maar grotere dingen,
                    een vriend van mij bestelde bij Alie een 150 watt zonnepaneel met 12 volt omvormer/batterijlader voor zijn tuinverlichting, voor iets van rond de 80€,
                    werd twee dagen later geleverd van uit Duitsland.
                    https://estartup.nl/chinese-webshop-eu-warehouse/
                    Dat heb ik al elders uitgelegd dacht ik.
                    Maar logisch gezien zal het aanbod bijna zeker fel zal verminderen, en zeker al die kutwinkeltjes van één of een paar weken die nu nog bestaan.
                    Minder concurrentie gaat zich ook voelen in de prijzen.
                    Dan zal Ali echt moeten opboksen tegen Amazon.de, toch zeker binnen de EU.
                    Last edited by Red Falcon; 2 juli 2020, 20:32. Reden: skrif footte
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

                      Vandaag heb ik een pakje aangekregen dat besteld is op 19 juli, maar er zijn nog andere pakjes onderweg die veel eerder besteld zijn.
                      Tegen het einde van het jaar zullen we dan maar niet teveel meer bestellen, want als die lang onderweg zijn dan zullen ze wel een heel stuk duurder worden.

                      Ik heb zelf ook al wel spullen bij Aliexpress besteld die vanuit Duitsland en Spanje geleverd werden.
                      Hopelijk wordt het aanbod vanuit de Europese "warenhuizen" van Aliexpress wat meer uitgebreid, want nu hebben ze daar nog niet zoveel keuze.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Vandaag heb ik een pakje aangekregen dat besteld is op 19 juli, maar er zijn nog andere pakjes onderweg die veel eerder besteld zijn.
                        Da’s rap ... geleverd voor je besteld hebt.
                        Of bijna een jaar onderweg? [emoji16]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #27
                          Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Da’s rap ... geleverd voor je besteld hebt.
                          Of bijna een jaar onderweg? [emoji16]
                          Tikfoutje, het moest juni zijn
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

                            Op 9 juni '20 bestel ik een kompas van € 17,44 en het werd mij op 25 juni met Bpost afgeleverd
                            Ook op 9 juni '20 bestel ik een klein waterpasje voor mijn statief, is sinds 24 juni in België aangekomen maar heb nog niks ontvangen.
                            Waarschijnlijk ligt het ergens in hun depot in Luik of op één of andere parking.
                            Denk niet dat ik het ooit nog zal zien.
                            Ik denk dat als je iets van een beetje waarde besteld het sneller gaat allemaal.
                            Heb eerder al onderlijfjes (7) besteld 1 week later hier.
                            Drie pyjama's minder dan 14 dagen later hier.
                            T-shirts, slips, afstandsbedieningen voor Canon en Fujifilm ging allemaal heel vlotjes, maar..... het was allemaal voor de corona er was.
                            Vraag is echter waar loopt het fout?
                            Eerst moesten ze weer in gang schieten in China, dan waren er niet genoeg vluchten van en naar China maar ik verdenk dat het Bpost is die de hoeveelheid pakjes niet aankan en eerst de Belgische pakjes behandeld.
                            Enfin het is maar gissen, wie zal het zeggen waar het mank loopt?
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Op 9 juni '20 bestel ik een kompas van € 17,44 en het werd mij op 25 juni met Bpost afgeleverd
                              Ook op 9 juni '20 bestel ik een klein waterpasje voor mijn statief, is sinds 24 juni in België aangekomen maar heb nog niks ontvangen.
                              Waarschijnlijk ligt het ergens in hun depot in Luik of op één of andere parking.
                              Denk niet dat ik het ooit nog zal zien.
                              Ik denk dat als je iets van een beetje waarde besteld het sneller gaat allemaal.
                              Heb eerder al onderlijfjes (7) besteld 1 week later hier.
                              Drie pyjama's minder dan 14 dagen later hier.
                              T-shirts, slips, afstandsbedieningen voor Canon en Fujifilm ging allemaal heel vlotjes, maar..... het was allemaal voor de corona er was.
                              Vraag is echter waar loopt het fout?
                              Eerst moesten ze weer in gang schieten in China, dan waren er niet genoeg vluchten van en naar China maar ik verdenk dat het Bpost is die de hoeveelheid pakjes niet aankan en eerst de Belgische pakjes behandeld.
                              Enfin het is maar gissen, wie zal het zeggen waar het mank loopt?
                              Reken er maar op dat er veel pakjes heel snel in België geraken Luc en dan hier een hele tijd blijven "hangen"
                              Zo heb ik vorige maand een bestelling gedaan in Engeland, met track en trace
                              pakje was 1 dag in Engeland onderweg naar het sorteercentrum, dan nog één dag en het was in België
                              Daarna duurde het acht dagen tot het bij mij was, niet normaal !

                              Veertien dagen geleden heb ik een pakje verstuurd naar Schotland, het was zeven dagen onderweg in België
                              3 dagen later was het geleverd bij de persoon, wat dus wil zeggen 1 dag op het vliegtuig en dan twee dagen nodig om door GB te reizen

                              Enkele weken geleden een bestelling gedaan in Duitsland, één dag onderweg in Duitsland en 4 dagen onderweg in België

                              Ik doe tevens veel van mijn bestellingen in Nederland, 's avonds bestellen en 's anderdaags altijd met Post NL geleverd en dat meestal rond de middag

                              Soms riskeer ik mij om iets te bestellen in België, ik mag er gegarandeerd op rekenen dat het minstens vijf dagen duurt eer het verzonden wordt door de shop en reken daar dan nog enkele dagen bij eer het bij mij is

                              Dus ik bedoel maar, ze zijn hier niet van de snelste in België, zowel de winkels als de post
                              Wat belastingen betreft is er geen enkel probleem, dat is altijd héél snel hier

                              grts
                              Sieg
                              Last edited by Sieg; 2 juli 2020, 23:22.
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • #30
                                Re: Taks en/of BTW op Ali express pakjes ?

                                De meeste pakjes van buiten de EU blijven hangen bij douane in België. Die hebben het recht om 4 weken een pakje tegen te houden. En om de een of andere reden doen ze dat meestal ook. In het begin belde ik wel eens na een week of 3 naar Bpost maar als zij in hun intern systeem meer in detail zien waar het is, dan was het antwoord steeds dat het bij douane zat.

                                Comment

                                Working...
                                X