Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra zonnepanelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Extra zonnepanelen

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    In mijn geval is het net andersom, hier liggen minder veel minder panelen dan dat de omvormer aankan.
    Nadeel financieel, ik moet veel meer betalen aan prosumententaks dan mijn panelen opbrengen.
    Daarentegen heeft mijn omvormer wel altijd speling en zit niet op zijn uiterste te werken, de omvormer is bij de meesten de zwakke schakel in het systeem.

    grts
    Sieg
    Dat is een foute redenering, uw omvormer zal op vele momenten niets geven en dus een groot verlies zijn.
    Ook uw investering brengt maar een deel op van wat het kan.
    Technisch gezien heb je dan ook geen ideale installatie.
    Op de meeste omvormers krijgt men tussen de 10 en 15 jaar garantie, hetgeen je nu te veel betaalt aan prosumententarief, daar kon je in het slechtste geval na de garantie gerust een nieuwe vermoedelijk modernere omvormer mee kopen.
    Hetgeen op de omvormer staat van kVA is wat hij kan leveren aan het net, niet wat die als maximum aan kWp aankan van de panelen.
    Maar goed, iedereen doet wat hij wil. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: Extra zonnepanelen

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Dat is een foute redenering, uw omvormer zal op vele momenten niets geven en dus een groot verlies zijn.
      Ook uw investering brengt maar een deel op van wat het kan.
      Technisch gezien heb je dan ook geen ideale installatie.
      Op de meeste omvormers krijgt men tussen de 10 en 15 jaar garantie, hetgeen je nu te veel betaalt aan prosumententarief, daar kon je in het slechtste geval na de garantie gerust een nieuwe vermoedelijk modernere omvormer mee kopen.
      Hetgeen op de omvormer staat van kVA is wat hij kan leveren aan het net, niet wat die als maximum aan kWp aankan van de panelen.
      Maar goed, iedereen doet wat hij wil. [emoji6]
      Weet ik, maar indertijd toen ik mijn zonnepanelen heb geplaatst waren er niet veel omvormers die 3x220 konden steken
      Degene die er dan wel waren, die waren dan zwaarder

      Qua opbrengst heb ik zeker geen problemen, zelfs als het zeer zwaar bewolkt is heb ik inkomsten, dit in tegenstelling tot hetgeen ik al bij anderen gezien heb.
      Dus van het minste licht doet de omvormer z'n ding

      Hetgeen je schrijft dat mijn investering maar een deel opbrengt, zou kunnen doch heb ik op een goeie zonnige niet te hete dag meer opbrengst dan dat er uitgerekend wordt qua zonnepanelen.
      Dus dat valt ook goed mee.

      Maar uiteraard, als de omvormer ooit de geest geeft dan komt er een lichter exemplaar in de plaats, die bestaan ondertussen wel al

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #33
        Re: Extra zonnepanelen

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Dat wordt door de fabrikanten van de omvormers ook al zo aangegeven en heeft te maken met correct benuttigen van de omvormer.
        Panelen geven inderdaad niet altijd de maximum en de omvormer heeft ook een minimum input nodig om te kunnen werken.
        Door de maximum opbrengst van de panelen hoger te nemen, zal men veel meer uit de installatie halen.
        De meeste raden aan om 30% meer in panelen te leggen dan de omvormer is.
        Dat is uiteraard geen verplichting maar een aanbeveling.

        Een lagere omvormer nemen om financiële redenen is een ander punt, maar daar zit geen technische logica achter.

        Bij aanschaf van een installatie moet men niet de panelen kiezen en dan een omvormer dat erbij past, maar kiezen voor de omvormer dat men nodig heeft en daar het correct aantal panelen voor kiezen, als men tenminste plaats en budget genoeg heeft om dit te doen.

        De correcte denkwijze is volgens mij de volgende.
        Hoeveel kWh wil men jaarlijks kunnen bekomen?
        Welke omvormer heeft men nodig om dit te bekomen?
        Neem daar tot 30% Wp extra aan panelen voor.

        Uiteraard rekening houdend met technische mogelijkheden.
        Als men een omvormer wil van 5 of 6 kVA en men heeft maar plaats om 10 panelen te leggen van bijvoorbeeld 340Wp, dan is dat volledig onzinnig en moet men uiteraard kiezen voor een 3kVA omvormer.
        Bedankt, zeer duidelijke uitleg.

        Comment


        • #34
          Re: Extra zonnepanelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht

          Maar uiteraard, als de omvormer ooit de geest geeft dan komt er een lichter exemplaar in de plaats, die bestaan ondertussen wel al

          grts
          Sieg
          Als je groenstroomcertificaten krijgt, moet een defecte omvormer verplicht vervangen worden door een met exact hetzelfde vermogen.

          Willy
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #35
            Re: Extra zonnepanelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Marcus123
            H&S powersolutions zijn dubbel zo duur en zetten sociaal zwakkere personen onder druk.
            Oplichters
            Stop met in elk topic dezelfde zever te zetten, trol!
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment

            Working...
            X