Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Met wat vandaag gebeurt is, zowel in A'pen als in de buurt van Diest, met die uitbraak van de UK-varianten - zullen de kappers zeker NIET openen. We zien de laatste 3 dagen 2500 gevallen per dag. Dat is niet superdramatisch - maar het zijn licht hogere cijfers - zo is het half augustus ook begonnen. En dat kan gerust nog even smeulen om dan te ontbranden in maart! Zo is het ook toen gegaan. Het geloof in de aanpak van hier ben ik kwijt. Het is elk voor zich. Al altijd geweest - en 't zal altijd zo blijven.

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      En als ge dan ziet met hoeveel discipline de Aziaten daarmee omgaan ... respect hoor....
      Zeer strenge maatregelen, maar ze hebben dan ook resultaat.
      Hier lopen ze de feiten steeds achterna...
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        En als ge dan ziet met hoeveel discipline de Aziaten daarmee omgaan ... respect hoor....
        Zeer strenge maatregelen, maar ze hebben dan ook resultaat.
        Hier lopen ze de feiten steeds achterna...
        RESPECT is al lang dood en begraven.Vroeger was er een instelling waar dat bijgebracht werd, willen of niet ! Behalve dan voor pro smoezers. Die er nu ook zijn.
        https://ggpics.be/

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          ....
          Maar op dit ogenblik lijkt de beschikbaarheid van het vaccin een van de grootste problemen om iedereen zo snel mogelijk een spuitje te kunnen geven.

          Ik heb ondertussen ook iemand horen zeggen dat hij zich zeker niet laat vaccineren met een vaccin dat op enkele maanden in elkaar geknutseld is.
          Hij hoopt dat alle anderen zich laten vaccineren zodat het virus op die manier niet veel kans meer heeft om zich verder te verspreiden (terwijl hij zelf eigenlijk wel behoort tot de categorie die het meeste risico loopt op heel zware complicaties als hij toch besmet raakt).
          Mensen lullen oeverloos uit de nek ... Het onderzoek naar corona type virussen is zeker al 15 jaar bezig zoniet langer, of dacht men dat de wetenschappers/medici zo stom waren om deze potentieel gevaarlijke groep virussen zo maar links te laten liggen (SARS/MERS)? Kom nou! Men vergeet dat het "Oxford vaccin" (Astra-Zeneca als ik mij niet vergis) op een paar maanden na klaar was om uitgerold te worden VOOR covid-19 .. dus dat "op een paar maanden ineen geknutseld"? sja .. Jan_met_pet lult maar wat aan he ...

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oeps verkeerd ...

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Mensen lullen oeverloos uit de nek ... Het onderzoek naar corona type virussen is zeker al 15 jaar bezig zoniet langer, of dacht men dat de wetenschappers/medici zo stom waren om deze potentieel gevaarlijke groep virussen zo maar links te laten liggen (SARS/MERS)? Kom nou! Men vergeet dat het "Oxford vaccin" (Astra-Zeneca als ik mij niet vergis) op een paar maanden na klaar was om uitgerold te worden VOOR covid-19 .. dus dat "op een paar maanden ineen geknutseld"? sja .. Jan_met_pet lult maar wat aan he ...
              Dat soort berichten (onder andere dat die vaccins om een of andere reden niet te berouwen zijn) worden via Facebook en dergelijke verspreid, en er zijn altijd mensen die al die onzin geloven.
              Op het werk is er zelfs een collega die vindt dat Trump heel goed werk heeft geleverd in de periode dat hij het voor het zeggen had in de VS.
              Die mensen krijg je met de beste wil van de wereld niet overtuigd dat er via sociale media een heleboel onzin wordt gedeeld... (ik doe er zelfs geen moeite meer voor, het haalt toch niets uit).
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                En als ge dan ziet met hoeveel discipline de Aziaten daarmee omgaan ... respect hoor....
                Zeer strenge maatregelen, maar ze hebben dan ook resultaat.
                Hier lopen ze de feiten steeds achterna...
                Daarstraks gezien bij de Scouts, als ze niet met 100 waren, dan geen ene ... volwassen en kinderen bijeen. [emoji848]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Dat soort berichten (onder andere dat die vaccins om een of andere reden niet te berouwen zijn) worden via Facebook en dergelijke verspreid, en er zijn altijd mensen die al die onzin geloven.
                  Op het werk is er zelfs een collega die vindt dat Trump heel goed werk heeft geleverd in de periode dat hij het voor het zeggen had in de VS.
                  Die mensen krijg je met de beste wil van de wereld niet overtuigd dat er via sociale media een heleboel onzin wordt gedeeld... (ik doe er zelfs geen moeite meer voor, het haalt toch niets uit).
                  Ik ben er ook mee gestopt toen ik las dat we in chimpansees zouden veranderen omdat ze vreemd DNA inspoten...chimpansees ??? Waarom geen kippen, koeien of varkens ? Die krijgt toch zowat elkeen dagelijks op zijn bord ?

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Niet moeilijk als je sommige leiders van partijen hoort spreken, zoals in NL, vandaag nog een idioot gehoord van het forum voor democratie, compleet het noorden kwijt, wie geloofd dat nog in de 21ste eeuw.https://www.youtube.com/watch?v=-tGiD67qoTYNu ja zoals de geschiedenis het bewezen heeft, loontje komt om zijn boontje, het duurt alleen te lang.
                    https://ggpics.be/

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      ............ Eigenlijk zou die beroepscategorie eerder gevaccineerd moeten worden dan hun klanten, dan is er ook minder kans dat ze het virus verder verspreiden terwijl ze hun werk doen...........
                      Klopt niet Bart wat je hier schrijft, ook al ben je ingeënt wil het daarom niet zeggen dat je het virus niet kan verspreiden hé, je wordt er alleen niet meer (zo) ziek van !
                      Studies hebben al uitgewezen dat mensen die reeds het vaccin hebben gekregen even besmettelijk zijn als degene zonder het vaccin.
                      Dus de enige reden, en uiteraard ook de belangrijkste, is om niet ziek te worden.

                      En waarom zijn er zoveel mensen die klagen dat hun haar niet meer geknipt wordt, het is amper op die periode 2cm kunnen groeien.
                      Daaraan zie je hoe verwend men is tegenwoordig !

                      grts
                      Sieg
                      Voor meer foto's ; www.sieg.be

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        En waarom zijn er zoveel mensen die klagen dat hun haar niet meer geknipt wordt, het is amper op die periode 2cm kunnen groeien.
                        Daaraan zie je hoe verwend men is tegenwoordig !
                        De laatste keer dat ik naar de kapper geweest ben is toen het net weer toegelaten was na de eerste golf, dat is dus al wel een tijdje geleden.
                        Als je op de laatste dag dat het nog toegelaten was voor de tweede golf naar de kapper bent geweest, dan zal die 2cm wel kloppen, maar ik denk dat het haar bij mij (en mijn zoon) ondertussen toch wel meer dan 2cm lager geworden is.
                        (Ik heb net even gemeten, normaal zit mijn haar boven mijn oren als ik van de kapper kom, nu komt het ongeveer 6cm lager dan de bovenkant van mijn oren ).
                        Maar zoals ik al eerder schreef, (te) lang haar is veel minder erg dan ernstig ziek te worden (of erger, want ik ben ook geen 20 jaar meer).

                        Als iedereen nog even besmettelijk blijft na een vaccinatie, dan zijn diegene de rekenen op een soort van groepsimmuniteit eraan voor de moeite als ze daar op rekenen om toch geen spuitje te laten zetten "omdat de anderen dat toch bijna allemaal doen".
                        Het blijft dan even gevaarlijk voor de mensen die in de onzin berichten op Facebook geloven en die zich daarom niet laten inenten...
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Als je je medische info van facebook haalt... dan hoop ik dat je een goeie psychiater hebt. Onlangs nog zelfs eentje op tv gezien met diploma's die het beter zou moeten weten. Die verkondigde dat het ons dna verandert. En dat mag zich professor noemen...

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                            Dat soort berichten (onder andere dat die vaccins om een of andere reden niet te berouwen zijn) worden via Facebook en dergelijke verspreid, en er zijn altijd mensen die al die onzin geloven.
                            Op het werk is er zelfs een collega die vindt dat Trump heel goed werk heeft geleverd in de periode dat hij het voor het zeggen had in de VS.
                            Die mensen krijg je met de beste wil van de wereld niet overtuigd dat er via sociale media een heleboel onzin wordt gedeeld... (ik doe er zelfs geen moeite meer voor, het haalt toch niets uit).
                            Ja ... 't moet zijn dat het menselijk? ras eerder neigt tot het geloof in hekserij ... en tien wijzen kunnen sinds lang geen één dwaze meer overtuigen ... Kijk vandaag de dag maar naar Nederland! Ze habben daar nochtans alle redenen om de billen dicht te knijpen! 't Was vorige keer al kantje, boordje voor de implosie van hun gezondheidssysteem!
                            Helaas werd een bijzonder project opgedoekt door de "ginger clown" ...
                            Namelijk het PREDICT project ... oh ironie ...juist voor de covid-19 uitbraak!
                            predict
                            shutdown-of-predict-infectious-disease-program-challenged-by-senators-warren-and-king

                            Comment


                            • Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              En waarom zijn er zoveel mensen die klagen dat hun haar niet meer geknipt wordt, het is amper op die periode 2cm kunnen groeien.
                              Gemiddeld groeit haar tot 1,7 cm per maand en bij sommigen zelfs nog iets meer.
                              Bij oudere mensen neemt de snelheid af en zal dat inderdaad wat lager liggen en rond de 1 cm per maand.

                              Ondertussen mogen we al drie maand niet meer gaan.
                              Ervan uitgaand dat men dan de laatste dag voor de sluiting ervan nog kon gaan ... anderen moesten net gaan maar konden niet meer en dan is er nog een maand bij.
                              En het is nu ook nog meer dan een halve maand wachten.
                              De meesten zitten tegen dan dus 3,5 tot 4,5 maand te wachten.
                              Mensen met snelgroeiend haar kunnen in het slechtste geval dus al met een goede 7 cm extra zitten.
                              Zelfs als het maar 1 cm per maand groeit, dan kan het tegen de herstart van de kappers al 4,5 cm gegroeid zijn.
                              En met wat pech staat ge nog een maand op de wachtlijst ... of zoals bij enkele kappers nog drie maand.

                              Uiteraard zijn er ook mensen met traaggroeiend haar of zelfs zonder, die zullen er natuurlijk veel minder last van hebben.

                              Is dat een ramp?
                              Niet op zich, maar dat iedereen zich daarmee goed voelt is weer een ander punt.
                              Als mijn haar meer dan 2 cm groeit, dan begin ik dat toch ook al al vervelend te vinden.
                              Toch al reden genoeg gehad om er zelf wat aan te knippen. [emoji848]

                              Edit: Net gelezen dat kappers hoogstwaarschijnlijk toch niet mogen heropenen ... dan komt er mogelijks nog een paar maand bij als ze hun zin krijgen, maar hun haar is uiteraard wel geknipt.
                              Dat ze het goede voorbeeld geven en zelf volgen wat ze de burgers opleggen. [emoji849]
                              Last edited by VerSeg; 24 januari 2021, 22:39.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                ........knip...........................
                                Is dat een ramp?
                                Niet op zich, maar dat iedereen zich daarmee goed voelt is weer een ander punt.
                                Als mijn haar meer dan 2 cm groeit, dan begin ik dat toch ook al al vervelend te vinden.
                                Toch al reden genoeg gehad om er zelf wat aan te knippen. [emoji848]
                                In moeilijke situaties past een mens zich aan. Om te overleven.
                                Corona heeft me twee dingen bijgebracht :
                                Ik bak nu mijn brood zelf. We zijn sinds Maart 2020 nooit meer naar een bakker geweest.
                                En we knippen ons haar zelf met de hulp van een kleine Philips tondeuse.
                                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                                Comment

                                Working...
                                X