Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
    De 2e prik bij Pfizer is trouwens diegene waar de meeste wat last kunnen hebben.
    Zelf zal ik dat pas later ervaren, maar volgens onze huisarts is dat net het omgekeerde bij AstraZeneca.
    Daar zou de tweede prik minder erg zijn, laat ons hopen. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      Dat moet ik tegenspreken; er zijn wel mensen die bijwerkingen krijgen na inentingen van het Pfizer vaccin (zelf ondervonden), maar die zijn doorgaans minder hevig dan bij Astra Zeneca.
      De 2e prik bij Pfizer is trouwens diegene waar de meeste wat last kunnen hebben.
      Dat bedoelde ik eigenlijk, minder hevig
      Ken ondertussen al verschillende mensen die deze vaccins hebben gekregen en het verschil met AZ is wel opmerkelijk

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Iemand die het snapt hier dat ons land graag alle vaccins van de landen willen overnemen die er voorlopig uit veiligheidsmaatregelen mee gestopt zijn ?

        Dan stel ik mij de vraag wat onze regering tegen die landen zegt, misschien wel zoiets van
        "mogen we jullie vaccins hebben want in België lopen toch te veel mensen rond en die mensen durven toch niet te reageren"
        Ik ben echt wel benieuwd hoe ze dat gaan rechtvaardigen tegenover de algemene gezondheidsregel ?

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Gaan we er ooit nog vanaf geraken ?
          De Franse overheid heeft aan zorgverleners gevraagd om extra alert te zijn voor een mogelijke nieuwe variant van het coronavirus, die niet altijd gedetecteerd wordt door de PCR-test. De variant is voor het eerst gedetecteerd in Bretagne.


          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Man, wat ben ik blij dat er zoveel wetenschappelijke inhoudelijke zaken zijn te vinden in onze dagdagelijkse roddelbladen ...
            Nu, ja, HLN, Nieuwsblad, ... lezen nu eens vlotter en leukder dan Science, Nature, Science Immunology, Science Translational Medicine, The Lancet

            Ik probeer zo weinig als mogelijk de viswijverijklap te vermijden. 'Waar rook is, vuur is' is een spreekwoord maar daarmee weet men nog niet wie de rook veroorzaakt en om welk vuur het gaat.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              Ik probeer zo weinig als mogelijk de viswijverijklap te vermijden.
              Beter zo veel mogelijk vermijden. [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                Man, wat ben ik blij dat er zoveel wetenschappelijke inhoudelijke zaken zijn te vinden in onze dagdagelijkse roddelbladen ...
                Nu, ja, HLN, Nieuwsblad, ... lezen nu eens vlotter en leukder dan Science, Nature, Science Immunology, Science Translational Medicine, The Lancet.
                Lol. Als het niet op Facebook staat bestaat het niet! Spijtig genoeg de waarheid voor het gros van de mensheid tegenwoordig. Maar ja, laat ons het onderwijs nog wat verder afbouwen en de lat lager leggen.

                Panem et cirenses. 2000 jaar geleden wisten ze het al.

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Van de officiële cijfers van vaccinatie. [emoji6]

                  Vlaamse vaccinatieteller - Op deze pagina vindt u per Vlaamse gemeente hoeveel mensen er al gevaccineerd zijn en de vaccinatiegraad per gemeente


                  Je kan kiezen per gemeente en selectie maken in leeftijd.
                  Is wel vaak een trage website, maar met wat geduld werkt het wel.
                  Je kan op locatie zoeken of op gemeentenaam.
                  Voor sommige gemeenten werkt het enkel op postcode.
                  Je krijgt een kaart als resultaat en daar moet je nog eens op klikken om de gemeente te selecteren.

                  Misschien vlotter op een PC, doe het met smartphone.

                  Volgens die site zouden er tot vandaag 733 mannen een prik gekregen hebben en dat zullen inderdaad allemaal zorgverleners zijn want in de H. Hart kliniek zijn nog niet alle verpleegkundigen ingeënt (toestand 15/03).
                  Ik kan het weten want ik ga 2 maal per week revalideren de maandag en de woensdag. Ik kan het vandaag nog eens vragen want misschien zijn er bij die AZ niet willen ook hé.
                  Ik neem met beide handen dat vaccin aan maar zou ook liever dat van Jansen Farmaceutica krijgen, 't is Belgisch, gerenommeerd over heel de wereld en het heeft me gewoon een veiliger gevoel omdat het van Beerse en Belgisch is.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                    Man, wat ben ik blij dat er zoveel wetenschappelijke inhoudelijke zaken zijn te vinden in onze dagdagelijkse roddelbladen ...
                    Nu, ja, HLN, Nieuwsblad, ... lezen nu eens vlotter en leukder dan Science, Nature, Science Immunology, Science Translational Medicine, The Lancet

                    Ik probeer zo weinig als mogelijk de viswijverijklap te vermijden. 'Waar rook is, vuur is' is een spreekwoord maar daarmee weet men nog niet wie de rook veroorzaakt en om welk vuur het gaat.
                    Inderdaad.
                    Het is nu overal weer alle hens aan dek voor dat Astrazenicavaccin, hoeveel zouden er ooit zijn geconfronteerd met kansberekening ? Zo moeilijk is het ook niet, het dodental bij ons aan corona ligt al een hele tijd stabiel rond de 25 per dag (we naderen een totaal van 23 000) maar er is nu overal heisa omwille van een vreselijk veel kleinere kans op een thrombose. Hoeveel bedraagt het huidige dodental op onze wegen ? Iets van rond de 500 denk ik (zonder de ernstig gewonden te mee tellen), toch vertrekt iedereen fluitend naar zijn werk. En kijk, iemand bezorgde me deze lijst van de Nederlandse Thrombosestichting :



                    Reactie ?

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Volgens die site zouden er tot vandaag 733 mannen een prik gekregen hebben en dat zullen inderdaad allemaal zorgverleners zijn want in de H. Hart kliniek zijn nog niet alle verpleegkundigen ingeënt (toestand 15/03).
                      Ik kan het weten want ik ga 2 maal per week revalideren de maandag en de woensdag. Ik kan het vandaag nog eens vragen want misschien zijn er bij die AZ niet willen ook hé.
                      Vergeet niet dat zorgverleners niet allen in een vaccinatiecentrum gevaccineerd worden, gebeurt ook in ziekenhuizen.
                      Net als WZC bewoners ook in het WZC gevaccineerd worden. [emoji6]
                      Van die 733 mannen zijn er ook 227 65+.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        In onze wijk wonen veel mensen rond de 70 en meer en die hebben ook nog niks gekregen.
                        Wat maken ze ons eigenlijk allemaal wijs?
                        Ik ben zwaar risico patiënt en 74 en tot nu toe nog niks vernomen, mijn overbuur is ook 74 niks gehoord zijn echtgenote is er 70, die van mij ook en haar zus is 76 ook niks.
                        Gaan lieve vriendjes dan voor of wat is dat allemaal.
                        De podologe in de kliniek in Mol krijgt morgen al haar tweede prik. Ze heeft een Pfeizer gekregen.
                        Ik snap er niks meer van.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                          ..... Zo moeilijk is het ook niet, het dodental bij ons aan corona ligt al een hele tijd stabiel rond de 25 per dag .... Hoeveel bedraagt het huidige dodental op onze wegen ? Iets van rond de 500 denk ik (zonder de ernstig gewonden te mee tellen), toch vertrekt iedereen fluitend naar zijn werk.
                          Reactie ?
                          Moet de vergelijking niet als volgt zijn: over het jaar 2019 (2020 was geen normaal jaar): 1,8 verkeersdoden per dag (overlijden tot en met 30 d na ongeval) tegenover actueel 25 ivm Covid-19. En dat zijn er wel veel meer geweest in het recente verleden.
                          Het aantal verkeersdoden blijft min of meer onder controle. Het virus daarentegen is nauwelijks onder controle te houden. De kost en impact voor de maatschappij is ook een groot verschil.

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            In onze wijk wonen veel mensen rond de 70 en meer en die hebben ook nog niks gekregen.
                            Wat maken ze ons eigenlijk allemaal wijs?
                            Ik ben zwaar risico patiënt en 74 en tot nu toe nog niks vernomen, mijn overbuur is ook 74 niks gehoord zijn echtgenote is er 70, die van mij ook en haar zus is 76 ook niks.
                            Gaan lieve vriendjes dan voor of wat is dat allemaal.
                            De podologe in de kliniek in Mol krijgt morgen al haar tweede prik. Ze heeft een Pfeizer gekregen.
                            Ik snap er niks meer van.
                            Men is nu volop bezig met de 85+, pas daarna zijn de 75+ aan de beurt. De uitnodigingen worden zo'n 14 dagen vooraf verstuurd.
                            De eerste 75+ zullen allicht pas volgende week een uitnodiging krijgen.
                            Na de 75+ zijn de 65+ aan de beurt en daarna pas de risicopatienten van 45 tot 64 jaar. Daarna de risicopatienten van onder de 45 jaar.
                            Alles afhankelijk van de beschikbaarheid van de vaccins natuurlijk.

                            Wie werkzaam is in een kliniek of woonzorgcentrum als externe hulpverlener (kinesist, podoloog, enz) krijgt normaal ook een prik of heeft er eentje gekregen.
                            Daarnaast werd er een reservelijst aangelegd bij overschotten dezelfde dag.
                            Ik beweer niet dat het systeem sluitend is, maar men probeert toch vrij goed de aangegeven regels te volgen.
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                              Inderdaad.
                              Het is nu overal weer alle hens aan dek voor dat Astrazenicavaccin, hoeveel zouden er ooit zijn geconfronteerd met kansberekening ? Zo moeilijk is het ook niet, het dodental bij ons aan corona ligt al een hele tijd stabiel rond de 25 per dag (we naderen een totaal van 23 000) maar er is nu overal heisa omwille van een vreselijk veel kleinere kans op een thrombose. Hoeveel bedraagt het huidige dodental op onze wegen ? Iets van rond de 500 denk ik (zonder de ernstig gewonden te mee tellen), toch vertrekt iedereen fluitend naar zijn werk. En kijk, iemand bezorgde me deze lijst van de Nederlandse Thrombosestichting :



                              Reactie ?
                              Bwah, ik zou toch ook liever het vaccin van Pfizer krijgen hoor Paul, als je ziet wat die al van de grond hebben gekregen

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X