Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
    Ik geef u 100% gelijk ... het "incivisme" teert welig in een bepaalde groep burgers, ze vegen gewoon aan alles hun g@, verder is het kafkaiaans om te zien hoe sommigen hier het "tolerante" beleid inzake maatregelen aanroepen om er toch maar de kantjes af te kunnen lopen met allerlei wakke redenen die in het concept van een pandemie gewoon te belachelijk zijn voor woorden. Ik zou er hier zelfs niet meer op reageren moest het niet zo wraakroepend (dom) zijn. Dat eeuwigdurend gesjoemel van de Belgen gekoppeld aan een gebrek aan hardhandig optreden, is gewoon deprimerend. 't Is niet verboden, dus het mag, voor de dommekl... ah bah ja zeker
    En die arme mevrouw die er nu "gebroken" bij loopt wegens de ravage die ze heeft aangericht? werkelijk? kom nou zeg ... stom geboren en onnozel gewiegd? vroeger zeiden ze "krijg den duvel voor uwe nieuwejaar" ... vervang duivel voor covid voor mijn part, dan weet ge mogelijk ook eens waar het nijpt!
    Ik ga niet vervallen in deze welles/nietes discussie doch het sfeertje alhier roept bij mij stilaan herinneringen op aan verhalen van mijn grootvaders , treffend gedokumenteerd door de onvolprezen M. de Wilde en een aanrader op VRT.nu :



    Ieder heeft recht op zijn opinie, doch alvorens te (ver-)oordelen zouden sommigen dit mss best is
    (her-)bekijken...

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door Silent M. Bekijk bericht
      Ik ga niet vervallen in deze welles/nietes discussie doch het sfeertje alhier roept bij mij stilaan herinneringen op aan verhalen van mijn grootvaders , treffend gedokumenteerd door de onvolprezen M. de Wilde en een aanrader op VRT.nu :



      Ieder heeft recht op zijn opinie, doch alvorens te (ver-)oordelen zouden sommigen dit mss best is
      (her-)bekijken...
      Met deze verwijzing komen we gevaarlijk dicht bij de Wet van Godwin...
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Als ik ergens kom waar het te druk is, dan keer ik om
        Ik ook, maar als ik op een plankenpad van 400m en met moeite 1,5m breed, na 200m een tiental "tegenliggers" zie, dan kan ik moeilijk terugkeren, want uit die andere richting waren er ook groepjes die ons volgden.
        Ik spreek hier niet over honderden wandelaars, maar over het feit dat NIEMAND buiten ons een mondmasker droeg, hoogstwaarschijnlijk omdat ze er geen bij zich hadden (en dat laatste is WEL VERPLICHT).
        En hadden ze er wel één bij dan was hun gedrag (of het gebrek er aan) zeker schandalig.
        Last edited by nete; 20 januari 2021, 18:43.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Ik spreek hier niet over honderden wandelaars, maar over het feit dat NIEMAND buiten ons een mondmasker droeg, hoogstwaarschijnlijk omdat ze er geen bij zich hadden (en dat laatste is WEL VERPLICHT).
          Bij het “kruisen” van mensen is dat niet verplicht (tenzij in die straat een algemene verplichting is).
          Hoogstwaarschijnlijk de reden (of een van) waarom ze er geen aan deden.
          Er is uiteraard ook geen verbod om er wel een aan te doen, zelfs niet om te slapen als iemand dat graag zou doen.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Bij het “kruisen” van mensen is dat niet verplicht (tenzij in die straat een algemene verplichting is).
            Hoogstwaarschijnlijk de reden (of een van) waarom ze er geen aan deden.
            Er is uiteraard ook geen verbod om er wel een aan te doen, zelfs niet om te slapen als iemand dat graag zou doen.
            Hmm, volgens mijn weten en dat van vele anderen, is het verplicht een mondmasker te dragen in drukke omgevingen, dus maakt niet uit waar, al is het in een bos.

            Maar ook hier wordt weer op het gezonde verstand van de mensen gerekend en laat nu net dat het probleem zijn, sommigen hebben het gewoon niet

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Volgens de reportage heeft ze eerste test gedaan en die was negatief, dan heeft ze zeven dagen quarantaine gedaan, daarna de tweede test maar daar niet gewacht op de uitslag welke spijtig genoeg positief is.

              Op het einde inderdaad een fout gemaakt, maar wees eerlijk ... hoeveel mensen zouden er niet zeker van zijn dat het OK is als men een negatieve test had en een week binnen bleef en niet ziek is?

              Maar als ik de regels van de quarantaine bekijk, dan zijn die wel bizar.
              Die begint met “7 dagen” in je huis.
              Je mag niet met anderen in contact komen als je positief getest werd, maar je mag wel naar de supermarkt en uiteraard dokter en apotheek. [emoji848]

              Uiteraard moet iedereen eten, maar dan zijn er toch ook contacten? [emoji848]

              En dan nog de regels ... die waren anders tijdens de eerste werk van de kerstvakantie dan tijdens de tweede week en nog een week eerder was er niet eens de verplichte test.

              Nog beter, was ze minder dan 48 uur gaan skiën, dan moest ze niet eens een test doen.
              En wie hier bleef en met 5000 in een winkelstraat ging lopen of met 30000 op de zeedijk, die moet niets doen.

              Of men op den duur nog kan weten wat wel of niet moet. [emoji848]
              Die eerste test was volgens ik gelezen heb een sneltest, en laat nu net bijna 1/3 van die testen bij besmetting toch een negatief resultaat geven
              Niet haar fout uiteraard dat die testen niet betrouwbaar zijn maar zich niet aan de regels houden was en is wel haar schuld.

              En als ze thuis besmet is geraakt dan heeft ze zich waarschijnlijk niet gehouden aan haar quarantaine, moeilijk is dat allemaal niet toch
              Volgens de logica zou ze besmet zijn geraakt op het vliegtuig, eerste test na het landen was er nog niks te zien, zeven dagen later wel
              Maar ze heeft die uitslag niet afgewacht om gewoon haar zin te doen !

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                Niet haar fout uiteraard dat die testen niet betrouwbaar zijn maar zich niet aan de regels houden was en is wel haar schuld.
                Voilà, zo simpel is dat.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Moderator Note: Ook in deze discussie houden sommigen zich niet altijd aan de regels. Die verbieden op-de-man reacties en overtredingen leiden mogelijk tot een tijdelijke of permanente quarantaine. Als alternatief kunnen we ook alle maatschappelijke discussies terug in de ban doen, en dat zou spijtig zijn. Dus graag de discussie beperken tot het coronavirus en de daaraan verbonden quarantaines.
                  Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

                  Comment


                  • Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Hmm, volgens mijn weten en dat van vele anderen, is het verplicht een mondmasker te dragen in drukke omgevingen, dus maakt niet uit waar, al is het in een bos.
                    Klopt niet met wat beslist werd door overheid en gouverneurs wat het “kruisen” betreft, heb de integrale tekst al eens aangekaart.
                    Het ging hem duidelijk over tegenliggers, dus kruisen van mensen.
                    Dat is iets anders dan een grote massa waar men geen 1,5 meter afstand kan houden.
                    Ik verwijs graag nogmaals naar de tekst als bewijs dat het geen eigen verzinsel is. [emoji6]

                    Niet als verwijt, maar ter illustratie ... niets uit de laatste reactie van nete hierover wijst op een “massa” mensen.
                    Citaat: “op een plankenpad van 400m en met moeite 1,5m breed, na 200m een tiental "tegenliggers" zie”
                    Dat valt volgens de omschrijving van de overheid toch onder “kruisen”?
                    Mvg,
                    Last edited by VerSeg; 20 januari 2021, 21:39.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Volgens de logica zou ze besmet zijn geraakt op het vliegtuig, eerste test na het landen was er nog niks te zien, zeven dagen later wel
                      Dat is een mogelijke logica, maar het kan ook op de,plaats van de test gebeurd zijn ... ik zeg “kan”, niet “is”.
                      Er zijn er blijkbaar toch ook 110 besmet tijdens de vaccinatie volgens bepaalde bronnen? [emoji45]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Dat is een mogelijke logica, maar het kan ook op de,plaats van de test gebeurd zijn ... ik zeg “kan”, niet “is”.
                        Er zijn er blijkbaar toch ook 110 besmet tijdens de vaccinatie volgens bepaalde bronnen? [emoji45]
                        En ja, wat wil je nu weer zeggen ?
                        Men geeft een statistische bescherming van 95% of iets in deze aard. Wat betekent dit ? In realiteit eventueel niets, maar hypothetisch, dat indien je precies 100 mensen in ent er 5 toch nog ziek kunnen worden. Dat is het niet en dit statistisch gedoe is het gekende adderke onder het gras.
                        Voor hetzelfde geld vaccineer je 100 mensen en worden ze alle honderd ziek. Voor zover aan mij gekend is er nog nooit een garantiecertificaat afgeleverd bij een vaccinatie. Wil niet zeggen dat er geen enkel vaccin non-full-proof' is.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Het is niet zo:vaccinatie gekregen dus immuun.
                          In praktijk moog je rekenen op vaccin gekregen , begin voldoende antilichamenproductie na een aantal dagen ( verschillend van persoon tot persoon),dan na vier weken tweede inspuiting en dan ongeveer 14 dagen nadien kan men op immuniteit rekenen bij wat men beweert 95 %.Dus na eerste vaccinatie: 6 weken.
                          Dat wil zeggen dat alle voorzorgen zeker nog 6 weken na eerste vaccinatie moeten volgehouden worden.
                          En dat laatste schijnen veel mensen nog niet door te hebben.

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            En we hoeven er niet aan te twijfelen dat ze alle maatregelen in voege zullen laten totdat zo goed als iedereen gevaccineerd is...

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                              Het is niet zo:vaccinatie gekregen dus immuun.
                              In praktijk moog je rekenen op vaccin gekregen , begin voldoende antilichamenproductie na een aantal dagen ( verschillend van persoon tot persoon),dan na vier weken tweede inspuiting en dan ongeveer 14 dagen nadien kan men op immuniteit rekenen bij wat men beweert 95 %.Dus na eerste vaccinatie: 6 weken.
                              Dat wil zeggen dat alle voorzorgen zeker nog 6 weken na eerste vaccinatie moeten volgehouden worden.
                              En dat laatste schijnen veel mensen nog niet door te hebben.
                              We krijgen ganse dagen zo overdreven veel onnozele info over ons heen dat we door het bos de bomen niet meer zien,
                              en mijn dokter weet zelf geen waarheidsgetrouw antwoord op mijn vraag.
                              Het is zo, 12 november waren mijn vrouw en ik beiden ziek en lieten ons testen,
                              beiden positief getest op covid19 mijn vrouw was twee dagen wat grieperig bij mij heeft het
                              zes weken geduurd, omdat het na twee weken niet beterde terug naar de dokter, hij stelde
                              een bloedafname voor om de antistoffen te bepalen, (dit bijkomend onderzoek wordt niet terugbetaald door de ziekenkas)
                              resultaat was +52 waar dat normaal <5 moet zijn (heeft te maken met witte bloedcellen)
                              Toen ik nadien vroeg of ik nu antilichamen had die een volgende besmetting kunnen helpen voorkomen
                              kon hij daar geen bevestigend antwoord op geven, en ook of dat eventueel effect heeft op mijn komende vaccinatie.

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                                Het is niet zo:vaccinatie gekregen dus immuun.
                                In praktijk moog je rekenen op vaccin gekregen , begin voldoende antilichamenproductie na een aantal dagen ( verschillend van persoon tot persoon),dan na vier weken tweede inspuiting en dan ongeveer 14 dagen nadien kan men op immuniteit rekenen bij wat men beweert 95 %.Dus na eerste vaccinatie: 6 weken.
                                Dat wil zeggen dat alle voorzorgen zeker nog 6 weken na eerste vaccinatie moeten volgehouden worden.
                                En dat laatste schijnen veel mensen nog niet door te hebben.
                                Inderdaad. Er is licht aan het einde van de tunnel, maar wel pas aan het einde en niet onderweg.
                                Mvg.
                                Robert
                                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                                Comment

                                Working...
                                X