Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    De laatste tijd een nieuw soort zwerfvuil gezien : wegwerpmondmaskers
    Daarvoor vreesde ik al vanaf het moment dat er sprake was van mondmaskers in verband met de coronacrisis...
    Bij het ontwerpen van "wegwerp" mondmaskers denk ik dat er weinig of geen rekening gehouden is met de mogelijke vervuiling als die in het milieu terecht komen (ik denk dat het heel lang duurt voor ze "afgebroken" zijn, waarschijnlijk zullen bepaalde delen zelfs zo goed als niet afbreken in de natuur).
    Als je bekijkt hoeveel van die mondmaskers er wereldwijd gebruikt zijn, en nog zullen gebruikt worden, dan zal dat weer een flinke impact hebben op het milieu als die zomaar op straat of in de natuur worden weggegooid.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #77
      Re: Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
      Het was er bij de antirascismebetogingen aan te zien hoe de maatregelen versoepeld zijn....
      Sommigen hebben een zodanig grote bubbel (een ietsje meer dan meer dan 10 personen) waarbij het gepensioneerde koppeltje dat ooit op een bankje uitrustte zich vragen stelt over hun GASboete.
      Nu is het, over een tiental dagen, kijken naar de cijfers met het aantal nieuwe besmettingen.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #78
        Re: Versoepeling maatregelen

        Edit : never mind...
        Last edited by Kaneda; 9 juni 2020, 10:19.
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #79
          Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Daarvoor vreesde ik al vanaf het moment dat er sprake was van mondmaskers in verband met de coronacrisis...
          Bij het ontwerpen van "wegwerp" mondmaskers denk ik dat er weinig of geen rekening gehouden is met de mogelijke vervuiling als die in het milieu terecht komen (ik denk dat het heel lang duurt voor ze "afgebroken" zijn, waarschijnlijk zullen bepaalde delen zelfs zo goed als niet afbreken in de natuur).
          Als je bekijkt hoeveel van die mondmaskers er wereldwijd gebruikt zijn, en nog zullen gebruikt worden, dan zal dat weer een flinke impact hebben op het milieu als die zomaar op straat of in de natuur worden weggegooid.
          "Alles" breekt af in de natuur maar bij sommige zaken gaat dat héél erg traag. Ik nam ooit deel aan een discussie waarin het ging over "hoe laat je een boodschap na die ook binnen miljoenen jaren nog zichtbaar is ?" Het kwam terecht op een gegraveerde plaat in platina of PTFE, daar geraakten we het niet over eens.

          Comment


          • #80
            Re: Versoepeling maatregelen

            Als ik mij goed herinner is het stabielste element ijzer. Spijtig genoeg is het ook redelijk reactief, oa met zuurstof.

            Comment


            • #81
              Re: Versoepeling maatregelen

              Een glazen fles blijkt ook heeeeeeel lang te weerstaan aan afbraak.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #82
                Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                Sommigen hebben een zodanig grote bubbel (een ietsje meer dan meer dan 10 personen) waarbij het gepensioneerde koppeltje dat ooit op een bankje uitrustte zich vragen stelt over hun GASboete.
                Nu is het, over een tiental dagen, kijken naar de cijfers met het aantal nieuwe besmettingen.
                Inderdaad, vraag me na dit weekend eigenlijk wel af of al die uitgeschreven boetes wel recht hadden
                Tevens zie ik nu ook het nut niet meer in waarom een lokale avondmarkt niet zou mogen doorgaan.
                Hopelijk zien we dit niet terug in de cijfers, zou spijtig zijn dat daardoor onze zomervakantie toch zou doorgaan in lockdown

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #83
                  Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                  Ik nam ooit deel aan een discussie waarin het ging over "hoe laat je een boodschap na die ook binnen miljoenen jaren nog zichtbaar is ?" Het kwam terecht op een gegraveerde plaat in platina of PTFE, daar geraakten we het niet over eens.
                  Een boodschap in een koker en de ruimte inschieten Paul ;-)

                  grts
                  Sieg
                  Voor meer foto's ; www.sieg.be

                  Comment


                  • #84
                    Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Als ik mij goed herinner is het stabielste element ijzer. Spijtig genoeg is het ook redelijk reactief, oa met zuurstof.
                    Klopt voor zover het de kernsamenstelling betreft, chemisch is het -zoals je zegt- helemaal niet stabiel.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Inderdaad, vraag me na dit weekend eigenlijk wel af of al die uitgeschreven boetes wel recht hadden
                      Tevens zie ik nu ook het nut niet meer in waarom een lokale avondmarkt niet zou mogen doorgaan.
                      Hopelijk zien we dit niet terug in de cijfers, zou spijtig zijn dat daardoor onze zomervakantie toch zou doorgaan in lockdown

                      grts
                      Sieg
                      Je zegt wel degelijk : "hopelijk"......

                      Comment


                      • #86
                        Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Inderdaad, vraag me na dit weekend eigenlijk wel af of al die uitgeschreven boetes wel recht hadden
                        Ze zijn beboet volgens de regels die op dat moment in voege waren. Dat die maatregelen tijdelijk waren en nu niet meer gelden doet niets ter zake.

                        Vergelijk het met dat je maar 70 km/h mag rijden als het wegenwerken zijn. Na de werken mag je terug 120 km/h rijden. Zijn dan al diegenen die tijdens de werken 110 km/h reden ten onrechte beboet?

                        Dat de regels niet altijd even 100% logisch en coherent zijn is inderdaad storend. Maar ik begrijp ook dat je niet alle mogelijke gevallen kan voorzien.

                        Comment


                        • #87
                          Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                          Een boodschap in een koker en de ruimte inschieten Paul ;-)

                          grts
                          Sieg
                          Liefst niet op deze manier https://www.youtube.com/watch?v=KQiEeodXfZE
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • #88
                            Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                            Inderdaad, vraag me na dit weekend eigenlijk wel af of al die uitgeschreven boetes wel recht hadden
                            Tevens zie ik nu ook het nut niet meer in waarom een lokale avondmarkt niet zou mogen doorgaan.
                            Hopelijk zien we dit niet terug in de cijfers, zou spijtig zijn dat daardoor onze zomervakantie toch zou doorgaan in lockdown

                            grts
                            Sieg
                            Er is toch nog altijd een groot verschil tussen 10.000 mensen op een betoging waarvan het merendeel gelukkig zichzelf en andere beschermd heeft en 10.000.000 mensen die elk hun eigen ding mogen doen zonder enige maatregel.
                            Hopelijk staan er volgend WE geen 50.000 bijeen te betogen.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #89
                              Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Er is toch nog altijd een groot verschil tussen 10.000 mensen op een betoging waarvan het merendeel gelukkig zichzelf en andere beschermd heeft en 10.000.000 mensen die elk hun eigen ding mogen doen zonder enige maatregel.
                              Hopelijk staan er volgend WE geen 50.000 bijeen te betogen.
                              Ok, maar een maatregel is voor iedereen dacht ik steeds, ondertussen ondervonden dat dit niet zo is

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • #90
                                Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                                Ze zijn beboet volgens de regels die op dat moment in voege waren. Dat die maatregelen tijdelijk waren en nu niet meer gelden doet niets ter zake.

                                Vergelijk het met dat je maar 70 km/h mag rijden als het wegenwerken zijn. Na de werken mag je terug 120 km/h rijden. Zijn dan al diegenen die tijdens de werken 110 km/h reden ten onrechte beboet?

                                Dat de regels niet altijd even 100% logisch en coherent zijn is inderdaad storend. Maar ik begrijp ook dat je niet alle mogelijke gevallen kan voorzien.
                                Daar ben jij verkeerd in want het is nog steeds niet toegelaten in België om samenscholingen te doen, laat staan met 10.000 man (enkel al in Brussel gerekend)
                                Het is zelfs niet toegelaten om in mijn tuin met 11 vrienden een bbq te doen, leg dat maar eens uit aan de mensen.
                                Tevens mogen lokale evenementen niet doorgaan, leg eens uit aan de scouts bvb dat ze geen openluchtfuif mogen geven voor 400 man, na dit weekend.
                                Eigenlijk verdiende iedereen een boete van 250 €, maar denk dat er niet genoeg papier zou geweest zijn daarvoor (om er toch maar een goede reden voor te zoeken)

                                Soit, het is gebeurt en hopelijk blijven de gevolgen uit
                                Denk dat het heel moeilijk wordt om nog eens naar een lockdown te gaan
                                Nu maar over zwijgen want eigenlijk is dit hier niet toegelaten ;-)

                                grts
                                Sieg
                                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                                Comment

                                Working...
                                X