Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Net als al onze regeringen, deze die in een restaurant werken krijgen € 300, voor wat te doen? Ze zaten toch aan de dop.
    Het zijn ook andere werkgevers die dat aan hun personeel kunnen aanbieden om mee op restaurant en zo te gaan ... om de restaurants en dergelijke te steunen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #62
      Re: Versoepeling maatregelen

      Haha .. de NMBS weet van toeten noch blazen over die "gratis 10 ritten" kaart ... ze werden nooit geconsulteerd, djeez, waar heb ik dat recent nog gehoord ...

      Comment


      • #63
        Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
        Haha .. de NMBS weet van toeten noch blazen over die "gratis 10 ritten" kaart ... ze werden nooit geconsulteerd, djeez, waar heb ik dat recent nog gehoord ...
        Als we de gratis ritten kaarten zo snel gaan krijgen als onze mondmaskers hoeft de NMBS nog niet direct te panikeren
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #64
          Re: Versoepeling maatregelen

          Die krijgen we samen, begin volgend jaar.

          Comment


          • #65
            Re: Versoepeling maatregelen

            En 3 dagen later gaat de NMBS op de fles....

            Comment


            • #66
              Re: Versoepeling maatregelen

              Gratis rittenkaart voor de trein, dat is handig voor iemand die geregeld met de trein ergens naartoe moet.
              Ik rij met de fiets naar het werk, (onmogelijk om die 8,5km met de trein af te leggen, als ik naar het dichtstbijzijnde treinstation moet fietsen, dan is dat al verder dan naar het werk, en van daaruit rijdt de trein alleen maar verder van het werk weg) dus heb ik zo'n rittenkaart nergens voor nodig.

              En als mijn baas al zo'n "restaurantcheque" van 300 euro zou geven (wat niet verplicht is), dan zou ik eigenlijk ook niet weten wat ik daarmee moet, want ik ga nooit op restaurant.

              Zoals gewoonlijk vraag ik mij weer af hoe ze dit weer verzonnen hebben...
              Er zullen wel betere manieren zijn om de meest getroffen sectoren te helpen.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #67
                Re: Versoepeling maatregelen

                De mensen die geregeld op restaurant gaan, die zullen dat nu ook nog wel kunnen betalen, de mensen met een laag inkomen, die nooit op in een restaurant binnen komen, die hebben hun geld nodig voor meer dringende zaken (zeker als ze een hele tijd werkloos zijn geweest door de lockdown), en die hebben dan ook niet veel aan een restaurantcheque van 300 euro...
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #68
                  Re: Versoepeling maatregelen

                  Houd er hier wel iemand rekening met mensen die wel iets aan hebben aan treintickets of restaurantcheques? Of met de horeca die maanden dicht geweest is zonder inkomen, maar wel huuruitgaven e.a. vaste kosten moest blijven betalen, daarbovenop producten wegens vervallen ook nog eens mogen weggooien, houd er hier iemand rekening mee?
                  Voor die mensen is corona wel een strop om de nek geweest. En misschien nog steeds.
                  De horeca zal wel blij zijn als dankzij die cheques mensen komen verteren die anders gewoon niet zouden gekomen zijn.
                  En neen, van mijn werkgever verwacht ik zeker en vast geen horecacheque, ik zal mijn etentje zelf betalen moeten

                  Comment


                  • #69
                    Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Als we de gratis ritten kaarten zo snel gaan krijgen als onze mondmaskers hoeft de NMBS nog niet direct te panikeren
                    Kan verkeren, wij kregen die maskers via de gemeente hier, al 5 weken geleden, maar de oorsprong is nogal vaag om niet te zeggen diffuus.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Gratis rittenkaart voor de trein, dat is handig voor iemand die geregeld met de trein ergens naartoe moet.
                      Ik rij met de fiets naar het werk, (onmogelijk om die 8,5km met de trein af te leggen, als ik naar het dichtstbijzijnde treinstation moet fietsen, dan is dat al verder dan naar het werk, en van daaruit rijdt de trein alleen maar verder van het werk weg) dus heb ik zo'n rittenkaart nergens voor nodig.

                      En als mijn baas al zo'n "restaurantcheque" van 300 euro zou geven (wat niet verplicht is), dan zou ik eigenlijk ook niet weten wat ik daarmee moet, want ik ga nooit op restaurant.

                      Zoals gewoonlijk vraag ik mij weer af hoe ze dit weer verzonnen hebben...
                      Er zullen wel betere manieren zijn om de meest getroffen sectoren te helpen.
                      Een beetje de volledige context willen begrijpen hé.
                      Het gaat er hem om dat mensen de economie er bovenop krijgen door alles wat kan helpen.
                      Zoals ze schrijven zijn die treintickets niet bedoeld om naar het werk te gaan en zijn die 300€ ook niet als steun voor wie ze,kreits,maar een aanmoediging om ze toch uit te geven.
                      En wie nu niet op restaurant kan gaan, die gaat misschien blij zijn dat ze dat dan wel eens kunnen.
                      Beetje positief blijven. [emoji6]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #71
                        Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Beetje positief blijven. [emoji6]
                        Vooral dit laatste heb ik te veel gemist in de media.
                        Iedereen, maar ook iedereen stond aan de klaagmuur de laatste weken.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

                        Comment


                        • #72
                          Re: Versoepeling maatregelen

                          Het was er bij de antirascismebetogingen aan te zien hoe de maatregelen versoepeld zijn....

                          Comment


                          • #73
                            Re: Versoepeling maatregelen

                            Covid-19 rekent gewoon op de domheid van de mens, ik vrees dat we er nog lang gaan bij zitten...
                            Minder glas dan vroeger, maar beter.

                            Comment


                            • #74
                              Re: Versoepeling maatregelen

                              De laatste tijd een nieuw soort zwerfvuil gezien : wegwerpmondmaskers
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment


                              • #75
                                Re: Versoepeling maatregelen

                                wat ik vooral mis is de optimistiche insteek bij de mensen. Iedereen wordt negativisme de strot in geduwd ...
                                En waar ik me aan erger is die hele boel beste stuurlui aan de wal. Voor wie het begrijpt.
                                Wat men ook gedaan heeft, het zal nooit goed geweest zijn.
                                Wat men ook doet, het zal nooit goed genoeg zijn.
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

                                Comment

                                Working...
                                X