Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Ik heb deze vooravond mijn derde prik gekregen, een Pfizer deze keer waar de twee vorige AZ waren.
    Het is nu een 6-tal uren geleden en ik voel nog steeds niets.
    Kijk voor mij is het zeer moeilijk te begrijpen dat er nog mensen zijn die tegen een vaccinatie zijn.
    Het is toch bewezen dat je beschermd bent, alhoewel niet 100%, maar je bent beschermd en je bent er niet ziek van en je ondervind hooguit een kleine hinder.
    Weegt het op je niet te laten vaccineren tegenover je wel te laten vaccineren waarvan je omzeggens niks van voelt?
    Mijn gedacht is dat deze die ertegen zijn zich hebben laten opjutten door wat er gebeurt is met Trump en zijn idiote en kinderachtige uitspraken.
    Ik vind dat we toch onze handjes samen mogen leggen en de hemel danken dat we nog niet volop in het geweld, of veel erger, zijn terecht gekomen.
    Toch even met de voetjes op de grond blijven Luc.
    Dat er nog mensen zijn die zich niet willen laten vaccineren heeft grotendeels te maken met religie, iets waar wij of anderen niet kunnen over beslissen.
    Ieder kiest nog altijd zelf of hij een vaccinatie wil of niet, wil je geen vaccinatie moet en zal je de gevolgen dragen.
    Trump heeft daar totaal maar dan ook totaal niks mee te maken, geloof me vrij.
    Kom je door uw keuze in het ziekenhuis dan is dat heel spijtig, doch op het ogenblik is 50% van degene die in het ziekenhuis liggen dubbel gevaccineerd.
    En dat cijfer zet de twijfelaars nog meer aan het twijfelen en tevens geeft dat de anti-vaccers nog een dikkere stok om mee te slaan.
    Men weet op het ogenblik niet exact de impact van de vaccinatie, dat is nu eenmaal een feit, men gaat er vanuit dat het hoogstwaarschijnlijk nog erger had geweest zonder vaccinatie, maar dat is geen sluitend bewijs.
    Een feit is wel dat we sinds het begin van Covid, twee jaar geleden, nog niet zo'n snelle besmettingscurve hebben gehad dan wat we nu hebben, dus dat probleem kan onmogelijk alleen liggen aan die kleine 10% niet gevaccineerden.
    Dus je laatste zin zit er een beetje naast, we zijn in een hele erge situatie aan het terecht komen
    Maandag alleen al waren er +19000 nieuwe besmettingen, dus dat is het absolute cijfer en niet de zachte percentuele cijfertjes die ze geven in het nieuws.
    Het gaat in ieder geval van kwaad naar erger en daar waar de grootste besmettingshaarden zitten wil onze regering niet aan raken, snappe wie het snappen kan.

    Soit, hopelijk moet ik niet te lang wachten op mijn derde prik, we zien wel

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Maandag alleen al waren er +19000 nieuwe besmettingen, dus dat is het absolute cijfer en niet de zachte percentuele cijfertjes die ze geven in het nieuws.

      grts
      Sieg
      Totaal eens met je betoog maar ik vraag me wel af hoeveel van die +19000 besmettingen er zijn uit het weekend die ze nog niet geteld hadden.
      Was vorige keren ook zo... Ik denk dat ze dit een beetje misbruiken om iedereen bang te maken...

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Dat er nog mensen zijn die zich niet willen laten vaccineren heeft grotendeels te maken met religie, iets waar wij of anderen niet kunnen over beslissen.
        Ieder kiest nog altijd zelf of hij een vaccinatie wil of niet, wil je geen vaccinatie moet en zal je de gevolgen dragen.
        Twijfelachtig of dat weigeren grotendeels met religie te maken heeft. De anti-vaxers in mijn kennissenkring zijn zeker niet gelovig maar eerder van het uiterst rechtse en anarchistische gedachtengoed of ronduit lompe ezels. Maar dat ook aan mijn kennissenkring liggen natuurlijk Ik ben wel benieuwd of daar enig onderzoek is naar gedaan.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          De nieuwsharing in België is echt een lachertje.
          Je moet eens kijken en luisteren op de Franse en vooral op de Duitse zenders.
          Verleden week grote boel in Leipzig bij betogingen van de anti vaxers tegen de politie, ze sloegen met stokken en ander tuig naar de politie,
          maar we zagen ook burgers die met elkaar vochten, echt niet geruststellend en het is potverdikke nog maar een begin.
          Wanneer gaan we van dat virus af zijn? We zijn verdorie nog niet van de gewone griep vanaf, gelukkig is die niet zo dodelijk tenzij we weer eens de Spaanse griep over onze kop krijgen.


          Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
            Toch even met de voetjes op de grond blijven Luc.
            Dat er nog mensen zijn die zich niet willen laten vaccineren heeft grotendeels te maken met religie, iets waar wij of anderen niet kunnen over beslissen.
            Ieder kiest nog altijd zelf of hij een vaccinatie wil of niet, wil je geen vaccinatie moet en zal je de gevolgen dragen.
            Kom je door uw keuze in het ziekenhuis dan is dat heel spijtig, doch op het ogenblik is 50% van degene die in het ziekenhuis liggen dubbel gevaccineerd.
            En dat cijfer zet de twijfelaars nog meer aan het twijfelen en tevens geeft dat de anti-vaccers nog een dikkere stok om mee te slaan.
            Men weet op het ogenblik niet exact de impact van de vaccinatie, dat is nu eenmaal een feit, men gaat er vanuit dat het hoogstwaarschijnlijk nog erger had geweest zonder vaccinatie, maar dat is geen sluitend bewijs.
            Een feit is wel dat we sinds het begin van Covid, twee jaar geleden, nog niet zo'n snelle besmettingscurve hebben gehad dan wat we nu hebben, dus dat probleem kan onmogelijk alleen liggen aan die kleine 10% niet gevaccineerden.

            grts
            Sieg
            Kijk Sieg, in veel punten kan ik volgen maar soms moeten we wel even stil staan bij een aantal dingen.
            Waar religie de bovenhand krijgt, heeft, is het pure ellende. Dit is al heel de mensheid zo geweest. Ook logisch, want het opperwezen, opperwezens is een fictief gegeven en daar kan je geen verantwoordelijkheid van eisen. Ooit ben ik uit klas razend weg gelopen omdat ik onderwezen was in de aard van: "Ja, je moet het leven aanvaarden zoals het is je je bent nu éénmaal diabeet en god ..."
            Gelukkig zijn we beschaafd genoeg geweest om in de loop der tijden splitsing van macht te hebben. Gedaan de macht van de tovenaar, de persoon, personen die zogezegd de naam van het opperwezen vertegenwoordigen. Gedaan het uit moorden van de zogezegd ongelovigen, honden ... in naam van het geloof.
            Wijsheid werd afgesloten aan de volgelingen en was enkel een voorrecht voor de top. Dit merken we in alle godsdiensten. Hou het volk dom en slaafs.
            Maw, zolang religie de bovenhand heeft, is het inderdaad onbegonnen werk mensen te overtuigen dat ze fout zijn. Hoe daar een oplossing voor te vinden ?
            Nu, je haalt wat data aan en helaas daar moet ook even beter en correcter na gekeken.
            Momenteel is ongeveer 75% volledig gevaccineerd en dan is spreken over 10% verkeerd.
            Helaas, in de groep van de 75% gevaccineerden zitten er een behoorlijke groep mensen die het goed meenden maar ten gevolge van het type vaccin een onvoldoende bescherming biedt na verloop van tijd.
            De bescherming is een breedt uitsmeedbare term, maar, in de huidige situatie is het een 'soort' bescherming tegen de sterkte, de grootte van de besmetting. Het is ook geen zekerheid dat je echt beschermd bent. Gelukkig zorgt het (indien geen andere bijkomende aandoening) ervoor dat je niet ernstig ziek wordt. Dat is totaal andere taal dan niet ziek worden.
            Wanneer niet ernstig ziek (kan zelfs zijn dat je dit als persoon niet weet) ben je wel een drager van het virus, mogelijk zelfs een superdrager...
            Het is voor de media en de non-believers schitterend te moeten horen dat op de bv 1000 patienten die nu in intensieve ligt, er 50% gevaccineerden en 50% niet-gevaccineerden liggen.
            Correcter (helaas ook niet helemaal correct want men zou over data moeten beschikken per type vaccin, onderliggende aandoeningen) zou zijn dit te projecteren tov de hoeveelheid personen in die groepen en dan valt op dat vaccinatie wel degelijk helpt. Er zijn namelijk 3x zoveel niet-gevaccineerden opgenomen als gevaccineerden. De verhouding gevaccineerden en niet-gevaccineerde personen is immers ongeveer 3 tot 1
            Mochten de groepen nu precies even groot geweest zijn namelijk 1 tot 1, en we rekenen met dezelfde besmettingsgraad als bij de 3 tot 1 dan was de verhouding 25% tov 75%
            Ik wil maar duiden dat het hanteren van data zonder verder uit te diepen, uit te leggen zoals vaak, zand strooien is in de ogen en door velen dan ook valselijk gebruikt worden om theorieën te staven.

            En weer eens te meer slaagt de overheid erin de hete appel naar de bevolking door te schuiven. Ze rekenen op het gezond verstand (hadden ze eerder bij hunzelf moeten doen) van iedereen ... Een evenement waar normaal 500 mensen op af komen (DJ-party). Daar moet de organisator kiezen voor ofwel de sneltest, ter plekke afgenomen, of het verplichten van een mondmasker ... De sneltest is onhaalbaar terwijl het mondmasker toch een fabeltje is. Indien 500 binnen staat, wie gaat dan controle doen en mensen verplichten hun mondmasker weer op te zetten ...
            Dit maar om een voorbeeld te geven.

            En inderdaad, het wordt niet beter. Ik heb vooral bezorgdheid voor de verzorgingssector die voor de zoveelste keer weer de befaamde 120% inzet zal moeten leveren, verlof zal worden ingehouden, een familiaal thuisleven zal worden misgund.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
              Kijk Sieg, in veel punten kan ik volgen maar soms moeten we wel even stil staan bij een aantal dingen.
              Waar religie de bovenhand krijgt, heeft, is het pure ellende. Dit is al heel de mensheid zo geweest. Ook logisch, want het opperwezen, opperwezens is een fictief gegeven en daar kan je geen verantwoordelijkheid van eisen. Ooit ben ik uit klas razend weg gelopen omdat ik onderwezen was in de aard van: "Ja, je moet het leven aanvaarden zoals het is je je bent nu éénmaal diabeet en god ..."
              Gelukkig zijn we beschaafd genoeg geweest om in de loop der tijden splitsing van macht te hebben. Gedaan de macht van de tovenaar, de persoon, personen die zogezegd de naam van het opperwezen vertegenwoordigen. Gedaan het uit moorden van de zogezegd ongelovigen, honden ... in naam van het geloof.
              Wijsheid werd afgesloten aan de volgelingen en was enkel een voorrecht voor de top. Dit merken we in alle godsdiensten. Hou het volk dom en slaafs.
              Maw, zolang religie de bovenhand heeft, is het inderdaad onbegonnen werk mensen te overtuigen dat ze fout zijn. Hoe daar een oplossing voor te vinden ?
              Nu, je haalt wat data aan en helaas daar moet ook even beter en correcter na gekeken.
              Momenteel is ongeveer 75% volledig gevaccineerd en dan is spreken over 10% verkeerd.
              Helaas, in de groep van de 75% gevaccineerden zitten er een behoorlijke groep mensen die het goed meenden maar ten gevolge van het type vaccin een onvoldoende bescherming biedt na verloop van tijd.
              De bescherming is een breedt uitsmeedbare term, maar, in de huidige situatie is het een 'soort' bescherming tegen de sterkte, de grootte van de besmetting. Het is ook geen zekerheid dat je echt beschermd bent. Gelukkig zorgt het (indien geen andere bijkomende aandoening) ervoor dat je niet ernstig ziek wordt. Dat is totaal andere taal dan niet ziek worden.
              Wanneer niet ernstig ziek (kan zelfs zijn dat je dit als persoon niet weet) ben je wel een drager van het virus, mogelijk zelfs een superdrager...
              Het is voor de media en de non-believers schitterend te moeten horen dat op de bv 1000 patienten die nu in intensieve ligt, er 50% gevaccineerden en 50% niet-gevaccineerden liggen.
              Correcter (helaas ook niet helemaal correct want men zou over data moeten beschikken per type vaccin, onderliggende aandoeningen) zou zijn dit te projecteren tov de hoeveelheid personen in die groepen en dan valt op dat vaccinatie wel degelijk helpt. Er zijn namelijk 3x zoveel niet-gevaccineerden opgenomen als gevaccineerden. De verhouding gevaccineerden en niet-gevaccineerde personen is immers ongeveer 3 tot 1
              Mochten de groepen nu precies even groot geweest zijn namelijk 1 tot 1, en we rekenen met dezelfde besmettingsgraad als bij de 3 tot 1 dan was de verhouding 25% tov 75%
              Ik wil maar duiden dat het hanteren van data zonder verder uit te diepen, uit te leggen zoals vaak, zand strooien is in de ogen en door velen dan ook valselijk gebruikt worden om theorieën te staven.

              En weer eens te meer slaagt de overheid erin de hete appel naar de bevolking door te schuiven. Ze rekenen op het gezond verstand (hadden ze eerder bij hunzelf moeten doen) van iedereen ... Een evenement waar normaal 500 mensen op af komen (DJ-party). Daar moet de organisator kiezen voor ofwel de sneltest, ter plekke afgenomen, of het verplichten van een mondmasker ... De sneltest is onhaalbaar terwijl het mondmasker toch een fabeltje is. Indien 500 binnen staat, wie gaat dan controle doen en mensen verplichten hun mondmasker weer op te zetten ...
              Dit maar om een voorbeeld te geven.

              En inderdaad, het wordt niet beter. Ik heb vooral bezorgdheid voor de verzorgingssector die voor de zoveelste keer weer de befaamde 120% inzet zal moeten leveren, verlof zal worden ingehouden, een familiaal thuisleven zal worden misgund.
              Over dat geloof kan ik je 100% gelijk geven en daar volg ik ook in voor de volle 100%
              Dat niet alle mensen die zich niet willen laten vaccineren enkel met hun religie te maken heeft, dat weet ik ook, daarmee dat ik schrijf "grotendeels"
              Er zijn bvb amper allochtonen die zich willen inenten, sommigen steken dit op hun geloof, daar ligt dan het werk van de maatschappelijk werkers in mijn opinie
              Anderen steken het erop dat ze te weinig informatie gekregen hebben, ook daar ligt het werk dan bij maatschappelijk werkers, doch België en maatschappelijk werk is moeilijk in één -zin te vatten.
              En dan heb je uiteraard de anti-vaccers, die ga je met geen stokken bekeerd krijgen, heb je overal en zal altijd zo blijven spijtig genoeg.
              Maar om te zeggen dat huidige besmettingscijfers enkel liggen aan degene die niet gevaccineerd zijn is een beetje van de pot gerukt.

              Het is wel degelijk een feit dat degenen die nu in het ziekenhuis liggen 50% gevaccineerden en 50% niet gevaccineerden zijn, cijfers hebben dit laten zien deze week, zelfs onze minister van gezondheid heeft dit moeten toegeven.
              Uiteraard kijken de anti vaccers enkel naar dat 50-50 percentueel (in Limburg 33-66), iemand met logisch verstand weet daar dieper op in te gaan en weet dan dat er relatief meer niet gevaccineerden dan wel gevaccineerden in het ziekenhuis liggen.

              De grote haarden van besmetting ligt nu meer dan vorige golven in de scholen en dan vooral de lagere scholen, jonge kinderen, gelukkig worden zij minder ziek tot zelfs helemaal niks.
              Maar zij besmetten wel gevaccineerden met een mindere immuniteit.
              Daar moet men heel dringend ingrijpen in mijn opinie
              We zouden ondertussen toch al moeten geleerd hebben uit de vorige golven dat wanneer de scholen stilgelegd worden dat dan opeens de cijfers wel kunnen dalen.
              Uiteraard moeten dan ook de buitenschoolse activiteiten stilgelegd worden, en niet zoals deze herfstvakantie waar alles gewoon open was.
              We zullen de cijfers van de herfstvakantie wel zien komende dagen/weken, maar die daling zal minder zijn dan wanneer alle activiteiten zouden stilgelegd zijn.

              Onze politiekers leggen inderdaad weer de verantwoordelijkheid bij de mensen, lekker makkelijk voor hun uiteraard
              Maar of politiek echt deze pandemie zal kunnen stoppen heb ik mijn twijfels.

              Gisteren zat ik naar een stukje te kijken op de Nederlandse en Duitse televisie, daar gaat het evenmin goed
              Eigenaardigheden weeral, Duitsland heeft percentueel gezien een heel pak minder besmettingen dan Nederland, doch heeft Duitsland in dezelfde berekeningen meer doden dan Nederland.
              Duitsland die het de eerste golf zo goed gedaan heeft zit nu met de gebakken patatjes
              Dus ik bedoel maar, het is een eigenaardig beestje waar op het ogenblik niemand een sluitende oplossing voor heeft.
              Behalve dan misschien China, waar ze nu met 89 besmettingen zitten in één stad en waar meer dan een miljoen mensen onmiddellijk in quarantaine moeten gaan.
              Dus wat leren we daaruit, véél korter op de bal spelen lijkt me.

              grts
              Sieg
              Last edited by Sieg; 18 november 2021, 16:32.
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                ...
                Wanneer gaan we van dat virus af zijn? We zijn verdorie nog niet van de gewone griep vanaf, gelukkig is die niet zo dodelijk tenzij we weer eens de Spaanse griep over onze kop krijgen.
                We geraken daar nooit meer vanaf, waarom zou dat ook? Helaas wordt wetenschappelijk feit altijd "gefilterd" door politiek en daar zitten duidelijk nogal wat opportunisten tussen die zich zelfs willen profileren ten koste van de gezondheid van hun kiezers zelfs al beseffen ze het zelf niet altijd, fileer het verloop van de ganse miserie maar, men zal zien.
                Voor wie enigszins "van de stiel" is, is het duidelijk dat dit virus nooit meer weg zal gaan uit deze, voor het virus, interessante leefhabitat (ergo de home sapiens), waarom zou het ook. Er is tevens totaal geen reden om te denken dat het zal "afzwakken" tot een winterverkoudheid zoals sommige bronnen ons willen doen geloven, waarom zou het? Zwakke mutaties van het virus worden nu al onder de voet gelopen door de sterke mutaties en men moet hopen dat de mutaties niet uit de hand lopen naar een super-killer vorm. Voorlopig schijnen er weinig werkende predictie modellen te zijn waarop men kan rekenen om mogelijke mutaties te voorspellingen zodat men kan anticiperen voor het maken van nieuwe vaccins.
                De vooropgestelde % van vaccinatiegraad was van meet af aan een lachertje om Jan Modaal gerust te stellen. Ga zelf maar na: in het beste geval, een vaccin dat voor 95% beschermt en 100% van de bevolking gevaccineerd (jawel 100%) verliest na 5 maanden de helft van zijn doeltreffendheid, waar staat men dan? Juist, minstens voor een boosterprik die om de 5 maanden te herhalen is met het risico van een steeds verder afbrokkelende gezondheidszorg en economie? yo-yo maatregelen?
                En waarom de huidige besmettingen op deze wijze de pan uitswingen gaat wel in tegen heel veel logica, voor zover die ons bekend is ...
                En BTW, dit geldt evenzeer voor de "gewone" griep als de mogelijk overdraagbare varianten van "vogelgriep" en/of varkensgriep ... en wat is er geweten over cross contaminatie in "zuigdierenpopulaties" waar meerdere van deze vectoren tegelijk aanwezig zijn? Je mag er niet aan denken! Zelfs al heeft men dan mogelijk een vaccin binnen het jaar of zo, vallen ondertussen de mensen dood bij bosjes?

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Maar zij besmetten wel gevaccineerden met een mindere immuniteit.

                  Ontnuchterende cijfers van studie UK,en belang van boosterprik.Cijfers gevaccineerd tov niet gevaccineerd
                  Astra-Zeneca:effectief na 2 prikken:61%,na 5 maand 44% Na boosterprik 93%
                  Pfizer:effectief na 2 prikken 82%,na 5 maand 63%.na boosterprik 94%
                  Duidelijk te zien dat de immuniteit na 5 maand sterk daalt .En voor AZ zelfs bedroevend te noemen is.
                  En dan maar zwaaien met een CST.

                  Effectiveness of BNT162b2 (Comirnaty, PfizerBioNTech) COVID-19 booster vaccine against
                  COVID-19 related symptoms in England: test
                  negative case-control study
                  Nick Andrews* PhD1,2, Julia Stowe* PhD1,2
                  , Freja Kirsebom PhD1
                  , Charlotte Gower DPhil1
                  ,
                  Mary Ramsay MBBS, FFPH1,2
                  , Jamie Lopez Bernal PhD ,MBBS 1,2,3
                  *Joint first authors
                  Affiliations
                  1. UK Health Security Agency, London, UK
                  2. NIHR Health Protection Research Unit in Vaccines and Immunisation, London School of
                  Hygiene and Tropical Medicine, London, UK
                  3. NIHR Health Protection Research Unit in Respiratory Infections, Imperial College London,
                  London, UK
                  Last edited by demuro; 18 november 2021, 12:38. Reden: bron bijgevoegd

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                    ...
                    En dan maar zwaaien met een CST.

                    ...
                    Dat CST is het belachelijkste wat men ooit in het leven geroepen heeft. Daar waar het oorspronkelijk bedoeld was om enkel te dienen als vaccinatiebewijs, wordt het door Jan Modaal gezien als een eeuwigdurend vrijgeleide om ongebreideld, de "beest" uit te hangen zonder welke beschermende maatregel hoedanook! Maar gezien de gemiddelde IQ en het nivo van "gezond verstand" van Jan Modaal, zoals bewezen wordt in deze ganse crisis, was dat te voorzien dat dit zou gebeuren. CST in mondmasker steken, help uitstekend denk ik! haha

                    Comment


                    • Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                      Dat CST is het belachelijkste wat men ooit in het leven geroepen heeft. Daar waar het oorspronkelijk bedoeld was om enkel te dienen als vaccinatiebewijs, wordt het door Jan Modaal gezien als een eeuwigdurend vrijgeleide om ongebreideld, de "beest" uit te hangen zonder welke beschermende maatregel hoedanook! Maar gezien de gemiddelde IQ en het nivo van "gezond verstand" van Jan Modaal, zoals bewezen wordt in deze ganse crisis, was dat te voorzien dat dit zou gebeuren. CST in mondmasker steken, help uitstekend denk ik! haha
                      Of een tattoo op je voorhoofd…….
                      Enige voordeel van dat cst is dat het “hopelijk” mensen
                      kan overtuigen om zich te laten inenten.

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Dat er nog mensen zijn die zich niet willen laten vaccineren heeft grotendeels te maken met religie, iets waar wij of anderen niet kunnen over beslissen.
                        In België is het eerder een minderheid dat dit doet uit religieuze redenen.
                        De meesten maken de keuze volgens de info die ze in de media krijgen.
                        Mijn eerste vaccin AZ ben ik gaan halen toen er net een grote heisa was rond mogelijke bloedklonters, men kan dan panikeren en het vaccin weigeren of even verder denken en ervan uitgaan dat de kans op zwaar ziek worden zonder vaccin vele malen groter is.
                        [QUOTE]Ieder kiest nog altijd zelf of hij een vaccinatie wil of niet, wil je geen vaccinatie moet en zal je de gevolgen dragen.[QUOTE]Ze dragen deels zelf de gevolgen, maar meestal redelijk beperkt omdat bij de weigeraars ook veel jongere mensen zitten die niet tot de groep risicopatiënten behoren en niet zo zwaar ziek worden.
                        Daarentegen zijn ze nu toch mee de aanleiding voor het gebruik van het CST waar men 11 miljoen mensen mee opgescheept heeft (in België alleen al).

                        Kom je door uw keuze in het ziekenhuis dan is dat heel spijtig, doch op het ogenblik is 50% van degene die in het ziekenhuis liggen dubbel gevaccineerd.
                        Men is in paniek geslagen toen de kaap van 500 overschreden werd op intensieve.
                        Als meer dan 50% niet gevaccineerden zijn en ze er nooit hadden gelegen mits gevaccineerd (info van de specialisten), dan kan men ervan uitgaan dat als deze zich wel lieten vaccineren de cijfers maar half zo hoog waren en er (nog) geen reden was tot verstrengen.
                        Die minderheid aan niet gevaccineerden hebben in ons land wel een impact op miljoenen mensen! [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
                          Totaal eens met je betoog maar ik vraag me wel af hoeveel van die +19000 besmettingen er zijn uit het weekend die ze nog niet geteld hadden.
                          Was vorige keren ook zo... Ik denk dat ze dit een beetje misbruiken om iedereen bang te maken...
                          Er is ook een groot verschil tussen aantal besmettingen en effectief zieken.
                          De meerderheid van de mensen die bij een of andere verplichte test positief blijken, weten niet eens dat ze besmet (drager) zijn.
                          Jaarlijks worden ook velen gevaccineerd tegen de griep, de meesten worden niet ziek of zeer mild … mocht men echter iedereen testen, dan zou blijken dat de meerderheid drager is van het virus (besmet).
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            In België is het eerder een minderheid dat dit doet uit religieuze redenen.
                            De meesten maken de keuze volgens de info die ze in de media krijgen.
                            Mijn eerste vaccin AZ ben ik gaan halen toen er net een grote heisa was rond mogelijke bloedklonters, men kan dan panikeren en het vaccin weigeren of even verder denken en ervan uitgaan dat de kans op zwaar ziek worden zonder vaccin vele malen groter is.
                            Ieder kiest nog altijd zelf of hij een vaccinatie wil of niet, wil je geen vaccinatie moet en zal je de gevolgen dragen
                            .Ze dragen deels zelf de gevolgen, maar meestal redelijk beperkt omdat bij de weigeraars ook veel jongere mensen zitten die niet tot de groep risicopatiënten behoren en niet zo zwaar ziek worden.
                            Daarentegen zijn ze nu toch mee de aanleiding voor het gebruik van het CST waar men 11 miljoen mensen mee opgescheept heeft (in België alleen al).
                            Kom je door uw keuze in het ziekenhuis dan is dat heel spijtig, doch op het ogenblik is 50% van degene die in het ziekenhuis liggen dubbel gevaccineerd.
                            Men is in paniek geslagen toen de kaap van 500 overschreden werd op intensieve.
                            Als meer dan 50% niet gevaccineerden zijn en ze er nooit hadden gelegen mits gevaccineerd (info van de specialisten), dan kan men ervan uitgaan dat als deze zich wel lieten vaccineren de cijfers maar half zo hoog waren en er (nog) geen reden was tot verstrengen.
                            Die minderheid aan niet gevaccineerden hebben in ons land wel een impact op miljoenen mensen! [emoji6]
                            Spreek met 100 allochtonen en er zullen er misschien 20 van gevaccineerd zijn als je geluk hebt.
                            En dat heeft niks te maken met vingers wijzen of met racisme, dat is gewoon een vaststelling.
                            Blijkbaar ben ik de enige die dit hier op dit forum durf te vermelden, het staat nogthans in de meeste media.

                            En over dat CST heb ik heel erg mijn twijfels, kijk naar Nederland, die hebben dat CST massaal ingezet en toch zijn de cijfers massaal beginnen stijgen.
                            Blijkbaar denken er velen dat wanneer ze zo'n CST op zak hebben dat ze alles weer mogen.
                            Om een voorbeeldje te geven waarbij je je vragen kunt stellen, Spanje heeft het CST nooit ingevoerd en hoort nu bij de beste leerlingen van de klas.
                            Dus voor velen is dat CST een vals gevoel van veiligheid, dus denk ervan wat je wilt.

                            Het enige wat ons wat uitstel geeft is het opnieuw massaal vaccineren met de derde prik, maar ook die prik zal niet helpen om het virus te laten verdwijnen.
                            Ergens in het begin van heel deze lange discussie heb ik geschreven dat we daar nooit meer vanaf geraken, een virus zoekt nu eenmaal gastheren en dat vaccin kan er niet voor zorgen dat je geen gastheer bent.
                            In het begin zei men wereldwijd dat een groepsimmuniteit van 70% nodig was om onze vrijheid terug te krijgen, dat hebben ze ondertussen moeten herzien, het helpt niet want het virus past zich sneller aan dan verwacht.
                            Hoe en wat de oplossing is, wel dat weet nog niemand
                            Trouwens ik ben niet pessimistisch, ik heb hier altijd gewoon de feiten weergegeven
                            Dat de vaccins amper een vijftal maand een betere bescherming geven had men ook niet verwacht, maar het is wel zo
                            Dus er zal dringend verder moeten gezocht worden op medicatie, wat ik in het begin ook al geschreven had.

                            En paniek lijkt me hier wel op z'n plaats, zoals ik schreef heeft men sinds het uitbreken van deze pandemie nog nooit zulke snel stijgende besmettingscijfers gehad.
                            Gelukkig is grotendeels gevaccineerd, doch mensen met een dubbele prik en een lagere immuniteit hebben pech, ook al hadden ze dat gevoel van veiligheid met hun dubbele vaccinatie, CST en mondmasker.

                            Dat jij de schuld zoekt bij die minderheid is omdat je het zelf ook niet weet, het zijn meestal de gevaccineerden die de niet gevaccineerden besmetten, als je een beetje de cijfers volgt.
                            Zoals ik schreef, willen ze zich niet laten vaccineren zal men op de bladeren moeten zitten vroeg of laat, maar het is niet omdat je wel gevaccineerd bent dat je helemaal safe bent.
                            En dat laatste denken toch heel veel mensen blijkbaar.

                            Afgelopen week zag ik de beelden op het lichtfestival in Gent, 20% van de 240000 mensen die avond vonden het blijkbaar overbodig om een mondmasker te dragen.
                            Dus er lopen nog heel veel domme mensen rond, ook tussen de gevaccineerden

                            grts
                            Sieg
                            Last edited by Sieg; 18 november 2021, 21:23.
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Vroeger hebben ze wel vaccineren verplicht en nu omdat "de kabouter" ertegen is is het niet meer verplicht.
                              En geloof heeft al altijd geleid tot oorlogen hoewel ze altijd prediken om elkaar te beminnen enzovoort en zo verder, larie is het dat je dan door je geloof niet laat prikken.
                              En Trump heeft er alles mee te maken, een wereldleider die zijn eigen mensen leugens wijsmaakte, die kan toch zijn verantwoordelijkheid niet ontlopen..

                              Soit, ik heb mijn derde prik gehad en ben er blij om en tot nu toe niks en niemendalle gevoeld.


                              Sony A7II + Carl Zeiss Loxia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.​

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                                Spreek met 100 allochtonen en er zullen er misschien 20 van gevaccineerd zijn als je geluk hebt.
                                En dat heeft niks te maken met vingers wijzen of met racisme, dat is gewoon een vaststelling.
                                Blijkbaar ben ik de enige die dit hier op dit forum durf te vermelden, het staat nogthans in de meeste media.

                                En over dat CST heb ik heel erg mijn twijfels, kijk naar Nederland, die hebben dat CST massaal ingezet en toch zijn de cijfers massaal beginnen stijgen.
                                Vorige week nog gezien in de Makro … 90% van de allochtonen draagt hun mondmasker niet (correct), bij de Belgen is dat misschien 10%.
                                Ook even in de Mc Donalds geweest en inderdaad iedereen moet een CST tonen … zo doen ook de allochtonen, alleen komen die allemaal met een papieren versie. [emoji848]
                                Waarom moet niet verteld worden zeker?
                                Hier niet ver vandaan in een frituur … ze vragen CST plus e-ID en kijken echt na of de naam overeenkomt.
                                Volgens hun omdat er anders te veel mensen foefelen met gekopieerde certificaten.
                                Erg toch?
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X