Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Tja, en toch zou ik ermee kunnen instemmen. Het is maar 1x om de 4 jaar en voor de meesten is dat het enige event van hun leven dat de moeite is. Het volgende zullen ze waarschijnlijk niet meer kunnen meedoen. Dit is gewoon zeggen dat hun carrière ten einde is. Ja, ik weet het, die die eraan sterven, is hun carrière ook gedaan.
    De Olympische Spelen-gedachte is er een waar je elkaar ontmoet in vriendschappelijke omgeving en stijl en waar je elkaar probeert te bekampen met dezelfde wapens, middelen.
    Wanneer je bepaalde deelnemers vaccineert en andere niet dan zorg je ervoor dat er een wedstrijd gedaan wordt waar de deelnemers niet aan elkaar gewaagd, gelijk zijn. De ene is in zijn kot moeten blijven door Corona, de andere niet.
    De ene heeft een vaccin gekregen, de andere niet. EN indien dat vaccin dan toch geen impact zou hebben, waarom smeken ze er dan naar ? Sorry, maar een vervalsing van de Spelen. Alleen al om die reden.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
      Het gaat hem 225 Olympische atleten; op geen tijd kunnen die worden gevaccineerd.
      Het gaat hem hier over jonge mensen die al 4 (nee 5) jaar keihard trainen en toeleven naar dit ene zo megabelangrijke event in hun sportloopbaan.
      Dit is niet zomaar iets zoals een doorsnee wedstrijd.
      Ik denk nu niet dat dit de vaccincampagne veel gaat schaden.
      Empathie is tof, maar is ook niet meer of minder dan focus op een bepaalde doelgroep met een bepaalde verhaal achter.
      We kunnen al die verhalen volgen en begrijpen en iedere keer zal het antwoord zijn "ah ja, da's just...".
      Maar op het einde staan we even ver, hebben we weer tijd en moeite erin gestoken, en moeten we finaal toch allemaal door hetzelfde deurgat.

      Een jonge restaurateur die 4 jaar gewerkt heeft aan zijn zaak?
      Een jonge moeder die een onderliggende aandoening heeft?
      Een kleuterjuf waarvoor afstand bewaren geen optie is?

      Is dat meer of minder belangrijk dan een voetballer, een atleet, een verpleger, een dokter, een bejaarde,...?
      Wie gaat het zeggen? Ik niet.

      Wat mij betreft: dat we gewoon voortdoen met die vaccinaties en stoppen met uitzonderingen bedenken.
      Last edited by JuLi; 20 april 2021, 14:23.
      There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
      | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
        Wel, zoals jij je standpunt wil illustreren om sportlui toch voorrang te geven waar ik je begrijp, geef ik mijn standpunt waarom ik sportlui niet verdedig om voorrang te krijgen op een naarstige bekommerde huismoeder, vader, ....
        Ik respecteer je standpunt.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          In feite heel simpel op te lossen. Vraag wie vrijwillig zijn vaccinatie afstaat aan (kies maar uit) en akkoord gaat om te wachten tot hij er weer bij kan.
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregelen

            Ik vindt dit ook een kaakslag voor de gewone burger. Het Boic betaalt NIETS - het Olympisch comité eist altijd vrijstelling van taksen, belastingen en BTW. Dus waarom zouden wij die atleten een vaccin geven?
            Voor de sport - komaan zeg! Dit is een pandemie - mensen dreigen hierdoor te creperen. Elk vaccin dat je afleidt - naar nutteloze doelen (en sporters zijn voor mij d'office nutteloos) - kan doden.
            Wil u bepalen wie langer moet wachten? Ik niet!

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregelen

              Antwoord is eenvoudiger dan de vraag ... minder bezig zijn met een ander en steeds kritiek te hebben op hoe ze het (willen) oplossen. [emoji849]
              Het is zoals in de files, wie vooraan staat is er rap vanaf en tevreden, wie langer moet wachten zit te klagen en wou eerst zijn.
              Het ideale bestaat gewoon niet.
              Men zou er beter niet over communiceren en de mensen gewoon oproepen wanneer het hun beurt is. [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregelen

                Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                Ik vindt dit ook een kaakslag voor de gewone burger. Het Boic betaalt NIETS - het Olympisch comité eist altijd vrijstelling van taksen, belastingen en BTW. Dus waarom zouden wij die atleten een vaccin geven?
                Voor de sport - komaan zeg! Dit is een pandemie - mensen dreigen hierdoor te creperen. Elk vaccin dat je afleidt - naar nutteloze doelen (en sporters zijn voor mij d'office nutteloos) - kan doden.
                Wil u bepalen wie langer moet wachten? Ik niet!
                Je gaat er met de botte bijl door maar ik ben de laatste die je ongelijk zal geven, integendeel.

                Comment


                • Re: Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Dan heb jij spijtig genoeg geen idee hoe het er aan toe gaat in een school blijkbaar
                  Dat is een enorm groot verschil met een zelfstandige of winkelbediende die zelf beslist hoe de klanten in zijn winkel komen, tevens gaat het daar om volwassenen die verantwoord dienen te zijn
                  Bij kinderen is dit totaal niet het geval, denk wel dat dit duidelijk te merken was aan de vele Covid uitbraken in scholen voor de vakantie
                  Diezelfde uitbraken die we tussen nu en enkele weken weer zullen zien waarschijnlijk

                  grts
                  Sieg
                  Tiens, mijn buurvrouw is onderwijskracht en heeft 24 leerlingen. Terwijl de kassière toch vaak honderden klanten per dag heeft, en de dag erop honderden andere klanten. Klanten die alle goederen vastnemen met dezelfde hand als waarmee ze hun mondmasker elke 2 minuten opnieuw over hun neus schuiven. Ach, laat maar zo.
                  Hombre

                  Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                    Tiens, mijn buurvrouw is onderwijskracht en heeft 24 leerlingen. Terwijl de kassière toch vaak honderden klanten per dag heeft, en de dag erop honderden andere klanten. Klanten die alle goederen vastnemen met dezelfde hand als waarmee ze hun mondmasker elke 2 minuten opnieuw over hun neus schuiven. Ach, laat maar zo.
                    Tuurlijk ...

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregelen

                      Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                      In feite heel simpel op te lossen. Vraag wie vrijwillig zijn vaccinatie afstaat aan (kies maar uit) en akkoord gaat om te wachten tot hij er weer bij kan.
                      Geloof het of niet maar Marokko scoort super goed in zijn vaccinatiestrategie om exact deze reden. Maar het is een beetje omgekeerd. Marokkanen die vinden dat ze recht hebben op een vaccinatie mogen een berichtje laten met SMS en worden opgeroepen. Dat schijnt super goed te werken. Mensen beslissen voor zichzelf. De media willen ons het omgekeerde doen geloven, maar de meeste mensen deugen echt wel (Dit is ook de titel van een goed boek overigens). Er zijn niet zoveel rotte appels in de mand, integendeel.

                      Hier zitten we met een overheid en virologen die uitgaan van het feit dat de burger a priori niet te vertrouwen is. Ze focussen op een systeem dat werkt voor de rotte appels. Dus moet er strak geregeld en georganiseerd worden. Gepensioneerde dokters laten tracing doen. Dat doen we niet. Dokters, apothekers, of thuisverplegers laten vaccineren. Dat doen we niet. Wachtlijsten per centra beheren. Niet doen. Centrale wachtlijsten. Adressen van zorgpersoneel vragen aan de gemeente. Zeker niet, federaal aangeleverde lijsten (die op niets trekken dus). We gaan uit van grote budgetten, veel georganiseer, veel vergaderingen, veel beslissingsniveaus, traag maar zeker. Zeker traag dus.

                      Dat gevoel van wantrouwen van overheid naar burger is dan automatisch ook wederzijds. De doorsnee burger voelt dat intuïtief aan, en vertrouwt de overheid daardoor ook niet meer.

                      In een noodsituatie moet je erop vertrouwen dat de meeste mensen het goede kiezen. Burgerzin wakker je niet aan door enkele 1000'en euros te besteden aan een spandoek "laat mekaar niet los" dat bij het binnenkomen van elk dorp, stad of gemeente hangt. Want dat lukt dan wel zeer goed. Een budgetje besteden. Daar zijn we over het algemeen goed in.
                      Last edited by JuLi; 20 april 2021, 21:16.
                      There are days where the act of seeing appears to be true happiness.
                      | Lumix S1 | Lumix 24-105 | Lumix 70-300 | Sigma 35 2.0 | Sigma 90 2.8 | Lumix GX80 | Laowa 10 | PL 15 1.7 | OLY 25 1.8 | PL 42,5 1.7 | Sigma 60 2.8 | PL 14-140 | PL 100-300 |

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregelen

                        Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                        Ik vindt dit ook een kaakslag voor de gewone burger.
                        .../...
                        Dus waarom zouden wij die atleten een vaccin geven?
                        .../...
                        Elk vaccin dat je afleidt - naar nutteloze doelen (en sporters zijn voor mij d'office nutteloos) - kan doden.
                        Wil u bepalen wie langer moet wachten? Ik niet!
                        Zijn atleten dan geen mensen zoals u en ik, mensen die gewoon een ander beroep gekozen hebben dan u en ik, mensen die ook ziek kunnen worden zoals u en ik, mensen die ook een gezin hebben zoals u en ik?
                        Buiten de sport dat eigenlijk weinig ter zake doet, is elke mens dat gevaccineerd is een winst voor de maatschappij want ook mocht de sport niet doorgaan, dan nog zou die persoon gevaccineerd moeten worden omdat hij dan wel elders in contact komt met de maatschappij.

                        Langs de andere kant, ook al interesseert het mezelf niets ... hoe meer sport er op TV komt, hoe meer liefhebbers aan hun scherm geplakt blijven en hoe minder ze dan met anderen in contact komen. [emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Versoepeling maatregelen

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Zijn atleten dan geen mensen zoals u en ik, mensen die gewoon een ander beroep gekozen hebben dan u en ik, mensen die ook ziek kunnen worden zoals u en ik, mensen die ook een gezin hebben zoals u en ik?
                          Buiten de sport dat eigenlijk weinig ter zake doet, is elke mens dat gevaccineerd is een winst voor de maatschappij want ook mocht de sport niet doorgaan, dan nog zou die persoon gevaccineerd moeten worden omdat hij dan wel elders in contact komt met de maatschappij...................................... ..........................]
                          Je hebt gelijk.
                          Sporters zijn inderdaad ook mensen zoals u en ik.
                          Daarom is het normaal dat ze ook hun beurt afwachten voor het vaccin zoals U en ik.
                          Omdat ook wij in contact komen met de maatschappij.

                          Hoe eenvoudig kan het zijn?
                          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                          Comment


                          • Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Skitch Bekijk bericht
                            Je hebt gelijk.
                            Sporters zijn inderdaad ook mensen zoals u en ik.
                            Daarom is het normaal dat ze ook hun beurt afwachten voor het vaccin zoals U en ik.
                            Omdat ook wij in contact komen met de maatschappij.

                            Hoe eenvoudig kan het zijn?
                            OK, de lijn dan “eenvoudig” doortrekken en iedereen gelijk? [emoji849]
                            De 85+, 75+, 65+ zijn ook mensen zoals een ander ... dus ook niet laten voorgaan? [emoji849]

                            Zo eenvoudig is het dus niet ... men laat voorgaan volgens risico.
                            Zorgverleners (zelfs jonge) gaan ook voor, hulpverleners ook, ...
                            Waarom dan niet al de werkende bevolking in het algemeen?
                            Alfabetisch is dan ook niet eerlijk, waarom de Z als laatste?

                            Ik ga er mij in elk geval niet druk in maken, we zien wel wanneer het komt, mijn vrouw wacht ook nog als risico patiënt.
                            Moet men werkende risico patiënten laten voorgaan op werkloze?
                            Het waarom wel of niet kan men altijd in twijfel trekken, maar er zal altijd iemand minder tevreden zijn. [emoji6]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              OK, de lijn dan “eenvoudig” doortrekken en iedereen gelijk? [emoji849]
                              De 85+, 75+, 65+ zijn ook mensen zoals een ander ... dus ook niet laten voorgaan? [emoji849]

                              Zo eenvoudig is het dus niet ... men laat voorgaan volgens risico.
                              Zorgverleners (zelfs jonge) gaan ook voor, hulpverleners ook, ...
                              Waarom dan niet al de werkende bevolking in het algemeen?
                              Alfabetisch is dan ook niet eerlijk, waarom de Z als laatste?

                              Ik ga er mij in elk geval niet druk in maken, we zien wel wanneer het komt, mijn vrouw wacht ook nog als risico patiënt.
                              Moet men werkende risico patiënten laten voorgaan op werkloze?
                              Het waarom wel of niet kan men altijd in twijfel trekken, maar er zal altijd iemand minder tevreden zijn. [emoji6]
                              Jij hebt toch al je eerste vaccinatie gekregen dacht ik ?

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Blijkbaar een MD-filter gebruikt van 124578954216%
                                Je hebt een bevolkingssamenstelling (verspreid, geconcentreerd, dichtbevolkt, nomadisch, ...)
                                Je hebt de levensomgeving en levenssituatie (ontwikkelingsgebieden, ultra-moderne leefkernen, ...)
                                Je hebt een sociaal netwerk (TV, telefoon, internet, open gemeenschap, gesloten gemeenschap, ...)
                                Je hebt een gezondheidszorg en vooral de opstelling ervan. (Voor iedereen, enkel voor diegene die het kan betalen, privaat, openbaar, ...)
                                Dan heb je de zorgsector (Hoog-geschoold, rusthuizen, hospitalen, UZ-centra, ... )
                                Voorschirften (wettelijke) van de zorgsector (hoog geschoold, geschoold, wie mag intraveneus inspuiten, welek opleiding nodig, ...)
                                Medicatie in de vorm van vaccin, vaccins (Beschikbaarheid, welk vaccin is erkent, ...)
                                Voorschriften horende bij de vaccins (bewaren, toedienen, activatieperiode, werkingstijd, ...)
                                En zo kan ik er nog een lijst aan toe voegen.
                                Maw, Marokko evenals andere landen natuurllijk zomaar vergelijken op slechts enkele punten met ons land is evengoed als het vergelijken tussen een mug en een olifant en besluiten dat een olifant vlugger gevonden wordt.
                                Ik vermoed dat de Berber-gemeenschap in Marokko een iets lager nieveau haalt dan bv Casablanca om maar even op geografische, ... diversiteit te duiden ...

                                Als je bv Nederland vergelijkt met de inwoners van Groenland zal je merken dat qua vaccinatieplanning het in Nederland stukken beter zal zijn.

                                Dat een apotheker, thuisverpleger geen Covid19-vaccin mogen plaatsen ? Vind ik meer dan normaal kijkende naar bv bewaartemperatuur, houdbaarheid tussen activeren en inspuiten ... Niemand kan garanderen dat diezelfde apotheker, thuisverpleger de 2e spuit zal kunnen zetten ...

                                En via sms werken ? Kan me ook niet voor stellen dat in Marokoo iedereen een draagbare telefoon heeft waarmee kan ge-smst worden. Zelfs in België niet.

                                Misschien ook denken aan het effect van studies, ... die hier door virologen, .... werden opgedaan en dat die kennis best wel door Marokko zal gebruikt worden (hoop ik toch en terecht).
                                We hebben toch ook een pak kennis gekregen van andere landen waaronder China waar men het eerst met Covid19 werd geconfronteerd.

                                Oorspronkelijk geplaatst door JuLi Bekijk bericht
                                Geloof het of niet maar Marokko scoort super goed in zijn vaccinatiestrategie om exact deze reden. Maar het is een beetje omgekeerd. Marokkanen die vinden dat ze recht hebben op een vaccinatie mogen een berichtje laten met SMS en worden opgeroepen. Dat schijnt super goed te werken. Mensen beslissen voor zichzelf. De media willen ons het omgekeerde doen geloven, maar de meeste mensen deugen echt wel (Dit is ook de titel van een goed boek overigens). Er zijn niet zoveel rotte appels in de mand, integendeel.

                                Hier zitten we met een overheid en virologen die uitgaan van het feit dat de burger a priori niet te vertrouwen is. Ze focussen op een systeem dat werkt voor de rotte appels. Dus moet er strak geregeld en georganiseerd worden. Gepensioneerde dokters laten tracing doen. Dat doen we niet. Dokters, apothekers, of thuisverplegers laten vaccineren. Dat doen we niet. Wachtlijsten per centra beheren. Niet doen. Centrale wachtlijsten. Adressen van zorgpersoneel vragen aan de gemeente. Zeker niet, federaal aangeleverde lijsten (die op niets trekken dus). We gaan uit van grote budgetten, veel georganiseer, veel vergaderingen, veel beslissingsniveaus, traag maar zeker. Zeker traag dus.

                                Dat gevoel van wantrouwen van overheid naar burger is dan automatisch ook wederzijds. De doorsnee burger voelt dat intuïtief aan, en vertrouwt de overheid daardoor ook niet meer.

                                In een noodsituatie moet je erop vertrouwen dat de meeste mensen het goede kiezen. Burgerzin wakker je niet aan door enkele 1000'en euros te besteden aan een spandoek "laat mekaar niet los" dat bij het binnenkomen van elk dorp, stad of gemeente hangt. Want dat lukt dan wel zeer goed. Een budgetje besteden. Daar zijn we over het algemeen goed in.
                                Last edited by Wim.Vanmaele; 21 april 2021, 07:06.
                                https://www.fotospotter.be
                                Je suis content d’être heureux

                                Comment

                                Working...
                                X