Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Versoepeling maatregelen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Versoepeling maatregelen

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Waarom zich dan druk maken over die “minderheid“? [emoji848]
    Hmm, wie maakt zich daar druk om ? Degenen die zich niet willen laten vaccineren moeten dat zelf maar bepalen maar moeten dan ook maar op de bladeren zitten.
    Het probleem is dat de meerderheid (van die minderheid) jongeren zijn, die zijn ervan overtuigd dat ze geen vaccin nodig hebben om verder te doen
    Dus ook dat merken we nog niet in de cijfers van vaccinatieaantallen omdat die nog niet aan de beurt zijn.
    Hier bij ons zijn er wel redelijk wat zorgverleners die het vaccin weigeren, dat was in het begin zo, ondertussen al wat beter maar toch nog veel weigeraars daartussen

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dat is hetgeen men in begin alle landen had aanbevolen om voor iedereen het tweede spuitje te voorzien.
    Ondertussen zijn er wel al andere beslissingen genomen. [emoji6]
    Inderdaad, dus zoals ik zeg, België houdt wel nog vast aan die reserve en daarmee hebben wij minder mensen gevaccineerd volgens de "cijfers"
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • Re: Versoepeling maatregelen

      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      Ik heb net mijn uitnodiging gekregen, 2 data met 5 weken ertussen , welk vaccin zou dat zijn ?
      Dat zal waarschijnlijk Pfizer zijn, deze week mijn schoonouders (elk op een andere dag ) naar het vaccinatiecentrum gevoerd en bij hen is er ook 5 weken tussen
      En die hebben beide Pfizer gekregen

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • Re: Versoepeling maatregelen

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ouderen gaan op bezoek bij vrienden, familie, in groep dan wel, heb het niet over een koppel dat eens ergens gaat.
        Zie dat hier ook in de buurt, tot en met de winter was het respect zeer goed en sinds het eens 20°C geweest is, dan zitten ze toch wel met 10 of 20 bijeen.
        Ouderen gaan dan wel weer naar tweede verblijf, vakantieparken, kust, ...
        Als ouderen bedoel ik zoals eerder wel de niet-jeugd (niet enkel de gepensioneerden).

        Men ziet wel degelijk het verschil tussen verstrooid zijn en bewust.
        In winkels toch regelmatig oudere mensen van boven de 65 die het mondmasker niet correct dragen (op de kin) en als men er een opmerking over maakt, dan vliegen ze uit “moei u niet”.
        Of dacht je dat ze allen braafjes de regeltjes willen volgen?
        Het is ook de leeftijdscategorie dat in winkels alles eens moet vastpakken, op elk stuk fruit eens duwen, op elk stuk vlees, ...

        Scholen sluiten is ook niet de ideale oplossing.
        OK, ze zitten niet samen in de klas en gaan daarna niet naar hun ouders ... denkt men toch dat dit goed is.
        Maar nu zitten ze (jongsten) ongecontroleerd ook samen bij vriendjes, jeugdbeweging (al dan niet georganiseerd) en niemand let op hun houding, van afstand houden of andere regeltjes is helemaal geen sprake op dat moment.
        Om dan maar te zwijgen over de iets oudere jeugd (16+) die dan met duizenden in Ter Kamerenbos zitten. [emoji849]
        Dan toch maar beter gecontroleerd op school zeker? [emoji6]
        Freddy ik vind het jammer dat je steeds en in gelijk welke discussie het laatste woord moet hebben.
        Je zuigt tegenargumenten uit uw duim man.
        Ik heb nog nergens een groep ouderen dicht bij elkaar gezien.
        Zie jij echt het verschil tussen vergetelheid en erom doen? Jawadde straf.

        Het is nu wel duidelijk dat, als de scholen dicht zijn, het aantal besmettingen afneemt.

        En ja de "BOUM1" krijgt een vervolg want de "BOUM2" komt eraan en als die snotapen uit elkaar worden gejaagd door politie met waterkanon, te voet of te paard, zullen ze in elke provincie een BOUM organiseren.
        En die vrouw in haar bloot bovenlijf die omver werd gelopen door een paard, heb je die bezig gezien op TV en heb je haar taalgebruik gehoord?
        Mij moet niemand zeggen van welke soort afkomstig is.
        Trouwens de politie was al meer dan een half uur bezig te zeggen dat die snotapen het park uit moesten.
        En dan zijn er nog Belgen die klagen dat we in een politiestaat leven instede een democratie.
        Ik vraag me dan af moesten we geen politie hebben wat zou er dan niet allemaal gebeuren.

        Ach, het zal vechten tegen de bierkaai blijven heel dat corona gedoe, daar is de wereld nog niet klaar mee.
        Sony A7II + Carl Zeiss Lowia f/2 50mm + Carl Zeis Vario Tessar FE f/4 16-35mm ZA OSS
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • Re: Versoepeling maatregelen

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Freddy ik vind het jammer dat je steeds en in gelijk welke discussie het laatste woord moet hebben.
          Je zuigt tegenargumenten uit uw duim man.
          Ik heb nog nergens een groep ouderen dicht bij elkaar gezien.
          Zie jij echt het verschil tussen vergetelheid en erom doen? Jawadde straf.
          Niet weer alles in het belachelijke trekken of gaan verwijten hé, je gaat toch niet beweren dat je zelf het verschil niet kan zien tussen bewust of onbewust. [emoji849]

          Maar ik zal toch nog uw vraag beantwoorden hoe ik het verschil zie tussen vergetelheid en slechte wil.
          Als ik iemand zie rondlopen met mondmasker onder de neus op zelfs volledig op de kin, dan is dat geen vergetelheid want anders zou die gewoon helemaal geen masker op zetten.
          En jong of oud, als iemand in een winkel naast mij komt staan zonder zijn mondmasker deftig te dragen, dan zeg ik daar wel iets tegen “Mondmasker a.u.b” of ik wijs eens naar het mondmasker.
          Als je dan van jongere of oudere mensen 65+ of zelfs 70+ als antwoord krijgt “Moei u niet” of “Waar moeit gij u mee” of zelfs nog agressiever, dan is dat GEEN vergetelheid maar een zeer bewuste keuze en arrogantie.

          En dat gebeurt inderdaad overal in elke leeftijdscategorie maar in winkels zelden door de jeugd, simpelweg omdat men in een Makro of Delhaize of Carrefour heel weinig jeugdige mensen (16 - 20 jaar) boodschappen ziet doen (buiten de nog jongere kinderen vergezeld van hun ouders).

          Uiteraard zijn er ook mensen die even verstrooid zijn, maar die hebben dan helemaal geen mondmasker aan en die zie je dan meteen hun mondmasker opzetten of terug naar hun auto crossen om het te halen.
          Die mensen kafferen een ander dan ook niet uit of worden niet arrogant als ze een opmerking krijgen maar gaan zich eerder meteen excuseren voor hun vergetelheid.

          Het is nu wel duidelijk dat, als de scholen dicht zijn, het aantal besmettingen afneemt.

          En ja de "BOUM1" krijgt een vervolg want de "BOUM2" komt eraan en als die snotapen uit elkaar worden gejaagd door politie met waterkanon, te voet of te paard, zullen ze in elke provincie een BOUM organiseren.
          Of mochten de scholen open zijn en de studenten zouden daar zitten en moeten studeren ... dan hadden ze mogelijks minder tijd om La Boum te organiseren en/of bij te wonen. [emoji848]
          En gaan de cijfers binnenkort niet terug omhoog na La Boum of dergelijke doordat ze niet op school zaten? [emoji849]

          Als de scholen dicht zijn, dan zijn er ook nog veel meer ouders die verlof nemen (vooral ouders van jongere kinderen) ... door wie zakken de cijfers dan?
          Laat ons hopen dat het weer geen grote piek wordt een week of twee na de vakantie. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Versoepeling maatregel

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ik vind dat nog niet zo slecht en de uitleg van uw huisarts klopt precies toch niet volledig, tenzij dat het een tijdelijke situatie was.
            Jij kent mensen die een vrijdag gingen, zelf ben ik een zaterdag geweest en een andere kennis ging op een donderdag.
            Dit zijn de vaccinatiedagen bij ons:



            Zoals eerder gemeld waren er al 7.984 mensen gevaccineerd met minstens 1 prik, daarvan zijn er ook al 3.411 volledig gevaccineerd, dat brengt het totaal gezette spuitjes op 11.395.
            Als men dan rekening houdt met het aantal lijnen en aantal prikjes per lijn per uur, dan zijn er 35,6 dagen nodig om dit te doen.
            Stel dat uw huisarts gelijk zou hebben met die twee dagen per week, dan zou men al 17,80 weken bezig moeten zijn en zolang is het vaccinatiecentrum nog niet opgesteld en geopend. [emoji6]
            Het is niet omdat er ergens openingsuren op een site staan dat die ook allen daadwerkelijk gebruikt worden.
            Net op de regionale omroep ROB gehoord ( 9/4/2021) dat men vanaf volgende week 3 dagen gaat vaccineren, in plaats van 2.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • Re: Versoepeling maatregel

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Ik vind dat nog niet zo slecht en de uitleg van uw huisarts klopt precies toch niet volledig, tenzij dat het een tijdelijke situatie was.
              Jij kent mensen die een vrijdag gingen, zelf ben ik een zaterdag geweest en een andere kennis ging op een donderdag.
              Dit zijn de vaccinatiedagen bij ons:



              Zoals eerder gemeld waren er al 7.984 mensen gevaccineerd met minstens 1 prik, daarvan zijn er ook al 3.411 volledig gevaccineerd, dat brengt het totaal gezette spuitjes op 11.395.
              Als men dan rekening houdt met het aantal lijnen en aantal prikjes per lijn per uur, dan zijn er 35,6 dagen nodig om dit te doen.
              Stel dat uw huisarts gelijk zou hebben met die twee dagen per week, dan zou men al 17,80 weken bezig moeten zijn en zolang is het vaccinatiecentrum nog niet opgesteld en geopend. [emoji6]
              Het is niet omdat er ergens openingsuren op een site staan dat die ook allen daadwerkelijk gebruikt worden.
              Net op de regionale omroep ROB gehoord ( 9/4/2021) dat men vanaf volgende week 3 dagen gaat vaccineren, in plaats van 2...
              Dat nieuws zal toch ook zo maar niet uit de lucht zijn gegrepen ....???

              Edit: van op de site van ROB: ( copy and paste )

              Ondertussen zijn wel al bijna één op de vijf regiogenoten een eerste keer gevaccineerd. En het zullen er volgende week nog heel wat meer worden, want er komen bijna 30.000 dosissen aan in de 10 vaccinatiecentra voor onze regio. Het zijn vooral pfizervaccins, de centra doen voortaan de deuren drie dagen open in plaats van twee.
              Last edited by Alfa Centauri; 9 april 2021, 06:57.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • Re: Versoepeling maatregel

                In Brussel mag vanaf vandaag iedereen boven de 60 jaar een afspraak maken om zich te laten vaccineren.
                Mensen vanaf 60 jaar kunnen in Brussel vanaf nu een vaccinatie-afspraak vastleggen. Dat kan ook zonder uitnodiging. Dit weekeinde gaat het vaccinatiecentrum Pacheco ook uitzonderlijk op zondag open.


                Het gaat vooruit!!!

                Vandaag mijn beurt. 20 rijen met telkens 10 stoelen. dat gaat hier vlot. iedereen een stoeltje en telkens stoeltje opschuiven
                done pfizer 12.24. half uurtje wachten.
                Last edited by Heembeek; 9 april 2021, 11:28.

                Comment


                • Versoepeling maatregelen

                  Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Het is niet omdat er ergens openingsuren op een site staan dat die ook allen daadwerkelijk gebruikt worden.
                  Net op de regionale omroep ROB gehoord ( 9/4/2021) dat men vanaf volgende week 3 dagen gaat vaccineren, in plaats van 2.
                  Klopt, maar als op de site van het vaccinatiecentrum staat op welke dagen/tijden gevaccineerd wordt. [emoji849]

                  Maar ze kunnen uiteindelijk niet meer vaccineren dan er vaccins zijn en da’s nogal variabel door veranderingen in leveringen en merk dat ze mogen gebruiken.
                  Langs de andere kant kunnen ze met slechts 2 dagen per week onmogelijk al meer dan 11.000 prikjes gezet hebben sinds dat het vaccinatiecentrum geopend werd.
                  Mogelijks is het aantal dagen al eens veranderd door gebrek aan vaccins.

                  Soit, als we gaan wanneer we opgeroepen worden, dan zal het wel open zijn zeker? [emoji848]
                  Last edited by VerSeg; 9 april 2021, 11:51.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Versoepeling maatregelen

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Proficiat
                    Dan zijn volgens jouw de meeste landen en nu ook België verkeerd bezig ....
                    Zucht ...

                    grts
                    Sieg
                    Ik spreek mij nooit uit over wat "de politiek moet doen" in deze of gene situatie. Dat is mijn taak niet. Ik stel enkel, met aandrang, voor dat men onverwijld zou stoppen met ongefundeerde onzin te blijven posten op sociale media want de geest is ondertussen al uit de fles. Er is een massahysterie in de maak waarbij mensen zich plots toch wel wat ziekjes gaan voelen omdat ze "gehoord" of "gelezen" hebben dat ... blah blah .. en nu hebben zij dat ook en ze voelen zich ziek bij overdracht van idee.
                    Het nu reeds overbevraagde netwerk van huisartsen wordt nu nog, bijkomend, om de haverklap opgebeld om ingebeelde ziektesymptomen te ontzenuwen. Men krijgt daar geen vat op. Men zou voor de lol eens moeten gaan lezen wat er (oa op de franstalige media) wordt gepost. Dat loopt werkelijk alle spuigaten uit wegens compleet en verregaand van de pot gerukt dat het geen naam meer heeft. Men vraagt zich af wat deze domme meute zal doen als er eens een werkelijk agressieve pandemie losbarst!
                    Anderzijds is er de tegenstroom van mensen die absoluut willen gevaccineerd worden, en dat zijn er duidelijk een dik pak!, wat dan weer het tegengestelde signaal is. Qvax kan de toestroom van aanvragen nauwelijks slikken net zomin als de "sta_ik_op_de_lijst" site (probleempatienten). Begrijpe wie kan!
                    Dus ik vind het eigenlijk een goede zaak dat de minister van volksgezondheid zijn poot stijf houdt en het hoofd koel. Men is bezig om op meerdere fronten paniekvoetbal te spelen.
                    Zijn er trouwens cijfers over de complicaties na vaccinatie tegen de griep? of is dat gewoon "collateral damage"?
                    Last edited by Guest41; 9 april 2021, 15:25.

                    Comment


                    • Re: Versoepeling maatregel

                      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                      In Brussel mag vanaf vandaag iedereen boven de 60 jaar een afspraak maken om zich te laten vaccineren.
                      Mensen vanaf 60 jaar kunnen in Brussel vanaf nu een vaccinatie-afspraak vastleggen. Dat kan ook zonder uitnodiging. Dit weekeinde gaat het vaccinatiecentrum Pacheco ook uitzonderlijk op zondag open.


                      Het gaat vooruit!!!

                      Vandaag mijn beurt. 20 rijen met telkens 10 stoelen. dat gaat hier vlot. iedereen een stoeltje en telkens stoeltje opschuiven
                      done pfizer 12.24. half uurtje wachten.
                      Hier gaat het super vlot, geen stoeltjes schuiven, men zit maar pas of men wordt al opgeroepen, er is trouwens geen "schuifrij" voorzien. Stoel wordt ontsmet (pro forma) en volgende opgeroepene neemt plaats. In de "recovery" is de timing zo goed dat er nooit overmacht ontstaat, stoelen worden eveneens ontsmet (pro forma2)

                      Comment


                      • Re: Versoepeling maatregel

                        Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                        Hier gaat het super vlot, geen stoeltjes schuiven, men zit maar pas of men wordt al opgeroepen, er is trouwens geen "schuifrij" voorzien. Stoel wordt ontsmet (pro forma) en volgende opgeroepene neemt plaats. In de "recovery" is de timing zo goed dat er nooit overmacht ontstaat, stoelen worden eveneens ontsmet (pro forma2)
                        Ik denk inderdaad dat men op kruissnelheid is gekomen. Eigenlijk is het wel indrukwekkend. Een kwart van paleis 1 zijn eigenlijk rijen van maximaal 10 man voor 20 boxen.
                        Speciale rij voorzien voor mensen die moeiljk te been zijn en rolstoelen zijn beschikbaar.
                        Nadien is 3/4 van het paleis beschikbaar voor de verplichte wacht van 30 minuten. Op je sticker wordt je vertrektijd gegeven en op grote ledschermen wordt de tijd aangeduid. Je sticker wordt terug gescand bij het buitengaan, is het half uur nog niet verlopen moet je terug. Op mijn parkeerticket bedroeg de totale tijd 1u2.
                        Alle 60-plussers mogen afspraak maken. Gewoon indrukwekkend'


                        Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

                        Comment


                        • Versoepeling maatregelen

                          Dode door bloedklachten na toedienen Johnson & Johnson-vaccin

                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Versoepeling maatregelen

                            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                            Ik spreek mij nooit uit over wat "de politiek moet doen" in deze of gene situatie. Dat is mijn taak niet. Ik stel enkel, met aandrang, voor dat men onverwijld zou stoppen met ongefundeerde onzin te blijven posten op sociale media want de geest is ondertussen al uit de fles. Er is een massahysterie in de maak waarbij mensen zich plots toch wel wat ziekjes gaan voelen omdat ze "gehoord" of "gelezen" hebben dat ... blah blah .. en nu hebben zij dat ook en ze voelen zich ziek bij overdracht van idee.
                            Het nu reeds overbevraagde netwerk van huisartsen wordt nu nog, bijkomend, om de haverklap opgebeld om ingebeelde ziektesymptomen te ontzenuwen. Men krijgt daar geen vat op. Men zou voor de lol eens moeten gaan lezen wat er (oa op de franstalige media) wordt gepost. Dat loopt werkelijk alle spuigaten uit wegens compleet en verregaand van de pot gerukt dat het geen naam meer heeft. Men vraagt zich af wat deze domme meute zal doen als er eens een werkelijk agressieve pandemie losbarst!
                            Anderzijds is er de tegenstroom van mensen die absoluut willen gevaccineerd worden, en dat zijn er duidelijk een dik pak!, wat dan weer het tegengestelde signaal is. Qvax kan de toestroom van aanvragen nauwelijks slikken net zomin als de "sta_ik_op_de_lijst" site (probleempatienten). Begrijpe wie kan!
                            Dus ik vind het eigenlijk een goede zaak dat de minister van volksgezondheid zijn poot stijf houdt en het hoofd koel. Men is bezig om op meerdere fronten paniekvoetbal te spelen.
                            Zijn er trouwens cijfers over de complicaties na vaccinatie tegen de griep? of is dat gewoon "collateral damage"?

                            Dus volgens jouw is dit geen agressieve pandemie, tjah ...
                            Zeg dat tegen de miljoenen die overleden zijn !

                            Ik geloof dat je ook maar begrijpt wat je wil begrijpen hé ?
                            Het gaat niet om de nevenwerkingen van het Astra Zenica vaccin die op de verpakking staat, dat lijkt me nogal logisch
                            Het gaat over de combinatie van verminderde bloedplaatjes icm de tromboses, en dat gegeven komt bij geen enkel vaccin voor
                            En net daarom is nu even overal in Europa de vaccinatie met het AZ vaccin onder een bepaalde leeftijd op hold gezet om verdere onderzoeken daar naar te doen
                            Dit omdat ook elk land al minstens één dode heeft net door dat gegeven
                            Dat is nu toch echt niet moeilijk te begrijpen hé
                            Blijkbaar heb jij in je leven nog niemand verloren die gestorven is door het gezegde "eigenlijk kan dit onmogelijk gebeuren, want statistieken spreken dit tegen"
                            Ik wel spijtig genoeg al twee personen

                            Zeg nooit, nooit ... want het kan je zomaar overkomen

                            grts
                            Sieg
                            Last edited by Sieg; 9 april 2021, 17:28.
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • Re: Versoepeling maatregelen

                              Vandaag op HLN.
                              Een op hoeveel? En nog helemaal niet zeker of het daardoor komt net als bij AZ.

                              FATALE BLOEDKLACHTEN NA PRIK MET JOHNSON & JOHNSON-VACCIN
                              9 april 2021 Iemand die het Johnson & Johnson-vaccin van het bedrijf Janssen heeft gekregen, kreeg daarna last van dezelfde bloedklachten als bij het vaccin van AstraZeneca. Deze persoon is daaraan overleden, meldt het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA).

                              Comment


                              • Re: Versoepeling maatregelen

                                Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                                Ik heb net mijn uitnodiging gekregen, 2 data met 5 weken ertussen , welk vaccin zou dat zijn ?
                                Als je dat met een mailtje hebt gekregen, en je via de registratie knop gewerkt hebt, kan je een E- ticket downloaden, van de bevestiging, heb je buiten de mail een papieren versie, die kan je dan afdrukken, en dat staat erop welk vaccin. Plus het zit in de bijlage van de bevestigingen-mail Alsook via My e-box als je die geactiveerd hebt natuurlijk. Allemaal zo moeilijk niet. het was hier voor de derde keer in een paar min. klaar voor de 2 inentingen. Waarom het voor sommige zo moeilijk lijkt te zijn, begrijp ik niet. Misschien een aversie tegen alles van de overheid?
                                https://ggpics.be/

                                Comment

                                Working...
                                X