Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ziezo, Play sport opgezegd.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ziezo, Play sport opgezegd.

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    'k Ben eens gaan zien in mijne Fiat Panda, maar heb er geen paddles in gevonden. Of is ne Panda niet gewoon genoeg ?
    bij mijnen auto is naar boven opschakelen en naar beneden afschakelen maar ik gebruik dat alleen als hij zelf te lang in te lage of te hoge versnelling blijft staan of met andere woorden "als ik denk het beter te weten dan de ingebouwde robot"
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ja, enkel bij een automaat ... bij een manuele bak hebben ze geen pinkers of lichten. [emoji6]
      Handgeschakeld of automaat, standaard en lease-uitvoering geen pinkers voor AUDI of BMW . Af en toe zie je wel eens een BMW waarvan beide lichten nog branden.

Comment

Handgeschakeld of automaat, standaard en lease-uitvoering geen pinkers voor AUDI of BMW . Af en toe zie je wel eens een BMW waarvan beide lichten nog branden.
        Stop met die onzin man, er zijn evenveel met een Clio, Fiat Panda, Renault Espace, Ford Fiesta, Polo, Golf, Citroën, Nissan, Toyota, ... of eender welk merk en type dat hun pinkers niet gebruiken. [emoji107]
        Er zijn er ook met BMW, Audi, Porsche, MB, ... die altijd pinkers gebruiken. [emoji106]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Er zijn er ook met BMW, Audi, Porsche, MB, ... die altijd pinkers gebruiken. [emoji106]
          Freddy, het is toch opvallend dat grotere wagens minder hun richtingsaanwijzers gebruiken dan kleinere auto's.
          Dat kan je toch niet ontkennen, zelfs de vriend van mijn dochter, en die rijd met een dikke Peugeot, gebruikt die maar in druk verkeer of als hij een "broeder van liefde" ziet staan.
          Ik gebruik ze bijna altijd, de keren dat ik ze niet gebruik is omdat dacht dat ik het toch gedaan had.
          Het essentiële is om een heer in het verkeer te blijven.
          Maar het zijn meest handelsvertegenwoordigers met hun dikke lease auto's die er een arrogante rijstijl op na houden.
          Hier zijn het meest de Duitse wagens, in Frankrijk de Citroëns, Peugeots en ja hoor, Duitse wagens.
          En van Duits gesproken, dat zijn tenminste heren in het verkeer. Die zijn gedisciplineerd en daar maak het niet uit of ze nu met een 2pk-tje rijden of MB SLK of een BMW M5.

Maar hadden we het niet over "Play Sport" van Telenet? Ne mens zou op den duur niet meer weten over wat we begonnen waren.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
          Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
            Freddy, het is toch opvallend dat grotere wagens minder hun richtingsaanwijzers gebruiken dan kleinere auto's.
            Dat klopt volledig niet en is 100% onjuiste informatie.
            Het probleem bestaat evenveel bij kleine wagens of met klein vermogen als bij grote wagens met al dan niet veel vermogen.

Dat kan je toch niet ontkennen, zelfs de vriend van mijn dochter, en die rijd met een dikke Peugeot, gebruikt die maar in druk verkeer of als hij een "broeder van liefde" ziet staan.
            Geef die een Fiat 500, een Clio of een Porsche, die doet met alle wagens hetzelfde.
            Dat ligt niet aan de wagen, maar aan de mentaliteit van de bestuurder.

Maar het zijn meest handelsvertegenwoordigers met hun dikke lease auto's die er een arrogante rijstijl op na houden.
            Ook dat klopt helemaal niet en zit bij velen meer in het kopke dan dat het realiteit is.

Hier zijn het meest de Duitse wagens, in Frankrijk de Citroëns, Peugeots en ja hoor, Duitse wagens.
            Bijna alle recente “dikke bakken” en vooral de Duitse wagens hebben al langere tijd redelijk uitgebreide veiligheidssystemen en het is met o.a. Active Lane Keeping niet altijd zo evident om van rijstrook te veranderen zonder pinkers te gebruiken.
            Zelfs op plaatsen waar dat moet (werken met gele lijnen), dan wringt dat fameus tegen om de op dat moment ongeldige witte lijnen te negeren.

Velen letten misschien meer op Duitse wagens, maar let eens beter op de andere merken en je zal merken dat die dat evenveel doen, oude, nieuwe, kleine, grote, ... en ook alle soorten bestuurders, oud, jong, man, vrouw, ...

En ja het gaat over sport en autosport, maar als iemand onterecht onjuiste info geeft, dan moet men ook een reactie kunnen accepteren. [emoji6]

En in F1 hebben ze niet veel pinkers. [emoji23][emoji23][emoji23]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Googelen op "wat is sport" , geeft wel verassende antwoorden. Deze is wel een mooie. Met dank aan Wikipedia
              "Sport is een Antwerps premetrostation, gelegen onder het M. Grégoireplein, nabij het Sportpaleis. Sport is een modern en luxueus station, voor de bouw ervan werd een extra budget uitgetrokken."

--
              mlap.
              T.T.

Comment

Rij eens mee met iemand die zijn "pinkers" niet gebruikt bij oa ronde punten, ik zwijg, want de volgende keer neemt hij/zij mij niet meer mee
                Ge kent dat he, wie rijdt er , gij of ik ?
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

Comment

Ik heb mijn pinkers al niet meer gebruikt sedert 15 maart.
                  Op 11 mei zal ik ze eens testen en natuurlijk gebruiken wanneer nodig.
                  Dat is de eerste dag dat je hier verder dan 1 km van je woning mag gaan of rijden voor niet professionele doeleinden.
                  Als de auto nog wil starten na 2 maanden stil te staan. Zal waarschijnlijk geen probleem zijn met een batterij van 8 maanden oud.

Comment

Hopelijk zijn ze niet vastgeroest. [emoji6]

Maar ge zegt daar zoiets ... van die dat vroeger pinkers wel gebruikten en dat ondertussen niet gereden hebben, daarvan zijn er misschien ook die het ondertussen afgeleerd hebben. [emoji1785]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Waar is de tijd van de VW kevers en de Peugeots waar als richtingsaanwijzer een armpje vanuit de middenstijl op en neer zwiepte.
                      Die kunnen natuurlijk vastroesten.
                      Geen idee of andere merken dat ook hadden.

Comment

Op 11 mei zal ik ze eens testen en natuurlijk gebruiken wanneer nodig.
                        Dat is de eerste dag dat je hier verder dan 1 km van je woning mag gaan of rijden voor niet professionele doeleinden.
                        Als de auto nog wil starten na 2 maanden stil te staan. Zal waarschijnlijk geen probleem zijn met een batterij van 8 maanden oud.
                        Ik denk dat het toch veiliger is om de accu af en toe aan de lader te hangen als de auto zo lang stil blijft staan.
                        In de meeste recente auto's zitten er zoveel computers die continu een beetje stroom verbruiken, daardoor is het niet alleen de zelfontlading van de accu, maar er komt ook nog een continu stroomverbruik bij voor alle elektronische circuits die niet uitgeschakeld worden.
                        Zelfs als de auto na een paar maanden nog zou starten, dan is het mogelijk dat de levensduur van de accu al flink geleden heeft omdat de accu al een hele tijd onder de 50% heeft gezeten.
                        Loodaccu's die niet voldoende geladen zijn hebben last van sulfatering, en dat zorgt ervoor dat de accu uiteindelijk een lagere capaciteit krijgt en dat de inwendige weerstand hoger wordt.
                        Een gewone "natte plaat" auto accu blijft het langst bruikbaar als de lading tussen de 80 en 100% blijft.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

Comment

Ik zal de spanning eens meten voor ik hem start.

Comment

Ik zal de spanning eens meten voor ik hem start.
                            Hier vind je wat meer uitleg over auto accu's: https://www.accuweb.nl/service/accu-...-en-onderhoud/
                            Onderaan staat er een tabel met het laadpercentage ten opzichte van de klemspanning (onbelast terwijl de motor niet draait).
                            Maar aan de hand van de spanning alleen is onmogelijk te bepalen in welke staat de accu is (een versleten accu geeft dezelfde spanning als ze pas geladen is, maar de inwendige weerstand is dan hoger en de capaciteit lager).
                            Ik gebruik deze tester om af en toe te controleren hoe het gesteld is met de accu van mijn auto: https://nl.aliexpress.com/item/33010...archweb201603_
                            BD0338BE

Comment

Toch maar eens gaan meten (om op maandag 11/5 niet voor verrassingen te staan), rechtstreeks op de klemmen van de batterij (motor 7 weken niet gedraaid).

Batterij VARTA 77Ah 780A
                              Nieuw geplaatst oktober 2019.

Spanning was 11,95V
                              Gestart : 14,33V (startte van de eerste keer)
                              Airco, grootlicht en achterruit verwarming aan : 14,26V en zo 1,5 minuten laten draaien.
                              Alles terug afgeschakeld en motor gestopt : 12,36V
                              Met grootlicht na 1 minuut : 12,21V.

Volgens de tabel in de link, zou de batterij nog maar 20% geladen zijn (11,88V in de tabel). Starter draaide niettemin op volle snelheid.
                              Na 1 minuut draaien en dan te stoppen, was de spanning 12,36V (volgens de tabel 60 à 65% geladen)
                              Morgenvroeg nog eens meten (zonder te starten) en dan tot 's avonds aan een 4A ladertje hangen
                              Ladertje schakelt automatisch over op druppellading als de batterij volledig geladen is.
                              Last edited by notex; 7 mei 2020, 22:09.

Comment

Morgenvroeg nog eens meten (zonder te starten) en dan tot 's avonds aan een 4A ladertje hangen
                                Nog een paar weken langer, en dan zou de accu waarschijnlijk te ver leeg geweest zijn om de startmotor nog rond te krijgen.

Als de spanning al onder de 12V gezakt was, dan is het zeker geen slecht idee om er de lader aan te hangen tot de accu helemaal geladen is.
                                De alternator kan de accu ook laden als de motor draait, maar dan werkt de alternator als een snellader (de alternator probeert de spanning op 14,3 - 14,6V te krijgen terwijl de spanning van de accu een stuk lager is, daardoor wordt de laadstroom eigenlijk een stuk hoger dan wat goed is voor de accu).
                                Als die accu nog 100% van de oorspronkelijke capaciteit heeft, dan zal het wel een tijdje duren voor die helemaal geladen is met 4A, maar traag laden is altijd beter dan snel laden (zeker voor een loodaccu).

Een van mijn buren heeft tijdens de lockdown al eerder problemen gehad omdat zijn auto te lang had stilgestaan, die heb ik dan voortgeholpen met zo'n "jump starter powerbank" van de Lidl: https://www.youtube.com/watch?v=OL3Y9-QlQww&t=161s
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X