Tja, stel, je wilt verre reizen maken naar drukke oorden, waar lange vliegreizen en drukke steden in zitten, (Las Vegas, Texas...), durf je nu al vluchten plannen voor september? Normaal plan ik alles rond deze periode, maar dit jaar ben ik terughoudend. Te voorzichtig?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Corona virus vakantieplannen
Collapse
X
-
-
Re: Corona virus vakantieplannen
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk berichtTja, stel, je wilt verre reizen maken naar drukke oorden, waar lange vliegreizen en drukke steden in zitten, (Las Vegas, Texas...), durf je nu al vluchten plannen voor september? Normaal plan ik alles rond deze periode, maar dit jaar ben ik terughoudend. Te voorzichtig?Last edited by on4bam; 16 februari 2020, 11:27.
-
"die bang is krijgt er ook" wist mijn grootvader zaliger te vertellen.
Ik maak me niet te veel zorgen, sterven moeten we allemaal. Dat is nu eenmaal het gevolg van geboren worden.Albums
Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk berichtTja, stel, je wilt verre reizen maken naar drukke oorden, waar lange vliegreizen en drukke steden in zitten, (Las Vegas, Texas...), durf je nu al vluchten plannen voor september? Normaal plan ik alles rond deze periode, maar dit jaar ben ik terughoudend. Te voorzichtig?
Er zal wellicht weer een hittegolf komen, dus mooi weer verzekerd 👍😉”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Si non, on devient bonbon
Et les gens nous mangent !"
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk berichtIk zou mij daar eerlijk gezegd niet teveel zorgen in maken, wat met de mensen die
gans het jaar rond voor hun werk de ganse wereld afreizen.
Ik vertrok vanuit Guayaquil (Ecuador) waar een zware cholera epidemie woedde. Bij de tussenlanding in Caracas moest ik 4 dagen
in quarantaine blijven alvorens naar Londen door te mogen vliegen.
Tijdens de vogelgriep-epidemie in Hong Kong moest ik bij aankomst in Shanghai 30 seconden voor een IR scanner staan om te controleren of ik koorts had. Bij retourvlucht naar Parijs geen enkele controle.
Bij aankomst in Philadelphia moesten wij onze schoenen laten ontsmetten (vertrokken vanuit Amsterdam) omdat er toen mond-en klauwzeer was in Nederland.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk berichtVelen vermoeden dat het virus naar de lente en zomer toe vanzelf zal verdwijnen (seizoensgebonden).
Bij Sars bleek dit ook het geval.
Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk berichtTijdens de vogelgriep-epidemie in Hong Kong moest ik bij aankomst in Shanghai 30 seconden voor een IR scanner staan om te controleren of ik koorts had. Bij retourvlucht naar Parijs geen enkele controle.
Bij aankomst in Philadelphia moesten wij onze schoenen laten ontsmetten (vertrokken vanuit Amsterdam) omdat er toen mond-en klauwzeer was in Nederland.
Comment
-
Komt nu wel héél dichtbij hoor
Zeker met al die mensen die terugkomen van krokusverlof
grts
SiegVoor meer foto's ; www.sieg.be
Comment
-
Quinine, een middel gevonden in 1937 - werkt/helpt tegen Corona (volgens een studie van de KU Leuven, ik maak daarover dus geen grap) - het heeft al die jaren geholpen tegen Malaria - dus de werking is gekend, de nevenwerkingen ook.
Met z'n allen tonic drinken (met of zonder gin???).
Spijtig genoeg zit er niet veel van dat spul meer in de gini/schweppes van tegenwoordig (en ik ben geen tonic fan, maar als't moet - moet 't).
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk berichtQuinine, een middel gevonden in 1937 - werkt/helpt tegen Corona (volgens een studie van de KU Leuven, ik maak daarover dus geen grap) - het heeft al die jaren geholpen tegen Malaria - dus de werking is gekend, de nevenwerkingen ook.
Met z'n allen tonic drinken (met of zonder gin???).
Spijtig genoeg zit er niet veel van dat spul meer in de gini/schweppes van tegenwoordig (en ik ben geen tonic fan, maar als't moet - moet 't).
https://en.wikipedia.org/wiki/Chloroquine
Comment
-
Sommige virologen denken nu toch dat het lang zal duren. Gisteren schreef er nog een in de krant om ook deze zomer de BBQ feestjes maar uit te stellen tot volgend jaar. Dat belooft!
Ze zijn vooral bang voor een tweede en derde en ...uitbraak van dit virus. Door rondreizende toeristen kan het terug ingevoerd worden waar het virus al onder de radar verdwenen was. En het virus zou zeer slim zijn en kunnen muteren (zoals griepvirussen).
Ik denk dat we er nog niet direct vanaf zijn.
Ik heb mijn vlucht naar Canada reeds geboekt in december (vertrek begin juni om er iets meer dan 3 maanden te blijven).
De grenzen zijn er nu ook dicht en ik vrees dat het niet veilig zal zijn om dit jaar te vliegen. Bovendien moet iedereen na elke vlucht (ook binnenlandse) er 14 dagen in quarantaine nu. En dat wordt streng opgevolgd. Je mag geen taxi nemen, geen inkopen doen, enz. Misschien voorziet Air Canada een gunstig regime voor een latere boeking? We zien wel.
Comment
-
Ik heb alle grote reizen (met vliegtuig) dit jaar al uit mijn hoofd gezet. Zal al blij zijn dat we ergens in de buurt iets kunnen vinden om er eens uit te zijn.
Als dat al zal kunnen. We moeten eerst weer economisch overeind komen.
Comment
Comment