We hebben een paar jaar geleden een crosstrainer Tunturi c40 tweedehands gekocht. Nu merken we dat de weerstand niet meer verhoogt. Hiervoor is vorig jaar een technieker langsgekomen die de klus in een kwartier klaarde. Het was gewoon een kabel die was afgelopen. Volgens ik me herinner moest hiervoor de metalen ronde plaat verwijderd worden. Ik heb reeds de bout losgedraaid maar de schijf krijg ik niet los. Bij Tunturi verwijzen ze me door naar hun technieker maar ik heb geen zin om jaarlijks 80 euro te betalen om een kabeltje vast te maken. Is er iemand die hiermee ervaring heeft?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Tunturi crosstrainer herstellen
Collapse
X
-
-
Re: Tunturi crosstrainer herstellen
Kan je hier niet zien of er eventueel nog iets anders los te maken is: https://www.fitnessrepairparts.com/e.../diagrams/5892 Kan ook zijn dat je die schijf mooi recht naar voor moet trekken. Heel stilletjes die wat schommelen terwijl je naar je toe trekt kan soms helpen. (niet roteren, dwars op de as schommelen)
-
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichteen poelietrekker maar dan een specifieke.
1977 Mopeds focuses on the world of vintage pedal start mopeds. Since 2003 we have been providing parts and accessories for the moped community.
Dat soort poelietrekker gebruikten wij vroeger om aan brommers te werken, en voor sommige fietsonderdelen heb je tegenwoordig ook specifieke trekkers nodig (ik heb ooit zo'n setje fietsgereedschappen gekocht bij de Lidl, en dat komt wel eens van pas).
Het probleem is dan wel om de juiste te vinden die past in dat vliegwiel.
Als je iemand kent die verstand heeft van schroefdraad, en die een draaibank heeft, dan is zo'n trekker gemakkelijk te maken, maar zonder de juiste gereedschappen wordt het een stuk moeilijker om daarvoor iets in elkaar te knutselen.
De techniekers die de reparaties aan die apparaten uitvoeren zullen wel de juiste gereedschappen hebben, maar voor de gebruikers van die apparaten zal het heel moeilijk zijn om aan die gereedschappen te geraken.http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Tunturi crosstrainer herstellen
Dat is inderdaad iets gelijkend Bart, en anders wordt het moeilijk om dat deftig te doen zonder dat de kosten hoger worden dan deze van een technieker.
En als er toch iets vervangen moet worden, dan moet men toch de stukken hebben.
En gereedschap kopen dat maar voor één ding gebruikt kan worden ... kan soms ook kostelijk uitkomen.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk berichtDat zal dan waarschijnlijk iets in deze aard zijn, een poelietrekker die in het vliegwiel wordt geschroefd met een bout die dan het vliegwiel los trekt:
1977 Mopeds focuses on the world of vintage pedal start mopeds. Since 2003 we have been providing parts and accessories for the moped community.
Dat soort poelietrekker gebruikten wij vroeger om aan brommers te werken, en voor sommige fietsonderdelen heb je tegenwoordig ook specifieke trekkers nodig (ik heb ooit zo'n setje fietsgereedschappen gekocht bij de Lidl, en dat komt wel eens van pas).
Het probleem is dan wel om de juiste te vinden die past in dat vliegwiel.
Als je iemand kent die verstand heeft van schroefdraad, en die een draaibank heeft, dan is zo'n trekker gemakkelijk te maken, maar zonder de juiste gereedschappen wordt het een stuk moeilijker om daarvoor iets in elkaar te knutselen.
De techniekers die de reparaties aan die apparaten uitvoeren zullen wel de juiste gereedschappen hebben, maar voor de gebruikers van die apparaten zal het heel moeilijk zijn om aan die gereedschappen te geraken.Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Comment
-
-
Met (heel veel) geluk kan je een trapas trekker voor fietsen gebruiken, ik heb iets als deze, maar heb indertijd maar een euro of 8 betaald denk ik.
Afhankelijk van de afmetingen en van hoe handig je bent zou je eventueel zelf ook iets kunnen knutselen met een stuk metaal waar je een schroefdraad in tapt. Zelfde principe als dat fietsgereedschap. Tapkits kosten ook zo goed als niks.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk berichtMet (heel veel) geluk kan je een trapas trekker voor fietsen gebruiken, ik heb iets als deze, maar heb indertijd maar een euro of 8 betaald denk ik.
Afhankelijk van de afmetingen en van hoe handig je bent zou je eventueel zelf ook iets kunnen knutselen met een stuk metaal waar je een schroefdraad in tapt. Zelfde principe als dat fietsgereedschap. Tapkits kosten ook zo goed als niks.Mvg.
Robert
Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk berichtZie #6
Gaat allemaal over hetzelfde. [emoji106]Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Maar kan men daar nergens tussen kijken om te zien of er wel iets los zit?
Desnoods met smartphone ergens tussenin een foto nemen.
Magneet zit precies wel ver van het vliegwiel, of is dat een indruk?Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
-
Door de kap te demonteren kan ik inderdaad zien dat er een kabeltje loszit waardoor het toestel niet meer op weerstand komt. Hierdoor staat de magneet zo ver van het vliegwiel.
Ik kan echter het kabeltje niet opnieuw vastmaken zonder de metalen schijf te verwijderen.
Comment
Comment