Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ipad 3 waardeloos geworden

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ipad 3 waardeloos geworden

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Nikske rijk. Ik werk al met Apple sinds 1999, lang vóór het merk hip en cool werd. Ben dus geen schaap dat de kudde volgt ; op het werk is het ook allemaal Mac want werk met Adobe Creative Suite.
    En eigenlijk, als je nu een vergelijkbare laptop uit de Windows wereld neemt, zoals de Lenovo Thinkpad T-series, of een vergelijkbare foon zoals de Samsung Galaxy S serie, dan betaal je net evenveel, toch ?
    En ik zie het zo : ik vind iOS en Mac OS respectievelijk beter dan Android en Windows, dus ik heb geen keuze qua hardware
    Je begrijpt me verkeerd, ik doelde op het feit dat je schreef dat je ervan uitgaat dan het materiaal niet langer zal meegaan dan 8 jaar
    Daarmee dat ik schreef dat je dan eens moet berekenen hoeveel dit dan wel per jaar kost al die toestellen, los van het merk
    Ik wel hier geen merkendiscussie van maken want werkt zelf ook met enkele Apple toestellen
    Mij gaat het er gewoon over dat het enorm veel geld is voor een toestel dat na enkele jaren geen softwarematige ondersteuning meer kan krijgen al is het toestel nog in goede werkende staat.
    Dat is eigenlijk ook het feit waarom TS deze topic heeft gestart

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
      Je begrijpt me verkeerd, ik doelde op het feit dat je schreef dat je ervan uitgaat dan het materiaal niet langer zal meegaan dan 8 jaar
      Daarmee dat ik schreef dat je dan eens moet berekenen hoeveel dit dan wel per jaar kost al die toestellen, los van het merk
      Ik wel hier geen merkendiscussie van maken want werkt zelf ook met enkele Apple toestellen
      Mij gaat het er gewoon over dat het enorm veel geld is voor een toestel dat na enkele jaren geen softwarematige ondersteuning meer kan krijgen al is het toestel nog in goede werkende staat.
      Dat is eigenlijk ook het feit waarom TS deze topic heeft gestart

grts
      Sieg
      Mja, ik begrijp die frustratie wel, hoor.
      Neem nu ook Smart TV's : in 2012 kocht ik een 40 inch Philips LED TV waarvan het 'smart' gedeelte 2 jaar later al nutteloos was geworden omdat er geen nieuwe updates meer kwamen. De TV zelf werkt nog perfect, maar je hebt dus een extra toestel nodig om bijvoorbeeld naar Netflix of Youtube te kunnen kijken.

Het is nu eenmaal zo, en het enige wat we kunnen doen is er eens over mopperen of ventileren op een forum
      Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
        Mja, ik begrijp die frustratie wel, hoor.
        Neem nu ook Smart TV's : in 2012 kocht ik een 40 inch Philips LED TV waarvan het 'smart' gedeelte 2 jaar later al nutteloos was geworden omdat er geen nieuwe updates meer kwamen. De TV zelf werkt nog perfect, maar je hebt dus een extra toestel nodig om bijvoorbeeld naar Netflix of Youtube te kunnen kijken.

Het is nu eenmaal zo, en het enige wat we kunnen doen is er eens over mopperen of ventileren op een forum
        Bij mij is dit idem dito, ook een Philips , ook in 2012 gekocht .
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Klopt, langs de andere kant ... hoeveel is een DSLR van een paar duizend Euro nog waard na vijf jaar?
          Daar krijgt men dan ook zelden nog updates voor. [emoji6]
          Is een beetje met alles zo.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Klopt, langs de andere kant ... hoeveel is een DSLR van een paar duizend Euro nog waard na vijf jaar?
            Daar krijgt men dan ook zelden nog updates voor. [emoji6]
            Is een beetje met alles zo.
            Maar daar kan je nog altijd foto's mee blijven maken van dezelfde kwaliteit als bij aankoop. Bij mijn ipad is dat niet het geval wat de apps betreft zijn de meeste niet meer bruikbaar.

mir
            Last edited by mir; 24 april 2020, 10:59.
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Maar daar kan je nog altijd foto's mee blijven maken van dezelfde kwaliteit als bij aankoop. Bij mijn ipad is dat niet het geval wat de apps betreft zijn de meeste niet meer bruikbaar.

mir
              Met uw oude iPad kan je ook nog blijven werken hé, enkel niet met nieuwe apps.
              Kwaliteit van beeld verandert ook niet, opslagruimte ook niet, connecties ook niet. [emoji6]

De DSLR kan je ook aan de PC hangen en zo bedienen ... een paar OS’n later kan dat ook niet meer.
              En na zoveel jaar wil niemand die lage resoluties niet meer.

Het is niet het toestel dat veranderd is het is de rest dat er niet meer mee wil werken.

Om een eerder vergelijk met auto’s er nog eens bij te nemen ... de oude auto’s blijven ook nog rijden als ervoor, maar ze worden niet meer aanvaard.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Met uw oude iPad kan je ook nog blijven werken hé, enkel niet met nieuwe apps.

Klopt niet er zijn oude apps die niet meer werken, waar je moet over schakelen op de nieuwe versie die dan niet te downloaden is voor mijn ipad.

mir

Comment

Klopt niet er zijn oude apps die niet meer werken, waar je moet over schakelen op de nieuwe versie die dan niet te downloaden is voor mijn ipad.
                  mir
                  Als ik nu lees waarvoor je die naar eigen zeggen wil gebruiken ... zoiets moet toch nog mogelijk zijn, al is het via de browser?
                  Dus zal hem dan maar terug in de kast leggen waar hij al 2 jaar ligt
                  Een tablet vind ik handig om eens snel wat berichten op te lezen en eens de digitale krant op te lezen.
                  En als hij daar al twee jaar ligt, wat is er dan nu plots veranderd dat het erg is? [emoji6]
                  Ik weet het, alles veroudert met de tijd.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Als ik nu lees waarvoor je die naar eigen zeggen wil gebruiken ... zoiets moet toch nog mogelijk zijn, al is het via de browser?

En als hij daar al twee jaar ligt, wat is er dan nu plots veranderd dat het erg is? [emoji6]
                    Ik weet het, alles veroudert met de tijd.
                    zelfs wij
                    Albums
                    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

VerSeg moet ik dat hier nu allemaal beginnen verantwoorden? Ja na 2 jaar heb ik hem nog eens uit de kast gehaald. Nu zou een tweede tablet handig zijn omdat mijn zoon een nodig heeft om met smartschool en zoom contact te hebben met de juf. Ik heb de recentste tablet overdag mee voor van alles en nog wat buiten huis.

Dat doet nu toch allemaal niets ter zaken, wil gewoon een oplossing om de oude ipad nog te kunnen gebruiken met bepaalde apps en dat lukt niet meer. Ik vind dat zonde dat zo een toestel op die manier bijna onbruikbaar wordt. En ja voertuigen die niet meer in LEZ zone's mogen rijden vind ik er ook over.

Ik dacht meer aan het idee om er zelf een ander en nieuwer os manueel op te zetten maar dat lukt me niet.

En ik moet hier toch niet aan de grote klok hangen welke apps ik allemaal gerbruik he VerSeg ? Omdat ik hier schrijf dat de krant lezen en mails lezen handig is op een tablet ga jij er al van uit dat ik die voor niks anders gebruik ?

mir
                      Last edited by mir; 24 april 2020, 22:29.

Comment

VerSeg moet ik dat hier nu allemaal beginnen verantwoorden? Ja na 2 jaar heb ik hem nog eens uit de kast gehaald. Nu zou een tweede tablet handig zijn omdat mijn zoon een nodig heeft om met smartschool en zoom contact te hebben met de juf. Ik heb de recentste tablet overdag mee voor van alles en nog wat buiten huis.

.../...

En ik moet hier toch niet aan de grote klok hangen welke apps ik allemaal gerbruik he VerSeg ? Omdat ik hier schrijf dat de krant lezen en mails lezen handig is op een tablet ga jij er al van uit dat ik die voor niks anders gebruik ?

mir
                        Jij moet helemaal niets man, alles staat u vrij. [emoji106]
                        Als je echter maar halve info geeft, dan moet je uiteraard ook niet verwachten dat iemand mogelijks een oplossing kan voorstellen.
                        Maar dan maak je er wel eerder een klaagtopic van dan een zoektocht naar een oplossing. [emoji6]

Smartschool is uiteraard iets anders dan de krant lezen ... maar zoals je zelf aankaart, je geeft halve info en dit zet mensen op een dwaalspoor.

Dat dergelijke toestellen na bepaalde tijd verouderd zijn is al bestaande van zolang ze bestaan en is helemaal niets nieuw.
                        Men weet het al voor de aanschaf dat dit moment er aan komt.

Multifunctionele printers waar plots geen drivers meer voor gemaakt worden, scanners die niet meer ondersteund worden, modems of decoders die gedemodeerd raken ... we ervaren het allemaal.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Als ik het goed begrijp, volgens jullie zouden we nu nog allemaal met een draagbare telefoon met een draaischijf moeten rondlopen. Gelukkig maar dat dingen veranderen/verbeteren. De vraag is alleen hoelang we "oude" technologie moeten blijven ondersteunen zonder de nieuwe af te remmen.
                          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Jij moet helemaal niets man, alles staat u vrij. [emoji106]
                            Als je echter maar halve info geeft, dan moet je uiteraard ook niet verwachten dat iemand mogelijks een oplossing kan voorstellen.
                            Maar dan maak je er wel eerder een klaagtopic van dan een zoektocht naar een oplossing. [emoji6].
                            Als je de openingspost goed had gelezen zou je weten dat ik een oplossing zocht om mijn ipad 3 te upgraden naar een recentere ios. Omdat apple deze niet meer zelf aanbied. Dus dacht ik aan een middel / manier om dat zelf op eigen verantwoordelijkheid te doen. Veel meer info heb je dan toch niet nodig he. Dat alles verouderd is een feit , heb hier ook al printers en scanners gehad die ik mocht weg smijten omdat er geen drivers meer voor geschreven werden.

Na 2 pagina's is er dus nog niemand die hier een oplossing voor heeft, tenzij een nieuwe ipad aanschaffen.

mir

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                              Als ik het goed begrijp,....
                              Dat heb je helaas niet goed begrepen

mir

Comment

Als je de openingspost goed had gelezen zou je weten dat ik een oplossing zocht om mijn ipad 3 te upgraden naar een recentere ios. Omdat apple deze niet meer zelf aanbied. Dus dacht ik aan een middel / manier om dat zelf op eigen verantwoordelijkheid te doen. Veel meer info heb je dan toch niet nodig he. Dat alles verouderd is een feit , heb hier ook al printers en scanners gehad die ik mocht weg smijten omdat er geen drivers meer voor geschreven werden.

Na 2 pagina's is er dus nog niemand die hier een oplossing voor heeft, tenzij een nieuwe ipad aanschaffen.

mir
                                Meestal volgt in een topic dat men alle reacties en alle info moet lezen alvorens te reageren ... dat heb ik gedaan mir, en in het bijzonder al uw reacties samengevoegd om te zien wat je wou bekomen.
                                Je kaart aan dat het toestel enkel goed is voor de vuilbak ... ja verschillende apps zullen niet meer werken, maar basisfuncties zoals wat surfen en bepaalde apps moeten toch nog kunnen werken?

De iPad 3 is uitgekomen begin 2012, da’s 8 jaar ondertussen en voor dergelijk materiaal is dat inderdaad al antiek. [emoji23]
                                Meestal zitten de meesten al lang te popelen voor de volgende versie.

Dat er niemand een oplossing kan bieden is misschien omdat er hier niemand een heeft?
                                Er zijn zoveel fora over Apple producten, misschien dat men u daar wel meer info kan geven? [emoji6]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X