Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2dehands.be niet meer wat het geweest is

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 2dehands.be niet meer wat het geweest is

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Enkele jaren geleden hier op BD een lens te koop gezet ... iemand deed een bod veel lager dan de vraagprijs en contacteerde mij met de melding dat mijn vraagprijs onaanvaardbaar hoog was, maar zelf plaatste hij dezelfde lens nog 200€ duurder op het forum.
    Je gaat niet zeggen dat iemand zelf iets verkoopt en exact hetzelfde wil aankopen.
    Het gebeurt overal, niet alleen op eBay of andere sites.
    Jawadde, die was niet eens beschaamd zeker?
    Ge moet maar durven hé.
    Ik stelde de ipad van mijn vrouw te koop aan een normale prijs in die tijd, denk dat het € 800,00 met zo'n klapbaar ding inbegrepen.
    Mensen uit mijn buurt waren geïnteresseerd en "konden" maar € 700,00 betalen omdat dit de spaarcentjes van hun zoontje waren.
    Ik liet weten dat ik mijn prijs niet zou zakken.
    Zijn ze niet bij mij thuis gekomen met hun kinderen (2) erbij en maar zagen. Sorry dat knaapje stond er beteuterd bij en de ouders vertikten het om € 100,00 bij te leggen.
    Zo zitten sommigen mensen ook nog in elkaar, beschamend vind ik.
    Ipad later voor € 800,00 verkocht een een schoolgaand meisje uit Turnhout en die was er erg blij mee want het was haar papa die zonder pingelen betaalde.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      2de Hands en Markplaats zijn al een tijdje overgenomen door EBay.
      En ook EBay is allang niet meer wat het geweest is.

Bij het kopen moet je toch het gedrag bekijken van de verkoper.
      Heb al veel dingen te koop gezet zelfs dingen die nagelnieuw zijn die te koop stel aan 50% van de nieuwprijs durven ze nog eens de helft van de prijs bieden.
      Die gratis websites zijn vergeven van de zelfstandigen, ze sponseren die sites en kopen zelf ook nieuwe dingen op.Dat zijn die gasten die nog 1/4 van de nieuwprijs willen geven.
      En zelfs hier op BD staat de handel op een zeer laag pitje.
      Heb ik blijkbaar niet helemaal gevolgd .

Anderzijds, op eBay vind ik nog regelmatig interessante dingen bij correcte (professionele) verkopers.
      Verkopen doe ik eigenlijk nooit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Ik ben al 16 jaar actief op 2dehands.be . Sinds de website vernieuwd is is het niet meer wat het was. Veel te veel reclame en professionele verkopers.
        Als ik iets te koop zet is het tegenwoordig opletten van kopers die in het buitenland zitten en ganse verhalen neerpennen. Dat zijn we al gewoon ondertussen.

Maar nu ben ik zelf op zoek naar een 2dehands nintendo switch. De voorbije week heb ik al op 10 advertenties gereageerd en alle 10 zijn het oplichters.
        Ofwel 1 dag actief op 2dehands ofwel al jaren actief maar dan gaat het over een gehackt profiel.

Ze bieden een switch van 3 maand oud aan maar de foto's die ze erbij zetten zijn van een vorig model. Als je ze dan contacteert altijd hetzelfde verhaal, ik ben aan het verhuizen dus enkel opsturen; als je naar een GSM nummer vraagt hoor je ze niet meer.

Meestal na enkele dagen zijn de zoekertjes dan door 2dehands.be verwijderd en krijg ik een mail dat het om een frauduleuze verkoper gaat.

Het gaat hier enkel over een nintendo switch; maar ik denk dat andere populaire artikelen ook wel gebruikt worden om valse advertenties te plaatsen.

Zijn hier nog 2dehands.be gebruikers die dezelfde ervaring hebben met de website?

mir
        Mir, nog steeds opzoek achter een switch?

De FOD Economie heeft er anders een te koop staan.

Life is beautiful, take pictures to remember

Comment

Bedankt maar gaat over een game , is geen controller bij

mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Sedert 2de hands verkocht is is inderdaad alles veel moeilijker geworden,
            Ik wordt het ook veel gewaar, veel van de goeie mensen die ook betrouwbaar zijn gaan hierdoor ook gewoon verdwijnen....

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
            portfolio en workshops:
            https://www.bennybulke.com/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              Bedankt maar gaat over een game , is geen controller bij

mir
              Damm dan reken ze ook door. Door de prijs dacht ik dat het de console was
              Life is beautiful, take pictures to remember

Comment

Vandaag toch een zeer vriendelijke en correcte verkoop gesloten via BD/2dehands

Comment

Driekwart van de reacties die ik de afgelopen weken op tweedehands.be krijg zijn onzin. Véél te lage biedingen, bedrog, of ze komen gewoon niet opdagen. Opsturen doe ik al lang niet meer. Ophalen of niks.

Comment

Wat ook erg vervelend is, het gebrek aan informatie van de koopjes. Afmetingen of (technische) eigenschappen zoals vermogen zijn blijkbaar niet nuttig. Zoekertjes in de aard van "eettafel" of "24volt voeding" zonder enige omschrijving. In het beste geval één enkele foto erbij.
                    Recent nog een goede koop gedaan, zes kristallen waterglazen vanuit Frankrijk via ebay aangekocht. Dat zijn glazen die durven barsten als de hond wat luid blaft, maar ze zijn toch zonder scherven aangekomen per post.
                    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Bedankt om dit te delen met ons.
                      Ik mag voorlopig niet klagen op tweedehands.be. Ik heb een erg dure lens gekocht en ook nog wat ander duur fotografiespullen. Tegen een nette (realistische) prijs en geen gezever gehad.
                      Maar het is idd opletten.
                      In een ander draadje kan je mijn ervaring lezen met eglobalcentral. Dat is mij toch ook behoorlijk tegen gevallen.
                      Gelukkig heb ik mijn geld terug kunnen vorderen via Atos Worldline want ik had betaalt met een Mastercard.

Nu heb ik de zelfde spullen opnieuw besteld bij Amazon in DE en nu komt UPS niet opdagen met mijn pakje.
                      Ze zeggen dat ze aan de deur zijn geweest maar daar klopt geen meter van.
                      Ik, mijn vriendin en mijn zoon waren thuis die dag. Ze willen nu dat ik van de Kust naar Brussel ga rijden om mijn pakje daar op te gaan halen. I dont think so!

Het is tegenwoordig overal een beetje de mode om aan alles hun kl.ten te vegen.

Comment

o.a. 2dehands.be en marktplaats.nl is nu van ebay over gegaan naar een noorse investeringsmaatschappij.
                        We zijn benieuwd... Maar het bedrag dat betaald geworden is voor het geheel dat men van ebay heeft overgenomen was niet min - +/- 9mjrd€.

Ik was dus benieuwd naar de Vuile was van Donald T-ramp - en bestel dus dat beruchte boek van z'n nichtje - dat ging in voorverkoop, maar is zo'n sukses dat de EU natuurlijk niet meteen mee mag genieten van de man z'n fratsen... Jammer toch. En ja - ook amazon.fr kan geen leverdatum geven (nu zij waren 't goedkoopst van alle amazons, en ik heb via amazon besteld om Trump extra te kl*t*n - hij heeft namelijk een vete met Jef Bezos)... Wellicht is't zo dat de goedkoopste locaties 't laatst beleverd zullen worden. Er zit niks anders op - denk ik dan.

Dus buurmanBert, Innige deelneming...

Comment

In God we trust. All the others ? Pay cash....
                          Greetzzzzzzzzzzzz......
                          Wonnie
                          www.spectare.be

Comment

Working...
                          X