Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grasmaaier MAKITA

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Grasmaaier MAKITA

Allemaal interessant.
    Dacht er ook over na electrisch te gaan,na dit allemaal gelezen te hebben.
    Maar die gazons op de youtube,komen niet overeen met mijn situatie.
    Heb wat hellingen en wat wilder gras.Volume van de opvangbak is eerder klein( 55 liter).Toch ergens een indicatie over prestatievermogen.Nog meer gras in een opvangzak blazen en machine blijven trekken kost meer energie.Batterijduur dus korter.Mijn opvangzak is 72 liter,en m'n machine doet dat zonder pruttelen.
    Batterijduur waarschijnlijk te nemen zoals met electrische wagens.Radius theorie,practisch???
    Tweede batterij,300-400 eu,met 3 jaar garantie.??
    Maar zoals voordien al gezegd:alles hangt af van je eigen situatie en een test vind ik zeker aan te raden,daar je snel toch aan een kleine 1500 eu zit voor een maaier,en niet voor verassingen wilt staan.

NB:in de filmpjes:residential= mooie gazons.Als je gazon hiermee overeenkomt:zeker te overwegen.
    Last edited by demuro; 23 maart 2020, 14:03.

Comment

Deze morgen telefonisch kontakt gehad met twee EGO verdelers ; een derde was niet te bereiken .Die mensen alles mooi laten uitleggen; zeker over het vermogen ; de gebruiksduur v.d. batterij , de prijs van een 2de batterij en ook de oplaadtijd ;
      toen ik sprak over een goede prijs en een goede waarborg werd het een beetje stiller langs de andere kant van de lijn & helemaal stil toen ik vroeg om een test toestel in de klasse dewelke ik nodig heb. Dan had ik nog niks vermeld over ons prairietuintje met diverse boompjes & struiken, om te zwijgen van de oneffenheden
      Eentje stelde toch voor om een testtoestel te gebruiken : een kettingzaag met batterijen!!!! Je mag mij veel vragen maar gras afmaaien met een kettingzaag?? daar moet ik voor passen !!

Mijn volgende telefoontje is naar een Honda verdeler!

Mvg
      Maurits W

Comment

Grasmaaier MAKITA

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
        Heb wat hellingen en wat wilder gras.Volume van de opvangbak is eerder klein( 55 liter).Toch ergens een indicatie over prestatievermogen.Nog meer gras in een opvangzak blazen en machine blijven trekken kost meer energie.Batterijduur dus korter.
        Hier al jaren geen zak meer gebruikt, enkel mulchen en steeds een proper gazon.
        En waarom zou dat een indicatie moeten zijn van prestatievermogen?
        Uiteraard zal dat enige impact hebben, maar het zal eerder te maken hebben met tegengewicht volle opvangzak mag er niet voor zorgen dat de grasmaaier een wheelie begint te maken. [emoji23]
        Ook beter voor het gazon, minder gewicht is minder indrukken (spoorvorming). [emoji6]
        En ons gazon heeft achteraan een helling van 24°, ook geen probleem om daar op te rijden.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
          Deze morgen telefonisch kontakt gehad met twee EGO verdelers ; een derde was niet te bereiken .Die mensen alles mooi laten uitleggen; zeker over het vermogen ; de gebruiksduur v.d. batterij , de prijs van een 2de batterij en ook de oplaadtijd ;
          toen ik sprak over een goede prijs en een goede waarborg werd het een beetje stiller langs de andere kant van de lijn & helemaal stil toen ik vroeg om een test toestel in de klasse dewelke ik nodig heb. Dan had ik nog niks vermeld over ons prairietuintje met diverse boompjes & struiken, om te zwijgen van de oneffenheden
          Eentje stelde toch voor om een testtoestel te gebruiken : een kettingzaag met batterijen!!!! Je mag mij veel vragen maar gras afmaaien met een kettingzaag?? daar moet ik voor passen !!

Mvg
          Maurits W
          Een ondeskundige kwiet dat uitleg geeft, dat zegt niets over het product.
          Wat als de Honda dealer zou voorstellen om een kantmaaier te testen?
          Naar Makita dan? [emoji56]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Wat als de Honda dealer zou voorstellen om een kantmaaier te testen?
            Bij Honda kunnen ze ook voorstellen om een motorfiets te testen (of een auto).
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Bij Honda kunnen ze ook voorstellen om een motorfiets te testen (of een auto).
              Of een generator. [emoji23]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Of een generator. [emoji23]
                Dat valt zeker te overwegen !!

Comment

Dat valt zeker te overwegen !!
                  Om de batterij van uw grasmaaier te laden. [emoji23]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Grasmaaier MAKITA

Mvg
                    Maurits W
                    Geen enkele elektrische maaier (laat zitten batterij) zal het 30 jaar uithouden zoals vele Honda en andere Japanse grasmaaiers Maurits.
                    Zie wat de groendiensten gebruiken en trek je conclusie.
                    Bekijk een de Honda HRX 476 QX is een model met walsrol en een koppeling tussen mes en motor zodat je de motor kan laten draaien om de zak te ledigen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Geen enkele elektrische maaier (laat zitten batterij) zal het 30 jaar uithouden zoals vele Honda en andere Japanse grasmaaiers Maurits.
                      Zie wat de groendiensten gebruiken en trek je conclusie.
                      Bekijk een de Honda HRX 476 QX is een model met walsrol en een koppeling tussen mes en motor zodat je de motor kan laten draaien om de zak te ledigen.
                      Maar geen enkele grasmaaier met benzinemotor zal binnen 30 jaar nog mogen verkocht of gebruikt worden. [emoji6]
                      Er zijn nu al gemeenten die het (willen) verbieden voor tweetaktmotoren.
                      Onze voorlaatste Honda was na 6 jaar onherstelbaar (motor defect), herstellen was bijna zo duur als een nieuwe.
                      Niet elke Honda heeft zoveel geluk lang te leven.
                      Maar klopt dat Honda wel tot de betere behoort.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Maar geen enkele grasmaaier met benzinemotor zal binnen 30 jaar nog mogen verkocht of gebruikt worden. [emoji6]
                        Er zijn nu al gemeenten die het (willen) verbieden voor tweetaktmotoren.
                        Onze voorlaatste Honda was na 6 jaar onherstelbaar (motor defect), herstellen was bijna zo duur als een nieuwe.
                        Niet elke Honda heeft zoveel geluk lang te leven.
                        Maar klopt dat Honda wel tot de betere behoort.
                        Dan wordt het terug zo iets. Hoef je niet meer naar de fitness.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Dan wordt het terug zo iets. Hoef je niet meer naar de fitness.
                          Dat werkt ook, heb er trouwens eentje staan van Wolf.
                          Maar 5 are zou ik er niet mee willen doen. [emoji6]
                          Het verwondert me wel dat er zoveel wantrouwen is tegenover bijvoorbeeld een EGO ... vermoedelijk omdat men er geen ervaring mee heeft.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Ja altijd practisch,als je batterij het opgeeft.

Comment

Grasmaaier MAKITA

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                              Ja altijd practisch,als je batterij het opgeeft.
                              Ook als je benzine op is, luchtfilter verstopt is of bougie het begeeft en de winkels zijn dicht. [emoji6]

Als men vergeet de batterij te laden, ja dan heeft men eens een klein uurtje te wachten (of minder afhankelijk hoeveel men nog moet doen).
                              Als uw benzine op is en je hebt vergeten te tanken, dan moet je ook eerst naar het benzinestation.
                              Net zoals Marc nog nooit met een platte batterij gezeten indien geladen, steeds meer dan voldoende om een groot gazon te kunnen doen.
                              Het is niet dat die een dag aan de lader moet hangen hé.

En met benzine heeft men “altijd” de stank en het kabaal erbij, op batterij nooit.
                              Zoals met veel komen de meeste negatieve vooroordelen altijd van die dat het niet getest/gebruikt hebben. [emoji56]
                              Ik dacht dat eerst ook, maar ik geef alles graag eerst een kans alvorens definitief te oordelen. [emoji6]

Standaard vijf jaar waarborg op het toestel is anders ook mooi meegenomen.
                              Ja, voor- en nadelen zijn er altijd zeker?
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Ook als je benzine op is, luchtfilter verstopt is of bougie het begeeft en de winkels zijn dicht. [emoji6]

Als men vergeet de batterij te laden, ja dan heeft men eens een klein uurtje te wachten (of minder afhankelijk hoeveel men nog moet doen).
                                Als uw benzine op is en je hebt vergeten te tanken, dan moet je ook eerst naar het benzinestation.
                                Net zoals Marc nog nooit met een platte batterij gezeten indien geladen, steeds meer dan voldoende om een groot gazon te kunnen doen.
                                Het is niet dat die een dag aan de lader moet hangen hé.

En met benzine heeft men “altijd” de stank en het kabaal erbij, op batterij nooit.
                                Zoals met veel komen de meeste negatieve vooroordelen altijd van die dat het niet getest/gebruikt hebben. [emoji56]
                                Ik dacht dat eerst ook, maar ik geef alles graag eerst een kans alvorens definitief te oordelen. [emoji6]

Standaard vijf jaar waarborg op het toestel is anders ook mooi meegenomen.
                                Ja, voor- en nadelen zijn er altijd zeker?
                                Als de beslissing al genomen is, voor men kiest, dan wordt het moeilijk eh .....

Nu, als men mij - zeker voor een iets nieuwere techniek - geen demo toestel wil uitlenen, zou het ook een njet zijn bij mij.
                                Maar...ik zou wel koppig naar een andere dealer gaan zoeken, want IK zou toch willen weten of die EGO zo goed is als Freddy beweert.
                                Last edited by Alfa Centauri; 23 maart 2020, 22:53.
                                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                                Si non, on devient bonbon
                                Et les gens nous mangent !"

Comment

Working...
                                X