Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grasmaaier MAKITA

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Grasmaaier MAKITA

Aan de EGO machine eigenaars:
    Actueel heb ik nog in gebruik: een stokoude Wolf elektrische maaier (42cm) + zelftrekkende CubCadet 46cm benzinemaaier (2012).

Intussen is de tuin geëvalueerd en gedeeld: één perceel van 230 m2, en één van 320 m2. Beide met een bloemborder er middenin en een paar fruit/notenboom erin (vergt wat draaien- en keren met de machine), en een derde apart perceel = één rechthoek gras van +-470m2 (geen bochten en insprongen maar met enkele jonge halfstam fruitbomen erin) (dit laatste mag al eens een maaibeurt overslaan). De eerste 2 moeten ook niet persé samen gemaaid worden.
    Elektrisch blijft dus moeilijk omwille van de hindernissen en afstanden van de stekker. De zelftrekkende benzine vinden we wat log en moeilijk te onderhouden (kippen op z’n zij om onderaan te reinigen dan loopt benzine eruit).

Die EGO spreekt me aan. Ik moet wel rekening houden met de wendbaarheid. Dus ik neem aan 47cm of 50 cm met een batterij van 5Ah, na het lezen van commentaren hier.

Wat denken jullie over breedte en model?
    (Afhankelijk van de website vind ik nogal verschillend gamma: bij sommige geen 50cm maar wel 52cm, of moeilijk te vinden verschillen. En dan op youtube nog een ander (nieuwer) model met schuinzittende batterij…klik.)

Comment

Grasmaaier MAKITA

Bij EGO best 52 cm batterij en 7,5Ah batterij met snellader.
      Zou zeker niet naar 5Ah batterij gaan.
      Is wendbaar genoeg.

Voorbeeld: https://egopowerplus.be/producten/gr...nde-grasmaaier

Daar kan je voor een paar € nog een ander mes op zetten als je liever gaat mulchen.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Heb EGO gekocht: grasmaaier en heggeschaar.
        Goed ontworpen materiaal! Prettig werken.

Moet wel eens terug naar de winkel: één van de grasmaaier wielen laat ritmisch een licht ratelgeluid horen bij het handmatig verrijden om op te bergen (in "inééngeschoven" stand vd beugel van de machine)...
        Ik heb iets met ratelgeluiden blijkbaar: recent 3 maal op rij een splinternieuwe Tunturi hometrainer geretourneerd omwille van een bekend probleem bij Tunturi.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
          Heb EGO gekocht: grasmaaier en heggeschaar.
          Goed ontworpen materiaal! Prettig werken.

Moet wel eens terug naar de winkel: één van de grasmaaier wielen laat ritmisch een licht ratelgeluid horen bij het handmatig verrijden om op te bergen (in "inééngeschoven" stand vd beugel van de machine)...
          Ik heb iets met ratelgeluiden blijkbaar: recent 3 maal op rij een splinternieuwe Tunturi hometrainer geretourneerd omwille van een bekend probleem bij Tunturi.
          De bladblazer van Ego is ook een echte aanrader
          Ik gebruik die vrij frequent; niet alleen om in de herfst bladeren weg te blazen, maar als ons terras vuil is....even blazen, of terras gepoetst met water: op enkele minuten droog met de bladblazer, een tuin toestel met een beetje water gereinigd: direct droog met de bladblazer, bladeren in de dakgoot ( van ons tuinhuis ): direct weer vrij met de bladblazer, verse sneeuw ( mag niet aangevroren zijn ) op de oprit of op het voetpad: direct vrij met de bladblazer, haardroger van de vrouw stuk..... ...neen... nieuwe bestellen bij Coolblue
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

Comment

Grasmaaier MAKITA

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            De bladblazer van Ego is ook een echte aanrader
            Niet meteen iets te maken met een ratelend geluid van een grasmaaierwiel. [emoji6]
            Ge kunt er ook uw witgewassen geld mee drogen. [emoji23][emoji23][emoji23]

Maar dat licht ratelend lawaai dat TS hoort, is dat niet een klein getik dat men hoort doordat het een zelftrekker is en men die niet-aangedreven verplaatst?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Maar dat licht ratelend lawaai dat TS hoort, is dat niet een klein getik dat men hoort doordat het een zelftrekker is en men die niet-aangedreven verplaatst?
              Daar denk ik inderdaad ook aan. Ik had die variabele (=met regelwieltje) aandrijving even gebruikt. Nadien de machine manueel verreden in "ineengeschoven opbergmodus" (evenwel zonder de regeling van de aandrijving weer uit te draaien, maar batterij eruitgehaald).
              De volgende keer zeker die aandrijving weer uit gedraaid vooraleer samen te plooien en manueel te verrijden. Zelfde geluid, inderdaad licht getik.

Is dat bij jullie EGO grasmaaiers ook zo?

De dealer verwacht mij volgende week om eens te checken.

Comment

Niet meteen iets te maken met een ratelend geluid van een grasmaaierwiel. [emoji6]
                Ge kunt er ook uw witgewassen geld mee drogen. [emoji23][emoji23][emoji23]

Neen, maar ik wou de voordelen van het Ego systeem nog eens aanhalen.
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

Comment

Grasmaaier MAKITA

Zelfde geluid, inderdaad licht getik.

Is dat bij jullie EGO grasmaaiers ook zo?
                  Is het zoiets dat je hoort (hopelijk werkt de video)?

Last edited by VerSeg; 17 april 2021, 17:15.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Is het zoiets dat je hoort (hopelijk werkt de video)?
                    https://youtu.be/f1EomLKRaz0
                    Ha, fantastisch ! Gelijkt er wel op, maar toch net iets anders. Op het filmpje is het regelmatiger, gelijkmatiger. Bij mij is het eerder "even meerl, even minder"
                    Ik probeerde mijn filmpje eens door te mailen via PM, maar bijlagen meesturen dat lukt blijkbaar niet.
                    Bedankt alvast voor de link.

Comment

Bij de verkoper geweest en aldaar ondervonden dat het verdachte geluid .... wegbleef.
                      In ieder geval heeft hij me verzekerd dat er niets aan de hand kan zijn maar dat je soms, bij een bepaalde toevallige onderbreking van de zelftractie, een tandwielgeluidje kan horen.

Als jij Verseg speciaal dat filmpje gemaakt en op youtube gezet hebt (wat ik vermoed) dan moet ik je nogmaals bedanken (met enige schaamte voor het non event).

Comment

Grasmaaier MAKITA

Als jij Verseg speciaal dat filmpje gemaakt en op youtube gezet hebt (wat ik vermoed) dan moet ik je nogmaals bedanken (met enige schaamte voor het non event).
                        Inderdaad speciaal voor u gemaakt ... moeilijk om anders een geluid te delen. [emoji6]
                        Belangrijkste is dat jij wat gerustgesteld bent. [emoji106]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Is het zo eenvoudig als hier getoond?
                          Eerst een account aanmaken op Youtube en dan zoals deze instructie het .MOV bestand uploaden...

Comment

Grasmaaier MAKITA

Is het zo eenvoudig als hier getoond?
                            Eerst een account aanmaken op Youtube en dan zoals deze instructie het .MOV bestand uploaden...
                            Account aanmaken, video uploaden en link kopiëren als je die wil delen.
                            Meer is het inderdaad niet.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Ik wil dat geluid hier toch nog eens checken. Video upload geprobeerd naar youtube doch lukt niet. De file wordt niet herkend in de automatisch openende Win10 verkenner. Ook via apart geopende verkenner niet over te slepen. Blijkbaar zou er toch een convertie nodig zijn voor een iPhone video (.mov formaat), ook al beweert youtube oorspronkelijk dat dit formaat geen probleem is.

Even gegoogeld en op deze terechtgekomen: https://cloudconvert.com/mov-converter
                              Veilig? (met convertors op het web ben ik extra voorzichtig)
                              En zo ja, naar welk format converteren?

Comment

Blijkbaar zou er toch een convertie nodig zijn voor een iPhone video (.mov formaat), ook al beweert youtube oorspronkelijk dat dit formaat geen probleem is.
                                Wat er bij u fout is dat kan ik zo niet zeggen, maar ik heb toch al enkele filmpjes van een iPhone op YouTube gezet.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X