Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Benzineprijs.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Benzineprijs.

Ik wil duidelijk maken dat ik niet wil kankeren. Zelf weet ik in wat voor luxe we hier leven. Onze sociale zekerheid en medische zekerheid is fenomenaal en dat vergeten we maar al te vaak.
    Maar, ik wou gewoon even duiden dat, waar anderen al hebben naar verwezen, de koopkracht helaas moet inboeten, veel kleine zefstandigen met de lippen boven het water komen te zitten, nu er een gevaar is dat basisvoedsel ook plots stijgt in prijs. Basisvoedsel dat echt wel nodig is. Ooit is er een tijd geweest van een vaste broodprijs, opgelegd door de overheid. Misschien niet een slecht idee om dit, gezien de huidige omstandigheden voor een paar basisbehoeften in te voeren ? En natuurlijk wel zo dat en de grondstofleverancier (lanbouwer), evenals de bewerker (bv bakker) ervan er een correct en goed loon aan hebben.
    Maar gelukkig is het nog niet zo ver en hopen we allen dat nooit nog zo ver moet komen, komt.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

Comment

Mij was het alvast nog niet opgevallen dat voedingswaren duurder zijn geworden omdat ik
      dat niet bij houd.
      Dat er momenteel veel meer wordt verkocht dan gewoonlijk zal een terugslag later hebben.
      Koop je nu 100l melk om te stockeren (wat zinloos is) dan ga je niet meer melk drinken he, maar veel langer wachten tot je terug een aankoop doet.
      Op termijn gaat dus alles terug stabiliseren.

Gelukkig is er voor mij nog niets veranderd. Ik doe alles nog zoals voorheen, mijn gewoon werk dus met goede afspraken met de klant.
      Geen enkele klant mag mij dichter benaderen dan 5m. Dat is de afspraak, en is er een probleem om zo te communiceren ter plaatse? Geen probleem,
      dan bellen we naar elkaar. Dus klant zit dan binnen en ik ben buiten bezig en hij belt als hij een vraag heeft. Voor alles een oplossing dus.
      En ja, ik weiger als er iets aangeboden wordt zoals een koffie zoals ik gewoon ben bij mijn klanten.

Groetjes,

Dirk

Comment

Meer en meer winkels bieden via internet aan ... ze vragen soms wel woekerprijzen voor transport.
        Gisteren twee bestellingen die mijn vrouw wou doen van kleine zaken die gewoon per post kunnen in klein pakje.
        Bij de ene winkel 70€ goederen en 79€ verzendkosten.
        Bij een andere winkel 10€ goederen en 75€ verzendkosten.
        Op nog een andere winkel gewoon eens gekeken en verzendkosten vanaf 49€.
        Daar bestelt dan toch niemand?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
          Lees jij dan nooit financieel-economisch nieuws ?
          Jawel, maar toch wel opvallend dat de brandstofprijzen in België een stuk meer gezakt zijn dan in de rest van Europa.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
            Is gewoon kwestie van scrupules.
            De dag ervoor is er concurentie, ten dode op ... De dag nadien worden plots alle prijzen verhoogd. en dit heeft niets met corona te maken, maar met puur economische macht.
            ....
            Als ik mag pogen Wim om je bitter gevoel een beetje te verlichten: door het hamsteren moeten de distributeurs alle zeilen bijzetten om de logistieke ketting te versnellen. Dat kost geld (o.a. overuren, extra transporten, extra personeel, eventueel andere (mogelijks duurdere) toeleveranciers zoeken ...). Tegelijkertijd worden ze geconfronteerd met hoger absenteïsme door de coronacrisis.
            En nadien zal de drop komen: eens de angst geweken, zal niet meer bijgekocht worden want alle huisvoorraad moet eerst opgegeten of gebruikt worden. Op dat moment zal de optimale regeling en kost van de logistieke ketting ook niet à la minute terug te zetten zijn. Dus ergens kan ik het wel plaatsen.
            Dat promoties afgeschaft worden is logisch: ze waren er om méér te kopen te stimuleren.

Maar ik begrijp je grieven. Ons gezin kan er van meespreken want met reden zijn we 2 weken vóór de hele heisa zelf op eigen initiatief en na medisch advies in quanrantaine gegaan. We waren toen (en nu nog) vooral kwaad op de sussende en bagatelliserende toon over wat ons te wachten stond.
            We beperkten ons tot 1 supermarkt met Collect&go en geminimaliseerde ophaalbeurten (1 x om de tien dagen). Helaas kwamen we in de problemen met beschikbaarheid van producten, werden we 2 maal een uur voordien afgebeld, moest zelfs die eerste keer de Colruytwinkel helemaal sluiten wegens "apocalyptische toestanden".

Comment

Wie snapt er nog hoe die brandstofprijzen ineen zitten ? Noorwegen is een van de grootste olieexporterende landen en heeft een van de allerhoogste prijzen aan de pomp...
              Tot voor 1994 was het er ronduit goedkoop voor de diesel, dan hebben ze in één klap de literprijs verdubbeld...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
                Dat promoties afgeschaft worden is logisch: ze waren er om méér te kopen te stimuleren.
                Kan spijtig genoeg ook een omgekeerd effect hebben. Er zijn er die gaan reageren van "ze schaffen de promoties af omdat er tekorten zijn". In zo'n situaties reageren mensen niet rationeel.

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                Wie snapt er nog hoe die brandstofprijzen ineen zitten ? Noorwegen is een van de grootste olieexporterende landen en heeft een van de allerhoogste prijzen aan de pomp...
                Tot voor 1994 was het er ronduit goedkoop voor de diesel, dan hebben ze in één klap de literprijs verdubbeld...
                Omdat Noorwegen iedereen lokaal aan de elektriciteit wil krijgen zodat ze al hun olie kunnen exporteren voor sterke valuta binnen te krijgen. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen, maar soit.

Comment

Nu de brandstof prijzen een dieptepunt hebben zou de belasting op brandstof tijdens de corosa epidemie in België flink omhoog kunnen. Voordeel het remt de onnodige verplaatsingen en de belasting opbrengst kan gebruik worden om door de corona in nood verkerende bedrijven te steunen. Het zijn juist de kleine zelfstandigen die nu in nood verkeren en vaak totaal geen inkomsten meer hebben.
                  Last edited by Binnenuit; 21 maart 2020, 09:50.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                    Nu de brandstof prijzen een dieptepunt hebben zou de belasting op brandstof tijdens de corosa epidemie in België flink omhoog kunnen. Voordeel het remt de onnodige verplaatsingen en de belasting opbrengst kan gebruik worden om door de corona in nood verkerende bedrijven te steunen. Het zijn juist de kleine zelfstandigen die nu in nood verkeren en vaak totaal geen inkomsten meer hebben.
                    Dat is ook zo hé door het click-systeem met de accijnzen.
                    Die gaan niet omlaag als de brandstofprijs zakt.
                    Maar als de brandstofprijzen binnenkort terug naar hetzelfde niveau zouden gaan, dan zal de uiteindelijke prijs fors hoger zijn omdat de accijnzen terug omhoog gaan bij een stijging.
                    En welk verkeer zou men heden nog kunnen verminderen denk je?
                    De banen zijn zo goed als leeg ... men zou dan ook de last leggen bij de kleine minderheid dat heden verplicht de baan op moet.
                    En neen, niet wie boodschappen doet zal op een meerprijs letten want die verplaatsingen zijn zeer kort en noodzakelijk.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Tjien, ik betaal nog altijd dezelfde prijs.
                      Ik tank altijd voor € 50,00, al jaren zo.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Tjien, ik betaal nog altijd dezelfde prijs.
                        Ik tank altijd voor € 50,00, al jaren zo.
                        Als je dat binnenkort doet, dan loopt je tank over. [emoji23]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Dat is ook zo hé door het click-systeem met de accijnzen.
                          Dat systeem is momenteel toch niet actief dacht ik Freddy?

Comment

Benzineprijs.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Dat systeem is momenteel toch niet actief dacht ik Freddy?

https://carbu.com/belgie//index.php/...1454081337423/
                            Dat is een goede vraag, maar wat ik uit het document haal is dat het positief kliksysteem nooit gestopt werd en dat het laatste dat er van het negatief kliksysteem staat het volgende is: “Het negatief kliksysteem is niet meer van toepassing sinds 1 januari 2012.”

Ik ga ze niet allemaal posten maar in verschillende artikels heb ik gelezen dat o.a. in 2019 het positief kliksysteem 8 keer werd toegepast op diesel.
                            In een artikel van het staatsblad in 2019 hadden ze het ook nog over het bestaand kliksysteem.
                            In 2020 is de brandstofprijs eens plots 20% gezakt met een verschil van “slechts” 4 cent aan de pomp.
                            Ook op HLN stond vorige week of zo nog een artikel dat de daling beperkt bleef door het kliksysteem.

Mogelijks wel een verschil tussen benzine en diesel als ik het zo allemaal samen bekijk?

De echte actieve regeling (wetteksten) in 2020 heb ik niet meteen gevonden.
                            Ik beweer ook niet dat bovenvermelde allemaal correct is ... op internet zijn er ook veel onwaarheden te vinden. [emoji6]

Maar uiteindelijk is het heden inderdaad goedkoper om te tanken.
                            Wacht tot de crisis door is en plots iedereen terug gaat rijden, sommige leveranciers niet meer kunnen volgen en vraag groter is dan aanbod. [emoji6]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Dat is een goede vraag, maar wat ik uit het document haal is dat het positief kliksysteem nooit gestopt werd en dat het laatste dat er van het negatief kliksysteem staat het volgende is: “Het negatief kliksysteem is niet meer van toepassing sinds 1 januari 2012.”

Ik ga ze niet allemaal posten maar in verschillende artikels heb ik gelezen dat o.a. in 2019 het positief kliksysteem 8 keer werd toegepast op diesel.
                              In een artikel van het staatsblad in 2019 hadden ze het ook nog over het bestaand kliksysteem.
                              In 2020 is de brandstofprijs eens plots 20% gezakt met een verschil van “slechts” 4 cent aan de pomp.
                              Ook op HLN stond vorige week of zo nog een artikel dat de daling beperkt bleef door het kliksysteem.

Mogelijks wel een verschil tussen benzine en diesel als ik het zo allemaal samen bekijk?

De echte actieve regeling (wetteksten) in 2020 heb ik niet meteen gevonden.
                              Ik beweer ook niet dat bovenvermelde allemaal correct is ... op internet zijn er ook veel onwaarheden te vinden. [emoji6]

Maar uiteindelijk is het heden inderdaad goedkoper om te tanken.
                              Wacht tot de crisis door is en plots iedereen terug gaat rijden, sommige leveranciers niet meer kunnen volgen en vraag groter is dan aanbod. [emoji6]
                              Is allemaal maar tijdelijk hé Freddy, eenmaal iedereen verzadigd is komt er een dal.
                              Volgens mijn weten is het ook altijd zo geweest dat ze het kliksysteem actief of niet actief kunnen zetten.
                              Ps. deze morgen zagen wij twee mannen met een transpalet met zo een plastieken korfkuip van 1.000 liter naar het benzinestation trekken, niet gezien wat ze daar
                              gingen doen, maar heb een vermoeden....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                                Ps. deze morgen zagen wij twee mannen met een transpalet met zo een plastieken korfkuip van 1.000 liter naar het benzinestation trekken, niet gezien wat ze daar
                                gingen doen, maar heb een vermoeden....
                                Hopelijk is dat een plastieksoort die tegen benzine kan...
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X