Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Collapse

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Ik krijg een mail van e_delivery-portal

support@nifty.com

All parties have completed the Docusign:

Please review and sign the enclosed paperwork. Thanks!

review and sign the document

Ik verwacht wél een pak via GLS, maar ik zie geen enkele verwijzing hiernaar.
    heb nog nergens op geklikt …
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

• Hmn…. Gevonden denk ik:

Optie 1: Nifty.com — Japanse ISP
      • NIFTY Corporation, bekend als Nifty, is een van de grootste internetserviceproviders in Japan. Het is een dochterbedrijf van Fujitsu en actief sinds eind jaren 80.
      • Ze bieden onder meer toegang tot internet, e-maildiensten, beveiligingsproducten en community-ondersteuning.
      • In 2025 werd het domein abused als infrastructuur voor phishingcampagnes: kwaadwillenden registreerden gratis e-mailaccounts en stuurden phishingmails rechtstreeks via de servers van nifty.com. Daardoor passeerden berichten beveiligingsfilters (SPF, DKIM en DMARC bleven allemaal “passen”) en werden mails moeilijk verdacht.

Reddit-gebruikers leggen het heel begrijpelijk uit:

“Nifty.com is just an email host from the largest ISP in Japan. They don’t have any direct involvement in this scam…”

Comment

• Als ik zo iets binnen krijg dann is mijn remedie : zo ver mogelijk weggooien.
        Sommige weken is het wel erg met de hoeveelheid bullsh*t die hier binnenkomt.
        ​​

Comment

• Ja hier ook, maar het is net of die mannen hebben geroken dat je ergens een bestelling verwacht

Comment

• Als iemand om de paar dagen iets besteld dan hebben die mannen altijd kans dat er iemand in trapt.
            En vroeger, met de rijke nonkel uit Nigeria, zagen we dat snel. Nu, met brieven die "vakkundig" opgesteld worden met de hulp van AI wordt het soms moeilijk.
            ​​

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Ja hier ook, maar het is net of die mannen hebben geroken dat je ergens een bestelling verwacht
              Soms weten ze dat ook omdat jouw mail of de server van de verkoper gehackt is (of er is iemand die de gegevens illegaal verkoopt).
              Als dat de kans verhoogt van 0,05 naar 0,1% respons, dan winnen ze al….

Comment

• Is gewoon puur op de gok dat die mails verstuurd worden, iedereen heeft tegenwoordig wel eens een bestelling die moet geleverd worden
                Dus als ze die mails rondsturen is de kans groot dat de helft wel een bestelling verwacht en spijtig genoeg zijn er nog altijd mensen die erin lopen

grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

• Moderator Note: Nieuw aangemaakte topic 'Spam' (Alfa Centauri) toegevoegd aan de oudere en veel grotere topic 'Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...' (Black Bandit)

BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.6) - iPhone XR (iOS 18.6) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.6)

Comment

Ja hier ook, maar het is net of die mannen hebben geroken dat je ergens een bestelling verwacht
                    Tijdje gelden een bestelling bij Ali.......Kreeg bericht op vrijdag dat het in Luik gededouaneerd was etc.Zondag daarop kreeg ik een bericht van Bpost(?) om kosten te betalen.Was maar een 7-tal eu als ik mij goed herinner.Veel lager dus dan de dossierkosten normaal.Niet betaald en verder niets meer van gehoord.
                    Vind ik geen toeval meer,daar ik slechts éénmalig zo'n bericht gekregen, heb juist na een bestelling.
                    Denk toch dat er connecties bestaan tussen bepaalde courierdiensten ( was in dit geval eerst een exotisch exemplaar Zung ...... in Duitaland.) of personeel hiervan en die berichtschrijvers.

Comment

Ik krijg een mail van e_delivery-portal

support@nifty.com

All parties have completed the Docusign:

Please review and sign the enclosed paperwork. Thanks!

review and sign the document

Ik verwacht wél een pak via GLS, maar ik zie geen enkele verwijzing hiernaar.
                      heb nog nergens op geklikt …
                      Zoals je zelf aangeeft, is er geen enkel verband met GLS en is er ook nooit of te nimmer iets te ondertekenen met Docusign en is dit 100% duidelijk weer vals.
                      Gewoon negeren, de rest is tijdverspilling.
                      Dagelijks wel iets van één of ander bedrijf, nu vaak Fluvius.

Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht

Tijdje gelden een bestelling bij Ali.......Kreeg bericht op vrijdag dat het in Luik gededouaneerd was etc.Zondag daarop kreeg ik een bericht van Bpost(?) om kosten te betalen.Was maar een 7-tal eu als ik mij goed herinner.Veel lager dus dan de dossierkosten normaal.Niet betaald en verder niets meer van gehoord.
                        Vind ik geen toeval meer,daar ik slechts éénmalig zo'n bericht gekregen, heb juist na een bestelling.
                        Denk toch dat er connecties bestaan tussen bepaalde courierdiensten ( was in dit geval eerst een exotisch exemplaar Zung ...... in Duitaland.) of personeel hiervan en die berichtschrijvers.
                        Toeval is dat niet meer, gaat vaak over zaken waar men net contact voor nam met een bedrijf, daarna spam of phishing.
                        Denk eerder dat men het bij de mail moet zoeken (providers).
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

An unexpected error was returned: 'Query class localApi_dB_MYSQL_QueryDefs not found'

Working...
                        X