Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    En wat vond ik in m’n brievenbus deze namiddag? Mijn bruine envelope, geaddresseerd aan mijn vrouw en mijzelf, in die volgorde. Ook dat had een alarmbelletje moeten laten afgaan, want omdat zij één maand ouder is dan ik, is zij het gezinshoofd, terwijl zij geen email ontvangen heeft, en ik wel.
    Maar zonder voorstel Les?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Maar zonder voorstel Les?
      Ah... niet opengemaakt. Zullen we nog doen voor we alles aan de boekhouder overhandigen. Moeten we ook wel, want we moeten onze handtekeningen zetten.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

• Als de brief een voorstel is, met alle gegevens ingevuld, hoef je helemaal niets meer te doen,
        je moet zelfs geen handtekening zetten.

Mvg
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
          Als de brief een voorstel is, met alle gegevens ingevuld, hoef je helemaal niets meer te doen,
          je moet zelfs geen handtekening zetten.

Mvg
          Je moet alleen controleren of alles ingevuld is, vooral de zaken waarvoor je belastingvermindering krijgt.
          Als je niets doet, dan ga je akkoord met de aangifte zoals ze vooraf is ingevuld.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

• Dank voor de tips en opmerkingen, gasten.

Toch nog de bruine envelope snel even opengemaakt...
            Voor zover is er, buiten ons bankrekening nummer, niets ingevuld op het rode (op witte achtergrond) formulier (Aangifte in de personenbelasting). Op het andere exemplaar (Voorbereiding vd Aangifte... achtergrond lijkt meer op kladpapier) wordt blijkbaar uitgelegd wat waar hoort aan de hand van codes, en dan zijn er nog drie losse bladen (1. groen - Begeleidend blad voor de verzending van de bijlagen; 2. reclame voor Tax-on-web; 3. Hoe uw papieren aaangifte invullen?).
            Terug de envelop in en bij alle verzamelde papieren klaar om naar de boekhouder te brengen.
            Kortom: geen voorstel of een reeds ingevulde aangifte.
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Dank voor de tips en opmerkingen, gasten.

Toch nog de bruine envelope snel even opengemaakt...
              Voor zover is er, buiten ons bankrekening nummer, niets ingevuld op het rode (op witte achtergrond) formulier (Aangifte in de personenbelasting). Op het andere exemplaar (Voorbereiding vd Aangifte... achtergrond lijkt meer op kladpapier) wordt blijkbaar uitgelegd wat waar hoort aan de hand van codes, en dan zijn er nog drie losse bladen (1. groen - Begeleidend blad voor de verzending van de bijlagen; 2. reclame voor Tax-on-web; 3. Hoe uw papieren aaangifte invullen?).
              Terug de envelop in en bij alle verzamelde papieren klaar om naar de boekhouder te brengen.
              Kortom: geen voorstel of een reeds ingevulde aangifte.
              Moet zijn dat je nog niet "echt helemaal" onder het pensioenstelsel valt Les, bijkomende inkomsten of iets in die zin.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

Moet zijn dat je nog niet "echt helemaal" onder het pensioenstelsel valt Les, bijkomende inkomsten of iets in die zin.
                Dat klopt, maar het zijn wel degelijk officiële inkomsten. Auteursrechten, jaarlijks (of tweemaal per jaar) uitgekeerd door Sabam (dat gaat hooguit over enkele tientallen euros, de laatste jaren nooit >€100.- en vermindert elk jaar). Sabam levert me daar een officieel formulier van (met bedragen te plaatsen in de juiste vakjes op de aangifte), dat ik samen met andere bewijsstukken overhandig aan onze boekhouder.

Comment

Dat klopt, maar het zijn wel degelijk officiële inkomsten. Auteursrechten, jaarlijks (of tweemaal per jaar) uitgekeerd door Sabam (dat gaat hooguit over enkele tientallen euros, de laatste jaren nooit >€100.- en vermindert elk jaar). Sabam levert me daar een officieel formulier van (met bedragen te plaatsen in de juiste vakjes op de aangifte), dat ik samen met andere bewijsstukken overhandig aan onze boekhouder.
                  Hopelijk betaal je dan niet meer aan de boekhouder dan wat je als extra inkomsten krijgt.

Sabam zal die informatie waarschijnlijk ook rechtstreeks moeten doorgeven aan de belastingen, dan zouden die bedragen ook automatisch op de belastingaangifte ingevuld moeten worden.

Ik heb ooit meegewerkt aan een tentoonstelling waarbij de opbrengst ten voordele was van het kinderkankerfonds, ik heb daar een paar foto's verkocht, de volledige opbrengst heb ik dan geschonken aan het kinderkankerfonds, en het jaar daarna was dat allemaal netjes ingevuld op "digitale" belastingbrief (ik heb daarvoor dus een klein beetje belastingvoordeel gekregen).
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

Comment

Working...
                  X