Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Die link brengt je wel naar de aanmeld pagina van de overheid, CSAM.
    https://ggpics.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Weer iets anders:

Ik heb niet op de link geklikt, maar ik ben wel naar "mijn ebox" gaan kijken en daar is niets te zien van een verkeersboete.
      Onder de "ga naar mijn ebox" link zit ook een andere webpagina die niets te maken heeft met my ebox. (dit is een print-screen zodat de links onbruikbaar zijn).

Onder "Contacteer ons" zit wel een eigenaardige link: //apps.digital.belgium.be/forms/show/bosa/support-ebox?
      (https weggelaten en een stuk van de link gehaald)

Ik zie ook net dat ik dat bericht kan inkijken tot 22/08/21, ik ben dus al te laat... (die mail is vandaag aangekomen).
      Lijkt mij toch vrij correct hoor Bart, maar indien correct, blijft die normaal zichtbaar in je burgerprofiel.

Comment

Nu gaan er ook vispostjes rond van 4411 ...
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Lijkt mij toch vrij correct hoor Bart, maar indien correct, blijft die normaal zichtbaar in je burgerprofiel.
          Met hopen valse mails van eBox, Doccle, banken, …
          Nooit eerder was het zo erg.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Op mijn burgerprofiel is er niets terug te vinden over een verkeersboete, andere berichten zoals onroerende voorheffing en allerlei zaken die met belastingen hebben te maken staan er wel op.
            Die mail van vandaag klopt al niet als je de datum bekijkt, als je met de muis over "gebruiksvoorwaarden" en "privacy" gaat dan zie je een link die begint met "mycitizenebox.belgium", de link onder "ga naar my ebox" is totaal anders.
            Volgens mij hebben ze de standaard mail aangepast zodat je op een andere website uitkomt waar ze dan op een of andere manier misbruik kunnen maken van je inloggegevens, of dat ze daar dan toch uitleggen dat je zogezegd een boete moet betalen, maar dan op hun rekening.
            In ieder geval, als ik op mijn eigen burgerprofiel niets terug vind van die boete, dan hoef ik voorlopig ook niets te betalen.
            Misschien steekt er een van de volgende dagen wel een pv in de bus, het is altijd mogelijk dat ik ergens iets fout heb gedaan, maar aan de hand van deze mail ga ik in ieder geval niets betalen, op de "ga naar my ebox" link in deze mail ga ik zeker niet klikken.

Ik zal de mail doorsturen naar safeonweb.

Dit is de afzender van een echte mail van myebox: myebox.noreply@bosa.fgov.be, en dit is de afzender van de mail die vandaag is binnengekomen: service@ebox8.email...
            Last edited by Black B@ndit; 24 augustus 2021, 21:27.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

Comment

[QUOTE=Black B@ndit;4863223]Weer iets anders:

Ik heb dat bericht ook gehad en vroeg me af waarom die boete niet per brief verstuurd werd !
              Dus geen boete en weg ermee !

Comment

[QUOTE=lut;4863308]
                Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                Ik heb dat bericht ook gehad en vroeg me af waarom die boete niet per brief verstuurd werd !
                Dus geen boete en weg ermee !
                Als je zeker bent dat je correct rijdt … dan kan je toch al snel vermoeden dat er iets niet klopt. [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Dacht gisteren ook dat er een Proximus scam aan de gang was. Ik kreeg een email van "uw aanrekening van 20210823...." zoals anders. Maar met een ander bankrekeningnummer. Als ik verder keek dan kwam het ook van proximus.COM terwijl alle andere links naar .BE gaan.

Blijkt dat Proximus inderdaad van rekeningnummer veranderd is... Om de duur wordt je zo achterdochtig dat zelfs echte emails verdacht worden.

Comment

Doccle, Itsme, FOD justitie, ik heb ze allemaal gehad.
                    Ook eentje waarvan hier nog geen melding is gemaakt, nl.
                    dat ik vergeten ben mijn teruggave van de belastingen te claimen. Dom van mij. 249,62 euro zomaar weg.
                    Dat is natuurlijk klein bier in vergelijking met de filantroop die mij 2 miljoen dollar wilde schenken verleden week.

Ik merk dat vele van die emails van hetzelfde adres komen "\t.co\ ..."
                    DPaul - A.FIAP
                    D810, nikkors and other stuff

Comment

Ik heb ook al een melding gekregen van een boete via Doccle.
                      ( normaal log ik rechtstreeks in via de app of de site en de boete stond er wel degelijk in)

Een paar dagen later zat er ook een brief in de bus met dezelfde boete.

En ik die dacht de boete verborgen te houden voor de vrouw

mvg
                      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Comment

Komt de boete via e-box dan zit er een kopij bij van de pv.Via Doccle en andere niet bekend, ongebruikt.

Comment

Wat ik raar vind, is dat de spam steeds komt in mijn Telenet Mail spam map en een paar op mijn inbox.
                          Op mijn hotmail account vrijwel geen enkele...
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

Comment

gisterenavond een sms op mijn telefoon dat ik op een link moest klikken om te voorkomen dat cardstop mijn creditcard zoo blokkeren. SMS waar hij hoort in de vuilbak dus
                            Albums
                            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Die van cardstop komt hier ook regelmatig voorbij, alsook achterstand Prox. zonder betrokkenheid. Het moet zijn dat het toch nog lukt. Een nieuwe nog niet gezien sms ' van nummer +32456386626 / Uw teruggave hebben wij opnieuw berekend.Bevestig het bedrag wat u nog hoort te krijgen van ons via vnp restituties info ( link is niet volledig) voor 28-8-21. We mogen al zelf kiezen !

Comment

Weeral een poging, dit keer zogezegd van Scarlet (waar ik klant ben) dat ze blijkbaar een véél hoger bedrag in rekening brengen dan wat ik daar ooit heb gezien. (normaalgezien is dat rond de 63 euro per maand).
                                De mails van Scarlet komen hier altijd in het Nederlands, en de afzender is bij Scarlet zelf altijd no-reply@scarlet.be hier is het noreply@scarlet.be (dat lijkt er wel op, maar is dus niet helemaal hetzelfde).
                                Er staat ook nog een Cc "service@postnord.se" bij, als Scarlet een mail stuurt dan is dat nooit het geval.
                                Bij Scarlet zit er ook altijd een pdf bij met de berekening van de kosten, dat is hier ook niet het geval.
                                Het belangrijkste punt is dat mijn bankrekeningnummer totaal niet overeen komt met het nummer dat zij opgeven, en als ik een mail krijg van Scarlet, dan zit er ook veel meer tijd tussen die mail en de datum waarop ze het geld van mijn rekening halen.
                                Wie niet goed oplet zal dan waarschijnlijk klikken op de link (onder "Espace client") om te zien waarom het bedrag zo hoog is, en dan zal de miserie wel beginnen als je daar inlogt...
                                Op het eerste zicht ziet die mail er wel hetzelfde uit als de mails die er elke maand van Scarlet binnen komen, dat de taal fout zit geeft hier voor mij al meteen een alarmsignaal...

Cher client,

Vous trouverez votre nouveau décompte en pièce jointe. Le montant à payer de 149,00 euros sera automatiquement débité de votre compte BE19792545989612 le 06/09/2021.

pour plus d'informations cliquez sur le lien suivant : Espace client

Sincères salutations,

L’équipe Scarlet

Van de "verkeersboete" waarvoor ik onlangs een mail kreeg heb ik ondertussen ook al niets meer gehoord.
                                Last edited by Black B@ndit; 5 september 2021, 18:41.
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X