Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Ze blijven toch maar proberen om geld af te troggelen...

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Verstuurd door "Cardstop"

Geachte klant,

Wij hebben zojuist een urgente dreiging gedetecteerd binnen uw bankomgeving vanaf een buitenlands IP-adres. Deze handelingen wijken af van de bij ons bekende digitale kenmerken en patronen door u gebruikt.

Ter behoeve van uw en onze veiligheid is uit voorzorg uw betaalfunctie geblokkeerd.
    U dient per direct over te gaan op het verifiëren van uw account om uw betaalfunctie te deblokkeren en geruik te kunnen blijven maken van uw huidige rekening(en).

Start hier het verificatieproces.

wij willen u er op attenderen dat bij uitblijven van verificatie uw rekening(en) definitief worden geblokkeerd en de samenwerking tussen u en de bank word ontbonden.

Cardstop Secure Team
    toch niet geprobeerd om een grote som wit te wassen want dan gaan de alarmbellen bij de banken hé
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

Comment

Vandaag 2 emails. De ene van "KBC Bank", de andere van "KBC Bank & Verzekering". Verstuurd vanaf een adres dat eruit moet zien alsof het van bij Argenta komt. Ik snap de logica ook niet. De inhoud nog minder, er is niet eens een link om op te klikken...

Binnenkort moet je nog echt moeite doen om erin te lopen.

Comment

De Microsoft-Indiërs zijn uit hun coronaslaap ontwaakt. Enkele maanden niets van hen gehoord, maar nu zijn ze terug actief. 3 opeenvolgende dagen opgebeld met identiek hetzelfde verhaaltje. Ik zet de telefoon dan op speaker en zeg na 3 minuten "not interested bye bye".

Comment

De Microsoft-Indiërs zijn uit hun coronaslaap ontwaakt. Enkele maanden niets van hen gehoord, maar nu zijn ze terug actief. 3 opeenvolgende dagen opgebeld met identiek hetzelfde verhaaltje. Ik zet de telefoon dan op speaker en zeg na 3 minuten "not interested bye bye".
          Haha.
          Ik vraag hen om nog even aan de lijn te blijven zodat ik de tijd heb om de IP adressen van hun servers te checken. En ze zijn weg......
          " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Ik speel eigenlijk altijd het spelletje mee, leuk om hen aan het draadje te houden.
            Vorige keer gewoon de telefoon opgenomen en hallo gezegd, telefoon naast me neer gelegd en laat ze maar babbelen, na een tijdje merken ze dat er geen reactie komt en blijven ze toch maar verder proberen
            Mij maakt het niet uit, is op hun eigen kosten.
            De keer daarvoor opgenomen met het antwoord dat ze verbonden waren met de politie van het Waasland, ik kreeg wat schunnige teksten te horen waarna de telefoon dichtgegooid werd door hen.
            Ook al een keer opgenomen met als antwoord van mij dat ze verbonden waren met Microsoft, ook dan ging de telefoon heel snel dicht met schunnige opmerkingen
            Altijd grappig

Moet wel zeggen dat er steeds hele lange tijd tussen de telefoons waren, lijkt alsof je op een lijstje komt te staan waar ze niet meer naar moeten bellen

grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Hier ook voor de zoveelste keer opgebeld.
              Opgenomen met Aleuuuu ... alsof ik juist wakker werd.
              En dan gewoon in dialect “Veu wadde est?”.
              Zij dan “Microsoft here, do joe spiek inglish?”
              “Euuuhh ... ik verstoan er niks van, kunne nog es herhoalen?”
              Klik ... gedaan. [emoji23]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Hier ook voor de zoveelste keer opgebeld.
                Opgenomen met Aleuuuu ... alsof ik juist wakker werd.
                En dan gewoon in dialect “Veu wadde est?”.
                Zij dan “Microsoft here, do joe spiek inglish?”
                “Euuuhh ... ik verstoan er niks van, kunne nog es herhoalen?”
                Klik ... gedaan. [emoji23]
                Schoon Vlaams klappen eh, Freddy !
                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                Si non, on devient bonbon
                Et les gens nous mangent !"

Comment

Ik kreeg 30 à 40 spam emails per dag van exotische sites.
                  Ik had daar een lijst van gemaakt en in een filter gestoken (Thunderbird).
                  Dat werkt prima.
                  Tot zo een 14 dagen geleden, dan is die stroom plots opgehouden.
                  Geen bureaustoelen meer, geen medicamenten enz... alles weg.
                  Is er ergens een razzia gedaan of zo ?

mvg,
                  Paul
                  DPaul - A.FIAP
                  D810, nikkors and other stuff

Comment

Hey juppekes.

De laatste weken heb ik mij uitgeschreven op al mijn onnodige nieuwsbrieven, die ik zelf voor gekozen had, en dat waren er een pak.
                    Meestal lees ik die mails toch niet, als ik iets online ga kopen zal ik er wel zelf achter zoeken.
                    Wat nu opvalt is dat ik ook bijna geen spammail meer krijg.
                    Zou dit aan elkaar kunnen gelinkt zijn?
                    Bootjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                      Hey juppekes.

De laatste weken heb ik mij uitgeschreven op al mijn onnodige nieuwsbrieven, die ik zelf voor gekozen had, en dat waren er een pak.
                      Meestal lees ik die mails toch niet, als ik iets online ga kopen zal ik er wel zelf achter zoeken.
                      Wat nu opvalt is dat ik ook bijna geen spammail meer krijg.
                      Zou dit aan elkaar kunnen gelinkt zijn?
                      Zou mij niet verwonderen... Meestal als je zo'n nieuwsbrieven toelaat dan staat er in de kleine lettertjes dat je ook hun "partners" toelaat je te mailen. En wie dat is, ook via-via daar heb je het raden naar.
                      Kan ook zijn dat er ergens upstream een of ander filter die er nu uithaalt. Ik heb heel lang allerlei rommel van outspot gekregen maar die is nu weggevallen. Enige die blijft is onmicrosoft maar dat volume is ook minder dan vroeger.

Comment

Vandaag al 2 voor Bitcoins. Telkens van andere bronnen.

Comment

Laatst een van parkmobile
                          Ik heb daar geen app van of zo
                          Wel van 4411
                          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                          George Orwell

Comment

Deze had ik nog niet gezien:

Titel "Twee tickets naar eender welke bestemming in de wereld"

Mail:

Beste klant,

Vijftien jaar geleden verkocht Brussels Airlines haar eerste ticket. Het was de eerste stap van een lange, geweldige reis en jij hebt dat mogelijk gemaakt.
                            De weg vóór ons is nog langer en vol avonturen, maar we willen even stoppen om deze gelegenheid samen te vieren.

Gefeliciteerd, je bent geselecteerd voor een speciale verrassing die is weggelegd voor slechts een paar klanten van Brussels Airlines.
                            Bij een aankoop van slechts 10 EUR ontvang je een promotievoucher die je later kunt gebruiken voor twee tickets naar elke gewenste bestemming. Deze voucher is een jaar geldig vanaf nu.

>>Klik hier om te beginnen.

Schiet op, deze actie loopt binnenkort af.
                            Je ontvangt deze e-mail omdat je akkoord bent gegaan met onze algemene voorwaarden.
                            Als je geen e-mails meer wilt ontvangen, ga dan naar onze website om je uit te schrijven.
                            Copyright ©Brussels Airlines - Enterprise/VAT number: 0400853488

Afzender: info"at"nakagawa298.jp (link een beetje aangepast zodat die niet meteen aanklikbaar is)
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

Comment

Ook gehad voor twee tickets. [emoji23]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Goed nieuws!
                                Ik krijg veel geld terug van de belastingen.
                                Er zijn twee zaken die al meteen aangeven dat er wat mis is, de afzender is "ticket"at"lifeoutcams.net", en die van de belastingen kennen onderhand mijn rekeningnummer wel, dat moet ik dus niet nog eens doorgeven.

http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

Comment

Working...
                                X