Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1722

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 1722

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Dus waarschijnlijk hadden ze opdat moment inderdaad te weinig mensen.
    Zie #38, het zullen er dus allicht ALTIJD maar juist genoeg zijn in kalme periodes.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Zie #38, het zullen er dus allicht ALTIJD maar juist genoeg zijn in kalme periodes.
      zie #45.
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Het verschil is er niet. Het was misschien maar 10 minuten en ik mocht het "later" nog eens proberen. De melding die ik nu kreeg was te vergelijken met "we hebben geen mensen genoeg om de 1722 te beantwoorden"
        Dat klopt op dat moment ook, door te veel “gelijktijdige” oproepen. [emoji6]

Hetzelfde bestaat met GSM-masten, die hebben een limiet van gelijktijdige gesprekken ... eens de limiet bereikt heeft de volgende pech.
        Zo is er aan alles een (technische) limiet.

Op 112 vangen ze deze problemen grotendeels op door 1722 als extra te activeren, maar ook die dienst heeft uiteraard een limiet.

Als er 10.000 oproepen zijn op 24 uur tijd, dan hebben ze voldoende aan 15 mensen als die verspreid zouden bellen en op 2 minuten de gegevens bezorgen.
        Echter zijn de momenten van de oproepen niet vooraf gekend, tijdens extreme omstandigheden kunnen die 10.000 telefoontjes evengoed binnen een uur plaatsvinden en dan zou men al 333 operatoren moeten hebben.
        Zijn er 50.000 oproepen binnen het uur, dan ook nog een vijfvoud operatoren nodig.

Dat is gewoon niet haalbaar om op alles voorbereid te zijn.
        Daarom ook het verschil maken met niet dringende oproepen om dit te kunnen spreiden.
        Op die mannier kunnen mensen terug bellen wanneer het niet meer bezet is. [emoji6]

Volgens mij is het enige alternatief zoveel mogelijk een ticket loggen (online aanvraag) en de telefoon enkel als het niet anders kan.
        Maar hoe maak je mensen dan nog wijs dat ze niet moeten bellen voor de status van hun ticket? [emoji1]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

Op 112 vangen ze deze problemen grotendeels op door 1722 als extra te activeren, maar ook die dienst heeft uiteraard een limiet.
          Ik dacht in het begin toen de 1722 opgestart werd dat er tenminste een aantal andere mensen dit nummer zouden bemannen om de 112 te ontlasten. Knap initiatief oordeelde ik.
          Ik heb helaas zitten dromen... Het is gewoon een soort Sigma plan waar de 1722 een overstromingspolder is voor als de 112 dijk dreigt te begeven. En op zo'n moment is het zo druk op de 112 dat ze 1722 gewoon afsluiten.

Dat "terugbellen wanneer het niet meer bezet is": geven ze mij dan misschien een seintje ? Anders kan ik misschien nog 5 of 10 keer die lijn nodeloos gaan gebruiken en nog meer laten dichtslibben.

Comment

Dat "terugbellen wanneer het niet meer bezet is": geven ze mij dan misschien een seintje ? Anders kan ik misschien nog 5 of 10 keer die lijn nodeloos gaan gebruiken en nog meer laten dichtslibben.
            Wees even redelijk nete, hoe doe je dat met eender wel ander nummer waar je naar belt en het is bezet?
            Inderdaad gewoon even later opnieuw proberen. [emoji6]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Wees even redelijk nete, hoe doe je dat met eender wel ander nummer waar je naar belt en het is bezet?
              Inderdaad gewoon even later opnieuw proberen. [emoji6]
              Ga je nu het bellen naar een noodnummer vergelijken met een belletje naar één of andere helpdesk van een winkel
              En ik ben heel redelijk geweest, de 1722 gebruikt om de 112 te ontlasten (dacht ik) en 3 keer bot gevangen met de laatste keer de vraag om het nog eens later voor een 4de, 5de.... keer te proberen.
              Last edited by nete; 19 februari 2020, 15:47.

Comment

1722

Ga je nu het bellen aar een noodnummer vergelijken met een belletje naar één of andere helpdesk van een winkel
                Als het dringend is, dan bel ik zeker nog sneller terug als het bezet is. [emoji6]

En wees eerlijk, ook bij een winkel wil jij binnen de twee minuten iemand aan de lijn. [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Laat maar, dit heeft echt geen zin meer.

Comment

Laat maar, dit heeft echt geen zin meer.
                    Uiteraard, de storm is al een paar dagen door. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Hopelijk liggen de golfplaten bij de doe het zelf zaak hiernaast vandaag wat vaster dan verleden week...
                      Kan moeilijk elke zondag mijn burgemeester lastigvallen...
                      Last edited by nete; 23 februari 2020, 10:42.

Comment

Ze gaan blijkbaar het rijtje aflopen : de 1733 op komst, we zijn dus in blijde verwachting van de 1744, 1755, 1766, 1777 etc...

Comment

1722

Ze gaan blijkbaar het rijtje aflopen : de 1733 op komst, we zijn dus in blijde verwachting van de 1744, 1755, 1766, 1777 etc...
                          Logisch, eerder moest je afhankelijk van waar ge u bevindt steeds op zoek naar een wachtdienst.
                          Lijkt me een vereenvoudiging voor iedereen, al zou het nog beter zijn dat je wanneer je de gewone huisarts belt, naar de wacht doorgeschakeld wordt.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Veel bijgeleerd vandaag.

We vertrekken naar mijn broer en rijden een vrij lange straat in richting Beervelde / E17.
                            Die straat heeft na ongeveer 1 km weinig bebouwing.
                            Over een afstand van zo'n 500m zijn er op drie plaatsen platen van de betonverharding uitgebroken in mijn rijrichting en staat er rondom de "putten" een signalisatie. In twee van die gevallen lag de signalisatie in de rijrichting (dus frontaal voor mij) omgewaaid in die put.
                            Ik heb niet de wirwar aan nummers in mijn telefoon zitten (waar is de tijd van de goeie ouwe 900 voor alles), maar eens op de E17 denk ik toch even dat, wat overdag goed zichtbaar is, misschien vanavond een gevaarlijke situatie zal zijn. Dus dan toch maar de 1722 gebeld. Minuutje wachttijd, maar daar kon ik mee leven.
                            Ik leg uit dat ik door die straat ben gereden en de diensten wil verwittigen van een mogelijks gevaarlijke toestand bij duisternis. Ik leg uit dat het op verschillende plaatsen is over enkele honderden meters afstand.
                            "Meneer, ter hoogte van welk huisnummer ?" Opnieuw de hele uitleg dat het niet ter hoogte was van een huis etc...(uitleg die ik de operator hoor herhalen en intikken op een klavier) en dan "OK meneer ik zal u nu doorverbinden met de politie.
                            Beetje gerommel en dan "u spreekt met de politie, wat is het probleem ?". Derde keer dezelfde uitleg met al een beetje meer de nadruk op "over een afstand van...". (uitleg die ik de operator hoor herhalen en intikken op een klavier).
                            "Meneer, ter hoogte van welk huisnummer ?" Nog maar eens dezelfde uitleg en dan vraagt men mijn familienaam (lijkt me heel normaal) en mijn geboortedatum (voor wat is dat nodig, ik heb niet echt de stem van een kleuter denk ik).

Komt er dus helaas op neer dat die mensen in feite niet MOGEN nadenken maar gewoon een lijstje vragen moeten aframmelen (de heilige "procedure" weet u)
                            Enfin na 6 minuten en vier keer uitleggen verstond die persoon het blijkbaar toch en ging hij de plaatselijke politie verwittigen. Oef.
                            Waarom de eerste operator niet gewoon zegde "bedankt meneer, ik zal, wat ik zojuist noteerde doorsturen naar je lokale politie" begrijp ik toch echt niet.

Wat heb ik dus geleerd vandaag ?

1) Nu weet ik perfect waarom bij ietwat drukte de noodcenters binnen de kortste keren kompleet overbelast zijn. Zo'n administratie...
                            2) De mensen in de noodcentrales MOGEN blijkbaar niet eventjes nadenken, de procedureslag gaat voor alles, dus lopen ze hoe dan ook het vragenlijstje af.
                            3) Ik zal dus maar best de hele rimram van noodnummers in mijn telefoon opslaan, met de nodige info er bij welk nummer voor wat staat.

Comment

1722

Dat men de vraag herhaalt is vooral om zeker te zijn dat men het juist heeft, ook omdat u op een andere dienst terecht komt na het doorschakelen.
                              Dat men uw geboortedatum vraagt is ook logisch, doet de politie altijd (hier toch).
                              De combinatie van uw naam en geboortedatum is genoeg om ook al uw andere gegevens te kunnen opzoeken, ze houden inderdaad bij wie gebeld heeft.
                              Wat de nummers betreft ... vroeger was er 900 en 901, nu 100 en 101 ter vervanging daarvan en 1722 enkel als extra bij stormen en dergelijke.
                              Als je alles vergeet, dan kan je ook bij 112 terecht.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Die mogelijks gevaarlijke toestand bij duisternis was het gevolg van storm, dus de 1722 bellen was denk ik gerechtvaardigd.

Maar als die operator mag nadenken zou hij toch veel efficiënter zijn bericht dat hij intikt doorsturen naar de politie (het was niet superdringend want nog zo'n 6 uur licht) ipv me door te schakelen.

Vandaar mijn laatste drie regels.

Comment

Working...
                                X