Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verpletterd of net niet

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Verpletterd of net niet

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    De eerste keer rij ik op het rechtervak en op het middenvak rijdt een personenwagen netjes aan 90 per uur en wordt bestookt met lichtengeflikker door een moord-trucker die tot op een meter of 3 achter die wagen komt plakken.
    Daar heb je 100% gelijk, een vrachtwagen op korte afstand is een moordwapen.
    Daarbij is het bij wet verboden om te bumperkleven of opdringerig te doen en grootlichten onnodig te gebruiken als er geen gevaar is.
    En van de minimum afstand dat ze moeten houden hebben velen ook nog niet gehoord.
    Dan staan ze stom dat ze op een bepaalde dag de krant halen.
    Gewoon een gebrek aan respect en geduld.

Nu links blijven rijden als het rechts goed is valt ook niet goed te praten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: Verpletterd of net niet

Blijkbaar zijn er hier velen die de openingspost niet eens deftig gelezen hebben er er onmiddellijk alle overtredingen bijsleuren
      Daar gaat de post niet over, het gaat om het feit van dat een vrachtwagen een moordende wagen is op de baan en dat er vele vrachtwagenchauffeurs zijn die daar hun laars aan lappen
      Je moet gewoon eens in een hele zware regenbui terechtkomen waarbij je praktisch niets meer ziet, wie vliegt er voorbij denk je
      En ja die vrachtwagens hebben minder last van opspattend water, maar als het voor hen verkeerd gaat op een bepaald moment dan is een autochauffeur er de dupe van (als hij het nog kan navertellen)

En dat van die geijkte tacho's is ook dikke zever, ik heb 18 jaar met een vrachtwagen gereden dus weet wel waarover ik spreek
      Ik ben er ommeduur mee gestopt gewoon vanwege de onveiligheid en drukte op onze wegen
      Ik heb dingen gezien waarbij je maag omkeert !

grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Daar heb je 100% gelijk, een vrachtwagen op korte afstand is een moordwapen.
        Daarbij is het bij wet verboden om te bumperkleven of opdringerig te doen en grootlichten onnodig te gebruiken als er geen gevaar is.
        En van de minimum afstand dat ze moeten houden hebben velen ook nog niet gehoord.
        Dan staan ze stom dat ze op een bepaalde dag de krant halen.
        Gewoon een gebrek aan respect en geduld.

Nu links blijven rijden als het rechts goed is valt ook niet goed te praten.
        Eigenlijk perfect als besluit. Ook de laatste zin hoor.
        Dat er hier mensen de cowboys willen gaan goedpraten stoot me wel een beetje tegen de borst. Zelf zomaar besluiten dat ik een middenvakplakker ben, beetje arrogant, niet ?
        Het middenvak is op weekdagen in feite min of meer het rechtervak voor personenwagens, met rechts "de muur". En dan moet je (zelfs bij regenweer) nog frekwent naar het linkervak om de minuten durende inhaalmaneuvers van trucks te ontwijken.

Ik zal het efkes een zéér cru stellen: zelfs al zou een middenvakrijder onnodig een vrachtwagen belemmeren om toch maar 2 of 3 km per uur sneller te rijden, dan nog blijft bumperkleven van die cowboy een moordwapen hanteren. Punt.
        Want als er dan bv. een andere wagen de eerste de pas afsnijdt en die moet remmen, dan kan de middenvakrijder een urne gaan bestellen.
        Ik wou eerst schrijven "te cru stellen" maar dat is het helemaal niet.

Als truckers een normale afstand zouden houden zou dit topic zelfs niet geopend zijn...

Toch iedereen bedankt om het beleefd te houden, ook diegenen die me al koosnampjes zijn beginnen geven. #21
        Last edited by nete; 6 februari 2020, 23:11.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
          Als ik een klever heb,dan pink ik even naar rechts om aan te geven dat ik heb gezien heb en geen andere uitweg heb en op het ogenblik dat ik weg kan, hij de baan vrij krijgt.
          Precies of die klever ziet dat ook niet vanop zijn hoge troon...

Comment

Precies of die klever ziet dat ook niet vanop zijn hoge troon...
            Plus dat als je dan niet rap genoeg weg bent, hij dat pinken als uitdaging aanziet en nog agressiever wordt. [emoji6]

Het is anders heel eenvoudig.
            Ofwel moet je niet meer inhalen en kan je rechts rijden.
            Ofwel ben je aan het inhalen en moet die achter u maar geduldig volgen ofwel op een officiële manier aan u inhalen.

En onnodig pinker gebruiken is even storend en verboden als die dat hem niet gebruikt wanneer het wel moet.

Dat kleven van vrachtwagens is nog erger geworden sinds de snelheid omlaag ging op secundaire wegen ... nu plakken ze soms ook daar aan uw gat, ook al rij je 70 en mogen zij niet zo snel.

Als men reportages ziet (politie volgen), dan is de uitleg van die bestuurders altijd dat ze het wel weten maar niet toepassen en de helft geeft ook toe dat ze het met een boete niet afgeleerd zijn.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Uit Het Nieuwsblad:

De Bulgaarse trucker die dinsdag twee dodelijke slachtoffers maakte bij zware kettingbotsing in de Beverentunnel is aan volle snelheid en zonder te remmen ingereden op de file. Dat blijkt uit het eerste onderzoek.

De 30-jarige bestuurder van de Fiat Tipo, die dinsdagmiddag omkwam bij het ongeval halverwege de Beverentunnel, had geen schijn van een kans. Dat is gebleken uit de reconstructie van de botsing. Het ongeval ...

Heeft nu wel niet rechtstreeks te maken met bumperkleven, maar het is tekenend voor de "rijstijl" van die moordenaars in spé.
              Last edited by nete; 7 februari 2020, 00:28.

Comment

Verpletterd of net niet

De Bulgaarse trucker die dinsdag twee dodelijke slachtoffers maakte bij zware kettingbotsing in de Beverentunnel is aan volle snelheid en zonder te remmen ingereden op de file. Dat blijkt uit het eerste onderzoek.
                Het is een feit dat als je met een wagen tussen twee vrachtwagens geplet wordt, je geen schijn van kans maakt ... zelfs niet aan redelijk lage snelheid.

Iedereen kan eens verstrooid zijn en een ongeval veroorzaken, ook al zou dat niet mogen gebeuren, daar kan ik nog enig begrip voor hebben.
                Maar die dat bewust risico’s nemen (waaronder plakkers) en weten dat dit gegarandeerd ooit eens verkeerd gaat aflopen, dat is weer iets heel anders.

Kop staart aanrijdingen gebeuren dagelijks tussen wagens en in de meeste gevallen loopt dat goed af voor de inzittenden.
                Echter tussen twee vrachtwagens is het grote gewicht doorslaggevend en meestal ga je dan nog eens onder de vrachtwagen voor u omdat die hun bumpers vaak heel hoog liggen.
                Daar is maar één oplossing voor ... afstand.
                Mits ze het zelf niet doen zal er “ooit” beslist worden om dat elektronisch aan te pakken door een of andere extra sensor of camera.
                En dan is het weer een gejank dat er teveel regeltjes zijn en dat het teveel kost. [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Het is een feit dat als je met een wagen tussen twee vrachtwagens geplet wordt, je geen schijn van kans maakt ... zelfs niet aan redelijk lage snelheid.

Iedereen kan eens verstrooid zijn en een ongeval veroorzaken, ook al zou dat niet mogen gebeuren, daar kan ik nog enig begrip voor hebben.
                  Maar die dat bewust risico’s nemen (waaronder plakkers) en weten dat dit gegarandeerd ooit eens verkeerd gaat aflopen, dat is weer iets heel anders.

Kop staart aanrijdingen gebeuren dagelijks tussen wagens en in de meeste gevallen loopt dat goed af voor de inzittenden.
                  Echter tussen twee vrachtwagens is het grote gewicht doorslaggevend en meestal ga je dan nog eens onder de vrachtwagen voor u omdat die hun bumpers vaak heel hoog liggen.
                  Daar is maar één oplossing voor ... afstand.
                  Mits ze het zelf niet doen zal er “ooit” beslist worden om dat elektronisch aan te pakken door een of andere extra sensor of camera.
                  En dan is het weer een gejank dat er teveel regeltjes zijn en dat het teveel kost. [emoji6]
                  Of.....zelf een vrachtwagen kopen hé Freddy
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                    Of.....zelf een vrachtwagen kopen hé Freddy
                    Ik zal er dan eens mee op uw oprit komen parkeren. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Ik zal er dan eens mee op uw oprit komen parkeren. [emoji6]
                      Drukke straat zenne, ge gaat niet eens in de straat geraken.
                      Nu den oprit is vrij hoor. Mij gaat ge direct geen auto meer zien wassen.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

Comment

1) Uw laatste zin: Dit: "Helaas zouden bij deze lichtjes utopische wens dan weer de overgrote meerderheid van truckers die nog gewoon chauffeur zijn mee gestraft worden." stond al in mijn beginpost. Overgekeken ?
                        Verdraai mijn woorden niey hé!

2) Hard remmen is gevaarlijk met een truck schrijf je. Dan is voldoende afstand houden om nog te KUNNEN remmen nog meer van levensbelang. Met de nadruk op leven. Jij vind 2 of 3 meter tegen 90 per uur ruim voldoende ?
                        Ik schreef MOETEN remmen, weer niet goed gelezen, kalmeer nu efkens zeg!

3) Dat je begint te verwijzen naar het feit dat personenwagens met cowboys erin (die zijn er zeker) ook gevaarlijk zijn is volgens mij een beetje een uitvlucht zoeken om mijn specifieke klacht te ontkrachten.
                        Nee Nete, lees ne eens met je bril op!

4) Als die "friet", zal wel een "fietser" zijn zeker ?, te voet op een zebrapad de straat oversteekt dan MOET die automobilist stoppen. De vrachtwagen op een "logische" afstand zou geen enkel probleem mogen hebben om veilig te remmen.
                        Nee ik heb het over een friet die ontsnapt is uit de een of andere zijn puntzak. Daarmee bedoel ik onverwachts en onnodig remmen van de bestuurder voor je.

5) Die twee kamikazes gisteren horen niet thuis in een truck. Punt. Zijn voor mij gevaarlijke gekken.
                        Ja, daar heb je misschien gelijk in, maar laat het gerecht daarover beslissen.

Zeg Nete, ik ben niet tegen u hé men.
                        Alleen steek je wat te fel van wal en het lijken voor jou wel allemaal cowboys te zijn.
                        Met een geladen vrachtwagen rijden is verdomd niet gelijk aan het rijden met een BMW, Mercedes, Volvo, VW, Ford, Citroën en ga zo maar verder.
                        Al eens mee gereden met een volgeladen trucker? Denk dat je net als ik wel onder de indruk zult zijn hoe verschillend het is dan met een personenauto of camionette.
                        En van Camionetten gesproken daar zitten echte Fou du volant bij, gasten met een echt klein verstand. Moet je ze eens zien rijden als ze gedaan hebben met werken, ze kunnen niet snel genoeg thuis zijn, sommigen niet snel genoeg in hun stamcafé.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                        Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik denk dat we hier stilaan "uitgebabbeld" zijn, het was "beleefd" maar het begint eerder een welles-nietes spelletje te worden met posts quasi volledig naast de kwestie.

Het antwoord hierboven via citaat 5) slaat echt alles: "misschien heb je gelijk, maar laat het gerecht maar beslissen (nadat ze de slachtoffers begraven hebben ?).
                          Die Bulgaarse moordpiloot mag wel 15 dagen niet rijden, dat is dus de Belgische straf voor 2 x doodslag. Nergens gelezen dat hij aangehouden is.

Nog een voorbeeldje, amper 3 weken geleden:

Gent / Sint-Kruis-Winkel -

Een zwaar ongeval op de Kennedylaan zorgt dinsdagavond voor heel veel verkeershinder. Een vrachtwagen is ingereden op een personenwagen.

Het ongeval gebeurde om 17.30 uur, in volle avondspits, op het kruispunt van de Kennedylaan en de Smishoekstraat in Sint-Kruis-Winkel. Getuigen zagen hoe een personenwagen, die richting Zelzate reed, vertraagde toen het licht op oranje sprong. Een vrachtwagenchauffeur zag dat te laat en knalde tegen de auto.

De klap was zo hevig dat beide voertuigen op de tegenovergestelde rijbaan belandden. De personenwagen werd zelfs in de gracht gekatapulteerd. De automobilist zat gekneld en moest door de brandweer worden bevrijd. Volgens de politie verkeert de man in levensgevaar.

We kunnen, denk ik besluiten:

Vrijwel geen enkele trucker houdt voldoende afstand, een klein deel ervan gaan dan bovendien, als er iets misloopt, met bijna absolute zekerheid doodslag plegen, gevolg van hun bumperkleven.
                          Last edited by nete; 7 februari 2020, 09:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Met een geladen vrachtwagen rijden is verdomd niet gelijk aan het rijden met een BMW, Mercedes, Volvo, VW, Ford, Citroën en ga zo maar verder.
                            Al eens mee gereden met een volgeladen trucker? Denk dat je net als ik wel onder de indruk zult zijn hoe verschillend het is dan met een personenauto of camionette.
                            Alleen beseffen een aantal cowboy truckers dat blijkbaar totaal niet, en daarmee is alles gezegd denk ik.

Comment

Moderator Note: Discussie gesloten op vraag van TS.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7.1) - iPhone XR (iOS 18.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Working...
                              X