Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verpletterd of net niet

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Verpletterd of net niet

    Heb mij ook al afgevraagd waarom de ene nog net iets sneller kan dan de andere.Bestaat er zoiets als een snelle 90 km/uur en een trage 90 km/h??
    Wat overladen (??) misschien en geen 90 meer kunnen???
    Andere bandenomtrek?,bandenspanning ??
    Of gewoon wat afwijkende tachometer.
    Geen snelheidsbegrenzing zal het niet zijn,want anders zou het geen kilometers duren voor ze elkaar ingehaald hebben.

    Comment


    • #17
      Re: Verpletterd of net niet

      Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
      Heb mij ook al afgevraagd waarom de ene nog net iets sneller kan dan de andere.Bestaat er zoiets als een snelle 90 km/uur en een trage 90 km/h??
      Wat overladen (??) misschien en geen 90 meer kunnen???
      Andere bandenomtrek?,bandenspanning ??
      Of gewoon wat afwijkende tachometer.
      Geen snelheidsbegrenzing zal het niet zijn,want anders zou het geen kilometers duren voor ze elkaar ingehaald hebben.
      Heb ik mij inderdaad ook al afgevraagd...
      Combinatie der factoren?
      - bandenslijtage,
      - bandendruk,
      - beladen/ongeladen,
      - model vrachtwagen (andere aerodynamica),

      't zal waarschijnlijk allemaal wel ergens meespelen zeker?
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

      Comment


      • #18
        Re: Verpletterd of net niet

        Indien mogelijk kun je het beste wegen met veel vrachtverkeer mijden. De A67 van Duitsland - Eindhoven - Antwerpen is ook zo'n slurf van gevaarlijk vrachtverkeer en zijn er periodes dat er drie zwaar en dodelijke aanrijdingen zijn per week. Vaak veroorzaakt door Oost-Europese bestuurder die hun rijbewijs kregen bij een pakje boter. De ongelukken zijn meest tussen vrachtwagens onderling maar soms zit er ook een geplette personenauto tussen. Het drukste en gevaarlijkste stuk mijd ik en rij over binnen wegen naar mijn doel en daar ben je vaak nog sneller dan in de file te rijden.

        Comment


        • #19
          Re: Verpletterd of net niet

          Oorspronkelijk geplaatst door Wasbeer Bekijk bericht
          om onbegrijpelijke reden een vw héél lang op ik schat 2 m tegen mij bleef plakken. Echt bangelijk en onverantwoord.

          Ik ben het wel eens met het feit dat er veel andere vw bestuurders zijn die ook hoffelijk en voorkomend zijn en op veilig rijden.
          Zeg maar gerust misdadig om niet te zeggen moord-dadig...
          Vandaar mijn voorstel: zet de stuurkabines van trucks onderaan ipv bovenaan.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #20
            Re: Verpletterd of net niet

            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            Je maakt jezelf nu al uitermate belachelijk door constant een vrachtwagenchauffeur als moordenaar te catalogeren.
            Je kan dan wel vragen om "beleefd" te houden, maar je weigert het zelf te doen...

            Oh en... ik ben geen vrachtwagenchauffeur voor mocht je dat als volgende punt willen aanhalen...

            Je geeft dus toe een middenvak klever te zijn, omdat je vindt dat jij gelijk hebt en de andere niet...
            Ge zit er kompleet naast.

            1) een minderheid zijn cowboys, en die cowboys zijn door hun rijgedrag waar ze waarschijnlijk op kicken potentiële moordenaars, een beleefder woord heb ik daar helaas niet voor.
            2) ik ben totaal geen middenvak klever, maar als ik bij 90 per uur een eindeloze rij bumperklevende vrachtwagens inhaal op het middenvak, dan heb ik geen goesting om ofwel kamikaze te gaan spelen om me tussen die rij te wringen en daarvoor misschien eerst naar het derde rijvak te moeten en véél te snel te gaan rijden, dus een boete aan mijn been hebben. Enkel omdat mijn 90 misschien voor de geijkte tacho van een cowboy 87 of 88 per uur is.
            Verder op de E17 of E40 of waar dan ook zal ik meestal rond de 115 rijden en steeds rechts invoegen waar er een opening is in de "muur".
            Het was gisteren gewoon hallucinant op de viaduct Gentbrugge.
            Last edited by nete; 6 februari 2020, 17:19. Reden: typfoutjes
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #21
              Re: Verpletterd of net niet

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Ge zit er kompleet naast.

              1) een minderheid zijn cowboys, en die cowboys zijn door hun rijgedrag waar ze waarschijnlijk op kicken potentiële moordenaars, een beleefder woord heb ik daar helaas niet voor.
              2) ik ben totaal geen middenvak klever, maar als ik bij 90 per uur een eindeloze rij bumperklevende vrachtwagens inhaal op het middenvak, dan heb ik geen goesting om ofwel kamikaze te gaan spelen om me tussen die rij te wringen en daarvoor misschien eerst naar het derde rijvak te moeten en véél te snel te gaan rijden, dus een boete aan mijn been hebben. Enkel omdat mijn 90 misschien voor de heijkte tacho van een cowboy 78 of 88 per uur is.
              Verder op de E17 of E40 of waar dan ook zal ik meestal rond de 115 rijden en steeds rechts invoegen waar er een opening is in de "muur".
              Het was gisteren gewoon hallucinant op de viaduct Gentbrugge.
              Jij bent een onruststoker.
              Dat is ook ongeveer het properste woord dat ik daar voor vind.

              Misschien vrachtverkeer verbieden, dan kan je opnieuw klagen in je topic over Trackingtools dat je pakjes nooit meer geleverd worden.
              Last edited by Koeno; 6 februari 2020, 16:34.
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #22
                Verpletterd of net niet

                Oorspronkelijk geplaatst door guido.g Bekijk bericht
                Rij ik trager dan zij of om het even wie ga ik uit de weg, wie sneller wil en een overtreding begaat, dat is hun keuze. Maar veiliger.
                Klopt, maar de praktijk is vaak anders dan de theorie.
                Als men echt een muur van vrachtwagens heeft dan geraakt men daar met moeite tussen.
                Ten eerste is daar geen plaats genoeg tussen want bijna geen enkele houdt 50 meter afstand.
                Ten tweede extreem gevaarlijk om tussen twee vrachtwagens te zitten.
                Ten derde zorgen de meeste vrachtwagenbestuurders er met opzet voor dat je er niet tussen kan, zeker als ze hun collega willen volgen.
                Het zal streekgebonden en mogelijks tijdgebonden zijn, maar het is toch vaak een heel groot probleem.
                En als je zelf rechts blijft rijden, dan haalt misschien één vrachtwagen u in na eerst aan uw gat te plakken, maar de volgende blijft plakken.
                Een van onze wagens geeft een waarschuwing bij mogelijke aanrijding achteraan, met een vrachtwagen achter is dat bij elke rit en dat betekent in de file vanaf één meter.
                Edit: En om misverstanden te voorkomen, dat zijn momenten dat ik zelf niet sneller kan rijden omdat er voorliggers zijn en niet omdat ik het verkeer ophou.
                Last edited by VerSeg; 6 februari 2020, 17:06.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #23
                  Re: Verpletterd of net niet

                  Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
                  Dat neemt natuurlijk niet weg dat er ook cowboy vrachtwagen chauffeurs zijn.
                  Voilà, en daar gaat het hier over.
                  BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                  Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                  Comment


                  • #24
                    Re: Verpletterd of net niet

                    Die muren zijn inderdaad een probleem.
                    Op voorhand kijken waar je afrit zit,en tijdig naar rechts gaan.Ook al moet je misschien 900 m aan 90km/h rijden.Liever dan een vrachtwagen te couperen.
                    Als ik een klever heb,dan pink ik even naar rechts om aan te geven dat ik heb gezien heb en geen andere uitweg heb en op het ogenblik dat ik weg kan, hij de baan vrij krijgt.Werkt zeer dikwijls en ze houden meestal afstand.Komt wel wat uit de autoracerij,maar de meeste van die snelrijders schijnen dat wel te begrijpen.Maar de baan is natuurlijk geen race-circuit,maar het is een manier om te communiceren.Je moet ook wel in je achteruitkijkspiegel kijken.
                    Moet wel zeggen,dat ik dan links rij en tussen de 120-130 km/h.Anders 120 is het middenrijvak.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Verpletterd of net niet

                      Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                      Die muren zijn inderdaad een probleem.

                      Als ik een klever heb,dan pink ik even naar rechts om aan te geven dat ik heb gezien heb en geen andere uitweg heb en op het ogenblik dat ik weg kan, hij de baan vrij krijgt.
                      Interessant.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • #26
                        Re: Verpletterd of net niet

                        Al even huiveringwekkend, halucinant zijn:
                        1) gasten die de voorrangsregels aan hun laars lappen. Ik eerst en dan de rest
                        2) gasten die sturen met één hand omdat ze dringend om koffie moeten bellen
                        3) gasten die omdat ze te grote dorst hadden en thuis niet mogen of kunnen pintelieren, iets gedronken hebben in een blijkbaar glas dat groter is dan normaal
                        4) gasten die op een ondrukke snelweg in het middenvlak rijde omdat ze daar nu éénmaal willen rijden, ook al zijn er rechts geen wagens te bespeuren
                        5) gasten die te pas en te onpas plots sneller beginnen te zijden omdat ze zien dat het licht op oranje springt en ze normaal plaats genoeg hadden om te remmen. Meer nog, gasten die het leuk vinden om de rode lichten te negeren (Brûleurs de feu op zijn Frans)

                        En zo kan ik door gaan.
                        En dat er cowboys zijn, ja dat klopt. En zo zijn er ook indianen, maar niet iedereen kan en mag onder die hoed of pluim geschoven worden.
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #27
                          Verpletterd of net niet

                          Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                          Die muren zijn inderdaad een probleem.
                          Op voorhand kijken waar je afrit zit,en tijdig naar rechts gaan.
                          Zeg waar de afrit is als je geen GPS zou hebben, zeg ook hoe je daar veilg tussenuit geraakt.
                          Zoiets zou gewoon onmogelijk moeten zijn!
                          Geen enkele laat er u tussen en uw afrit missen is de enige veilige oplossing en hopen dat ze iets verder wat verder van elkaar blijven.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Verpletterd of net niet

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                            Al even huiveringwekkend, halucinant zijn:
                            1) gaste ....
                            U vergeet één ding ... “vrouwen”.
                            De tijd dat de vrouwen heilig waren in het verkeer is al lang voorbij hoor. [emoji6]

                            Edit: Vrouwen met een vrachtwagen zouden ze anders moeten promoten want daar rijden ze wel voorzichtiger mee dan de meeste mannen. [emoji6]
                            Maar veel zijn er wel niet die daarmee rijden.
                            Last edited by VerSeg; 6 februari 2020, 20:26.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #29
                              Re: Verpletterd of net niet

                              Je GPS geeft toch een pijltje aan,kilometers op voorhand waar je moet afslaan.
                              Als je natuurlijk wacht tot die madam of meneer zegt:neem de afrit op 200 m voor de afrit,dan ben je gesjareld.
                              En daar komt het op neer:beetje vooruitziend zijn en bezig zijn met rijden en niet met allerlei trut.
                              Zonder GPS wordt het soms moeilijk omdat je de borden niet kunt zien,maar dat is niet alleen de schuld van vrachtwagens.Camionetten en vnl. SUV'S op midden- en vnl. linker baanvak,waar zij zich heer en meester voelen, beperken enorm je uitzicht.Zeer hinderlijk bij beoordelen van het voorliggend verkeer.Tenzij je zelf in een SUV rijdt en dan nog.

                              Comment


                              • #30
                                Verpletterd of net niet

                                Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                                Je GPS geeft toch een pijltje aan,kilometers op voorhand waar je moet afslaan.
                                Als je natuurlijk wacht tot die madam of meneer zegt:neem de afrit op 200 m voor de afrit,dan ben je gesjareld.
                                En daar komt het op neer:beetje vooruitziend zijn en bezig zijn met rijden en niet met allerlei trut.
                                Zonder GPS wordt het soms moeilijk omdat je de borden niet kunt zien,maar dat is niet alleen de schuld van vrachtwagens.Camionetten en vnl. SUV'S op midden- en vnl. linker baanvak,waar zij zich heer en meester voelen, beperken enorm je uitzicht.Zeer hinderlijk bij beoordelen van het voorliggend verkeer.Tenzij je zelf in een SUV rijdt en dan nog.
                                Dat er weer een onbedacht antwoord moest komen was te denken.
                                In het voorbeeld reed de bestuurder in de rechter rijstrook, echter komen daar twee rijstroken van rechts bij ... daar kan je moeilijk kilometers vooraf over de pechstrook gaan rijden. [emoji1785]
                                Hier zo snel proberen naar rechts te gaan, maar zoals op de foto meer dan een uur zo aangeschoven zonder één kans om veilig van rijstrook te veranderen.
                                De enige reden is onvoldoende afstand tussen vrachtwagens waardoor je gewoon niet weg kan, het bumperkleven en het inhalen waar niet mag.
                                Het is niet voor niets dat vrachtwagens een minimum afstand moeten houden, dat is veiliger en dan kan een auto ook veilig tussenvoegen ... uiteraard niet de laatste seconde.

                                En wat die SUV’s betreft ... dan kan ik alleen maar besluiten dat je veel te kort volgt want anders zou je een beter zicht hebben.
                                Bestelwagens en vrachtwagens is iets anders, vooral dat men daar niet deels door kan kijken en nog veel hoger zijn.
                                Last edited by VerSeg; 6 februari 2020, 21:02.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X