Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Op 22 februari 2025 bezoekt Belgiumdigital enkele iconische locaties in Gent. Meer informatie HIER!
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.
Allez hop, vandaag eerste disput gestart tegen Ali.
Deze week toch nog een pakje gekregen dat niet lang onderweg was.
Een ander pakje is nog onderweg, zal ooit wel komen. [emoji106]
Soms vervelend om te moeten wachten, maar er zijn ergere dingen denk ik dan maar. [emoji6]
Ik heb hier een andere bestelling uit Nederland ... sinds 11 januari niets en bij elke vraag om info het antwoord “eind van de week”, maar welke week?
Op hun site staat alles anders als voorradig en levering de volgende dag met PostNL.
Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.
PostNL was ook een dag te laat bij mij, maar ik had daar alle begrip voor.
De dag waarop het moest aankomen was er groot overleg of het wel veilig was om onder de gekende omstandigheden door te werken.
's Anderendaags pakje aangekregen en lag aan de deur, postbode op zeker twee meter en ze tekende af in mijn plaats na mijn akkoord.
Keurig en netjes gedaan vind ik.
En schijnbaar werkt Bpost op dezelfde wijze.
Als je nu pas leest dat de corona tot vijf dagen verder kan leven op plastiek hoeveel is dat dan op papier en karton.
Dus ook gevaarlijk voor de postbedrijven en koerierdiensten.
De klacht waarvan sprake zal voor 90% zekerheid gaan over een "verloren gegaan" pakje want diezelfde winkel heeft er meer opgestuurd sinds die hernomen zijn.
Het blijven onzekere toestanden en een normalisatie is nog niet eens in zicht ze moeten nog een plan van herstel maken als de crisis voorbij is.
Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Als je nu pas leest dat de corona tot vijf dagen verder kan leven op plastiek hoeveel is dat dan op papier en karton.
Luc,
2-3 dagen op plastiek en metaal
24 uur op papier en karton
Dat wil eigenlijk zeggen dat ze nog kunnen aantonen dat het virus daar aanwezig was
Wat dus niet wil zeggen dat het op die periode nog besmettelijk is, dat weet men voorlopig nog niet
Op koper overleeft het virus veel minder lang dan op rvs en plastiek, ze zouden de handvaten van de winkelkarretjes van koper moeten maken, maar het probleem is dat de winkelkarretjes dan allemaal gestolen worden...
En in de winter voelt koper ook veel kouder aan dan plastiek.
Luc,
2-3 dagen op plastiek en metaal
24 uur op papier en karton
Dat wil eigenlijk zeggen dat ze nog kunnen aantonen dat het virus daar aanwezig was
Wat dus niet wil zeggen dat het op die periode nog besmettelijk is, dat weet men voorlopig nog niet
grts
Sieg
Tja Sieg, de ene zegt zolang de andere dan weer anders enzoverder.
(Hieronder niet tegen u bedoeld Sieg)
Ik ben een heel hoog risico patiënt en durf mijn huis niet uit want als ik besmet wordt zal ik het niet overleven.
Bovendien ben ik al 73 en hoorde ik vandaag op TV het heugelijke nieuws dat ze de zeventiger+ thuis zullen laten sterven.
Dat heeft me echt veel moed gegeven dat nieuws, zou ik dan nog mijn belastingen betalen G#dverd.............
Je bent de zeventig voorbij en dan ben je een last voor de maatschappij, zo heb ik dat begrepen en niemand zal me daar vanaf brengen want zo is het.
Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.
Ik ben een heel hoog risico patiënt en durf mijn huis niet uit want als ik besmet wordt zal ik het niet overleven.
Bovendien ben ik al 73 en hoorde ik vandaag op TV het heugelijke nieuws dat ze de zeventiger+ thuis zullen laten sterven.
Dat heeft me echt veel moed gegeven dat nieuws, zou ik dan nog mijn belastingen betalen G#dverd.............
Je bent de zeventig voorbij en dan ben je een last voor de maatschappij, zo heb ik dat begrepen en niemand zal me daar vanaf brengen want zo is het.
Je moet wel alles lezen hé,
het gaat over patiënten die terminaal zijn en die zowiezo zouden sterven.
Het gaat niet over gezonde 70 plusser die besmet zijn met het corona virus en die er van erg ziek zijn.
Het gaat niet over gezonde 70 plusser die besmet zijn met het corona virus en die er van erg ziek zijn.
mvg
Het gaat hem om iedereen die geen lange levensverwachting meer heeft (door eventuele andere aandoening of leeftijd), nog twee jaar te leven bijvoorbeeld is ook kort tegenover wie nog kans heeft op tien jaar.
Luc, ik ben 70 en mijn vrouw 72.
In de 9,8% kans op overlijden zitten al de mensen met een onderliggende aandoening van 70 tot 79 jaar, dus wie gemiddeld jonger/fitter is heeft al meer kans om te overleven.
En zelfs met 10% heb je nog altijd 90% kans om niet dood te gaan .
PS: ik bestel niets meer online in het buitenland, waarschijnlijk binnenkort wel hier want doe-het-zelf materiaal begint op te raken.
Voor zover er in België online winkels zijn.
Denk toch eens wat positiever, tot nu toe 180 doden op een bevolking van 11,5 miljoen hoe groot is de kans dat.... één op 64.000 dus.
De kans dat je.... door je druk te maken is dus groter.
mvg
Terminaal???? SOWIESO NIET hé!
Ken jij mensen van meer dan zeventig zijn die nog kerngezond zijn misschien?
Kom zeg, beetje serieus blijven hé.
Trouwens niemand die mij citeert kan zich absoluut inbeelden in welke situatie ik mij bevind, gewoon omdat niemand dezelfde kwalen heeft dat ik heb.
Hiermee trek ik mij terug uit deze discussie, heeft toch geen nut en ik wordt toch niet begrepen.
Ik leef nog en heb ook nog mijn verlangens en verwachtingen.
Terminaal???? SOWIESO NIET hé!
Ken jij mensen van meer dan zeventig zijn die nog kerngezond zijn misschien?
Kom zeg, beetje serieus blijven hé.
Trouwens niemand die mij citeert kan zich absoluut inbeelden in welke situatie ik mij bevind, gewoon omdat niemand dezelfde kwalen heeft dat ik heb.
Hiermee trek ik mij terug uit deze discussie, heeft toch geen nut en ik wordt toch niet begrepen.
Ik leef nog en heb ook nog mijn verlangens en verwachtingen.
Hey Luc,
Men probeert je wat op te monteren hé
Het is waar wat je zegt: hoe ouder je wordt, hoe meer kwaaltjes er bij komen.....
Op jeugdige leeftijd begrijp je dat niet zo, maar eens op tram 5 begint dat zo al stilletjes.
En met ouder worden komt er alleen bij, maar niks gaat meer weg....
In de media stelt men het soms nogal ongelukkig voor. Een arts heeft de eed van Socrates gezworen en zal alles doen om je te helpen. Daar twijfel ik niet aan. Maar als er een zeer groot risico is dat een oudere zou overlijden, gewoon door overbrenging naar het ziekenhuis, denk ik niet dat dit zinvol noch levensverlengend zal zijn.
Plus een rusthuis zal dit nooit beslissen: dat is de arts in samenspraak met de familie.
Momenteel is het beste dat je kan doen de social distancing. En ik hoop echt dat men deze maatregelen lang genoeg blijft aanhouden.
Ik hoop ook dat je hier goed doorkomt, Luc.
Ik hoop dat voor heel ons forum.
Positief blijven
”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Si non, on devient bonbon
Et les gens nous mangent !"
Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa CentauriBekijk bericht
Een arts heeft de eed van Socrates gezworen en zal alles doen om je te helpen. Daar twijfel ik niet aan. Maar als er een zeer groot risico is dat een oudere zou overlijden, gewoon door overbrenging naar het ziekenhuis, denk ik niet dat dit zinvol noch levensverlengend zal zijn.
Plus een rusthuis zal dit nooit beslissen: dat is de arts in samenspraak met de familie.
Je vergeet één belangrijk iets ... “crisissituatie”.
In dergelijke gevallen handelen ze anders ... heel anders.
En ja er zijn selecties en een van die selectiecriteria is mogelijks “rusthuisbewoner”, “oudere persoon”, “andere gekende medische problemen”, ...
En de familie kan in deze tijden niets beslissen, die mag er niet eens bij komen ... niet in het rusthuis, niet in het ziekenhuis.
Tot nu toe zal dat hier wel meevallen, maar als er nog meer bezetting is in de ziekenhuizen, dan zal het wel gaan knijpen.
Je vergeet één belangrijk iets ... “crisissituatie”.
In dergelijke gevallen handelen ze anders ... heel anders.
En ja er zijn selecties en een van die selectiecriteria is mogelijks “rusthuisbewoner”, “oudere persoon”, “andere gekende medische problemen”, ...
En de familie kan in deze tijden niets beslissen, die mag er niet eens bij komen ... niet in het rusthuis, niet in het ziekenhuis.
Tot nu toe zal dat hier wel meevallen, maar als er nog meer bezetting is in de ziekenhuizen, dan zal het wel gaan knijpen.
Tja, dan zijn we een vogel voor de kat hé, Freddy.
Ik nog eerder dan gij....
”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Si non, on devient bonbon
Et les gens nous mangent !"
Comment