Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Kopen bij Aliexpress duurt lang voor ze het opsturen.

[QUOTE=VerSeg;4763752][QUOTE=Hombre;4763750]https://financien.belgium.be/nl/doua...ketten/faq#q11
    Bedankt voor de info Hombre. [emoji106]
    Zal dat eens uitpluizen.
    Denken: "Met al de Chinezen maar niet met den dezen".
    Peins ook dak mag fluiten naar mijn onderlijfjes, schuifpasser en schouderriem, alles samen voor +/- € 55,00.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Op 12 jan. 2 bestellingen gedaan bij Deal Extreme en vandaag 1 pakje ontvangen per een mijn onbekende koerierdienst ipv BPost (stond nochtans op het pakje).

Op 22 jan. 2 bestellingen bij Ali en daar lopen de wachttijden voor verzending dagelijks op en af, van 19 dagen naar 5, dan naar 18 en nu ineens naar 9. 't Zal wel komen, wanneer is een andere vraag. Gelukkig niets dringend.

@ Red Falcon: hoe weet ik dat mijn wachttijd verstreken is en ik het moet annuleren ? Krijg je een mail van Ali als het daadwerkelijk verzonden is ? Wat betekent die knop: "extend processing time" ?? Het is mijn eerste keer dat ik bestelde bij Ali, bij DX nog nooit een probleem gehad.

Groeten. JP
      Last edited by tucson2005; 20 februari 2020, 16:07. Reden: typfout

Comment

Mijn record bij Ali staat momenteel op 48 dagen.
        Dat is het maximum dat ik tot nog toe ooit heb moeten wachten.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

Comment

Door zelf te kijken naar (verzendings)datums allerhande, merk ik per toeval dat ik vandaag 15 jaar lid ben van het BD forum
          Bedankt aan velen voor de hulpvaardige antwoorden die ik hier regelmatig kreeg.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

ik kreeg vandaag een pakje uit China (wish) dat ik besteld had op 30/12/2019.

Nooit wanhopen, maar een ruime levertijd incalculeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tucson2005 Bekijk bericht
              Op 12 jan. 2 bestellingen gedaan bij Deal Extreme en vandaag 1 pakje ontvangen per een mijn onbekende koerierdienst ipv BPost (stond nochtans op het pakje).

Op 22 jan. 2 bestellingen bij Ali en daar lopen de wachttijden voor verzending dagelijks op en af, van 19 dagen naar 5, dan naar 18 en nu ineens naar 9. 't Zal wel komen, wanneer is een andere vraag. Gelukkig niets dringend.

@ Red Falcon: hoe weet ik dat mijn wachttijd verstreken is en ik het moet annuleren ? Krijg je een mail van Ali als het daadwerkelijk verzonden is ? Wat betekent die knop: "extend processing time" ?? Het is mijn eerste keer dat ik bestelde bij Ali, bij DX nog nooit een probleem gehad.

Groeten. JP

Ik log in en ga kijken hoe het met mijn bestellingen zit en daar zie dat staan. Voor die schouderriem is het nu nog 24 dagen, 1 uur en 6 minuten.
              Als het er nog niet is tegen dan zal ik een klacht moeten indienen zeker?
              Zie nu dat het nog meer dan 59 dagen zal duren voor ze mijn onderlijfjes zullen opsturen en toch kreeg ik deze ochtend twee mails binnen op outlook dat ze zijn opgestuurd en dat het nog 5 - 7 dagen kan duren voor ik ze kan traceren.
              Zouden die pakjes eerst een tourke of drie langs de maan doen?
              Denk dat ik de volgende keer iets meer zal uitgegeven en bij Amazon.de zal aankopen.

Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Ik volg ook het aantal dagen voor verzending, maar deze gaan steeds op en af.... wanneer het geleverd wordt maakt niets uit, als het maar komt.
                Maar ik zou graag weten wat de bedoeling is van die knop "extend processing time" Moet je dan zelf die levertijd verlengen of zoiets ?
                Ik heb ook geen bevestiging of tracking gekregen bij Aliexpress.

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Ik log in en ga kijken hoe het met mijn bestellingen zit en daar zie dat staan. Voor die schouderriem is het nu nog 24 dagen, 1 uur en 6 minuten.
                Als het er nog niet is tegen dan zal ik een klacht moeten indienen zeker?
                Zie nu dat het nog meer dan 59 dagen zal duren voor ze mijn onderlijfjes zullen opsturen en toch kreeg ik deze ochtend twee mails binnen op outlook dat ze zijn opgestuurd en dat het nog 5 - 7 dagen kan duren voor ik ze kan traceren.
                Denk dat ik de volgende keer iets meer zal uitgegeven en bij Amazon.de zal aankopen.

Comment

Geduld is een mooie deugd hé Luc, ik heb hier zendingen gehad die meer dan twee maanden onderweg waren,
                  als je iets dringend nodig hebt koop je dat toch bij de deur en voor de rest trek ik mij dat niet aan.
                  van mijn bijna 500 bestellingen bij Alie heb ik "nog nooit" iets niet gekregen.
                  En twee keer een controlebrief van duane Zaventem gekregen, is het meer dan 22€ dan pas ik dat wel aan, en enkele dagen later krijg ik het binnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    *snipped*
                    En twee keer een controlebrief van duane Zaventem gekregen, is het meer dan 22€ dan pas ik dat wel aan, en enkele dagen later krijg ik het binnen.
                    Ik ben wel benieuwd naar de manier van controleren. Misschien op basis van gewicht? X-ray? Ik heb net 52 euro's mogen bijpassen voor een 400W servomotor van een 20 euro (volgens formulier op het pakket). Vorige zendingen nooit mogen bijpassen maar daar was de waarde ook steeds minder dan 20 euro.
                    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Jaja, weet ik, maar van een winkel stond de chat open maar nul de botten antwoord gekregen.
                      Ik heb nu wel antwoord gekregen, al was het heel kort.
                      Voor mijn leeg pak heb ik de rollen gekeerd en bij een escalatie een bewijs gevraagd dat de goederen er wel in zaten.
                      Kort antwoord was : “Package was empty”.
                      En nu plots een voorstel om terugbetaling te doen.
                      Nu nog wachten tot 24/02 ... datum dat er staat voor hun volgende stap dat hopelijk de betaling zal zijn.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Vanmiddag bijna plat achterover gevallen.
                        Belt er een man aan met een pakje in z'n handen.
                        Zag direct dat het uit China kwam en 't was toch zeker mijn schouderriem.
                        Mijn gedacht is dat ze bij Ali nog dronken zijn na hun nieuwjaar feesten.

PS: schouderriem is van superieure kwaliteit hoor.

Comment

Nu hopen dat de schouder ook even goed is. [emoji6]

Allé, ge zijt weer gediend. [emoji106]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Vanmiddag bijna plat achterover gevallen.
                            Belt er een man aan met een pakje in z'n handen.
                            Zag direct dat het uit China kwam en 't was toch zeker mijn schouderriem.
                            Mijn gedacht is dat ze bij Ali nog dronken zijn na hun nieuwjaar feesten.

De Chinezen lezen hier mee dus. :-)

Comment

Met heel dat virus-gedoe wordt het moeilijker om onze goodies te krijgen - en vanaf 2021 gaat het een pak duurder worden (de post draait daar nu verlies op).
                              Zelf ben ik ook nog op 2 usb-c draadjes aan't wachten en wat micro-hdmi-spulletjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                                Met heel dat virus-gedoe wordt het moeilijker om onze goodies te krijgen - en vanaf 2021 gaat het een pak duurder worden (de post draait daar nu verlies op).
                                Zelf ben ik ook nog op 2 usb-c draadjes aan't wachten en wat micro-hdmi-spulletjes.
                                Oei, is dat zeker mutely ? Waar heb je dat gevonden ?
                                Nu ja, het zou wel kunnen....
                                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                                Si non, on devient bonbon
                                Et les gens nous mangent !"

Comment

Working...
                                X