Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

forum unsecured

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: forum unsecured

    Oudere soft draaien is niet echt een oplossing hé
    Zou wel graag eens wat meer info krijgen hier van de forumleiding of de persoon die zich bezighoudt met de website.
    Alles houden ze hier duidelijk in het oog want overal wordt onmiddellijk een slotje op geplaatst, maar iets dat van belang is voor hun eigen overleven daar komt geen oplossing voor.
    Ik ga hier niet op de pc bvb Edge gaan draaien om deze site te kunnen bezoeken, zeker omdat de kleuren er compleet naast zitten in Edge
    En trouwens, ik ben een betalend lid, dus als ik niet meer op de site geraak ....

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #47
      Re: forum unsecured

      Nu iedereen moet binnen blijven is er misschien tijd voor een update van de software

      BTW, een GDPR inbreuk is ook een reden om wat moeite te doen, niet?
      bye, Maurice
      https://on4bam.com/
      Nikon D7500

      Comment


      • #48
        Re: forum unsecured

        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
        BTW, een GDPR inbreuk is ook een reden om wat moeite te doen, niet?
        De mogelijke boetes zijn anders ook niet mals.[emoji56]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #49
          Re: forum unsecured

          Aha, ik kan weer via FF
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #50
            Re: forum unsecured

            Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
            Aha, ik kan weer via FF
            Nog eens geklikt op mijn links in Firefox en JA ze doen het weer!

            Dank u wel.
            Vriendelijke groet,

            Jos

            Comment


            • #51
              Re: forum unsecured

              Mozilla heeft terug ondersteuning van oudere protocols mogelijk gemaakt omdat teveel overheidssites die nog gebruiken en dit in Coronatijden problematisch is.
              Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

              Comment


              • #52
                Re: forum unsecured

                Oorspronkelijk geplaatst door Laurens Bekijk bericht
                Mozilla heeft terug ondersteuning van oudere protocols mogelijk gemaakt omdat teveel overheidssites die nog gebruiken en dit in Coronatijden problematisch is.
                Laats ons hopen, dat BD dit uitstel gebruikt voor noodzakelijke aanpassingen.
                Vriendelijke groet,

                Jos

                Comment


                • #53
                  Re: forum unsecured

                  'Security' is een 'moving target': voortdurend worden er mogelijke zwakheden ontdekt, en (hopelijk) betere manieren om een en ander aan te pakken voorgesteld.
                  Die zomaar snel invoeren is helemaal niet zo eenvoudig in een complex systeem (zoals dat bij Belgiumdigital): er zijn heel wat onderlinge koppelingen en afhankelijkheden tussen de verschillende software modules (platformen én applicaties).

                  De verschillende web browsers proberen gebruikers stapsgewijs te informeren en te beschermen tegen mogelijke risico's.
                  Daarbij is er wat 'ik-ben-de-beste-van-de-klas' gedrag, en ook wat terugkeren op eerdere stappen.

                  Wij proberen binnen de perken van het haalbare (technisch, financieel, mankracht, impact...) zo kort mogelijk op de bal te spelen.

                  Vorige week werd bij onze service provider een nieuwe aparte firewall geactiveerd die vóór de (voorlopig ongewijzigde) forumservers is geplaatst.
                  Daarmee is de TLS-situatie ('not secure') degelijk opgelost, en wordt het ook in de toekomst makkelijker on mee te volgen.

                  Bij de overgang traden enkele kleine haperingen op (onmogelijk vooraf te testen) omdat de nieuwe firewall (terecht!) een heel stuk strenger is dan de vorige, ook voor wat er in zijn 'achtertuin' gebeurt.
                  Die werden binnen de 24u geïdentificeerd en opgelost, dank zij de inspanningen van en de samenwerking tussen alle betrokken partijen.. Waarvoor nogmaals onze dank!
                  BD0337BE | Fujiholic | Bezoek mijn portfolio (en oudere) fotoblog en fujiblog

                  Comment


                  • #54
                    Re: forum unsecured

                    Buiten de technische verbeteringen die steeds plaatsvinden is er ook de wettelijke verplichting om gegevens te beschermen en volgens de GDPR bestaat dit niet uit enkel een firewall maar ook uit een verplichte SSL verbinding.
                    Dit even terzijde. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #55
                      Re: forum unsecured

                      De Qualys SSL score komt nu uit op een keurige B. Zet TLS 1.0 en TLS 1.1. uit een je hebt een A.

                      Dit is waarschijnlijk bereikt door de gebruik te maken van SSL offloading.

                      Comment


                      • #56
                        Re: forum unsecured

                        Oorspronkelijk geplaatst door baloo Bekijk bericht
                        Wij proberen binnen de perken van het haalbare (technisch, financieel, mankracht, impact...) zo kort mogelijk op de bal te spelen.
                        Ik denk dat BD heel veel inspanningen levert om de website in de mate van het mogelijke aan te passen aan de nieuwe technologische en privacy-vereisten. Het moet inderdaad niet gemakkelijk zijn om een oude technologie aan te passen, indien je ook het verleden (met vaak interessante tips en topics) ter beschikking wil blijven stellen.
                        Een dikke pluim voor het bestuur en de technici.

                        Peter


                        Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

                        Comment


                        • #57
                          Re: forum unsecured

                          Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                          Ik denk dat BD heel veel inspanningen levert om de website in de mate van het mogelijke aan te passen aan de nieuwe technologische en privacy-vereisten.
                          Dat zal wel volledig kloppen, maar soms zijn er wettelijk verplichtingen en dan heeft men geen keuze ... moeilijk of niet. [emoji6]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #58
                            Re: forum unsecured

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Buiten de technische verbeteringen die steeds plaatsvinden is er ook de wettelijke verplichting om gegevens te beschermen en volgens de GDPR bestaat dit niet uit enkel een firewall maar ook uit een verplichte SSL verbinding.
                            De GDPR zegt niets over welke technische middelen moeten gebruikt worden en wat de voorwaarden zijn om data te behandelen. Dit is even goed van toepassing op papieren documenten. Je kan gewoon niet in iets als de GDPR zetten dat je een firewall en SSL moet gebruiken want als er morgen iets anders komt dan moet je dat kunnen gebruiken als dat beter zou zijn. Trouwens een firewall en ssl hebben totaal geen zin voor formulieren die je invult ter plekke in een kantoor en die zijn evengoed beschermd.

                            Als Belgium Digital morgen beslist om geen gegevens meer te vragen en bij te houden, dan is dat ook prima.

                            Comment


                            • #59
                              forum unsecured

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              De GDPR zegt niets over welke technische middelen moeten gebruikt worden en wat de voorwaarden zijn om data te behandelen. Dit is even goed van toepassing op papieren documenten. Je kan gewoon niet in iets als de GDPR zetten dat je een firewall en SSL moet gebruiken want als er morgen iets anders komt dan moet je dat kunnen gebruiken als dat beter zou zijn. Trouwens een firewall en ssl hebben totaal geen zin voor formulieren die je invult ter plekke in een kantoor en die zijn evengoed beschermd.

                              Als Belgium Digital morgen beslist om geen gegevens meer te vragen en bij te houden, dan is dat ook prima.
                              Geen gegevens vragen en geen trackers die enige gegevens bijhouden uiteraard en ook moeten dan alle reeds verkregen gegevens definitief vernietigd worden als ze onvoldoende kunnen beveiligd worden.

                              Beveiliging van gegevens betreft inderdaad niet alleen wat online beschikbaar is, dat klopt.
                              Zo mogen medewerkers die uw gegevens niet nodig hebben om hun taak uit te voeren, er ook geen toegang toe hebben.

                              Ook het recht om vergeten te worden (wissen) gaat verder dan wat de meesten denken en/of doen.
                              Stel dat iemand waar hij geregistreerd was uiteindelijk vraagt om vergeten/gewist te worden, dan moet men er ook alles aan doen dat oude berichten met persoonlijke gegevens (bijvoorbeeld een profielfoto) niet meer vindbaar zijn via zoekmachines of andere websites.

                              Hoeveel bedrijven of organisaties aan alles voldoen, dat kan men op één hand tellen vrees ik. [emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #60
                                Re: forum unsecured

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Hoeveel bedrijven of organisaties aan alles voldoen, dat kan men op één hand tellen vrees ik. [emoji6]
                                Gelukkig dat 0 (nul) al ontdekt is.

                                Comment

                                Working...
                                X