Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Smartwatch voor kind

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Smartwatch voor kind

Dat idee van een smartwatch hebben we al begraven. Ik denk dat het hem in de klas ook teveel zou kunnen afleiden. Dus volgende week eens proberen met de oude smart Phone zonder sim kaart enkel via hotpots. Telefoon blijft normaal gezien steeds in de boekentas zitten en zit daar veilig. Indien dat niet werkt met de free hot en homespots gaan we kijken voor de goedkoopste oplossing via GSM netwerk.

mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      De accu van een simpele GSM gaat inderdaad ook véél langer mee dan die van een smartwatch (als de accu van de smartwatch leeg is ben je de tracker kwijt, en dan word je misschien ongerust omdat hij "verdwenen" is)...
      En een gewone GSM?
      Die kan je zelf nooit traceren, ook niet als hij geladen is. [emoji6]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        En een gewone GSM?
        Die kan je zelf nooit traceren, ook niet als hij geladen is. [emoji6]
        Yup, heb ik ook niet bij nagedacht: de kans is inderdaad zeer groot dat dit niet mogelijk is.
        Maar moet de jongen “traceerbaar” zijn ???
        Ik denk het feit dat hij kan communiceren indien nodig, zal hem veel meer gemoedsrust én zelfvertrouwen geven.
        Vind het idee van Bart nog zo slecht niet: ultra goedkope gsm. Haast nul risico en al hij dan toch eens stuk gaat of gestolen wordt is het nog steeds geen ramp.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Yup, heb ik ook niet bij nagedacht: de kans is inderdaad zeer groot dat dit niet mogelijk is.
          Maar moet de jongen “traceerbaar” zijn ???
          Ik denk het feit dat hij kan communiceren indien nodig, zal hem veel meer gemoedsrust én zelfvertrouwen geven.
          Vind het idee van Bart nog zo slecht niet: ultra goedkope gsm. Haast nul risico en al hij dan toch eens stuk gaat of gestolen wordt is het nog steeds geen ramp.
          Wat is moeten hé?
          Permanent gaan traceren vind ik ongezond, maar zoals met alles zijn er voor- en nadelen.

Een jongen van 8 dat wel en gezond is, die moet in theorie weinig communiceren.
          Ene dat iets voorgehad heeft, die zal op zich weinig kunnen communiceren ... traceren is nog het beste op dergelijk moment.

Maar de vraag blijft of men ook steeds negatief moet denken en van het slechtste uitgaan?

Bij gewoon eens informeren is een gewone GSM al voldoende.
          Maar hij loopt eens verloren en weet niet meer waar hij is ... met een smartphone kan zijn locatie bepaald worden, met een GSM niet.
          Hij kan dat uiteraard ook vragen aan een vreemde ... maar valt die dan te vertrouwen?
          Met een smartphone kan hij ook een spelletje spelen als hij eens een half uur op mama moet wachten.

Is het allemaal nodig?
          Volgens mij niet want we hebben het vroeger ook overleefd zonder.
          Maar tijden veranderen, nu bestaat het allemaal en het kan de gemoedsrust positief beïnvloeden en de (vaak onterechte) angst wegnemen.

Langs de andere kant moet men ook rekening houden met het kind en niet alleen met zichzelf. [emoji6]

Probleem is altijd dat men niets vooraf weet.
          Heeft hij geen GSM en hij heeft het door omstandigheden nodig, dan denkt men daarna “had hij nu maar een GSM”.
          Kan je hem niet vinden, dan denkt men “was hij nu maar traceerbaar”.
          Heeft hij wel een smartphone en hij laat hem vallen of verliest hem, dan denkt men “hadden we dat nu maar niet gegeven”.

Perfectie bestaat spijtig genoeg niet, maar men moet ook toegeven dat een smartphone de meeste mogelijkheden biedt en alles omvat.

Ik geef enkel de verschillen aan, wat het beste is moet ieder voor zich uitmaken. [emoji106]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Vandaag eens de test gedaan via homespots en hotspots maar dat werkt niet. In het station Gent Sint Pieters is er geen telenet hotspot. Enkel gratis internet via de NMBS maar deze werkt niet. Ook tussen school en het station zou hij geen wifi hebben. Tegen dat hij op zo een homespot geconnecteerd is is hij al voorbij de homespot gestapt. Dus moeten we wel via het GSM netwerk werken. We gaan beginnen met een oude samsung S3 mini smartphone en een herlaad kaartje van jim mobile. Dit lijkt ons de voordeligste optie. GSM blijft wel in de boekentas zitten maar kan indien nodig gebruikt worden.

mir
            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
              We gaan beginnen met een oude samsung S3 mini smartphone en een herlaad kaartje van jim mobile. Dit lijkt ons de voordeligste optie. GSM blijft wel in de boekentas zitten maar kan indien nodig gebruikt worden.

mir
              Indien ge redelijk wat via internet bestelt (Coolblue, Bol.com, Aliexrpress enz...) is Mobile Vikings volgens mij nog voordeliger (via hun Vikingpunten). Ik betaal nu al méér dan 2 jaar 0 euro ipv 15 euro per maand. Da's toch al meer dan 360 euro intussen.
              Hier https://mobilevikings.be/nl/viking-deals/# de deelnemende winkels, je moet al bijna een winkel zoeken die er niet bij zit.

Ik zou wel moeten uitzoeken of dat systeem ook werkt met herlaadkaartjes.
              Last edited by nete; 16 januari 2020, 08:52.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                Ik betaal nu al méér dan 2 jaar 0 euro ipv 15 euro per maand.
                Waarom vergelijk je met €15/maand?
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                  Waarom vergelijk je met €15/maand?
                  Dat is vermoedelijk de prijs van zijn abonnement.

CB geeft MV-klanten 4% op de aankoopprijs exclusief BTW en exclusief verzendkosten.
                  Via vouchers heeft men anders 4% op de volledige prijs (wie vouchers kan hebben tenminste).

Korting is echter met niets cumuleerbaar en men moet via andere link naar de site, prijzen kunnen bij bepaalde partners standaard dus ook afwijken.

Men moet het geheel zien en ieder moet voor zich uitmaken wat het interessantste is. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Dat is vermoedelijk de prijs van zijn abonnement. Klopt.

CB geeft MV-klanten 4% op de aankoopprijs exclusief BTW en exclusief verzendkosten. Verzendkosten zijn 0 euro bij CB
                    Via vouchers heeft men anders 4% op de volledige prijs (wie vouchers kan hebben tenminste). Tiens, nog nooit van gehoord

Korting is echter met niets cumuleerbaar en men moet via andere link naar de site, prijzen kunnen bij bepaalde partners standaard dus ook afwijken. Heb ik nog niet ondervonden (afwijkende prijzen)

Men moet het geheel zien en ieder moet voor zich uitmaken wat het interessantste is. [emoji6] Dat klopt uiteraard, vandaar dat ik ook schreef: "als je regelmatig online koopt"
                    Even je uitleg iets aangepast.

@on4bam: Die 15 euro van mij kan ook een goedkoper abbo zijn natuurlijk.
                    Last edited by nete; 24 januari 2020, 23:44.

Comment

Smartwatch voor kind

Die uitleg is wat er letterlijk op de website van MV staat over die spaaractie. [emoji6]

Wat Coolblue betreft .... die rekenen inderdaad geen afzonderlijke verzendkosten aan, maar die zitten standaard al in hun prijzen verwerkt.
                      Voor hun heeft alles wat ze thuis leveren altijd een leveringskost.

Met andere woorden “kunnen” ze (indien ze dat willen) die punten dus op een lagere prijs berekenen dan de geafficheerde verkoopprijzen.
                      Net als de BTW dat ook niet in aanmerking komt.
                      Of ze dat effectief doen, is uiteraard weer een andere vraag.

Niet om u tegen te spreken, maar om een voorbeeld te geven hoe ze dat zouden kunnen toepassen zonder dat de klant recht heeft tot klagen. [emoji6]

Stel (is maar een voorbeeld hé) u koopt een groot toestel aan 1210€ gratis geleverd ... dan zijn de punten hoogstens op 1000€ berekend (zonder BTW).
                      Maar als die 1000€ ook 100€ leveringskost inhoudt voor hun, dan “zouden” ze de punten op 900€ kunnen berekenen.
                      Dat is weer zoals met alles, de klein lettertjes kunnen ze gebruiken zoals ze willen ... er staat “uitgezonderd leveringskost”, niet dat deze afzonderlijk op de factuur moet staan.

Nu is CB wel een heel correct bedrijf op dat gebied, velen mogen daar een voorbeeld aan nemen. [emoji106]

En ja, er bestaan wel degelijk vouchers voor CB ... weliswaar niet voor iedereen, maar wie geen MV heeft ... die heeft ook niets aan Vikingpunten. [emoji6]

De vouchers hebben anders ook een nadeel ... tenminste als men ook daar de kleine lettertjes niet goed leest.
                      Indien men bijvoorbeeld voor 100€ vouchers koopt en de aanschaf is lager (80€ of zo), dan is men de rest van de voucher kwijt. [emoji1785]

Jij bent dus goed met je Vikingpunten, ik o.a. ben er dan weer niets mee.
                      Iedereen moet zien voor zijn eigen situatie. [emoji106]
                      Last edited by VerSeg; 25 januari 2020, 02:13.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

@on4bam: Die 15 euro van mij kan ook een goedkoper abbo zijn natuurlijk.
                        Mijn Jim kaartje kost mij een pak minder. Prepaid heb ik verleden jaar ongeveer €25 verbruikt enkel data via mijn mobiele hotspot. Dat is inclusief Waze data.
                        Je kan natuurlijk altijd nog vergelijken met duurdere abo's dan die €15 om je punt te maken. Het blijft een feit dat dat overkill is voor wat mir het wil gebruiken.
                        bye, Maurice
                        Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Mijn Jim kaartje kost mij een pak minder. Prepaid heb ik verleden jaar ongeveer €25 verbruikt enkel data via mijn mobiele hotspot. Dat is inclusief Waze data.
                          Je kan natuurlijk altijd nog vergelijken met duurdere abo's dan die €15 om je punt te maken. Het blijft een feit dat dat overkill is voor wat mir het wil gebruiken.
                          Waarom toch altijd iets afbreken ? En misschien leren rekenen ? MIJN 0 euro OP TWEE JAAR is tot nader order in MIJN wiskunde nog altijd minder dan JOUW 25 euro op één jaar.

Ik heb er duidelijk bij gezegd: ALS Mir (en ik denk dat dat het geval is) redelijk wat online koopt, dan kan MV MISSCHIEN nog interessanter zijn voor hem dan Jim of een andere operator, zelfs met een klein abonnement indien het puntensysteem enkel werkt met abbo's en niet met prepaid.

Ik heb als voorbeeld MIJN ervaring gepost: méér dan 2 jaar 0,000000 euro ipv 15 euro per maand. En nee, ik koop niet express om punten te vergaren..., en nee, ik heb geen MV aandelen.

Ik denk dat Mir meer dan slim genoeg is om elke tip die hier verschijnt te evalueren voor zijn situatie en de voor hem voordeligste formule te kiezen.
                          Maar ja, als Nete er staat als auteur dan worden de microscopen bovengehaald om alvast die melding onderuit te proberen halen.

In feite zou jij zelf misschien beter eens nakijken wat jij zelf in de viking-deal winkels online aankoopt op een jaar. Mogelijks betaal je dan voor je hotspot via een MV abbo ook 0 euro ipv 25 euro per jaar.

Comment

Die uitleg is wat er letterlijk op de website van MV staat over die spaaractie. [emoji6]
                            Ik heb voor de leesbaarheid niet alles geciteerd.
                            Wat je schrijft klopt waarschijnlijk wel.
                            Wat voor mij telt is wat mijn GSM abbo kost (of beter NIET kost), of ze nu 4% of 0,4% (of 80% ) punten zouden geven, met of zonder BTW en verzending inbegrepen. Voor mij telt wat mijn bankrekening me vertelt qua GSM kost. En dat is al 2 jaar 60 euro per jaar voor het 10 euro abbo van mijn vrouw dat, dankzij Hello Bank MV punten, 5 euro per maand kost. En 0 euro voor mijn abbo.
                            MV is interessant voor wie regelmatig wat online koopt, anders zijn er voor vele situaties vermoedelijk betere formules.
                            Maar zoals je zegt: "Iedereen moet zien voor zijn eigen situatie".

Comment

Waarom toch altijd iets afbreken ? En misschien leren rekenen ? MIJN 0 euro OP TWEE JAAR is tot nader order in MIJN wiskunde nog altijd minder dan JOUW 25 euro op één jaar.
                              Uiteraard is dat minder. Het gaat daar dan ook niet om maar over het feit je je jouw €0 gaat vergelijken met een abo van €15/maand (€180/jaar) terwijl dat met veel minder kan. Als je ziet welke communicatie nodig is dan neem je geen abo van €15.
                              En nee, ik koop niet genoeg om voordeel te halen uit MV punten. Mijn pas aangekochte Raspberry Pi was €15 duurder bij CB dan waar ik hem kocht.

Het gaat dus niet om " 't is van nete, wat kunnen we daar tegenin brengen?" maar om een oneerlijke vergelijking.
                              bye, Maurice
                              Nikon D7500

Comment

Smartwatch voor kind

MV is interessant voor wie regelmatig wat online koopt, anders zijn er voor vele situaties vermoedelijk betere formules.
                                Maar zoals je zegt: "Iedereen moet zien voor zijn eigen situatie".
                                Voor zolang je in die winkels niet meer betaalt voor de goederen dan elders uiteraard. [emoji6]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X