Vandaag hadden wij een probleem met de afstandbediening van onze auto. De deuren openden niet met de afstandsbediening en toen we toch in de auto geraakten konden we met het keyless systeem we de motor niet starten. Conclusie : niks zo goed als een oude contactsleutel 
De reservesleutel werkte gelukkig wel. Dus dacht ik: batterij afstandsbediening plat,gelukkig heb ik nog een nieuwe 3V CR2025 liggen.
Alles is nu opgelost, na batterijvervanging is alles oké.
Maar:
Voor de zekerheid had ik een paar testjes gedaan (is de afstandsbediening niet toevallig defect?) en het resultaat was voor mij bevreemdend (ik ben wel geen techneut en zeker geen elektronica deskundige).
Even schematisch proberen uit te leggen
sleutel A is degene die het meest gebruikt wordt en die dienst weigerde, sleutel B de tweede sleutel.
Batterij 1 zat in sleutel A, batterij 2 in sleutel B en batterij 3 is de nieuwe uit de verpakking.
A+1 werkt niet (originele toestand)
A+2 werkt
A+3 werkt
B+1 werkt
B+2 werkt (originele toestand)
B+3 werkt
Uiteindelijk is er geen probleem want nu is de combinatie a+3 en b+2, en met beide sleutels kunnen we deuren openen en sluiten en de auto starten. (zolang B+2 nog werkt)
Maar waarom werkt a+1 niet en b+1 wel?

De reservesleutel werkte gelukkig wel. Dus dacht ik: batterij afstandsbediening plat,gelukkig heb ik nog een nieuwe 3V CR2025 liggen.
Alles is nu opgelost, na batterijvervanging is alles oké.
Maar:
Voor de zekerheid had ik een paar testjes gedaan (is de afstandsbediening niet toevallig defect?) en het resultaat was voor mij bevreemdend (ik ben wel geen techneut en zeker geen elektronica deskundige).
Even schematisch proberen uit te leggen
sleutel A is degene die het meest gebruikt wordt en die dienst weigerde, sleutel B de tweede sleutel.
Batterij 1 zat in sleutel A, batterij 2 in sleutel B en batterij 3 is de nieuwe uit de verpakking.
A+1 werkt niet (originele toestand)
A+2 werkt
A+3 werkt
B+1 werkt
B+2 werkt (originele toestand)
B+3 werkt
Uiteindelijk is er geen probleem want nu is de combinatie a+3 en b+2, en met beide sleutels kunnen we deuren openen en sluiten en de auto starten. (zolang B+2 nog werkt)
Maar waarom werkt a+1 niet en b+1 wel?

Comment