Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraagje voor elektronica kenners

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Vraagje voor elektronica kenners

    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Ja maar volgens mij gaat het hier niet om een gewoon systeem om de deuren te openen, dat bestaat inderdaad al 30 jaar.
    Ik denk dat het hier gaat om een systeem waarbij sleultelloos de deuren kunnen geopend worden en waarbij sleutelloos wordt gestart en dan moet er toch een melding komen van de wagen
    Alé bij mij is dat toch zo, ik weet uiteraard niet hoe een ander merk werkt of niet werkt

    grts
    Sieg
    Ik weet het wel, zonder sleutel starten en zo ... indien batterij plat, dan sleutel even op een bepaalde plaats houden om te starten en opgelost.
    Wij hebben nu de eerste wagen die dat ook aangeeft, al de anderen gaven dat nooit aan en met andere bedoel ik ook verschillende merken.
    In theorie zou men dat ook bij een onderhoud mogen opvolgen, maar dat doen ze zo goed als nergens.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #17
      Re: Vraagje voor elektronica kenners

      Overigens kan men ergens met de wagen staan waar het radiosignaal gestoord wordt door andere radiosignalen.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #18
        Re: Vraagje voor elektronica kenners

        Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
        Overigens kan men ergens met de wagen staan waar het radiosignaal gestoord wordt door andere radiosignalen.
        Neen, toch niet, want het gebeurde op de parking van de Delhaize - waar we toch wekelijks komen - en ook thuis functioneerde die ene afstandsbediening niet.
        Trouwens, de tweede afstandsbediening zou dan toch ook last hebben gehad van die storing?

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Ik weet het wel, zonder sleutel starten en zo ... indien batterij plat, dan sleutel even op een bepaalde plaats houden om te starten en opgelost.
        Wij hebben nu de eerste wagen die dat ook aangeeft, al de anderen gaven dat nooit aan en met andere bedoel ik ook verschillende merken.
        In theorie zou men dat ook bij een onderhoud mogen opvolgen, maar dat doen ze zo goed als nergens.
        Toch pas (31/10) in de garage geweest

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Zoals Verseg hierboven al heeft geschreven, het kan best zijn dat de batterij even voor een klein tijdje weer wat beter werkt
        Heb ikzelf ook al voorgehad met batterijen van afstandsbediening TV en DVD speler, batterijen wisselen en werken weer even voor een klein tijdje maar daarna weer plat.

        Bart (Black Bandit) zal je hier wel een deftige uitleg over kunnen geven hoe dit komt vermoed ik

        grts
        Sieg
        Lijkt me logisch, maar toch, is enkel die éne batterij die halsstarrig blijft weigeren met die éne afstandsbediening. Geen controlelampje, geen signaal, niks. Steek ik ze in de andere afstandsbediening werkt ze wel.

        Bart zal me wel corrigeren, maar het lijkt me dat de spanning (volt?) nog voldoende is, maar de ampère (of is het ohm?) onvoldoende voor de goede werking. De ene afstandsbediening is daar blijkbaar iets gevoeliger voor dan de ander, dei toch identiek zou moeten zijn.

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Mogelijks maar even ... door ze even zonder belasting te zetten heeft ze even gerecupereerd en net genoeg om dan terug een paar keer te werken ... typisch verschijnsel.
        Of zoals eerder al door iemand aangegeven een minder goed contact dat nu opgelost is?
        Toch eigenaardig dat één batterij (van de drie) in één specifieke (van twee) afstandsbediening blijvend geen contact meer geeft.


        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        Ja maar volgens mij gaat het hier niet om een gewoon systeem om de deuren te openen, dat bestaat inderdaad al 30 jaar.
        Ik denk dat het hier gaat om een systeem waarbij sleultelloos de deuren kunnen geopend worden en waarbij sleutelloos wordt gestart

        Exact!

        Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
        en dan moet er toch een melding komen van de wagen
        Alé bij mij is dat toch zo, ik weet uiteraard niet hoe een ander merk werkt of niet werkt

        grts
        Sieg
        Hier is geen melding van de wagen gekomen.
        Enkel (en te weinig aandacht aan geschonken omdat het ook niet constant was en ook zeer recent) een hapering bij het openen van de deur (deurslot).
        Last edited by nabi; 12 november 2019, 12:52.

        Comment


        • #19
          Re: Vraagje voor elektronica kenners

          Toevallig zag ik vanmiddag aan de kassa van de Carrefour in Schoten van die kaartjes hangen met onder meer model CR2025 @ 2,5€ voor 6 stuks.
          Voor 0,41 € heeft dat heel wat over en weer geschrijf gekost.

          Comment


          • #20
            Re: Vraagje voor elektronica kenners

            Ik vermoed dat de spanning net op de drempel is en de ene sleutel het nog net wel doet waar de andere het opgeeft.

            Zo heb ik iets gelijkaardig aan de hand met mijn Yongnuo flitsen. Ik heb hier nog een paar NIMh cellen liggen van den Aldi en als ik die er in stop dat beginnen mijn flitsen te fluiten tijdens het recyclen.
            Echter is het zo dat ik wel 13 van dit soort flitsen liggen heb en in sommige combinaties fluiten de flitsen dan weer niet.
            Heb ik ondervonden dat met batterijen van Eneloop ik helemaal geen probleem heb en dan maar gelijk alle batterijen vervangen door Eneloop.

            Comment


            • #21
              Re: Vraagje voor elektronica kenners

              Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
              Toevallig zag ik vanmiddag aan de kassa van de Carrefour in Schoten van die kaartjes hangen met onder meer model CR2025 @ 2,5€ voor 6 stuks.
              Voor 0,41 € heeft dat heel wat over en weer geschrijf gekost.
              Noemt dit forumonderdeel niet chitchat? Goedkoop entertainment nietwaar

              Comment


              • #22
                Re: Vraagje voor elektronica kenners

                Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                Noemt dit forumonderdeel niet chitchat? Goedkoop entertainment nietwaar

                Inderdaad, er kunnen gerust nog 20 commentaren bij voor die 0,41€ .
                Ik gok dat buurmanbert met #20 het bij het rechte eind heeft met de drempelspanning.
                Dat was mijn eerste gedacht ook, maar durfde er als leek niets over zeggen in gezelschap van al die elektronica kenners .

                Comment


                • #23
                  Re: Vraagje voor elektronica kenners

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Inderdaad, er kunnen gerust nog 20 commentaren bij voor die 0,41€ .
                  Maar 20?

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Ik gok dat buurmanbert met #20 het bij het rechte eind heeft met de drempelspanning.
                  Dat was mijn eerste gedacht ook, maar durfde er als leek niets over zeggen in gezelschap van al die elektronica kenners .
                  Ik had het al voorzichtig aangehaald in #18
                  En misschien was het dat ("gevoeliger") wat demeyereg bedoelde in post#2. Ik begreep het toen niet. (zie mijn antwoord in #3)
                  Hij heeft zijn bijdrage spijtig genoeg achteraf gewijzigd, misschien dat ik die nu wel begrijpen zou in deze context.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Vraagje voor elektronica kenners

                    Onlangs had ik ook iets raar voor met een Audi A3 die wel nog opende maar niet meer sloot (of omgekeerd). Nieuwe batterij en opgelost.
                    Maar ook de temperatuur van een batterij "op de grens" kan veel maken.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Vraagje voor elektronica kenners

                      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                      Bart zal me wel corrigeren, maar het lijkt me dat de spanning (volt?) nog voldoende is, maar de ampère (of is het ohm?) onvoldoende voor de goede werking. De ene afstandsbediening is daar blijkbaar iets gevoeliger voor dan de ander, dei toch identiek zou moeten zijn.
                      Het zijn dezelfde afstandsbedieningen, maar identiek zijn ze zeker niet.
                      zet 2 exact dezelfde laptops naast elkaar, doe er elke dag dezelfde werkjes op, en toch zullen ze elk op een andere manier slijten...

                      Dus als je echt wilt weten wat het kan zijn, zou ik proberen om de batterijen met een multimeter uit te meten.
                      En alle batterijen met elkaar te vergelijken. En zodra het voltage, amperage van een andere batterij in de buurt komt van die boosdoener, kan je eerlijker beginnen vergelijken...
                      maar goed, dat lijkt mij héél wat werk...
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment

                      Working...
                      X