Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

šPakje....mijn beurt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: šPakje....mijn beurt

Hier ook weinig problemen met Bpost. Ze leveren vrijwel altijd tussen 10 en 13 uur.

Eén keer een probleem en dat zetten ze de waardeloosheid van hun trackingsysteem ineens ongewild in de kijker:

Ze gingen zoals gewoonlijk "tussen 8 en 17 uur" komen leveren (dat vertellen de winkels ook ). Rond 16u30 een bericht dat het niet gaat lukken en dat ze "morgen zullen leveren tussen 8 en 17 uur"...
    Hadden ze beter het geld van zo'n onding in wat meer bezorgers gestoken...
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Pakje verzonden vanuit Mortsel. Bpost heeft dit op 9 augustus in ontvangst genomen.
      Het pak moet naar het postkantoor van mijn gemeente.
      Maar het is nu reeds 14 augustus en ik zie nog altijd dit op hun site. Niks meer.

09/08/2019 10:02 Zending overhandigd aan bpost door de afzender
      08/08/2019 23:49 Informatie over de zending ontvangen van de afzender

1) Verzender gecontacteerd, die is naar het kantoor van Mortsel geweest en daar zeggen ze dat het pak zou zijn toegekomen.
      2) Naar mijn postkantoor geweest en daar weten ze van niets. Pak ligt er niet.
      "Kan U dan eens nakijken wat er dan aan de hand is ?"

"Ja mijnheer, dan moet U in feite naar de klantendienst bellen" ( Hallooooo.....ik stond in het postkantoor - hebben ze daar geen telefoon ????? )

3) Soit, ik bel thuis naar de klantendienst.
      "Ja mijnheer, in feite moet de VERZENDER naar ons bellen, niet de AFZENDER" .... maar ze gaven zelf toe dat ze ook niets meer op hun computer konden zien dan ik...

4) Ik neem contact op met de verzender en die belt op zijn beurt naar de klantendienst van BPOST

"Jammer, voor 20 augustus kunnen wij niets ondernemen want het pakje is nog niet lang genoeg onderweg" ( )

Mocht iemand mij dat vertellen, ik zou het niet geloven !!!!
      Allez, 2019 en alles is computergestuurd. Het pak heeft een trackingnummer en niemand die het kan vinden ????

Als ik nog eens een tevredengheidsenquete van Bpost krijg, zullen ze het geweten hebben.

Onze postbode krijgt

Maar service aan het loket + hun klantendienst....
      Perfect geformuleerd [emoji106], dat ze eens een voorbeeld nemen aan PostNL, s'avonds besteld om 11h, s'morgens om 10h30 afgeleverd, UIT NEDERLAND [emoji14]

Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

Comment

Soms zijn ze sneller dan hun schaduw.
        Maandagmorgen mailtje om 9h15 dat die dag pakje geleverd zou worden.
        Pakje was al om 8h40 geleverd.
        Maar ben zoiets ook al met Post.Nl tegengekomen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          In die tijd zat er misschien 1 MB RAM in een PC. [emoji16]
          En wat kostte toen ook een fortuin.
          Ik meen 95 NL-gulden per MB. Toen werd een consumenten pc geleverd tussen de 2 en 8 MB. Voor Photoshop 0.2 had je minimaal 16 MB nodig om er enigszins mee te kunnen werken. Op een reclamekantoor waar men fotoshopte koste een PC (60mb) in 1995 omgerekend naar euro ruim €30.000. Veel geld maar het knippen en plakken om advertenties te maken koste veel man-uren. Ik heb dat in jaren tachtig nog veel gedaan tot dat Photoshop zich aandiende.

Comment

Update:

Pak kunnen afhalen, na 11 dagen !

Was een doos van BPost: er stond enkel mijn naam + de naam van het postkantoor op ( dit had de postbediende gedaan )
            Géén sticker met een track !
            Vaneigens dat ze het niet konden vinden
            Wellicht een jobstudent of zo....je zou toch veronderstellen dat ze in een postkantoor weten hoe ze hun eigen pakjes moeten aannemen.
            Pak was ook al geopend geweest, gelukkig was er niets uit....
            Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

šPakje....mijn beurt

Langs de andere kant ... adres begunstigde invullen is normaal toch de taak van de afzender ?
              Als ik in het postkantoor een pakje afgeef, dan kijken ze eerst of alles ingevuld is.
              Is dit niet zo, dan mag men aan het tafeltje gaan zitten om dat te doen. [emoji6]
              De briefjes voor aangetekende zendingen vullen ze zelf in als er niet veel volk is, anders ook zelf te doen.
              Ik neem dan meestal stickers mee met adressen op ... enkel nog te kleven dan. [emoji6]
              De sticker van tracking moet er uiteraard op staan.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Was een doos van BPost: er stond enkel mijn naam + de naam van het postkantoor op ( dit had de postbediende gedaan )
                Géén sticker met een track !
                Als het goed is mag het toch ook gezegd: ze zijn met die beperkte informatie toch nog bij de juiste persoon terecht gekomen.

Anderzijds kan je je wel afvragen wat met het origineel pakket is gebeurd, want de kans dat een pakket zo (zonder adres bestemmeling) bij de post wordt aanvaard is quasi nihil. Trouwens enig spoor van portkosten (zegel of zo?) Mogelijk is dat onderweg beschadigd en herverpakt?

Comment

Elk pak dat ik verstuur, daar wordt een foto van gemaakt als bewijs hoe het vertrekt, men weet maar nooit.
                  Misschien deed de verzender dat ook?
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met Bpost. En nu ze de Cubee boxen hebben, zalig, ik ga als ik wil iets ophalen en wegbrengen. (plus het feit dat de Cubee box over de deur staat;-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                      Ik heb eigenlijk alleen maar goede ervaringen met Bpost. En nu ze de Cubee boxen hebben, zalig, ik ga als ik wil iets ophalen en wegbrengen. (plus het feit dat de Cubee box over de deur staat;-)
                      Ja, ik heb het al gezegd, normaal geen enkel probleem met Bpost.

Vandaag een pakje van Ali ontvangen.....was op 9 dagen hier....van uit China op 9 dagen ....dat is sneller dan van uit Mortsel !
                      Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Ja, ik heb het al gezegd, normaal geen enkel probleem met Bpost.

Vandaag een pakje van Ali ontvangen.....was op 9 dagen hier....van uit China op 9 dagen ....dat is sneller dan van uit Mortsel !
                        Even terzijde: wat moet ik van deze info onthouden ? (van de trackingsite van Ali Express)

Zendingsstatus Onderweg in het land van herkomst

Land van bestemming

Belgium

Land van herkomst

China

Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten

2019-07-12 15:14:16 [GMT+8]

Vertrokken vanuit het land van herkomst

2019-07-12 12:11:17 [GMT+8]

Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij

2019-07-12 07:11:17 [GMT+8]

Zending bij het magazijn in het land van herkomst

2019-07-11 18:36:47 [GMT+8]

Zending verzonden

2019-07-11 18:21:47 [GMT+8]

Wel al iets méér dan 7 dagen. Onderweg eens een melding dat het nog niet betaald was, daarna melding dat het verzonden is... En hier nu weer wat tegenstrijdigheden: "zending heeft het land van herkomst verlaten" en als laatste dan weer "Zending bij het magazijn in het land van herkomst". Ik kan niet goed meer volgen...

Comment

šPakje....mijn beurt

Hier al eens op twee dagen vanuit Amerika ... vind ik toch extreem snel.
                          Maar mocht er iets fout lopen met een pakje uit China ... dan is het opzoeken nog wat ingewikkelder vrees ik. [emoji6]

Andere pakjes uit Amerika (voor u) duren wel wat langer. [emoji16]
                          Last edited by VerSeg; 22 augustus 2019, 11:40.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Elk pak dat ik verstuur, daar wordt een foto van gemaakt als bewijs hoe het vertrekt, men weet maar nooit.
                            Misschien deed de verzender dat ook?
                            Goed idee, doe ik ook in het vervolg
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Vertrokken vanuit het land van herkomst
                              2019-07-12 12:11:17 [GMT+8]

Zending bij het magazijn in het land van herkomst
                              2019-07-11 18:36:47 [GMT+8]

En hier nu weer wat tegenstrijdigheden: "zending heeft het land van herkomst verlaten" en als laatste dan weer "Zending bij het magazijn in het land van herkomst". Ik kan niet goed meer volgen...
                              Mogelijks in verkeerde volgorde weergegeven op hun website, maar tenzij ik me vergis klopt de rest wel rekening houdend met de datums.
                              In het magazijn van herkomst op 11/07 en vertrokken op 12/07.
                              Mvg,
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Mogelijks in verkeerde volgorde weergegeven op hun website, maar tenzij ik me vergis klopt de rest wel rekening houdend met de datums.
                                In het magazijn van herkomst op 11/07 en vertrokken op 12/07.
                                Mvg,
                                Het is een héél klein pakketje, zou dus al op 12 juli met het vliegtuig naar België vertrokken zijn. Hangt dan al een dikke maand ergens hier te lande rond te zweven ?
                                Nu goed, we wachten af, ik kan ergens in september bij niet ontvangst een klacht plaatsen bij Ali.

Comment

Working...
                                X