Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

¨Pakje....mijn beurt

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: ¨Pakje....mijn beurt

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Het is een héél klein pakketje, zou dus al op 12 juli met het vliegtuig naar België vertrokken zijn. Hangt dan al een dikke maand ergens hier te lande rond te zweven ?
    Nu goed, we wachten af, ik kan ergens in september bij niet ontvangst een klacht plaatsen bij Ali.
    Soms gaat het snel, soms duurt het lang.
    Vooral bij de douane durft het wel eens lang blijven liggen, ook al moet men geen kosten betalen.
    Net vakantieperiode ertussen kan een impact hebben.

Zie je nog niets in de tracking daarvan?
    Bij mijn pakjes uit China kon ik steeds de tracking volgen op de buitenlandse tracking en eens het pak in België was, op de tracking van bPost.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

René, ik was eens "ten optelle" in het station in Menen en moest voor een paar dagen gaan werken in het depot van de douaniers in het station in Kortrijk.
      Wat wij daar moesten doen waren de goederen in een welbepaalde wagen laden die deze heren hadden aangeduid.
      In de voormiddag zaten ze daar koffie te drinken, sigaretten te roken en de gazet te lezen van boven naar onder en omgekeerd.
      Er lag daar een rol van zeker 1,5meter echt heel duur leder uit Oostenrijk te wachten om gededouneerd te worden daar hebben ze een week over gedaan.
      's Avonds gingen die heren doodmoe (vanzeneigens) naar huis, maar verder dan aan de hoek "De groot pint" geraakten ze niet. Goed bier mooi bazinneke.grote BH maat .................................................. ....
      Hen overwerken zit er niet in, vandaar dat je pakje nog ergens in de lucht hangt. Het is dus geduld hebben tot de heren douaniers goesting hebben jou pakketje te behandelen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

¨Pakje....mijn beurt

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Hen overwerken zit er niet in, vandaar dat je pakje nog ergens in de lucht hangt. Het is dus geduld hebben tot de heren douaniers goesting hebben jou pakketje te behandelen.
        En hoeveel jaar geleden is het dat jij daar gaan helpen bent?

Een 40 jaar geleden was dat op vele openbare diensten zo, douane, post, spoorwegen, tram, RTT, ministeries, gemeenten, ...
        Maar ondertussen is dat toch ook helemaal veranderd en moeten de meesten toch ook echt werken.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Ik ben ooit op bezoek geweest in het internationaal sorteercentrum in Vilvoorde - waar tegenwoordig al't materiaal binnenkomt, naar aanleiding van een zware fout vlak na een overgang van it-systemen bij de post. De ombudsman was me gewoon aan't uitlachen met m'n klacht. Door een IT-panne is dat pak nooit uit het magazijn geraakt en nadien zogezegd onbestelbaar teruggezonden. Daar heeft men mij uiteindelijk de waarheid gezegd - een gewone bediende die verbaasd was dat ik daar aankwam - in de hoop dat pak nog te kunnen recupereren (ik was dus net te laat). Nadien hebben ze eigenlijk niet meer gefaald. Zelfs het resultaat van een parlementaire vraag leek nergens op.
          Alleen moet je je afvragen of 22€ dossierkosten voor een inklaring toch niet wat overdreven is? Zeker als dat om relatief beperkte zaken gaat - zou men niet beter met een aantal tarieven werken volgens de waardes? Voor 100€ betaal je nu 45€ kosten + invoer - da's niet niks.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Soms gaat het snel, soms duurt het lang.
            Vooral bij de douane durft het wel eens lang blijven liggen, ook al moet men geen kosten betalen.
            Net vakantieperiode ertussen kan een impact hebben.

Zie je nog niets in de tracking daarvan?
            Bij mijn pakjes uit China kon ik steeds de tracking volgen op de buitenlandse tracking en eens het pak in België was, op de tracking van bPost.
            Vandaag zat het pakje in de brievenbus
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Even terzijde: wat moet ik van deze info onthouden ? (van de trackingsite van Ali Express)

Zendingsstatus Onderweg in het land van herkomst

Land van bestemming

Belgium

Land van herkomst

China

Zending heeft het magazijn in het land van herkomst verlaten

2019-07-12 15:14:16 [GMT+8]

Vertrokken vanuit het land van herkomst

2019-07-12 12:11:17 [GMT+8]

Zending geaccepteerd door de vliegtuigmaatschappij

2019-07-12 07:11:17 [GMT+8]

Zending bij het magazijn in het land van herkomst

2019-07-11 18:36:47 [GMT+8]

Zending verzonden

2019-07-11 18:21:47 [GMT+8]

Wel al iets méér dan 7 dagen. Onderweg eens een melding dat het nog niet betaald was, daarna melding dat het verzonden is... En hier nu weer wat tegenstrijdigheden: "zending heeft het land van herkomst verlaten" en als laatste dan weer "Zending bij het magazijn in het land van herkomst". Ik kan niet goed meer volgen...
              Ik heb iets dergelijks ook voorgehad met een zending uit China. Opeens kwamen er geen updates meer van de tracking en ik vermoed dat er ergens bij de douane een probleem is geweest. Ik heb het pakket nooit ontvangen (besteld in mei), maar ik ben wel correct terugbetaald door de verkoper.
              Levering kon gevolgd worden via 17track.
              Last edited by Heembeek; 27 augustus 2019, 20:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                Ik heb iets dergelijks ook voorgehad met een zending uit China. Opeens kwamen er geen updates meer van de tracking en ik vermoed dat er ergens bij de douane een probleem is geweest. Ik heb het pakket nooit ontvangen (besteld in mei), maar ik ben wel correct terugbetaald door de verkoper.
                Levering kon gevolgd worden via 17track.
                Ik denk dat bij mijn tracking in plaats van "Zendingsstatus: Onderweg in het land van herkomst" gewoon "herkomst" "bestemming" moest zijn.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  Het zullen wel Mb’s geweest zijn - we kunnen ons dat al niet meer voorstellen...
                  Zoiets dan? [emoji1]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Vandaag zat het pakje in de brievenbus
                    Da’s goed, met geduld komt het meeste in orde. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Allé, nu heb ik prijs. Een pakje van Duitsland van een winkel waar ik af en toe wel iets bestel. Anders op 3-4 dagen thuis geleverd. Nu al sinds 20/08 bij DHL ergens in Duitsland aan het wachten voor door te sturen.

Comment

In die tijd zat er misschien 1 MB RAM in een PC. [emoji16]
                        En wat kostte toen ook een fortuin.
                        Ik denk dat je de geschiedenis van de pc eens moet opzoeken ;-)
                        Mijn Amiga had midden jaren 90 al 18 MB ram

Comment

¨Pakje....mijn beurt

Oorspronkelijk geplaatst door mlap Bekijk bericht
                          Ik denk dat je de geschiedenis van de pc eens moet opzoeken ;-)
                          Mijn Amiga had midden jaren 90 al 18 MB ram
                          Misschien zelf ook nog eens opzoeken. [emoji6]

Neen serieus, een 80286 kon toen maximum 16MB aan.
                          De mijne werd standaard geleverd met 0,5MB (512KB) RAM, het kostte een klein fortuin om daar wat meer in te steken.

De Commodore gebaseerd op een 80286 processor had 1MB RAM.

De IBM startte met 512KB RAM.
                          The IBM PCAT was IBMs second generation PC, the successor to the PC and the XT.The IBM PCAT was IBM's second generation PC, the successor to the PC and the XT. Introduced in IBM Announcement Letter...

We've seen a lot of Intel CPUs, but a few are real stand-outs. We pick 15 of the most memorable in anticipation of Nehalem, expected to be Intel's next big landmark.

De eerste Amiga had zelfs maar 256 KB RAM.
                          Last edited by VerSeg; 31 augustus 2019, 11:29. Reden: Typfout
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Zoiets dan? [emoji1]
                            Nope, deze bestelde ik steeds van uit "down under"

Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

¨Pakje....mijn beurt

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Nope, deze bestelde ik steeds van uit "down under"
                              Ziet er niet veel groter uit hé. [emoji16]
                              De goedkoopste in dit land vond ik toen bij een van de leden hier ... geheugenkaart.be ... was toen een van de betere en steeds een aangenaam ontvangst als men langs ging. [emoji6]
                              Prijzen waren elders soms wel extreem veel hoger.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Working...
                              X