Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Telescoop heggeschaar kopen; wie heeft ervaring ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Telescoop heggeschaar kopen; wie heeft ervaring ?

Kan ik best inkomen Opapol; tweetakt motoren liggen altijd gevoelig ; de ontsteking moet perfekt staan, de brandstof mengeling moet juist zijn en de faktor geluk is er ook nog , bij 2T mengsel gebruik ik altijd benzine met het hoogste oktaangehalte en 2T olie die ze gebruiken bij buitenboordmotoren. En dan kan het nog verkeren zei Bredero...

Eigenlijk wilde ik om problemen te vermijden een elektrische teleskoop heggeschaar kopen; maar die aandrijfmotor staat helemaal aan de snijmessen en als je dat een tijdje omhoog moet houden wordt dat ook zwaar, de enigste scharen die je heel mooi in balans kan gebruiken zijn die met de benzine motor.
    Was ik nu een beroepstuinier dan kocht ik mij zeker terug Stihl ( maar over Stihl kan ik ook wat schrijven hoor !)

Comment

Voor mijn grasmachine viertakt,gebruik ik Aspen4.Sinds enkele jaren geen startproblemen meer.Na een wintertje staan,ook geen probleem,ook al staat er nog een restje in..Wat met normale benzine niet het geval is,daar sommige additieven verdampen.
      Bestaat ook in Aspen2 voor tweetakt.
      Is wel duurder,maar ecologischer.
      Naar ik meen is dit verplicht voor beroepstuiniers in Nederland.(ofwel heb ik mij iets laten wijsmaken.)

Comment

Dat is een goede tip Demuro ; zelf heb ik over de Aspen 2 & 4 al goede respons gehoord , & ze hebben die brandstof ook in de DHZ zaak hier 2straten verder , ik zal eens een busje meebrengen om te testen ; Bedankt !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
          Ik wil nu geen advokaat van de duivel spelen en tenslotte heb je drie jaar waarborg maar voor powerplus zou ik zelf passen. Niks zo ergerlijk als een ding op benzine dat niet start, met een snoer heb je dat minder. Wat ik wél wil benadrukken is dat je niet mag beknibbelen op de kwaliteit van benzine (2T). Ik heb mijn tweetakt jarenlang zelf gemengd, na 6 maanden in het voorjaar altijd vodden. Wat ik ook doe is de carburator altijd laten leegdraaien voor de winterstockage, lees : laat hem zonder benzine vallen. Ik zag hier ook iets van Scheppach passeren, dat lijkt me een ideaal compromis, ik heb jarenlang een hakselaar gehad van Scheppach (zware electrisch), best wel tevreden van geweest. Succes gewenst met je keuze want er is altijd een factor geluk
          Powerplus komt hier ook nooit meer binnen mits te veel problemen ... die drie jaar waarborg heeft men zeker nodig. [emoji16]
          Maar men kan ook geluk hebben natuurlijk.

Wat benzine betreft gebruiken wij steeds Aspen, dat maakt geen afzet in de toestellen en wordt niet zo snel slecht.
          Kost wel wat meer, maar is zijn geld meer dan waard.

Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
          Eigenlijk wilde ik om problemen te vermijden een elektrische teleskoop heggeschaar kopen; maar die aandrijfmotor staat helemaal aan de snijmessen en als je dat een tijdje omhoog moet houden wordt dat ook zwaar, de enigste scharen die je heel mooi in balans kan gebruiken zijn die met de benzine motor.
          Dit klopt niet voor alle merken, er zijn ook elektrische die de motor aan de andere kant hebben.
          Maar persoonlijk zou ik elektrisch nooit aanbevelen.
          Voor niet al te zware werken dan nog liever op batterij indien benzine niet in aanmerking komt.
          Met Aspen zal je weinig startproblemen hebben indien de motor correct afgesteld is.
          Hier nooit meer anders dan Aspen!
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Ik weet het wel hoor, het is altijd een risico met die B-merken, het heeft zo ook zijn voor - & nadelen;
            bvb: de prijs: iets of wat een Stihl teleskoopmachine betaal je zo 8 à 900 euro !!
            En nog wat: ik heb ook nog een andere hobby zoals zovelen op dit forum ( en ook een werkende doka !! )

Groetjes
            Maurits W

Comment

Langs de andere kant ...
              In principe met drie jaar waarborg ben je drie jaar gerust.
              En als die dan op 2 jaar en 11 maand onherstelbaar defect is gedekt door de waarborg ... dan doe je een goede zaak. [emoji16]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Ik heb een niet al te grote tuin, maar wel hoge hagen en kon er met een gewone heggeschaar niet meer bij. Dus nu een elektrische Stihl HLE71K aangeschaft.
                Niet goedkoop, maar ligt nog goed in de hand en moet jaren meegaan.
                Ik ben tevreden, het werk is nu in een mum van tijd gedaan.
                Last edited by Jokke; 10 augustus 2019, 15:08.
                BD2465BE - Nikon D70 + D300 + D800 + 14 2.8, 18-70, 20-35 2.8, 35-70 2.8, 80-200 2.8, 28-300VR + SB400 + Metz 58 AF-2 // Lumix LX100

Comment

Fraaie schaar Jokke; jammer genoeg had ik daar geen weet van.. en nog een heikel punt : elk jaar is er achter in de tuin ook wat scheerwerk en die tuin is +/- 140m lang; als dat dingt goed zal werken zal het makkelijk zijn ginds achter.
                  Ooit had ik een Stihl bosmaaier, heel goed spul!!
                  Zonder mijn weten heeft mijn vrouw die eens aan een kennis uitgeleend, na een weekje was ie terug( heel proper ) en na een dikke maand had ik de bosmaaier nodig op mijn werk; dat ding wou niet meer starten , die kerel wist natuurlijk nergens van he: herstelkosten 290 euro!! sindsdien staat alles achter slot !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Mauritsius Bekijk bericht
                    Om van al dat trappengeklauter vanaf te zijn zou ik graag een lange teleskoopheggeschaar kopen;
                    maar nu zie ik het bos niet meer door de bomen: een elektrische , een benzine of een batterijheggeschaar.
                    Wie o wie kan mij hierin goede raad geven en wie heeft al enige ervaring met deze machines
                    Graag een antwoord aub

Vriendelijk bedankt
                    M .
                    Als professional heb ik een haagschaar waar ik verlengstukken kan opzetten van 1m lengte, maar eenmaal
                    deze versleten zal zijn komt er geen nieuwe motorhaagschaar meer binnen daar ik alles aan
                    het overschakelen ben op batterij. Waarom?

1. De machines die ze nu aanbieden op batterij zijn even krachtig tov motorhaagscharen en de
                    machines zijn reeds doorontwikkeld en staan op punt.
                    2. Sommige gemeentes zijn gestart met wetten op te stellen waar het verboden wordt om nog
                    met motormachines gazons te maaien en hagen te snoeien, bladblazers enz.
                    3. Ik was de eerste diverse jaren terug in België die een batterijhaagschaar had gekocht van het merk x.
                    Wel deze eerste batterijen (2stuks) gaan nog altijd mee. In het begin kon ik er 35 minuten mee werken,
                    nu nog +/- 25 minuten en deze zijn ondertussen reeds 100-derden keren opgeladen en gebruikt. (goede kwaliteit dus)
                    4. De nieuwste batterijen gaan veel langer mee in tijdsduur tov een tank benzine.
                    5. Weinig geluid tov motor machines (jammer voor deze die graag stoer doen tov hun medemensen) dus minder
                    problemen voor buren omdat wij deze 's morgens wakker maken.
                    6. Veel goedkoper in gebruik en onderhoud.
                    7. Geen stank meer door uitlaatgassen. (uzelf, geburen en medemens)

Betreffende het gebruik van Aspen, wees er voorzichtig mee want Aspen ontmengt zich in de bus als je deze
                    even laat staan. Schud je de bus niet voor gebruik, dan kan je grote problemen hebben met de motor. Ik gebruik dat niet meer,
                    er is veel beter op de markt.

Groetjes,

Dirk

P.S. Koop je toch een benzine? Ik hoop dat dit nog vele jaren mag van je gemeente, anders verloren geld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fotosdirk Bekijk bericht
                      Wel deze eerste batterijen (2stuks) gaan nog altijd mee. In het begin kon ik er 35 minuten mee werken, nu nog +/- 25 minuten.
                      .../...
                      Betreffende het gebruik van Aspen, wees er voorzichtig mee want Aspen ontmengt zich in de bus als je deze even laat staan. Schud je de bus niet voor gebruik, dan kan je grote problemen hebben met de motor. Ik gebruik dat niet meer, er is veel beter op de markt.
                      Hier werken ze meestal met 2 gedurende 6 uur om alles te scheren ... die zouden dan toch wat meer batterijen mogen kopen. [emoji16]
                      Kost zeker minder ... meestal laden bij de klant.

Wat Aspen betreft, of 2-takt in het algemeen, er bestaan voldoende 4-takt machines waar het probleem van olie niet bestaat. [emoji6]

Batterij zal inderdaad wel de toekomst worden. [emoji106]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Working...
                      X