Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panoramisch dak / HUD

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Panoramisch dak / HUD

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Misschien omdat je het niet op een nuttige manier gebruikt?
    Anders goed om de wagen te verluchten zelfs als je geparkeerd bent zonder dat iemand in de wagen kan. [emoji6]
    Metaalkleur heeft anders ook weinig functie ... daar wordt soms ook 1200€ tot veel meer (of minder) aan gegeven, of aan een lederen bekleding van het dashboard.
    Zo zijn er wel veel zaken.

Maar eenieders wensen zijn anders, net als het budget. [emoji106]
    Ieder zijn ding, maar voor mij geen cent waard. En toch veel gekost. Enigste mooie is het grote zwarte vlak in een groot wit dak ;-) Langs buiten ;-)

Comment

Misschien omdat je het niet op een nuttige manier gebruikt?
      Anders goed om de wagen te verluchten zelfs als je geparkeerd bent zonder dat iemand in de wagen kan. [emoji6]
      Metaalkleur heeft anders ook weinig functie ... daar wordt soms ook 1200€ tot veel meer (of minder) aan gegeven, of aan een lederen bekleding van het dashboard.
      Zo zijn er wel veel zaken.

Maar eenieders wensen zijn anders, net als het budget. [emoji106]
      Maar is metaalkleur niet “beter” dan gewone kleur ? Ik bedoel meer bestendiger.
      In metaalkleur zit vaak ook een mooie sparkle die je in een gewone kleur niet terug ziet.

Dashboard in leder zit er op de (lease)wagen van mijn echtgenote ook, maar persoonlijk zou ik daar geen cent aan uitgeven.

Alles heeft inderdaad veel met persoonlijke smaak te maken. En wansmaak is ook smaak

Op zich heb je geen opties nodig om met een wagen te kunnen rijden.

Een héél pak wagens zou plots vééééél goedkoper zijn.
      Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Op zich heb je geen opties nodig om met een wagen te kunnen rijden.
        Dan toch een Dacia? [emoji1]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Ik zei een wagen.
          Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Ik zei een wagen.
            U zei niet “deftige wagen”. [emoji16][emoji16][emoji16]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Ik heb op beide wagens een panoramisch open dak en ik zou deze optie altijd nemen. Hoe en hoeveel je het dak open zet is een persoonlijke keuze. Ik raad wel aan om de afvoergootjes te reinigen of te laten reinigen, mijn Skoda heeft eens 2 weken op een parking gestaan en toen ik terugkwam waren de tapijten kletsnat. Reden was een verstopte afvoer van het schuifdak. De geur was niet te harden, net een champignonkwekerij
              Ligt niet aan Skoda maar wel aan het gebrekkig onderhoud.
              HUD heb ik niet maar ik zou het wel overwegen in de toekomst uit veiligheidsoverweging.

Veel rijplezier.
              Nikon.

Comment

1. Open dak.
                Mijn eerste Mazda had een open dak, ik weet niet meer hoeveel ik als supplement heb moeten betalen.
                Wat ik wel weet, veel wind in de wagen had ik niet en als de zon scheen had ik direct hoofdpijn.
                Conclusie: voor mij nooit nog een open dak. Automatische airco = 1.000 x beter.

2. HUD
                Is nu ingebouwd in mijn nieuwe Mazda.
                Mooi nuttig en is zeker niet hinderlijk, zelfs de GPS komt erin.
                Leid je aandacht zeker niet af, toch niet op een Mazda.
                Conclusie: nuttige luxe accessoire.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Panoramisch dak / HUD

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Wat ik wel weet, veel wind in de wagen had ik niet en als de zon scheen had ik direct hoofdpijn.
                  Misschien ook vermelden of je een metalen of glazen dak had en wanneer je hoofdpijn kreeg ... met dak dicht of volledig open?

Airco is zeker een heel goede hulp, langs de andere kant gekend als ongezond en veel mensen krijgen daar ook hoofdpijn van.
                  Maar ik zou dat ook nooit meer willen missen. [emoji106]

Worden er trouwens nog veel auto’s gemaakt zonder airco? [emoji1]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

1. Open dak.
                    Mijn eerste Mazda had een open dak, ik weet niet meer hoeveel ik als supplement heb moeten betalen.
                    Combinatie van de twee is nog beter hoor Luc, je moet er enkel weten mee om te gaan,
                    de zon op mijn stilaan dunne haardos kan ik zoals hier boven reeds gezegd ook niet verdragen
                    maar om er maar één te noemen, dak in kipstand en auto in de zon kan gemakkelijk 10°C verschil
                    maken tegenover een gesloten auto, vanaf morgen drie weekjes Provence, wees maar gerust dat
                    het dikwijls zal open staan.
                    Dat in combinatie met airco, lekker cruisen door de gorges.

Comment

Misschien ook vermelden of je een metalen of glazen dak had en wanneer je hoofdpijn kreeg ... met dak dicht of volledig open?

Airco is zeker een heel goede hulp, langs de andere kant gekend als ongezond en veel mensen krijgen daar ook hoofdpijn van.
                      Maar ik zou dat ook nooit meer willen missen. [emoji106]

Worden er trouwens nog veel auto’s gemaakt zonder airco? [emoji1]
                      Jaja, er worden er nog gemaakt zonder airco. Mijn Mazda had een metalen elektrisch schuifdak en ik zou er geen meer willen al was het zelfs voor niets.

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Combinatie van de twee is nog beter hoor Luc, je moet er enkel weten mee om te gaan,
                      de zon op mijn stilaan dunne haardos kan ik zoals hier boven reeds gezegd ook niet verdragen
                      maar om er maar één te noemen, dak in kipstand en auto in de zon kan gemakkelijk 10°C verschil
                      maken tegenover een gesloten auto, vanaf morgen drie weekjes Provence, wees maar gerust dat
                      het dikwijls zal open staan.
                      Dat in combinatie met airco, lekker cruisen door de gorges.
                      Geef mij toch maar de automatische airco.
                      Lekker kruisen door de kelen en dan een lekker hapje bij den Piet?
                      Ben 72 Geert, het massief central is een beetje te ver geworden voor mij.
                      Had dolgraag na mijn pensioen in de streek van Bordeaux gaan wonen.
                      Helaas.............

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                      Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Jaja, er worden er nog gemaakt zonder airco. Mijn Mazda had een metalen elektrisch schuifdak en ik zou er geen meer willen al was het zelfs voor niets.

Geef mij toch maar de automatische airco.
                        Lekker kruisen door de kelen en dan een lekker hapje bij den Piet?
                        Ben 72 Geert, het massief central is een beetje te ver geworden voor mij.
                        Had dolgraag na mijn pensioen in de streek van Bordeaux gaan wonen.
                        Helaas.............
                        Is een 200Km verder dan Les Vans bij "den Piet" Luc, we zijn daar een paar jaar geleden geweest,
                        Nu reeds het derde jaar op rij bij Vlaamse vrienden in Castellane die daar een Chambre t'hotes hebben.
                        Eerste dag 830Km naar Voiron waar we het muziekfestival gaan bezoeken en zaterdag nog een kleine 300 Km
                        via de route Napoleon tot bestemming, met wat geluk langs de weg is dat vrij goed te doen.
                        En in de schaduw van de bergen langs de Route Napoleon met open dak natuurlijk.

Comment

Working...
                        X