Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panoramisch dak / HUD

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Panoramisch dak / HUD

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    In één oogwenk lezen gaat mijn inziens 100 keer beter op een digitaal dan analoog scherm.
    Analoog is eigenlijk eerst naar wijzer kijken, dan baar cijfers en digitaal is meteen het cijfer.

Groot verschil is nog een analoge meter dat tot 300 gaat of tot 180 ... enorm verschil om aflezen. [emoji6]
    Niet helemaal akkoord. Ik zie aan de stand van de naald mijn snelheid ongeveer. Uiteraard vergt dat een beetje gewenning en je kan niet niet van de ene auto met een analoge meter tot 300 zomaar overstappen naar een die maar tot 180 gaat of omgekeerd
    Voor mijn snelheid te zien of de inhoud van de tank af te lezen moet ik geen cijfers lezen, maar echt lezen of je nu 60 of 80 rijdt vergt m.i. toch ook enige concentratie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
      Niet helemaal akkoord. Ik zie aan de stand van de naald mijn snelheid ongeveer. Uiteraard vergt dat een beetje gewenning en je kan niet niet van de ene auto met een analoge meter tot 300 zomaar overstappen naar een die maar tot 180 gaat of omgekeerd
      Voor mijn snelheid te zien of de inhoud van de tank af te lezen moet ik geen cijfers lezen, maar echt lezen of je nu 60 of 80 rijdt vergt m.i. toch ook enige concentratie.
      Je auto goed kennende rij je meestal op gevoel en voel je automatisch aan of je 50, 70 90 of 120 rij volgens waar je die snelheid mag rijden. Ik kijk meer naar de weg en in de spiegels maar zelden naar de snelheidsmeter. Toen ik in een ver verleden nog met de vrachtwagen reed
      (die toen nog meer lawaai door de motor maakten) kon je horen aan het aantal toeren die hij draaide of je goed op snelheid zat. Analoog of digitaal het maakt eigenlijk niet veel uit als je eens je dashboard gewoon bent. Anders is het wel als je bv eens met een auto van iemand anders moet rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        Niet helemaal akkoord. Ik zie aan de stand van de naald mijn snelheid ongeveer.
        Dat “ongeveer” heeft velen al ofwel 56€ gekost ofwel een nieuwe bumper. [emoji6]

Met een digitale teller lees ik binnen een fractie van een seconde de exacte snelheid af dat de teller weergeeft.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
          Analoog of digitaal het maakt eigenlijk niet veel uit als je eens je dashboard gewoon bent. Anders is het wel als je bv eens met een auto van iemand anders moet rijden.
          Kijk op een onbepaald moment eens één seconde naar een analoog uurwerk en zeg tot op de minuut na welk uur het is.
          Doe dan hetzelfde met een digitale horloge ... vergelijk dan eens bij de welke je het altijd juist had zonder u verder te moeten concentreren. [emoji6]
          Kleine cijfers is iets anders, maar bij digitale tellers zijn die meestal wel groot genoeg.

Wie niet beseft dat een digitale teller sneller en correcter af te lezen valt, die heeft er volgens mij nog niet veel mee gereden.
          Analoog gaat zeker ... het kon lange tijd trouwens niet anders, paard en kar gaat ook. [emoji16]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Kijk op een onbepaald moment eens één seconde naar een analoog uurwerk en zeg tot op de minuut na welk uur het is.
            Doe dan hetzelfde met een digitale horloge ... vergelijk dan eens bij de welke je het altijd juist had zonder u verder te moeten concentreren. [emoji6]
            Kleine cijfers is iets anders, maar bij digitale tellers zijn die meestal wel groot genoeg.

Wie niet beseft dat een digitale teller sneller en correcter af te lezen valt, die heeft er volgens mij nog niet veel mee gereden.
            Analoog gaat zeker ... het kon lange tijd trouwens niet anders, paard en kar gaat ook. [emoji16]
            200 % gelijk Freddy ! En als Priusrijder ben ik al héél lang digitaal gewoon.
            Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Ik zeg zeker niet dat een digitale niet juister en niet beter leesbaar is maar hou er toch eens rekening mee dat niet iedereen met een grote dikke kar kan rijden en dus het met (veel) minder moet
              doen al dan niet nieuw of tweedehands dus er rijden nog meer auto's rond met een analoog dashboard. Bij mijn auto staan de twee er op, analoog en digitaal en automatisch kijk ik dan naar de digitale
              omdat deze dan centraal in het zicht staat. Logisch toch. Maar of die echt de juiste snelheid aangeeft zoals ze me hadden verteld in de garage daar heb ik een twijfel over als ik nu aflees op de digitale snelheidsborden
              die meer en meer langs de weg zie staan is er altijd een verschil in snelheidsweergave tussen de twee. Ook de slijtage van je banden speelt hierin een rol.

Comment

Ik zeg zeker niet dat een digitale niet juister en niet beter leesbaar is maar hou er toch eens rekening mee dat niet iedereen met een grote dikke kar kan rijden en dus het met (veel) minder moet doen al dan niet nieuw of tweedehands dus er rijden nog meer auto's rond met een analoog dashboard. Bij mijn auto staan de twee er op, analoog en digitaal en automatisch kijk ik dan naar de digitale omdat deze dan centraal in het zicht staat. Logisch toch. Maar of die echt de juiste snelheid aangeeft zoals ze me hadden verteld in de garage daar heb ik een twijfel over als ik nu aflees op de digitale snelheidsborden die meer en meer langs de weg zie staan is er altijd een verschil in snelheidsweergave tussen de twee. Ook de slijtage van je banden speelt hierin een rol.
                Het gaat hem hier ook niet over iedereen of wat het kost, of iedereen het zich kan veroorloven of nieuw of tweedehands koopt ... we maken niemand anders rekening. [emoji6]

Als TS de vraag stelt of een HUD nuttig is naast een digitale tellerpartij ... dan stelt deze vraag zich niet eens om hem tot antwoord te dienen.

Dat een digitale meter ook kan afwijken tegenover reële snelheid is zeker, maar het gaat hem vooral om correct en/of snel aflezen.

Trouwens als men het dan toch bij de HUD wil houden, nog nooit een analoge HUD gezien. [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  200 % gelijk Freddy ! En als Priusrijder ben ik al héél lang digitaal gewoon.
                  Dat mag al,op zo nen dikken bak. [emoji16][emoji16][emoji16]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Het gaat hem hier ook niet over iedereen of wat het kost, of iedereen het zich kan veroorloven of nieuw of tweedehands koopt ... we maken niemand anders rekening. [emoji6]

Als TS de vraag stelt of een HUD nuttig is naast een digitale tellerpartij ... dan stelt deze vraag zich niet eens om hem tot antwoord te dienen.

Dat een digitale meter ook kan afwijken tegenover reële snelheid is zeker, maar het gaat hem vooral om correct en/of snel aflezen.

Trouwens als men het dan toch bij de HUD wil houden, nog nooit een analoge HUD gezien. [emoji6]
                    Dat zou een nieuwigheid zijn hé - een analoge HUD.
                    Nu, Felix, de wagen van mijn echtgenote is ook maar een simpele Toyota, en wellicht zoals bij U in het midden een klein digitaal rechthoekje.
                    En inderdaad, als er ergens zo'n meettoestel staat om uw snelheid te meten, heb ik altijd een verschil van 5 km/u.
                    Dus ik weet nu dat ik 55 mag rijden als er een bord van 50 staat ( wellicht sneller want ze hanteren ook nog een foutenmarge )

Maar ik denk dat een analoge teller OOK iets te veel aangeeft hoor.
                    En dat is te begrijpen = veiliger. Toch ?

Comment

Maar ik denk dat een analoge teller OOK iets te veel aangeeft hoor.
                      En dat is te begrijpen = veiliger. Toch ?
                      Wettelijk gezien en vastgelegd in technische voorschriften mag een teller nooit te weinig aangeven, wel te veel.
                      Maar er zijn toch wel merken waar de verschillen redelijk groot zijn.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

5 km vind ik nog acceptabel. Niet ?
                        En ja te weinig aangeven is niet logisch en zou misdadig zijn. Maar er is zoveel in België dat kan en dat normaal gezien niet logisch is....

Comment

Lees dan maar eens #7 goed welke onzin je hier uitkraamt waar je ook geen verstand van hebt maar goed het laatste woord laat ik aan u over zoals je in elke topic wil hebben. Ik heb het hier verder wel gezien op dit forum
                          waar fotografie minder en minder aan bod komt en de beste al lang verdwenen zijn. Rechter als job zou je goed staan want die wil en krijgt altijd het laatste woord. Mijn lidmaatschap mogen ze hierbij dan ook verwijderen, geen
                          behoefte meer aan. Het gaat jullie verder goed, salut

Comment

Felix, je moet je niet aangevallen voelen.
                            Ik vroeg gewoon wat meningen en ik respecteer eenieders gedachte. Ook die van jou. Echt waar.
                            Maar de eerlijkheid gebied me te zeggen dat Freddy het zeer vaak bij het rechte eind heeft. ( én hij spreekt uit ervaring )
                            Ik heb nog nooit een open dak gehad, dus ik wou gewoon wat meningen.
                            Mijn vader wel, en die was er niet zo tevreden over, maar dat was misschien 40 jaar geleden...

Comment

Panoramisch dak / HUD

Lees dan maar eens #7 goed welke onzin je hier uitkraamt waar je ook geen verstand van hebt maar goed het laatste woord laat ik aan u over zoals je in elke topic wil hebben. Ik heb het hier verder wel gezien op dit forum
                              waar fotografie minder en minder aan bod komt en de beste al lang verdwenen zijn. Rechter als job zou je goed staan want die wil en krijgt altijd het laatste woord. Mijn lidmaatschap mogen ze hierbij dan ook verwijderen, geen
                              behoefte meer aan. Het gaat jullie verder goed, salut
                              Op dergelijke onzin denk ik maar één ding ... boom 7, tak 23, twijg 12. [emoji16]

Heb je azijn gedronken of zo?
                              Lees alles nog eens rustig opnieuw, koel wat af en kom nog eens terug. [emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Mijn vader wel, en die was er niet zo tevreden over, maar dat was misschien 40 jaar geleden...
                                Er is op 40 jaar gelukkig veel veranderd op alle gebied, techniek en vooruitgang staat niet stil.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X