Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe belasting op pensioen?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe belasting op pensioen?

Is gemiddeld 40% dan geen belasting?

En ja, mijn zonnepanelen leveren mij nog altijd goed geld op. Moet ik de berekening hier zetten? Niks illegaals aan.

En ja, ik heb ook al tegenslag gehad, waardoor mijn vrouw niet meer kan werken, en ook geen vervanginkomen krijg, en ook nooit aangevraagd.
    Ik weet dat studenten vrijwel geen belasting betalen, maar ze had op een maand toch bijna 1700€ voor 150 uur werk, dat is dus meer dan het minimumloon.

Nog iets?

Ik klaag gewoon niet over alles, en ik steek niet alles op de overheid. Ik ben daar nogal realistisch in.

Waar je winterbanden bij sleurt ... geen idee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
      Net iets minder uitgeven dan wat je verdient.
      Niet iedereen verdient evenveel of heeft dezelfde uitgaven, moeilijk om iemand anders zijn rekening te maken.
      Er zijn er die veel verdienen, anderen weinig en er zijn er die geluk hebben en anderen die pech hebben.
      De ene heeft 50€ medische kosten per jaar, de andere 500€ per maand.
      Minder uitgeven is niet altijd een keuze, voor sommigen een onmogelijkheid.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Comment

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/03...f-niet-sparen/
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Bij dat artikel stel ik me toch ernstige vragen.

6/10 betekent dan een heel deel van de bevoldking dus niet toe komt met een mediaan inkomen van dik 3000€ bruto. En daar zijn zeker tweeverdieners bij. Dan maak je dus verkeerde keuzes.

Dat er mensen het moeilijk hebben wil ik geloven, maar niet 6/10.

Comment

Ik klaag gewoon niet over alles, en ik steek niet alles op de overheid. Ik ben daar nogal realistisch in. .
              Als je in België woont (daar twijfel ik over) dan zou je moeten weten dat we de hoogste belastingdruk hebben, de laagste netto lonen, de laagste pensioenen, de hoogste energiekosten, de meeste ministers, de meeste regeringen, enz ...

Ik klaag ook niet graag maar ben wel een realist daarin !

Als er ergens op moet bespaard worden dan is het niet bij de kleine man te zoeken die met z'n lage loon toch teveel belastingen en kosten betaald.
              Men moet het zoeken bij de grote kapitaalhouders, bij de grote bedrijven die hier bijna geen belasting betalen in vergelijk met de kleine man.

Hier gaat het over een vrouwtje die met haar pensioentje amper rondkomt, net in een hogere schijf valt en daardoor minder overhoudt dan ervoor .... logisch, neen helemaal niet.
              Als je weet dat een gemiddeld pensioen in België véél te laag ligt om een kamertje te betalen in een rusthuis, nou dan ben je volgens mij volledig verkeerd bezig als regering.
              Als je de prijzen vergelijkt met onze omringende landen dan lachen ze ons vierkant uit, ook dat is een feit !
              Als je weet dat een pensioen in Nederland gemiddeld 500 € hoger ligt dan in België, tjah, ook daar lachen ze ons domme Belgen uit
              Toen ik vorige zomer in Frankrijk was en vertelde aan een vriend daar wat de wettelijke pensioenleeftijd is in België kwam hij niet meer bij van het lachen.

En inderdaad jij noemt dit klagen, ik noem dit gewoon de realiteit vermelden Tommie

grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Nieuwe belasting op pensioen?

Bij dat artikel stel ik me toch ernstige vragen.

6/10 betekent dan een heel deel van de bevoldking dus niet toe komt met een mediaan inkomen van dik 3000€ bruto. En daar zijn zeker tweeverdieners bij. Dan maak je dus verkeerde keuzes.

Dat er mensen het moeilijk hebben wil ik geloven, maar niet 6/10.
                Het gaat er vooral om dat veel mensen niet (veel) kunnen sparen.
                Met twee zal dat inkomen boven de 3000€ bruto,liggen, maar veel alleenstaanden hebben geen 3000€ bruto hoor.
                Het artikel waar jij naar verwees ik ander ook bedoeld voor mensen die wel genoeg verdienen om iets opzij te zetten.
                Het grote probleem is dat de vaste kosten steeds veel forser stijgen dan de lonen.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Moet ik U nu een kopie van mijn id kaart sturen.....

Ja, ik ben Belg, en nee, ik ben ook niet tevreden over alles, maar het feit is dat de pensioenen van de gepensioneerden vandaag betaald worden door de mensen die nu werken.

Wat jij een ik betaald hebben was voor onze ouders, er zijn geen spaarpotten, en dat is anders in andere landen.
                  Maar of die allemaal beter af zijn....

Nederland heeft veel hogere woonprijzen, in Duitsland is woningbezit veel minder uitgebreid.
                  En in Frankrijk kan ik niet geloven dat pensioenen zo veel beter zijn. In elk geval betalen ze daar zeker ook veel belastingen.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Comment

Interessante lectuur: https://moneytalk.knack.be/geld-en-b...mn-646055.html
                    Mijn vader zat in die situatie, eerst een brief van Minister Van Overtveld dat hij 120 (?) euro per maand meer pensioen zou krijgen, volgend jaar een 1700 euro extra belastingen. Of hoe men mensen gelukkig maakt met een dode mus.
                    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

[QUOTE=Hombre;4713390Mijn vader zat in die situatie, eerst een brief van Minister Van Overtveld dat hij 120 (?) euro per maand meer pensioen zou krijgen, volgend jaar een 1700 euro extra belastingen. Of hoe men mensen gelukkig maakt met een dode mus.[/QUOTE]Dat was vroeger ook veel voorkomend bij bedrijven, weinig afhouden en een hoog netto aanbieden om mensen aan te trekken ... maar het jaar nadien mochten ze een paar duizend € afdokken aan de belastingen.
                      Dan zijn ze kwaad op de belastingen natuurlijk, niet op de baas.
                      Verschil met pensioen is dat dit net als de belastingen van de overheid komt en toch redelijk juist zou mogen zijn.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                        Men moet het zoeken bij de grote kapitaalhouders, bij de grote bedrijven die hier bijna geen belasting betalen in vergelijk met de kleine man.
                        Ik ben zeker akkoord hiermee en sommige partijen roepen hier constant mee maar ik kan me niet inbeelden hoe men dit in de praktijk zou kunnen realiseren? Daar geeft men nooit geen realistisch antwoord op?

Comment

Voorbeeldje: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/05...en-in-armoede/
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Die 1,7mio is inderdaad de onderste laag, dat is 15% van de bevolking in België.

Dat verklaart nog altijd niet waarom 6/10 belgen niet kunnen sparen.
                            Met een mediaan inkomen (en dus 10% van die "niet spaarders" zit daar boven) moet je kunnen sparen.
                            Als ik het inkomen in mijn gezin (5 personen, 1 loon) per persoon ga uitrekenen, dal dat lager zijn dan een gezin van 2 personen met een mediaan inkomen.

Sommige mensen moeten eens kijken naar wat ze allemaal kopen en niet nodig hebben vooraleer ze zeggen dat ze een schoolrekening niet kunnen betalen, of die 25€ bij de dokter te duur is.

Comment

Die 1,7mio is inderdaad de onderste laag, dat is 15% van de bevolking in België.

Dat verklaart nog altijd niet waarom 6/10 belgen niet kunnen sparen.
                              Met een mediaan inkomen (en dus 10% van die "niet spaarders" zit daar boven) moet je kunnen sparen.
                              Als ik het inkomen in mijn gezin (5 personen, 1 loon) per persoon ga uitrekenen, dal dat lager zijn dan een gezin van 2 personen met een mediaan inkomen.

Sommige mensen moeten eens kijken naar wat ze allemaal kopen en niet nodig hebben vooraleer ze zeggen dat ze een schoolrekening niet kunnen betalen, of die 25€ bij de dokter te duur is.
                              Ook dat is relatief, want als je een vaste uitgave zoals huur of verwarming moet delen door 5 of door 1 persoon of per woning of gezin maakt dat toch een enorm verschil.
                              Er zijn ook mensen waar die dokter dagelijks moet langskomen en dan is het niet 25 euro maar 35 euro maal - zeg maar - 20 dagen, daarnaast je medicijnen en dan is je maandinkomen snel op, zeker als dat een laag pensioentje is. En als je een heel leven aan een laag loon hebt gewerkt heb je ook niet veel spaargeld dat je kan aanspreken.

Bovendien kun je volgens mij ook niet zomaar besluiten dat het mediaan inkomen toelaat dat 5 op 10 kunnen sparen. (als je 10 mensen waarvan 9 een inkomen van 1000 en 1 van 100000 is de mediaan 109000/10= 10900 en zitten er 9 onder).

Volgens onze goede vriend google is het mediaaninkomen in België net iets lager dan 2000 euro en het gemiddelde bruto maandloon ongeveer 3500 euro. Mag ik er nu van uitgaan dat jouw maandbudget een veelvoud van deze cijfers is?
                              Maar nogmaals, ik maak de rekening van iemand anders niet, je hoeft niet te antwoorden op die vraag

Comment

Waarom moet een dokter dagelijks langskomen??

Comment

Working...
                                X