Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Stopcontact/schakelaar vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Stopcontact/schakelaar vraagje

Oorspronkelijk geplaatst door rufus1964 Bekijk bericht
    Zo simpel is het, en als je aan de draad trekt zal er toch één bewegen bij de lamp. Voila, gevonden.
    En ook al is het een wissel geweest, het is altijd te maken hoor. Toch zeker als er een stopcontact onder zit.
    Bij een éénfasige installatie zijn er (buiten de aarding) toch maar 2 verschillende draden.
    Probleem met oude 3x230V netten is dat je die met de voltmeter (proberen zie ik niet zo zitten) niet apart kan bepalen, er is geen nul.
    Zelfs met de schakelaar uit riskeer je nog een schok als je een lamp wil aansluiten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Bij een éénfasige installatie zijn er (buiten de aarding) toch maar 2 verschillende draden.
      Probleem met oude 3x230V netten is dat je die met de voltmeter (proberen zie ik niet zo zitten) niet apart kan bepalen, er is geen nul.
      Zelfs met de schakelaar uit riskeer je nog een schok als je een lamp wil aansluiten.
      Ik zou dan ook altijd aanraden om spanningsloos te werken.
      Maar in TS zijn geval moet dat hier niet moeilijk zijn om het te laten werken.
      Mits je weet waar je mee bezig bent.
      Met de vriendelijke groeten, Ruud.

Comment

En hoe is dit nu eigenlijk afgelopen?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Dat weet ik zaterdag te zeggen.

Sent from my LG-H870DS using Tapatalk
          Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

Comment

Working...
          X