Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Evolutie hedendaagse Home Theatre systems ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Evolutie hedendaagse Home Theatre systems ?

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Een 30cm speaker in een klein kastje van H 437mm W 396mm D 479mm. [emoji57]
    En hij heeft zijn 32kg nodig om te blijven staan met z’n 1000W, alleen de rest schuift in huis wat op tijdens een film. [emoji16]
    Enne zijn dat geen 2 speakers rug tegen rug ?
    Vandaar dat gij zonnepanelen nodig hebt hé, Freddy
    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
      Enne zijn dat geen 2 speakers rug tegen rug ?
      Vandaar dat gij zonnepanelen nodig hebt hé, Freddy
      Gij hebt anders ook zonnepanelen hé Marc, dan kunt ge ook een subwoofer bij zetten.
      Maar ge hebt waarschijnlijk geen plaats meer nu uw huis vol airco’s hangt. [emoji16]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Gij hebt anders ook zonnepanelen hé Marc, dan kunt ge ook een subwoofer bij zetten.
        Maar ge hebt waarschijnlijk geen plaats meer nu uw huis vol airco’s hangt. [emoji16]
        Ik denk dat ik aan mijn maximum zit - zowel aan subwofers als aan zonnepanelen
        En zoals gezegd: laat de zon nu maar schijnen !

Comment

Voor mij hoeft een ingewikkelde setup niet, met luidsprekers rondom en zelfs boven je hoofd...
          Dit gezegd zijnde, vind ik de ingebouwde speakers van eender welke flatscreen TV ontoereikend. Maar ingebouwde speakers tov een 9.1 systeem, dat is natuurlijk 2 extremen vergelijken. Ik ga dan liever eerder voor de 'gulden middenweg'.

Ik heb voorlopig nog een Full HD TV en een Yamaha YHT-S400 home cinema systeem, met virtual surround. Heel tevreden mee, super geluid.

Heb dit gekocht in 2012 (de YHT-S300 heeft 2 satellite speakers ipv de soundbar) en de form factor is wat me beviel : ik wou goeie bass maar wou geen losstaande subwoofer in huis. Jammer genoeg wordt dit model niet meer verkocht en is het beperkt tot 1080p. Als ik dus ooit upgrade naar een 4K TV upgrade, zal ik al m'n bronnen moeten aansluiten aan de TV en dan met een optical audio kabeltje van de TV naar de Yamaha moeten werken.
          Of een nieuw systeem kopen dat wél 4K ondersteunt maar ik vrees dat ik dergelijke form factor niet meer zal vinden.
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Dit is de oplossing: https://www.coolblue.be/nl/product/6...ystem-hss.html
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

Comment

Nee hé.
              Je gaat toch geen 2400€ uitgeven aan iets waarvan niemand het ziet.
              Je moet toch kunnen stoefen met een grote kast, een dikke oempf, en een speaker is geen speaker als die niet in de weg staat.
              Enig voordeel is dat er geen stof op valt, en dat de kuisvrouw er geen water in kan gieten.

Comment

Mja, aprilgrappen heb je in vele gradaties...
                Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Nee hé.
                  Je gaat toch geen 2400€ uitgeven aan iets waarvan niemand het ziet.
                  Je moet toch kunnen stoefen met een grote kast, een dikke oempf, en een speaker is geen speaker als die niet in de weg staat.
                  Enig voordeel is dat er geen stof op valt, en dat de kuisvrouw er geen water in kan gieten.
                  Dat is hier ten huize net de bedoeling. State of the art geluid zonder de visuele impact. 4 speakers in het plafond voor atmos en dan de subwoofers en LCR speakers ingebouwd in een TV wand en surrounds in de muur achteraan. Als je dan nog een beetje handig bent, kan je voor de fractie van de prijs van een commercieel exemplaar zelf een subwoofer (in)bouwen die perfect aansluit bij de luisterruimte.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Dat is hier ten huize net de bedoeling. State of the art geluid zonder de visuele impact. 4 speakers in het plafond voor atmos en dan de subwoofers en LCR speakers ingebouwd in een TV wand en surrounds in de muur achteraan. Als je dan nog een beetje handig bent, kan je voor de fractie van de prijs van een commercieel exemplaar zelf een subwoofer (in)bouwen die perfect aansluit bij de luisterruimte.
                    Inbouwspeakers missen altijd iets.
                    Een speaker moet los staan van zijn omgeving.
                    En een deftige subwoofer inbouwen in een muur vind ik niet direct het beste idee. Als je die gebruikt waarvoor bedoeld, dan valt de kalk van de muren.

Comment

En een deftige subwoofer inbouwen in een muur vind ik niet direct het beste idee. Als je die gebruikt waarvoor bedoeld, dan valt de kalk van de muren.
                      Frank heeft speciale kalk en zijn huis is er op gebouwd denk ik
                      Ik kan niet beoordelen wat goed of slecht is, maar een goed luidspreker - systeem dat niet opvalt heeft zeer zeker een grote “WAF”-factor, en die is niet te verwaarlozen als je voortdurend aan je hobby sleutelt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Frank heeft speciale kalk en zijn huis is er op gebouwd denk ik
                        Ik kan niet beoordelen wat goed of slecht is, maar een goed luidspreker - systeem dat niet opvalt heeft zeer zeker een grote “WAF”-factor, en die is niet te verwaarlozen als je voortdurend aan je hobby sleutelt.
                        Nee gewoon een zelfbouw subwoofer die zo zwaar gebouwd is dat de behuizing geen halve millimeter beweegt bij 500W input... En dat maakt die inbouw net zo leuk: je kan grotere speakers met hoger rendement gebruiken die de volledige dynamiek van een soundtrack van een film stressloos weergeven.
                        De weergavekwaliteit inbouw vs vrijstaand is overigens enkel afhankelijk van de kwaliteit van de weergevers, crossovers alsook de rigiditeit van de speaker gecombineerd met de AV wand. Voor mijn atmos kanalen heb ik bv. ook een goedkoper type inbouw dat ik nooit voor de LCR kanalen zou gebruiken.

Comment

Je hebt dan wel geen speakers staan, maar wel een wand die de ruimte ook kleiner maakt en daarbij vermoedelijk nog een dubbel plafond? [emoji1]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Inderdaad. [emoji106]
                            Er is al een verschil merkbaar als een speaker tegen of 10 cm van de wand staat.
                            Daarbuiten kan men losstaande speakers correct richten, wat met inbouw niet echt evident is.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Je hebt dan wel geen speakers staan, maar wel een wand die de ruimte ook kleiner maakt en daarbij vermoedelijk nog een dubbel plafond? [emoji1]
                              Tot 2009 stond in onze living een lompe sierschouw. Hier liep wel de schoorsteen van de CV in de kelder doorheen dus de muur volledig vlak maken was onmogelijk. Muur tot muur is 6.6m en TV wand tot zetel is 4.6m dus ruimte genoeg. Richten van inbouw speakers in een wand zie ik eerder als een voordeel: eens perfect gericht voor altijd goed Ook heb je met inbouw geen uitdovende reflecties. Het plafond is 'voorlopig' aangepast. Het betreft een vals exemplaar van houten latjes dat tegen ruwe welvingen geplaatst is. Voor atmos heb ik MDF boxen gebouwd die deels verzonken zitten in de latjes (komt maar 5cm lager en valt dus amper op). Over enkele jaren gaan alle planchetten er sowieso af (lelijk + ongewenste resonanties) en kan ik me helemaal uitleven met perfect geplaatste inbouw speakers, verlichting en gerichte geluiddemping. Ook voorzie ik dan alle bekabeling voor projectie (alweer een voordeel van inbouw speakers!)
                              Last edited by frank207be; 9 april 2019, 19:08.

Comment

Tot 2009 stond in onze living een lompe sierschouw. Hier liep wel de schoorsteen van de CV in de kelder doorheen dus de muur volledig vlak maken was onmogelijk. Muur tot muur is 6.6m en TV wand tot zetel is 4.6m dus ruimte genoeg. Richten van inbouw speakers in een wand zie ik eerder als een voordeel: eens perfect gericht voor altijd goed Ook heb je met inbouw geen uitdovende reflecties. Het plafond is 'voorlopig' aangepast. Het betreft een vals exemplaar van houten latjes dat tegen ruwe welvingen geplaatst is. Voor atmos heb ik MDF boxen gebouwd die deels verzonken zitten in de latjes (komt maar 5cm lager en valt dus amper op). Over enkele jaren gaan alle planchetten er sowieso af (lelijk + ongewenste resonanties) en kan ik me helemaal uitleven met perfect geplaatste inbouw speakers, verlichting en gerichte geluiddemping. Ook voorzie ik dan alle bekabeling voor projectie (alweer een voordeel van inbouw speakers!)
                                Ongewenste resonanties die nog een paar jaar moeten blijven bestaan?

Voor de surroundgeluid speakers op het plafond heb je inderdaad niet echt grote klankkasten nodig, maar de samenstelling en afmetingen loeten wel een beetje kloppen met de gebruikte speakers en de weer te geven frequenties.
                                De front speakers daarentegen, welke meestal ook voor muziek gebruikt worden, die zijn van veel groter belang om een juiste samenstelling te hebben.
                                Zowel de positie, grootte, vorm als samenstelling van de materialen hebben een grote impact.
                                Er bestaan inderdaad luidsprekers om weggewerkt te plaatsen, maar zo eenvoudig is dat ook niet allemaal.
                                Zelf luidsprekers bouwen die op elkaar afgestemd zijn, is ook niet zo evident ... wel doenbaar als men veel kennis van zaken heeft.

Welk type luidsprekers heb je in gedachte voor in de wand?
                                En dat perfect vast richten is natuurlijk maar goed zolang je geen veranderingen doet in je plaats ... tenzij je zeker bent dat je de volgende 20 jaar geen kast, tafel of zetel van plaats wil veranderen. [emoji16]

En veel hangt af van de vereisten dat,men heeft natuurlijk.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X