Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Evolutie hedendaagse Home Theatre systems ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Blijft ook een kwestie van smaak hé Freddy, ik blijf een subwoofer overdreven vinden klinken.
    Bij studio montage heb ik trouwens ook nog nooit ergens een sub weten gebruiken.
    Voor wie van ietwat overdreven bass houdt, niets mis mee natuurlijk, hier klinkt dat toch best natuurgetrouw
    vind ik, en stukken beter dan dat dure Bose systeem met sub woofer.
    Een subwoofer heeft niets met overdreven bass te maken hé ... al kan men natuurlijk alles overdreven instellen.
    Een sub gaat gewoon veel dieper dan een standaard lagetonenluidspreker.

En als de subwoofer die lage tonen van een opname kan weergeven, dan zijn ze toch ook in de opnames voorzien. [emoji57]
    Voor stemmen helpt dat niets, maar een ontploffing moet je bijna kunnen voelen. [emoji106]

En Bose als systeem heb ik zelf nooit goed gevonden, beter dan niets maar dat is ook alles.
    Het merk is goed, ze hebben goede luidsprekers, maar niet deze sets voor de huiskamer.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: Evolutie hedendaagse Home Theatre systems ?

Effe OT: De Bt headphones van Bose zijn ook zeer goed!
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Ik had hier een aantal jaren geleden een Bose systeem, achteraf bekeken gewoon rommel.
        Deze heb ik gewoon vervangen door een stel Adam actieve studio monitors, rechtstreeks aangesloten op de digicorder
        deze zijn ook voorzien van een automatische slaapstand, je hoeft er dus niet naar omkijken om deze uit te zetten.
        Voordeel van rechtstreeks aansluiten op je digicorder is dat je deze ook kan gebruiken als digitale radio zonder je tv te
        hoeven opzetten.
        Nooit iets beters gehad.
        https://www.bekafun.com/nl/products/detail/ada-a5x
        Ik heb ook actieve studio monitors aangesloten op de digicorder als wel op de DVD speler. Vroeger had ik de Philips actieve boxen maar die vond ik te groot en niet meer passen in de huiskamer. Ik had die dertig jaar oude boxen aan mijn buurman gegeven en hij was er heel blij mee: volgens hem zijn die oude Philips actieve boxen heel erg populair op de tweede handsmarkt en moeilijk nog aan te komen.

Comment

Vroeger als student had ik ook boxen van Philips - wel niet van het actieve type, maar imho toch erg goed en betaalbaar. Goede prijs / kwaliteit.

High end is meestal (iets) beter, maar vaak staat de kwaliteit niet meer in verhouding tot de prijs. (imho)

Comment

Elk zijn gedacht zeg ik.

Hier geen homecinema wegens geen interesse (ik kijk amper tv, muv het nieuws), hier hangt er zelfs nog een CRT-tv van Philips aan de muur... Kan gerust 30 jaar oud zijn of zelfs meer. Doet wat hij moet doen als tv. Ooit één stom mankementje voor gehad.
            Ik ben straks 62 en ik voel dat mijn oren achteruit gaan : waarom zou ik de HiFi vernieuwen ? Geluidsinstallatie omvat 3 merken : Denon, B&W DM220 en .... jawel jawel een Revox A77. Gekocht omstreeks "Live Aid", dus ik denk : 1985.... werkt perfect tot op de dag van vandaag, enkel bij de versterker eens de LS-soldeerpunten "vernieuwd" en contactspray gespoten bij de potmeters en de schakelaars....

Noem me dus gerust een nostalgicus

En jawel : al mijn analoge fotospullen heb ik ook nog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
              Ik heb ook actieve studio monitors aangesloten op de digicorder als wel op de DVD speler. Vroeger had ik de Philips actieve boxen maar die vond ik te groot en niet meer passen in de huiskamer. Ik had die dertig jaar oude boxen aan mijn buurman gegeven en hij was er heel blij mee: volgens hem zijn die oude Philips actieve boxen heel erg populair op de tweede handsmarkt en moeilijk nog aan te komen.
              Ik heb er ook nog een paar van KRK (ROKIT RP6) aan mijn computer hangen, goedkoper maar spelen volgens mij
              nog iets beter dan de Adam actieve luidsprekers, maar niet iedereen wil dat in zijn living zetten omwille van de
              felle kleuren. Deze klinken machtig goed en voor die prijs moet je het niet laten, in reklame https://www.bekafun.com/nl/products/detail/krk-rp6g3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                Elk zijn gedacht zeg ik.

Hier geen homecinema wegens geen interesse (ik kijk amper tv, muv het nieuws), hier hangt er zelfs nog een CRT-tv van Philips aan de muur... Kan gerust 30 jaar oud zijn of zelfs meer. Doet wat hij moet doen als tv. Ooit één stom mankementje voor gehad.
                Ik ben straks 62 en ik voel dat mijn oren achteruit gaan : waarom zou ik de HiFi vernieuwen ? Geluidsinstallatie omvat 3 merken : Denon, B&W DM220 en .... jawel jawel een Revox A77. Gekocht omstreeks "Live Aid", dus ik denk : 1985.... werkt perfect tot op de dag van vandaag, enkel bij de versterker eens de LS-soldeerpunten "vernieuwd" en contactspray gespoten bij de potmeters en de schakelaars....

Noem me dus gerust een nostalgicus

En jawel : al mijn analoge fotospullen heb ik ook nog
                DM220i heb ik ook nog ooit gehad. Staan op de kamer van mijn zoon nu. Nog steeds goeie speakers!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                  High end is meestal (iets) beter, maar vaak staat de kwaliteit niet meer in verhouding tot de prijs. (imho)
                  Ik dacht dat jij anders ook wel iets beter staan had? [emoji1]

.../...

Wat soundbars betreft ...
                  Hetgeen het grote probleem is, dat is de misvatting dat velen hebben.
                  Welk merk ook, uit een speaker van 5 of 6 cm zal nooit een even deftige klank geven zoals eentje van 15 of 25 cm.
                  Hoge tonen vallen wel mee, maar lage tonen schieten altijd tekort.
                  Moderne soundbars proberen dat te evenaren met allerlei trucjes, maar nooit komen ze in de omgeving van echte speakers.
                  De soundbars die ik tot nu toe redelijk vond, die waren altijd gecombineerd met een subwoofer.

Maar de ene is rapper content dan de andere en een soundbar is meestal toch veel beter dan het standaard geluid van de meeste TV’s.
                  Voor velen zal dit voldoen, voor liefhebbers vermoedelijk niet.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Ik dacht dat jij anders ook wel iets beter staan had? [emoji1]

.../...
                    Ja, maar ook pas nadat ik "50+" was
                    Daarvoor had ik gewoonweg de centen niet. En het zoals opapol zegt: hoe ouder je wordt, hoe minder frequenties je gehoor aankan.
                    Eigenlijk zou je zulk een installatie moeten kunnen kopen als je jong bent.
                    Nu, ik post hier ( net zoals jij Freddy ) niet graag merken - ik wil ook iedereen in zijn waarde laten. En als iemand tevreden is met Bose speakers, wie ben ik dan om dat tegen te spreken.

edit: ik ga het toch eens doen - zou B&W ook een "M" serie hebben, zoals dat ander merk ?

Ik wou gewoon aangeven dat een sub niet zo super overbodig is. En daar ik hier ook een soundbar heb liggen kan ik het dus weten.
                    Een goede of goed afgestelde sub "hoor" je ook niet zo uitdrukkelijk, maar maakt je muziek wel "voller".
                    Tijdens een explosie in een actie-film gaat hij zich wel nadrukkelijker laten horen, maar dat is dan weer leuk / meer "echt".

Enne...wij hebben hier ook nog een CRT-tje staan hoor; in de keuken. Die zal ooit wel eens vervangen worden, maar momenteel doet ie wat hij moet doen.
                    Hij wordt bijna uitsluitend gebruikt voor het journaal.

Comment

Een soundbar heeft ook maar kleine speakers, net zoals Bose, en dus zonder sub klinkt dat mager. Het gaat bij Bose vooral fout in het middengebied. Ik heb nog geen soundbars aandachtig beluisterd, dus weet niet of die veel beter scoren.

Toen ik mijn vloerstaanders kocht heb ik wel wat beluisterd, met en zonder sub.
                      Omdat mijn vloerstaanders al weergave hebben vanaf 33 Hz moest ik voor een sub al naar de hele grote modellen, anders was het verschil amper merkbaar.

Ter info, de HK soundbar met sub die eerst vermeld werd begint pas bij 45 Hz.

En wat leeftijd beterft, als je ouder wordt hoor je vooral de hoogste frequenties niet meer of in elk geval een stuk zwakker. We spreken dan over 16 kHz en meer. En vanaf 80 zijn er die boven de 13 kHz niks meer horen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                        Ter info, de HK soundbar met sub die eerst vermeld werd begint pas bij 45 Hz.
                        Dat is dan eerder een woofer dan een subwoofer.
                        De onze heeft een instelbaar frequentiebereik van 15Hz tot 40/140Hz.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Dat is dan eerder een woofer dan een subwoofer.
                          De onze heeft een instelbaar frequentiebereik van 15Hz tot 40/140Hz.
                          En hoe groot is die? Zal wel een beest zijn van 40*40*40.

Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Comment

En hoe groot is die? Zal wel een beest zijn van 40*40*40.
                            Een 30cm speaker in een klein kastje van H 437mm W 396mm D 479mm. [emoji57]
                            En hij heeft zijn 32kg nodig om te blijven staan met z’n 1000W, alleen de rest schuift in huis wat op tijdens een film. [emoji16]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Een 30cm speaker in een klein kastje van H 437mm W 396mm D 479mm. [emoji57]
                              En hij heeft zijn 32kg nodig om te blijven staan met z’n 1000W, alleen de rest schuift in huis wat op tijdens een film. [emoji16]
                              Zo ver zat ik er niet naast met die afmetingen.

Dat krijg je niet in een soundbar gepropt, zelfs niet in de kartonnen kastjes die ze sub noemen.

Comment

Zo ver zat ik er niet naast met die afmetingen.
                                Dat krijg je niet in een soundbar gepropt, zelfs niet in de kartonnen kastjes die ze sub noemen.
                                Neen, dan valt de speaker dwars door de kast. [emoji16]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X