Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Keyless car hacken
Collapse
X
-
-
Re: Keyless car hacken
De uitleg voor de oplossing is goed ... laten uitschakelen door de garage.
Het kost een pak meer om zo’n systeem te hebben, veel zullen het dan ook niet uitschakelen.
En in principe zit dat gewoon in de gebruikersinstellingen en heeft men geen garagist nodig.
Wel opletten met die kooi van Faraday ... even testen of het wel echt een is. [emoji6]Canon EOS Digital
BD0479BE
-
Re: Keyless car hacken
Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk berichtDe uitleg voor de oplossing is goed ... laten uitschakelen door de garage.
Het kost een pak meer om zo’n systeem te hebben, veel zullen het dan ook niet uitschakelen.
En in principe zit dat gewoon in de gebruikersinstellingen en heeft men geen garagist nodig.
Wel opletten met die kooi van Faraday ... even testen of het wel echt een is. [emoji6]
Dat is hetzelfde als zeggen: als je niet wil dat je Breitling gestolen wordt, moet je hem niet dragen, maar in een kluis in de bank bewaren...
Tuurlijk moet je zulk een zakje eens testen, maar dat is makkelijk.
En voor de prijs moet je het niet laten.
Bijkomen "ongemak" is dan wel dat je telkens de sleutel uit het zakje moet nemen als je wil rijden....”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
Si non, on devient bonbon
Et les gens nous mangent !"
Comment
-
Re: Keyless car hacken
Vroeger had men een gewoon simpel slot ... toen staken ze er een schroevendraaier in, wrongen eens goed en hij was open.
En als ze uw auto echt willen hebben en ze geraken er niet in, dan komen ze even aanbellen en verzoeken u vriendelijk om de sleutel. [emoji1785]Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Re: Keyless car hacken
Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk berichtAh ja, ik vond dat ook al zo'n rare oplossing: dat is nu net het gemak van zo'n keyless systeem.
Dat is hetzelfde als zeggen: als je niet wil dat je Breitling gestolen wordt, moet je hem niet dragen, maar in een kluis in de bank bewaren...
Dan mag het zijn wat het wil, keyless of gelijk wat, als ze hem willen pikken doen ze dat toch, ongeacht welk systeem
er in steekt.
Bij mijn schoonbroer stalen ze tien jaar geleden een splinternieuwe betonpomp van 28 Ton met alles er op en er aan,
voorzien van twee gps trackers een uit fabriek ingebouwde en een willekeurig verstopte tracker.
En alle onderdelen van het schwing pompgedeelte hebben een uniek nummer, nooit nog iets van terug gezien.
Comment
-
Re: Keyless car hacken
Volgens mij heb je meer kans om je wagen total-loss te rijden dan dat hij gestolen zou worden met deze techniek.
Zorg dan maar best eerst voor een goede all-in verzekering.
Dan hoef je zo'n belachelijke key-pouch niet te kopen.
Comment
-
-
Re: Keyless car hacken
Het gaat gewoon om het gemak.
Als dieven op pad zijn met dit systeem, en het werkt niet, dan gaan ze bij de buren. Die mannen willen niemand tegen komen.
Wat ze niet goed uitgelegd hebben is dat het pas goed werkt als je sleutels kort bij de deur of raam liggen.
Als je sleutels midden in de kamer op een tafel liggen, dan werkt dit niet.
Aan de supermarkt vond ik wel gevaarlijker.
Comment
-
Re: Keyless car hacken
Ja, ik zag het ook... Trouwens : over inbreken in auto's in het algemeen : ik heb er geen benul van hoe ze dat op zo'n korte tijd voor elkaar krijgen. Ik ken uiteraard de toenmalige truc om de deur wat open te wringen en met een ijzerdraad de -hoe heet dat ?- pin die je moet indrukken er uit te trekken. Met de huidige wagens vind je zoiets niet meer, ze zitten allemaal verzonken of zijdelings. Ze zijn dan maar overgestapt naar een systeem waarbij ze werken langs het rubber van de ruiten. Nu wil het toeval dat ik van mijn stokoude Audi 100 (geen spat elektronica of centrale vergrendeling) de bekleding van de deur moest afhalen, op die manier zag ik al snel dat er een plastic kap zat boven dat mechanisme waardoor dat in mijn ogen onmogelijk was. Maar soit, je slaat een ruit in en je bent binnen (vraag maar aan DAMA...). OK, dan ben je binnen, met de juiste draadjes te verbinden start je de motor maar het volgende raadsel voor mij is : hoe halen ze dat stuurslot eraf. Een vriend had ooit een Corolla die naar de sloop moest maar hij stond achteraan in de tuin, hij vond de sleutels niet meer én hij stond op stuurslot dus we konden hem niet op de oprit duwen. Tijd om een paar verhalen uit te testen zoals : een paar fikse rukken aan het stuur en de slotpen breekt af. Niks van. Volgende was met hamer en beitel : nada, ik heb er me net geen breuk op geklopt. Volgende stadium was een haakse slijpschijf, uiteindelijk ging dat. Jaren later, het stuurslot van onze Civic was kapot, moest er af. Ik was thuis en had gereedschap : lees : een snoerloze boormachine en linkse draadtappen om die twee breekbouten los te halen. Nam max 5 min in beslag, stelde niks voor. In feite had ik problemen verwacht, zoiets als dat ze die breekboutdraad met locktite hadden behandeld maar niks van. Ik stond er zelfs van te kijken hoe makkelijk die dingen los kwamen... Nog veel langer geleden : een vriend met een Mercedes S-klasse uit de tijd toen ze nog betrouwbaar waren had zich buitengesloten (er was elektrische centrale vergrendeling, toen al). Dus de garage opgebeld. De technieker die kwam trok de sierstrip aan de achterkant los, nam een lange fijne schroevendraaier, morrelde wat in een van die gaatjes en... klik, open. Ik stond er bij te gapen...maar hem zaten de sleutels wel in het contactslot ..... Een malafide persoon was er zo mee weg. Maar zonder sleutel ??? Ik kan me niet voorstellen hoe, toch niet in een redelijke tijd.
Comment
-
Re: Keyless car hacken
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk berichtHet gaat gewoon om het gemak.
Als dieven op pad zijn met dit systeem, en het werkt niet, dan gaan ze bij de buren. Die mannen willen niemand tegen komen.
Wat ze niet goed uitgelegd hebben is dat het pas goed werkt als je sleutels kort bij de deur of raam liggen.
Als je sleutels midden in de kamer op een tafel liggen, dan werkt dit niet.
Aan de supermarkt vond ik wel gevaarlijker.
Comment
-
-
Re: Keyless car hacken
Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk berichtJa, ik zag het ook... Trouwens : over inbreken in auto's in het algemeen : ik heb er geen benul van hoe ze dat op zo'n korte tijd voor elkaar krijgen. Ik ken uiteraard de toenmalige truc om de deur wat open te wringen en met een ijzerdraad de -hoe heet dat ?- pin die je moet indrukken er uit te trekken. Met de huidige wagens vind je zoiets niet meer, ze zitten allemaal verzonken of zijdelings. Ze zijn dan maar overgestapt naar een systeem waarbij ze werken langs het rubber van de ruiten. Nu wil het toeval dat ik van mijn stokoude Audi 100 (geen spat elektronica of centrale vergrendeling) de bekleding van de deur moest afhalen, op die manier zag ik al snel dat er een plastic kap zat boven dat mechanisme waardoor dat in mijn ogen onmogelijk was. Maar soit, je slaat een ruit in en je bent binnen (vraag maar aan DAMA...). OK, dan ben je binnen, met de juiste draadjes te verbinden start je de motor maar het volgende raadsel voor mij is : hoe halen ze dat stuurslot eraf. Een vriend had ooit een Corolla die naar de sloop moest maar hij stond achteraan in de tuin, hij vond de sleutels niet meer én hij stond op stuurslot dus we konden hem niet op de oprit duwen. Tijd om een paar verhalen uit te testen zoals : een paar fikse rukken aan het stuur en de slotpen breekt af. Niks van. Volgende was met hamer en beitel : nada, ik heb er me net geen breuk op geklopt. Volgende stadium was een haakse slijpschijf, uiteindelijk ging dat. Jaren later, het stuurslot van onze Civic was kapot, moest er af. Ik was thuis en had gereedschap : lees : een snoerloze boormachine en linkse draadtappen om die twee breekbouten los te halen. Nam max 5 min in beslag, stelde niks voor. In feite had ik problemen verwacht, zoiets als dat ze die breekboutdraad met locktite hadden behandeld maar niks van. Ik stond er zelfs van te kijken hoe makkelijk die dingen los kwamen... Nog veel langer geleden : een vriend met een Mercedes S-klasse uit de tijd toen ze nog betrouwbaar waren had zich buitengesloten (er was elektrische centrale vergrendeling, toen al). Dus de garage opgebeld. De technieker die kwam trok de sierstrip aan de achterkant los, nam een lange fijne schroevendraaier, morrelde wat in een van die gaatjes en... klik, open. Ik stond er bij te gapen...maar hem zaten de sleutels wel in het contactslot ..... Een malafide persoon was er zo mee weg. Maar zonder sleutel ??? Ik kan me niet voorstellen hoe, toch niet in een redelijke tijd.
zoveel keer kort en lang enz. als je niet meer in de auto kan omwille van zender kwijt bv. kan je die code ingeven
en de auto gaat open. (Nr 12 op blz. 41) https://www.subaru.nl/Upload/Carflow...1219_final.pdfLast edited by Guest42; 15 maart 2019, 11:34.
Comment
-
Re: Keyless car hacken
Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk berichtNet wat je zegt, ik denk er ook zo over. Wat ik me nu net afvraag : zendt die zender nu constant uit ? Dat ze er dan gewoon een knopje op zetten met ON/OFF, maar ja, dat zal voor velen te lastig worden zeker ?Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
-
Re: Keyless car hacken
Als DE oplossing is keyless laten uitschakelen in de garage dan zijn er toch dikwijls extra kosten aan verbonden:
Bij mijn wagen had ik geen keuze, keyless zat er standaard op, met het gevolg dat er geen (zichtbaar) deurslot is, maar een weggewerkt slot aan één deur. Bovendien start de wagen met een startknop. Keyless uitschakelen brengt dus mee dat ik een deurslot overhoud dat esthetisch niet past (maar nuttig in geval van nood) en een contactslot moet laten installeren zodat ik de sleutel ook kan gebruiken. Hoe de auto start als de batterij in de keyless plat is ?
En ja, ik kon ook een uitvoering kopen met sleutel, maar dan kosten de opties, die nu standaard zijn, zoveel dat ik veel duurder uitkwam en was (denk ik toch) niet alles mogelijk wat ik nu heb.
Comment
-
Keyless car hacken
Het keyless systeem dat zogezegd onveilig is, is dat waarbij men de sleutel of afstandsbediening niet nodig heeft om de deuren te openen.
Het gaat hem niet om afstandsbedieningen met knoppen om te openen en dan keyless starten.
De functie om de deur keyless te openen uit te schakelen heeft geen impact op contactloos starten of openen van de deuren na op een knop te drukken van de afstandsbediening.
Aan het uitschakelen zijn dus geen extra kosten of dergelijke verbonden.Canon EOS Digital
BD0479BE
Comment
Comment