Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keyless car hacken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Keyless car hacken

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Als ze dat signaal kunnen opvangen, versterken en dan gebruiken om de auto te starten, dan zullen ze dat signaal ook wel op een of andere manier kunnen opslaan zodat ze het meerdere keren kunnen blijven gebruiken.

    Bij auto's die nog met een sleutel worden gestart zit er al ongeveer 20 jaar standaard een "startonderbreker" ingebouwd (dat is in heel Europa verplicht), in de sleutel zit dan een chip die uitgelezen wordt door een ontvanger die in de buurt van het contactslot zit.
    Zonder de juiste code kan je de sleutel wel omdraaien (als die de juiste nokjes heeft) maar zal de motor niet starten.
    Dat maakt het moeilijker om met een auto weg te rijden zonder de originele sleutel, maar voor de echte experts zal ook dat geen onoverkomelijke hindernis zijn om een auto te stelen.
    Elke soort beveiliging is op een of andere manier te omzeilen, het is best mogelijk dat een garagist via een OBD diagnosetoestel met de juiste software de auto wel kan starten zonder de originele sleutel, en als die dat kan, dan zijn er altijd wel criminelen die aan die software geraken op een of andere manier.

    Maar met het "keyless systeem" hebben ze het blijkbaar heel gemakkelijk gemaakt voor autodieven, ze moeten gewoon zorgen dat ze het juiste signaal opvangen en dat versterken, en dan kunnen ze zo wegrijden zonder dat ze ergens tijd mee verliezen.
    Dat is in de hele geschiedenis van de auto waarschijnlijk het snelste systeem om een auto te stelen, vroeger moesten ze de juiste draadjes doorverbinden, maar om daar te geraken moesten ze eerst nog in de auto binnen geraken, nu zorgt dat beveiligingssysteem er zelf voor dat de deuren kunnen worden geopend zonder dat er iets moet geforceerd worden.
    Ieder systeem is te kraken hé Bart, maar zeggen dat ze het nog nooit zo gemakkelijk hebben gemaakt om een auto te stelen,
    je mag hier gerust komen kijken, ik zal mijn auto starten, en U mag er mee weg rijden terwijl ik de keyless in mijn zak hou.
    Ten eerste zal dat niet in stilte gebeuren, van het moment dat ik uit de auto ben gaat deze binnen en buiten
    aan het biepen, en als vertrekt en je stopt valt de motor stil en zal je deze zonder wat ik in mijn zak heb niet meer
    kunnen starten.
    Of dat bij alle merken zo is, dat weet ik niet, maar bij deze van mij is het alvast zo.

    Comment


    • #32
      Keyless car hacken

      Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
      Trouwens de sleutel moet in de auto aanwezig zijn of hij stopt er uiteindelijk ook mee.
      mvg
      Eens gestart kunnen we toch blijven rijden zolang de motor niet gestopt wordt.
      Er begint wel een getuut en een waarschuwing op het dashboard dat de sleutel niet aanwezig is, daar blijft het bij.
      Wel nog nooit een half uur rondgereden op die manier, wel eens de toer van de blok.
      Last edited by VerSeg; 16 maart 2019, 21:56.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Re: Keyless car hacken

        [QUOTE]Klopt niet jeevanhoof, deze van mij werkt via een passief RFID-systeem, en ik kan er gerust mijn batterij uit halen, de auto gaat open en kan gestart worden, enkel het openen/sluiten met de knoppen op de zender werkt niet op verre afstand.[QUOTE]

        Bij Mercedes werkt het toch met een batterij.
        Lees hier de problemen met het snel leeg zijn van de batterij :



        Mvg
        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

        Comment


        • #34
          Re: Keyless car hacken

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Ieder systeem is te kraken hé Bart, maar zeggen dat ze het nog nooit zo gemakkelijk hebben gemaakt om een auto te stelen,
          je mag hier gerust komen kijken, ik zal mijn auto starten, en U mag er mee weg rijden terwijl ik de keyless in mijn zak hou.
          Ten eerste zal dat niet in stilte gebeuren, van het moment dat ik uit de auto ben gaat deze binnen en buiten
          aan het biepen, en als vertrekt en je stopt valt de motor stil en zal je deze zonder wat ik in mijn zak heb niet meer
          kunnen starten.
          Of dat bij alle merken zo is, dat weet ik niet, maar bij deze van mij is het alvast zo.
          Maar als ze dat signaal kunnen opvangen en doorsturen, dan zal het ook geen probleem zijn om hetzelfde signaal op een of andere manier via een apparaat te laten werken zodat de auto denkt dat de keyless kaart in de auto aanwezig is, en dan zal er ook nergens iets beginnen te piepen.


          Ik zag net dit filmpje over een "pick proof" slot van een heel bekend merk: https://www.youtube.com/watch?v=I_LVKVS0h9k
          Dan zie je hoe relatief "pick proof" werkelijk is, en dat geldt voor heel veel soorten beveiligingsmateriaal.
          Als ze in een bank niet binnen geraken omdat de beveiliging aan de normale ingang niet zo simpel te omzeilen is, dan graven ze bijvoorbeeld een tunnel om toch binnen te geraken.
          In de meeste gevallen komt het er op aan om het de "ongewenste bezoekers" zo moeilijk mogelijk te maken, als het te lang duurt dan wordt het risico dat ze betrapt worden te groot.
          Maar als ik in de filmpjes zie hoe lang het duurt om met een keyless wagen weg te rijden, dan denk ik dat het risico op betrapping heel erg klein is (er zijn al filmpjes gemaakt met bewakingscamera's, en daar zie je dat het maar enkele seconden duurt).
          Zelfs al kunnen ze er maar een beperkte afstand mee afleggen, dan zijn ze daar wel op voorbereid en hebben ze in de buurt wel een ander transportmiddel klaar staan waarmee ze de auto verder kunnen transporteren.

          Op het werk hebben ze al een paar keer ingebroken om koper te stelen, de eerste keer hebben ze een gestolen vrachtwagen volgeladen, maar na een aantal kilometers is die door zijn as gegaan omdat die zwaar overladen was (het was een kleine vrachtwagen die ze vlak in de buurt hadden gestolen).
          Nadien is er een uitgebreid alarmsysteem geplaatst, maar blijkbaar wisten de volgende inbrekers dat er niet overal sensoren hingen (hoe ze dat te weten gekomen zijn, dat weten we niet).
          Toen hebben ze een gat gemaakt in de muur, de aluminium zijwand hebben ze met een Bobcat of iets dergelijks open getrokken en zo konden ze weer binnen geraken zonder dat het alarm af ging...
          Maar die inbraakpoging hebben ze om een of andere reden vroegtijdig moeten afbreken, want er was niet veel koper weg (een deel lag nog buiten, ze zijn dus snel moeten vertrekken).
          Ondertussen is het hele alarmsysteem aangepast om te voorkomen dat er nog ongewenste bezoekers over de vloer komen zonder dat het alarm af gaat.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #35
            Re: Keyless car hacken

            [QUOTE=jeevanhoof;4703133]
            Bij Mercedes werkt het toch met een batterij.
            Lees hier de problemen met het snel leeg zijn van de batterij :



            Mvg
            Hier na drie jaar en drie maanden nog steeds een volle batterij zo te zien, ik kan de afstandsbediening met de knoppen
            nog gemakkelijk gebruiken tot op 30 meter afstand, zoals gezegd werkt keyless hier zelfs zonder batterij in de zender.

            Wat zijn passieve RFID-systemen?
            Een actief RFID-systeem is een systeem waarbij je een signaal zendt. Een passief RFID-systeem doet het tegenovergestelde. Bij dit systeem stuurt de auto een signaal in plaats van de sleutel/afstandsbediening. Sleutels die gebruikt worden bij een passief RFID-systeem, gebruiken nauwelijks een sleutelbaard. Deze hoef je normaal gezien dus niet in een contactslot te steken.
            Doordat de sleutel/afstandsbediening de ontvanger is, is er meestal geen batterij nodig.
            Enkel een antenne om het signaal te ontvangen wordt gebruikt. Echter, deze antenne kan maar in een beperkte straal van het voertuig een signaal opvangen. Hiervoor is gekozen omwille van veiligheidsredenen. Dit type RFID-systeem wordt veelal gebruikt bij auto’s met Keyless Entry en Keyless Go.
            Last edited by Guest42; 17 maart 2019, 12:37.

            Comment


            • #36
              Re: Keyless car hacken

              Alles wat draadloos is is gemakkelijker te kraken dan dingen die fysisch contact vereisen. Als je info zonder beperking rondzendt dan kan iedereen die ontvangen en zijn ding mee doen.

              Comment


              • #37
                Re: Keyless car hacken

                Ik volg zoals gewoonlijk de visie van Bart, zo ook nu. In feite is het simpel : ieder beveiligingssysteem is uitgedokterd door wat we noemen "de mens", dat betekent dat het kan worden gehackt door wat we noemen "een andere mens" die ervan op de hoogte is.
                Een andere discussie hier ging over de beveiliging van een E-bike, ik kan jullie garanderen dat ik (als het destructief mag zijn) alle U- hangsloten sneller open heb dan iemand met een diamantschijf of een boor. Veel stiller ook... Met niet meer dan banaal materiaal dat dat niet onder "inbrekersmateriaal" valt.

                Maar dit leek me nog een leuke betreft de fameuze kooi van Faraday, het zal een jaar of 15-20 geleden zijn dat het daarover ging, de klassieke proef met de klassieke kooi van Faraday (een net natuurlijk anders kan je de binnenkant niet zien). Tot een van de bollebozen vroeg als dat alles tegen hield. Wist ik veel dus ik zei ja. Als je GSM bereik had binnenin die kooi en ik zei ja. Tot wanneer de vraag kwam als we eens wouden proberen, ja waarom niet maar die kooi hing aan een Vander Graaff generator (DC hoogspanning dus) en ik durfde niet garanderen dat de GSM geen schade ging oplopen. Eén van hen nam het risico. Als ze hem eens mochten opbellen, tsja waarom niet ? Zo, gezegd zo gedaan. En nu komt het : de GSM ging wel af hé. Dat was even denken...

                Comment


                • #38
                  Re: Keyless car hacken

                  Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                  Maar dit leek me nog een leuke betreft de fameuze kooi van Faraday, het zal een jaar of 15-20 geleden zijn dat het daarover ging, de klassieke proef met de klassieke kooi van Faraday (een net natuurlijk anders kan je de binnenkant niet zien). Tot een van de bollebozen vroeg als dat alles tegen hield. Wist ik veel dus ik zei ja. Als je GSM bereik had binnenin die kooi en ik zei ja. Tot wanneer de vraag kwam als we eens wouden proberen, ja waarom niet maar die kooi hing aan een Vander Graaff generator (DC hoogspanning dus) en ik durfde niet garanderen dat de GSM geen schade ging oplopen. Eén van hen nam het risico. Als ze hem eens mochten opbellen, tsja waarom niet ? Zo, gezegd zo gedaan. En nu komt het : de GSM ging wel af hé. Dat was even denken...
                  Niet elke kooi van Faraday houdt alles tegen hé.
                  Alles hangt ook af van de grootte van de gaten in het net en de frequentie dat je wil tegenhouden.
                  Een auto is ook een kooi van Faraday, toch kan men erin bellen met een GSM.
                  Steek de GSM in een microgolf waar de mazen van het net heel klein zijn en het zal al een heel ander verhaal zijn.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Keyless car hacken

                    Gaten mogen maximaal 1/10-de van de golflengte groot zijn. Dikte van het materiaal speelt ook nog. En er mag geen stuk geleider van buiten naar binnen gaan zonder filtering.

                    Comment

                    Working...
                    X