Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring met HUD ? (projectie op voorruit van de auto)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Ervaring met HUD ? (projectie op voorruit van de auto)

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Als je hetzelfde onderdeel met minder "tussenstappen" kan kopen, dan wordt dat een heel stuk goedkoper.
    U weet als de beste wat onderdelen van koelinstallaties kunnen kosten, als ik voor onze airco een onderdeel koop dan kost dat 35€ plus BTW, weliswaar 21%.
    Laat ik de technieker dat plaatsen, dan kost datzelfde onderdeel 15% minder ... maar dan komen er verplaatsingskosten en werkuren bij en kost het mij een vijf keer meer.
    Het zijn de werkuren en transportkosten die vaak doorwegen en dan ook nog de invoerrechten als men van het buitenland stukken laat komen.

Wat Aliexpress en anderen vaak doen, dat is foefelen met invoerrechten en BTW ... kleine zaken versturen als gift, lagere waarde, vervangstuk, ...

Op het werk is onlangs een Nederlander begonnen, als zijn auto moet gerepareerd worden, dan heeft hij daarvoor een adres ergens in Nederland, en daar kost bijvoorbeeld het vervangen van een distributieriem veel minder dan wat er hier voor wordt gevraagd. En als ik op Nederlandse autoforums ga kijken (af en toe zoek ik iets op, en dan kom ik daar wel eens terecht), dan valt het mij dikwijls op hoe goedkoop het onderhoud daar is ten opzichte van in België.
    Men moet het totaalplaatje bekijken, zie eens hoeveel zij meer betalen bij aankoop voor eenzelfde wagen ... een ietwat sportievere of grotere (duurdere) wagen kost bij hun soms duizenden tot tienduizenden € meer dan hier.
    Zelfde fabricage, zelfde transport, zelfde werkuren, enkel andere belastingregels.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Comment

Re: Ervaring met HUD ? (projectie op voorruit van de auto)

Gaan we weer beginnen over de winstmargs van autofabrikanten?

Bouw er zelf eens eentje he. Het begint met miljarden te investeren in de ontwikkeling, en dat moet terugverdiend worden. Ten dele met de verkoop van nieuwe autos, en ten dele met onderdelen.
      Voor nieuwe autos is de concurrentie bikkelhard, voor onderdelen iets minder alhoewel er grijze kanalen zijn, en de verkoop van de fabrikanten van de originele delen, en nabouwers.

Nederland kan goedkoper zijn voor onderhoud, alleen al omdat de loonkosten ginder een pak lager liggen.
      Maar wie gaat er een auto die defect is laten slepen naar NL om die daar te laten herstelllen?
      Je kan ook carosseriewerken laten doen in Polen. Nog goedkoper, en niet altijd slechter.

Terug OT.
      Die HuD is duur onwille van:
      - voledig ontworpen en ingebouwd
      -stabiele software die voldoet aan alle regelgeving zoals functional safety
      - relatief kleine aantallen

Prijs zal nog wel zakken als het bv verplicht wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        -stabiele software die voldoet aan alle regelgeving zoals functional safety.
        als er iets gesjoemelf wordt is het wel daar , de bekende sjoemelsoft.
        ge kunt niet meer zonder, maar stabiel ???
        ik kreeg nen brief aan dat mijn auto misschien niet veilig meer was, de lichten konden 's nachts uitgaan ( als dat ne gewone schakelaar was aan uit dan was dat nooit geweest )
        dus nen update... en ??? als ik aan het rijden was in den dag, gingen mijn lichten op de gekste momenten aan... DAT was nen update om over naar huis te schrijven.
        ik laat een 2 weken geleden mijnen auto zijn jaarlijks nazicht doen ( 2 de keer ) een gewoon ford courierke : kosten voor werk olie filters ??? 485 euro !!!!! en der was niks stuk, dus ??? een display voor 500 euro ??? dan is die nog niet geplaatst denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
          als er iets gesjoemelf wordt is het wel daar , de bekende sjoemelsoft ge kunt niet meer zonder, maar stabiel ???.
          Wat heeft dat met een HUD te maken?
          Het is niet in de HUD dat de software zit hé, een HUD is maar een extra weergave via projectie.

ik kreeg nen brief aan dat mijn auto misschien niet veilig meer was, de lichten konden 's nachts uitgaan ( als dat ne gewone schakelaar was aan uit dan was dat nooit geweest )
          dus nen update... en ??? als ik aan het rijden was in den dag, gingen mijn lichten op de gekste momenten aan... DAT was nen update om over naar huis te schrijven.
          Dat is misschien een bug dat aangepast moest worden en problemen kunnen inderdaad voorkomen.
          Maar dat is dan de werking van de automatische inschakeling, vermoedelijk ging zelf aanzetten nog wel?

Maar rij eens rond bij vanavond of zelfs in het donker ... wel elke avond of nacht kan je wel iemand tegen komen dat zijn lichten niet aan heeft gedaan, allemaal mensen dat hun lichten nog manueel moeten opzetten ... met automatische lichten gebeurt dit normaal niet.

ik laat een 2 weken geleden mijnen auto zijn jaarlijks nazicht doen ( 2 de keer ) een gewoon ford courierke : kosten voor werk olie filters ??? 485 euro !!!!! en der was niks stuk, dus ??? een display voor 500 euro ??? dan is die nog niet geplaatst denk ik
          Ford is inderdaad niet goedkoop in onderhoud.
          Mijn moeder had vroeger een Focus en de onderhoudskosten lagen drie keer hoger dan van onze BMW.
          Volgens mij willen ze allen evenveel verdienen, ofwel op de verkoopprijs ofwel op het onderhoud.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Working...
          X