Ervaring met HUD ? (projectie op voorruit van de auto)
U weet als de beste wat onderdelen van koelinstallaties kunnen kosten, als ik voor onze airco een onderdeel koop dan kost dat 35€ plus BTW, weliswaar 21%.
Laat ik de technieker dat plaatsen, dan kost datzelfde onderdeel 15% minder ... maar dan komen er verplaatsingskosten en werkuren bij en kost het mij een vijf keer meer.
Het zijn de werkuren en transportkosten die vaak doorwegen en dan ook nog de invoerrechten als men van het buitenland stukken laat komen.
Wat Aliexpress en anderen vaak doen, dat is foefelen met invoerrechten en BTW ... kleine zaken versturen als gift, lagere waarde, vervangstuk, ...
Men moet het totaalplaatje bekijken, zie eens hoeveel zij meer betalen bij aankoop voor eenzelfde wagen ... een ietwat sportievere of grotere (duurdere) wagen kost bij hun soms duizenden tot tienduizenden € meer dan hier.
Zelfde fabricage, zelfde transport, zelfde werkuren, enkel andere belastingregels.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
Bekijk bericht
Laat ik de technieker dat plaatsen, dan kost datzelfde onderdeel 15% minder ... maar dan komen er verplaatsingskosten en werkuren bij en kost het mij een vijf keer meer.
Het zijn de werkuren en transportkosten die vaak doorwegen en dan ook nog de invoerrechten als men van het buitenland stukken laat komen.
Wat Aliexpress en anderen vaak doen, dat is foefelen met invoerrechten en BTW ... kleine zaken versturen als gift, lagere waarde, vervangstuk, ...
Op het werk is onlangs een Nederlander begonnen, als zijn auto moet gerepareerd worden, dan heeft hij daarvoor een adres ergens in Nederland, en daar kost bijvoorbeeld het vervangen van een distributieriem veel minder dan wat er hier voor wordt gevraagd. En als ik op Nederlandse autoforums ga kijken (af en toe zoek ik iets op, en dan kom ik daar wel eens terecht), dan valt het mij dikwijls op hoe goedkoop het onderhoud daar is ten opzichte van in België.
Zelfde fabricage, zelfde transport, zelfde werkuren, enkel andere belastingregels.
Comment