Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vragen bij een VPN provider

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Vragen bij een VPN provider

Ok, thx Maurice dat is duidelijk.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
      Gebruik geen Google om te zoeken maar Startpage of DuckDuck Go, geeft niet overal je emailadres, je kan ook perfect fake gegevens invullen of niets invullen als het niet voor "officiele" zaken is. Een graits email dienst hoeft bv. niet je echte naam, woonplaats of geboortedatum te hebben.
      Dan komt men uiteindelijk op meer bedrog, meer verwijten, meer misbruik.
      Net zoals met SIM-kaarten zou men iedereen moeten verplichten om zich officieel te registreren ... misschien wat vergaand, maar steeds traceerbaar.
      Daarom moet iedereen uw naam nog niet zien, maar toch wat beter voor de samenleving.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Dan komt men uiteindelijk op meer bedrog, meer verwijten, meer misbruik.
        Net zoals met SIM-kaarten zou men iedereen moeten verplichten om zich officieel te registreren ...
        Not in a million years

Als bv. BD bij registratie mijn geboorte datum zou vragen dan vul ik die niet in of, als het een verplicht veld is, vul ik fake gegevens in. Als een luchtvaartmaatschappij bij het boeken van een vlucht mij hetzelfde vraagt dan vul ik wel correct in.
        Reeds in de jaren 90 vulde ik op sites als yahoo (mail) fake gegevens in, het grappige (maar niet echt) is dat ik al spam kreeg waarbij sommige van die fake gegevens gebruikt waren. Er is dan ook geen enkele reden waarom ik mij netjes aan alles zou houden als anderen het ook niet zo nauw nemen.

Trouwens, het SIM verhaal is ook zo lek als een zeef, denk je echt dat je niet aan een SIM kan geraken zonder je eigen gegevens te geven?
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Not in a million years

Als bv. BD bij registratie mijn geboorte datum zou vragen dan vul ik die niet in of, als het een verplicht veld is, vul ik fake gegevens in. Als een luchtvaartmaatschappij bij het boeken van een vlucht mij hetzelfde vraagt dan vul ik wel correct in.
          Reeds in de jaren 90 vulde ik op sites als yahoo (mail) fake gegevens in, het grappige (maar niet echt) is dat ik al spam kreeg waarbij sommige van die fake gegevens gebruikt waren. Er is dan ook geen enkele reden waarom ik mij netjes aan alles zou houden als anderen het ook niet zo nauw nemen.

Trouwens, het SIM verhaal is ook zo lek als een zeef, denk je echt dat je niet aan een SIM kan geraken zonder je eigen gegevens te geven?
          Al wie overal waar kan met valse gegevens werkt, zegt veel over zichzelf.
          U kaart het trouwens zelf aan ... zelfs met valse gegevens ontvangt u spam, wat heeft u dan gewonnen?
          Stel dat ik morgen een e-mailadres Napoleon@gmail.com zou registreren met geboortedatum 01/04/1901 wat win ik daarmee als ik dan Spam krijg of wensen op 01/04 met “Beste Napoleon, gelukkige verjaardag ...”?
          Er is echter niets mis met een Nickname of alias of e-mailadres info@ of zo ... zolang dat dit correct aangemaakt is.

Met de nummerplaat van een wagen weet ook niemand wie je bent, maar gelukkig dat ze officieel geregistreerd worden of er gebeurden nog veel meer vluchtmisdrijven.
          Denk je dat iemand zou remmen voor een flitspaal of zich aan alle regeltjes houden mocht men niet traceerbaar zijn?

En ja, foefelen zal zeker wel kunnen ... maar wat wint men er mee?

Stel een radioamateur krijgt officieel de roepnaam on4bam, gaat die dan onder die roepnaam en met eigen materiaal van op zijn thuisadres een bommelding doen voor een vliegtuig?
          Ik denk het niet ... traceerbare zaken gaat men minder durven misbruiken.

Ja ik kan een valse geboortedatum opgeven, echt heel leuk als je dan op de verkeerde datum gelukwensen krijgt of een kortingsbon dat tot een week na je verjaardag ergens geldig is.

Ik ben hier op BD trouwens ook geregistreerd met mijn correcte gegevens. [emoji57]
          Last edited by VerSeg; 27 december 2018, 02:45.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Al wie overal waar kan met valse gegevens werkt, zegt veel over zichzelf.
            U kaart het trouwens zelf aan ... zelfs met valse gegevens ontvangt u spam, wat heeft u dan gewonnen?
            Het zegt vooral dat ze niets moeten vragen waar ze geen zaken mee hebben.

Wat ik gewonnen heb is met zekerheid weten wie zich niet aan de regels houdt en mijn data gelekt heeft. Net zoals door het gebruik van unieke e-mailadressen. Een forum hoeft niet meer te weten dan login, email en paswoord voor de goede werking. Op BD is geboortedatum en woonplaats bv. niet verplicht in te vullen.
            bye, Maurice
            Nikon D7500

Comment

[QUOTE=on4bam;4687908[Op BD is geboortedatum en woonplaats bv. niet verplicht in te vullen.[/QUOTE]Tenzij men als betalend lid ook graag de lidkaart en het magazine Shoot ontvangt.
              Zonder adres zal dat moeilijk gaan. [emoji6]

Wat ik gewonnen heb is met zekerheid weten wie zich niet aan de regels houdt en mijn data gelekt heeft.
              Of hoeveel spyware er al dan niet op uw PC staat/stond terwijl je gegevens invult.
              De fout ligt niet altijd bij een ander hé.
              Last edited by VerSeg; 27 december 2018, 06:39.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Tenzij men als betalend lid ook graag de lidkaart en het magazine Shoot ontvangt.
                Zonder adres zal dat moeilijk gaan. [emoji6].
                Dat probleem stelt zich niet. Je leest blijkbaar weer over "niet invullen als het niet nodig is".

Of hoeveel spyware er al dan niet op uw PC staat/stond terwijl je gegevens invult.
                De fout ligt niet altijd bij een ander hé.
                Straffe bewering om toch (weer) te proberen gelijk te halen.
                bye, Maurice
                Nikon D7500

Comment

Dat probleem stelt zich niet. Je leest blijkbaar weer over "niet invullen als het niet nodig is".
                  Maar ook verkeerd ingeven als het verplicht is.

Straffe bewering om toch (weer) te proberen gelijk te halen.
                  Dat is geen straffe bewering maar 100% realiteit, trouwens lees ook maar eens deftig ... er staat “of” en is dus gewoon een “aanvulling” op wat jij reeds aankaartte.
                  Beweer ik ergens dat datalekken niet bestaan?

Men moet realistisch blijven, zeker wat oorzaak van Spam betreft ...
                  - Datalek bij xyz
                  - Spyware/malware (eigen PC of die van een kennis of bedrijf)
                  - Samenwerkende bedrijven
                  - De gemeente (verkopen adreslijsten voor mailings per post)
                  - Openbare data die men zelf ingeeft/ingaf
                  - ...

Met zelf foefelen lost men niets op, met alert zijn kan men een en ander voorkomen. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Je hebt gelijk
                    bye, Maurice
                    Nikon D7500

Comment

Working...
                    X